Якщо ви плануєте продавати в Польщі, реєстрація магазину на локальних маркетплейсах забезпечить легкий старт. Ми підготували добірку з п’яти провідних торгових платформ, на яких поляки звикли робити інтернет-покупки.
Торгівля на закордонних маркетплейсах дозволяє масштабувати бізнес з відносно низькими витратами та надає прямий доступ до потенційних клієнтів з інших країн. Зокрема, Польща має кілька локальних платформ, на яких регулярно здійснюють замовлення мільйони поляків. Пропонуємо огляд найпопулярніших маркетплейсів серед місцевих жителів.
Allegro
Маркетплейс Allegro входить у топ-10 найбільш популярних світових торгових платформ з показником близько 215 млн відвідувань на місяць. На польському ринку він є безумовним лідером. Щомісяця майданчиком користується понад 20 млн осіб — більше 60% усіх інтернет-користувачів в Польщі. Для покупки доступні 290 млн торгових пропозицій: від продуктів харчування та домашнього одягу до ювелірних прикрас і нерухомості. Загалом на Allegro зареєстровано 128 тисяч магазинів з різних ніш.
Для того, щоб продавати на Allegro з України, не потрібно реєструвати компанію в Польщі. Достатньо мати відкритий рахунок ФОП — документи надаються в електронному вигляді під час створення облікового запису продавця. Однак, розраховувати на високі продажі можна лише якщо ви продаєте унікальні товари або орендуєте склад у Польщі. Місцеві покупці звикли до швидкої та безкоштовної доставки за програмою Allegro Smart. Поляки активно користуються поштоматами та послугами кур’єрів. В середньому замовлення з Allegro в різні міста країни доставляється протягом двох днів. Відправлення товарів з України займає щонайменше тиждень.
Умови Allegro для продавців:
-
безкоштовна реєстрація, відсутність обов’язкової абонплати;
-
комісія з продажів 5-15% від суми замовлення, залежно від категорії товарів;
-
три варіанти підписки для отримання розширених можливостей, вартість пакетів різна — від 39 до 3000 злотих на місяць;
-
переваги для нових продавців — протягом 90 днів відсутність комісії з продажів, безкоштовний доступ до пакету «Професійний», додаткові можливості при проходженні навчального курсу на платформі Allegro Academy;
-
рекламне просування оголошень через Allegro Ads, безкоштовна доставка для покупців за програмою Allegro Smart та інші сервіси для збільшення продажів.
Для магазинів із закордону, в тому числі й українських, Allegro надає послуги фулфілменту — тобто ви імпортуєте товари в Польщу із України та делегуєте їх приймання, зберігання, пакування та доставку службі Allegro. Таким чином ви пропонуєте покупцям ті ж умови, що й локальні підприємці. Це значно підвищує вашу конкурентоспроможність на польському ринку. Вартість користування One Fulfillment by Allegro залежить від кількості товарів для експорту та їх габаритів.
Дізнавайтесь більше, як почати продавати на Allegro в нашому окремому матеріалі.
Olx.pl
Аналог українського сервісу — на другому місці за популярністю серед польських інтернет-користувачів після Allegro. Olx.pl має в середньому 96 млн відвідувань на місяць. Дизайн, інтерфейс та категорії такі ж, як і на українській версії сайту. На Olx поляки шукають житло, роботу, купують вживані речі або нові товари. Розміщення оголошень доступне як приватним особам, так і компаніям. Виходити на польський ринок через Olx.pl найбільш доцільно представникам малого бізнесу.
Умови Olx.pl для підприємців:
-
платне розміщення товарів, вартість залежить від ніші та кількості позицій, які плануєте розмістити, наприклад 20 оголошень в категоріях «спорт та хобі» або «здоров’я та краса» коштують від 13 до 20 злотих;
-
послуга «Сплачуйте, якщо продали» — оплата за оголошення стягується лише після підтвердження продажу у вигляді відсотка від суми замовлення, розмір залежить від категорії та вартості товару;
-
сторінка продавця для прямого зв’язку з ним, можливість зазначити свій сайт, сторінки соцмереж, адресу офлайн-магазину, номер телефону;
-
нарахування оплати за товар продавцю протягом трьох банківських днів;
-
рекламні інструменти для просування оголошень.
Щоб продавати на Olx.pl, необхідно вказати польський номер телефону. Контакти доступні для перегляду навіть не зареєстрованим відвідувачам. Сервісом користуються переважно місцеві жителі, які спілкуються державною мовою та оформляють доставку через польських поштових операторів.
Власник Motohill — української компанії, яка вийшла на польський ринок, продає деякі товари на локальному Olx. В інтерв’ю для Хорошоп підприємець зазначає, що поляки не так активно купують в «корпоративному» розділі на Olx.pl, як, наприклад, українці на Olx.ua. Зважаючи на це, краще попередньо протестувати сервіс, розмістивши невелику кількість оголошень.
Ceneo
Провідний польський прайсагрегатор Ceneo за принципом роботи схожий на український Hotline. На майданчику можна порівняти пропозиції від різних магазинів. Всього на сайті зареєстровано понад 18 тисяч компаній з різних ніш. На Ceneo продають буквально все — одяг та аксесуари, електроніку, побутову техніку, елементи декору, будматеріали, продукцію для дітей та навіть ліки. Хоч майданчик орієнтований на поляків, ним користуються також мешканці інших країн. Крім Польщі, Ceneo отримує трафік з Німеччини, Великої Британії, Чехії, України.
