Обрали пять найкращих інструментів для просування інтернет-магазину та розповіли про їх переваги і недоліки.
Після відкриття інтернет-магазину, власник бізнесу має майже безперервно займатися просуванням. Адже без просування сайт залишиться просто красивим каталогом товарів, про який ніхто не знає. У цій статті ми розкажемо про п'ять найефективніших інструментів просування інтернет-магазину.
Найпопулярніші інструменти просування інтернет-магазину
Просування інтернет-магазину — це набір інструментів і дій, спрямовані на популяризацію магазину та залучення на сайт користувачів, які зроблять замовлення. Найкращі інструменти просування:
-
SEO;
-
пошукова реклама;
-
прайсагрегатори;
-
соціальні мережі;
-
email-маркетинг.
SEO
SEO (англ. Search engine optimization) — це комплекс технологій і методів, які використовуються з метою підняття позицій сайту в пошуковій видачі. Трафік, який ви отримуєте завдяки пошуковій оптимізації, називається органічним (organic). Задача SEO – зробити так, щоб ваш сайт знаходився у топі видачі за різноманітними пошуковими запитами. Наприклад, у вас магазин посуду та ви хочете, щоб ваш сайт знаходили користувачі, які роблять запити «купити виделки» чи «купити чайний сервіз». Це можна реалізувати завдяки оптимізації. Детальніше про те, що таке SEO або пошукова оптимізація – читайте у нашій статті.
Над SEO працюють більшість інтернет-магазинів, що підкреслює важливість цього інструменту просування. Якщо все робити грамотно, то з часом оптимізація дає дуже гарні результати. Таку кількість трафіку, тим більш безкоштовного, не дасть жоден інший канал просування. Ми маємо багато кейсів, які доводять це – серед них випадок, коли робота над SEO збільшила органічний трафік в 24 рази.
Переваги SEO:
-
трафік безкоштовний – вам не потрібно платити за кліки чи перегляди;
-
дозволяє конкурувати з великими гравцями – можна просувати сайт за неочевидними, низькочастотними запитами та отримувати від них трафік навіть в умовах сильної конкуренції;
-
дає довгостроковий результат – ви продовжите отримувати трафік навіть після того, як основні роботи з оптимізації будуть завершені;
-
можна займатися самостійно – в інтернеті чимало інструкцій з базового SEO, що дозволяє оптимізувати сайт навіть без залучення спеціалістів.
Недоліки SEO:
-
якщо ви ніколи не оптимізовували свій сайт, але хочете досягнути серйозних результатів, то для глибокої оптимізації знадобиться залучення SEO-спеціаліста;
-
не дає швидких результатів – від початку оптимізації до перших результатів може пройти більше місяця;
-
потрібно постійно працювати над контентом – вимоги пошукових систем змінюються, а конкуренти так само працюють над оптимізацією, тому ви маєте регулярно займатися контентом, щоб не втрачати позиції.
Google реклама
Google реклама — це комплекс інструментів, які дозволяють платно просувати свої товари та послуги в Google. Пошукова реклама ділиться на контекстну рекламу, динамічний ремаркетинг та Google Shopping.
Контекстна реклама
Контекстна реклама Google Ads – це інструмент для показу оголошень серед результатів пошукової видачі. Оголошення контекстної реклами нічим не відрізняються від звичайних результатів видачі, окрім маленької позначки «Реклама». Основна перевага такої реклами в тому, що оголошення розміщуються на найбільш помітних місцях сторінки – перед результатами органічної видачі. Які оголошення показувати – система вирішує в залежності від пошукового запита та релевантності реклами. Також на це впливає ставка рекламодавця, тобто скільки він готовий заплатити за клік на нього.
Переваги контекстної реклами:
-
показує оголошення лише тим, кого вони дійсно можуть зацікавити;
-
можна налаштувати самостійно;
-
рекламодавець платить лише за клік на оголошення.
Недоліки контекстної реклами:
-
велика конкуренція;
-
при неправильних налаштуваннях існує високий ризик марно витратити гроші;
-
Google може показувати поруч відразу декілька оголошень від різних рекламодавців.
Динамічний ремаркетинг
Динамічний ремаркетинг – це інструмент за допомогою якого ви можете показувати оголошення користувачам, які вже відвідували ваш сайт. Google відслідковує як людина взаємодіяла з вашим інтернет-магазином, які товари переглядала та на основі цього автоматично створює оголошення. Ці оголошення розміщуються на партнерських сайтах Google, які можуть бути ніяк не пов’язані з вашим інтернет-магазином, наприклад, на сайті новин. Оголошення складається з міні-фото товару та його вартості, а після кліку на банер користувач потрапляє на сторінку товару. Більше про динамічний ремаркетинг і його налаштування дізнавайтесь з нашою статті.
Переваги динамічного ремаркетинга:
-
реклама працює на зацікавлену аудиторію, адже оголошення персоналізовані;
-
дає можливість наздогнати клієнтів, які з певних причин не здійснили покупку;
-
рекламні креативи формуються автоматично.
Недоліки динамічного ремаркетинга:
-
для запуску потрібно мати аудиторію, про яку система отримає інформацію;
-
необхідно налаштувати збір даних в Google Analytics;
-
банери можуть бути заблоковані сервісами, які прибирають рекламні оголошення з сайтів.