Особливість Ceneo в тому, що користувачам доступне здійснення покупок як безпосередньо на платформі, так і через сайт продавця. Наприклад, ви можете локалізувати свій інтернет-магазин та направляти на нього відвідувачів Ceneo. При заповненні оголошень, продавець може вказати доставку по всьому світу, додати різні платіжні системи, запропонувати покупку в розстрочку.
Реєстрація на Ceneo можлива за українським ідентифікаційним податковим номером. Однак конкуренція на платформі висока і, зважаючи на специфіку Ceneo, ціна часто є визначальним фактором для відвідувачів. Тому попередньо проаналізуйте конкурентоспроможність ваших товарів на польському ринку.
Умови Ceneo для продавців:
-
швидке та безкоштовне створення облікового запису, можливе за українськими контактами;
-
безкоштовне розміщення будь-якої кількості товарів;
-
робота за моделлю CPC — ви сплачуєте за перехід на сайт вашого магазину, ціна кліка залежить від категорії товарів та варіюється в діапазоні від 39 грошів до 1,10 злотих;
-
оплата комісії за отримання замовлення напряму через Ceneo, розмір відсотка так само залежить від ніші, в середньому 6%;
-
три варіанти платної підписки;
-
рекламні інструменти для просування оголошень на головній сторінці та в каталогах Ceneo, можливість додавання акційних банерів;
-
система оцінки магазинів та товарів від покупців;
-
панель статистики Ceneo Analytical Tools.
Ceneo доцільно використовувати для розміщення товарів популярних категорій. Якщо ваш продукт унікальний, наприклад вироби ручної роботи, зверніть увагу на інші майданчики. Як продавати хендмейд за кордон ми розповіли в окремій статті.
Amazon PL
У 2021 році e-commerce гігант вийшов на польський ринок. Наразі Amazon PL є одним з основних конкурентів Allegro. Платформа активно підтримує Україну в умовах повномасштабної війни з росією. Восени 2022 року майданчик скасував комісію з продажів для представників малого бізнесу з України, які просувають свої товари на Amazon для Європи.
Для старту продажів на польському майданчику можна використовувати загальний обліковий запис на Amazon за наявності. Якщо це перша реєстрація на платформі, слід вказати email та контактні дані, український ідентифікаційний номер, банківську картку міжнародного зразка, номер банківського рахунку, на який Amazon буде перераховувати кошти з продажів. Продавати можуть як юридичні, так і фізичні особи.
Підприємцям доступні два цінових пакети на вибір. Індивідуальна підписка передбачає оплату 4 злотих за кожен проданий товар. Цей тариф рекомендований магазинам на Amazon, які отримують до 40 замовлень на місяць. Професійна підписка включає щомісячну фіксовану абонплату 170 злотих, додаткові кошти в такому випадку не стягуються.
Умови Amazon для продавців:
-
платна реєстрація, два тарифи на вибір;
-
комісія від 8 до 15% з кожного продажу, розмір відсотка залежить від товарної категорії;
-
безкоштовне розміщення оголошень, на період воєнного стану українські підприємці звільнені від сплати комісії з продажів;
-
можливість просування за допомогою Amazon Ads з оплатою за перехід з рекламного оголошення.
На Amazon доступні дві моделі роботи. При виборі варіанту Fulfillment by Merchant (FBM) підприємець самостійно організовує доставку для покупців. На польському ринку Amazon співпрацює з поштовим оператором Inpost. Fulfillment by Amazon (FBA) передбачає передачу обов’язків зі зберігання та відправлення товарів платформі. Вартість за користування послугами посередника встановлюється індивідуально залежно від типу товарів, їх розмірів, ваги та кількості замовлень. У Польщі відкрито більше десяти логістичних центрів Amazon, що забезпечує швидку доставку кінцевому споживачу. Модель організації продажів Fulfillment by Amazon рекомендована магазинам, які не мають зареєстрованого бізнесу в Польщі з орендованим складом для зберігання товарів.
Empik
Empik займає третє місце серед найпопулярніших локальних інтернет-магазинів. Компанія продає товари із власного складу та має понад 300 пунктів самовивозу в різних містах Польщі. Для малого та середнього бізнесу Empik пропонує послуги посередника. Всього на EmpikPlace працює понад 5000 підприємців з Польщі та інших країн ЄС.
Умови Empik для продавців:
-
швидка, безкоштовна реєстрація, верифікація облікового запису займає один робочий день;
-
відсутність обов’язкової абонплати, можливість платної підписки Empik Premium, яка надає привілеї продавцям, наприклад виділення картки товару в загальних каталогах;
-
безкоштовне розміщення оголошень;
-
рекламні інструменти для збільшення продажів;
-
можливість пропонувати доставку в різні країни ЄС;
-
комісія 3-8% від суми замовлення за кожен проданий товар, залежно від категорії.
Маркетплейс Empik актуальний тільки якщо ви маєте зареєстровану фірму в ЄС. Компаніям з українським ідентифікаційним податковим номером продажі на платформі недоступні.
Висновок
Локальні торговельні майданчики дозволяють розширити присутність бізнесу на польському ринку. Враховуйте, що торгівля на них актуальна, якщо ви маєте зареєстрований бізнес в Польщі, орендуєте склад через посередника або користуєтесь послугами фулфілменту від місцевих маркетплейсів. Визначальний фактор для успішних продажів на польських торгових платформах — спрощена організація логістики. Поляки звикли до швидкої та дешевої доставки від місцевих поштових операторів протягом 1-3 днів. Відкриття інтернет-магазину в Польщі з оформленням діяльності дозволяє працювати без обмежень та полегшує масштабування в інших країнах ЄС.
Обирайте доступні методи оплати, доставки, створюйте сайт та стартуйте продажі