Google Shopping
Google Shopping – інструмент для показу товарних оголошень в пошуковій видачі Google та на сайтах партнерах компанії. Цей рекламний канал завоював популярність серед українських продавців завдяки відносно невисокій ціні та своїй ефективності. На відміну від звичайної контекстної реклами, крім посилання на сайт, Google Shopping показує також вартість, назву і фото товару. Блок з цими товарами розміщується першим на сторінці. Читайте наш покроковий гайд від професіоналів про налаштування Google Shopping.
Статус Google Shopping, як одного з найбільш ефективних інструментів для продажів, підтверджують кейси наших клієнтів і партнерів. Наприклад, ми знаємо про магазин, який за рік плідного використання Google Shopping почав отримувати з цього каналу 4 млн грн доходу на місяць.
Переваги Google Shopping:
-
оголошення містять основну інформацію про товар і дозволяють відразу перейти на сторінку товару;
-
сервіси для блокування рекламних банерів не заважають показу оголошень;
-
оголошення відображаються за цільовими запитами;
-
за відгуками підприємців, має найкращу ефективність серед інших інструментів просування.
Недоліки Google Shopping:
-
складно налаштувати;
-
Google регулярно посилює вимоги до рекламодавців, зокрема щодо сайту та контенту;
-
існує ризик блокування акаунту.
Якщо ви вже користуєтесь Google Shopping або плануєте це робити, то радимо прочитати нашу статтю про причини блокування акаунту в Google Merchant Center.
Email-маркетинг
Email-маркетинг – це просування бізнесу за допомогою email-розсилок. За допомогою масових розсилок них ви можете сповіщати аудиторію про проведення акцій, спеціальні пропозиції, оновлення асортименту тощо. А персональні розсилки спонукають до покупки окремих клієнтів. Наприклад, розсилка з товарами, які клієнт додав до кошика, але не придбав.
Переваги email-маркетингу:
-
можна опанувати самостійно;
-
невисока вартість – потрібно оплачувати тільки використання сервісу для розсилок;
-
завдяки сегментації бази розсилок можна надсилати користувачам пропозиції, які їх зацікавлять;
-
легко відслідковувати результати – кліки, переходи, покупки тощо.
Недоліки email-маркетингу:
-
база контактів для розсилки збирається повільно, а купувати її не рекомендується;
-
потрібна людина, яка буде верстати листи;
-
більше інформує користувачів, ніж підштовхує їх до покупки.
SMM
SMM (англ. Social Media Marketing) – це просування бізнесу у соцмережах. SMM дозволяє залучити нову аудиторію клієнтів, підвищити впізнаваність бренду і збільшити свої продажі. На відміну від інших маркетингових інструментів, в соцмережах існують як безкоштовні, так і платні методи просування. Ви можете створювати контент, який ставатиме популярним і таким чином залучати людей у профіль магазину. А можете запускати таргетовану рекламу та направляти користувачів відразу на свій сайт. Все це складові маркетингу в соціальних мережах. Завдяки такій гнучкості можна знайти ідеальну формулу просування для себе та збільшити кількість клієнтів. У нашій статті ми докладно розповіли все, що варто знати про SMM.
SMM допомагає не тільки розширяти аудиторію, щоб якомога більше людей дізнавалися про ваш бізнес. Соцмережі сприяють запуску продажів загалом. Клієнт Хорошопу, магазин Atributmold, почав отримувати перші продажі завдяки TikTok. Підприємці шукали бюджетний спосіб просування та обрали соцмережі. Вони стали викладати відео як виготовляють свої товари і це зацікавило користувачів. Тепер Atributmold – успішний міжнародний бізнес з клієнтами в різних країнах.
Переваги SMM:
-
відкриває доступ до великої аудиторії;
-
існує велика кількість гайдів, що дозволяє займатися просуванням самостійно;
-
великий вибір інструментів і стратегій для просування;
-
наявність активних соцмереж – обов’язкова умова розвитку та популяризації бренду.
Недоліки SMM:
-
якщо використовувати лише безкоштовні методи, то просування може зайняти багато часу;
-
велика конкуренція;
-
інколи складно перегнати трафік з соцмереж на сайт.
Прайсагрегатори
Прайсагрегатори — це майданчики, на яких розміщуються дані про товари та пропозиції від різних інтернет-магазинів. Користувачі можуть порівняти ціни й обрати оптимальну пропозицію, а потім перейти на сайт магазину та зробити замовлення. Найпопулярніші прайсагрегатори в Україні — Hotline і Price.ua. Користувачі Хорошоп мають можливість вивантажувати свої товари на ці майданчики та залучати звідти нових клієнтів.
Переваги прайсагрегаторів:
-
можливість для нових магазинів швидко отримати перші продажі;
-
невисока вартість розміщення пропозицій;
-
прайсагрегатори залучають багато трафіку, а потім ведуть користувачів на сайт інтернет-магазину.
Недоліки прайсагрегаторів:
-
конкурувати з іншими магазинами можна лише за допомогою ціни та умов покупки;
-
висока конкуренція у популярних нішах;
-
дещо втратили популярність порівняно з минулими роками.
Висновки
Каналів для просування інтернет-магазину багато, кожен з них має свої переваги та недоліки. При виборі каналів відштовхуйтесь від своєї ніші й рекламного бюджету. Після запуску обов'язково аналізуйте показники, щоб надалі інвестувати лише в ефективні канали та отримувати більше продажів.