Власний інтернет-магазин з нуля — дуже цікава, але непроста справа. Підприємцю потрібно вибрати нішу, створити інтернет-магазин, продумати план просування товарів, платити податки тощо. Ми перерахували головні кроки, які повинен зробити бізнесмен перед тим, як відкрити свою справу.

Створення бізнес-ідеї інтернет-магазину

За статистикою Evo business, за 2018 рік інтернет-торгівля зросла на 30% і принесла власникам сайтів 65 мільярдів гривень. Крім того, завдяки інтернет-магазинам кількість посилок на Новій Пошті зросла на 21%. Тому це дуже перспективна сфера.

Але вам потрібно вирішити, що саме ви будете продавати. Якщо у вас поки що немає ідеї для бізнесу, спробуйте вибрати відповідну нішу, дотримуючись деяких порад.

  1. Будьте експертом або активно цікавтеся товарами, які плануєте продавати.

  2. Розумійте потенційну аудиторію та її інтереси.

  3. Використовуйте Google Trends, щоб знайти перспективні ніші.

  4. Слідкуйте за експертами, які розповідають про тренди на ринку.

Читайте більше про те який товар найкраще продавати в інтернеті.

Аналіз ринку перед відкриттям сайту

Аналіз важливий для того, щоб в один момент не зрозуміти, що ви вклалися в інтернет-магазин, товари й маркетинг, але ваша пропозиція нікого не цікавить. Перед тим, як почати свій бізнес, потрібно переконатися, що товар знайде своїх покупців.

Використовуйте Google Ads: Keyword Planner

Цей сервіс допомагає проаналізувати кількість запитів за вашою нішею та оцінити потенційний трафік. Розраховуйте на те, що якщо сайт знаходиться на першому-другому місці видачі, ви отримаєте 30-40% від прогнозованих переходів. Якщо в межах першої п'ятірки — 15-20%.

Проаналізуйте сайти й соцмережі 10-20 конкурентів

Дізнайтеся все про їх асортимент, позиціювання, кількість товарів, способи доставки та оплати, умови повернення тощо. Використовуйте сервіси аналізу конкурентів на кшталт Serpstat, SimilarWeb та Spywords. Вони допоможуть проаналізувати відвідуваність сайту, контрольний профіль, запити, бюджети на контекстну рекламу та інше.

Написання бізнес-плану нішевого інтернет-магазину

Бізнес-план необхідний, щоб задати темп розвитку інтернет-магазину та розробити для нього стратегію. Він повинен містити в собі кілька розділів.

  1. Фабула. У ній потрібно розмістити основну офіційну інформацію про компанію та товари, які ви продаватимете. Також варто розповісти про ваші переваги.

  2. Аналіз ринку. Тут потрібно описати нішу, проаналізувати конкурентів і визначити цільову аудиторію.

  3. Робочий процес. Потрібно продумати графік роботи та перші кроки, які ви зробите для створення бізнесу.

  4. Організація. У цьому розділі потрібно вказати керівника компанії nf розписати функціональні обов'язки підлеглих.

  5. Маркетинг. Потрібно вирішити, за допомогою яких каналів ви будете просувати свої товари і чи потрібно залучати для цього підрядників.

  6. Продажі. Можна прописати скрипти для продажників і розробити загальну стратегію продажів.

  7. Прогнози. У цьому розділі потрібно припустити, на які доходи ви вийдете через 2-3 роки. Це необхідно, щоб чітко бачити цілі та мотивувати власника бізнесу в період початкових інвестицій.

  8. Витрати. Тут потрібно розписати, на що ви будете витрачати гроші й наскільки це виправдано. Цей розділ необхідний і для власників, які використовують власні заощадження, і для тих, хто залучає інвестиції ззовні.

Реєстрація інтернет-магазину

Вам краще зареєструватися як ФОП — фізична особа підприємець. Це спростить ведення звітності, та зменшить податки. Щоб зареєструватися онлайн на сайті Міністерства юстиції України або на Порталі державних послуг iGov, вам знадобиться електронний цифровий підпис (ЕПЦ). Його можна отримати в одному з Акредитованих центрів сертифікації ключів або на сайті Міністерства юстиції. Це дозволить вести всю діяльність онлайн.

Процес реєстрації займе близько трьох днів. Заодно вас оформлять у податковій, в органах статистики та соціальних фондах. Після цього потрібно відкрити рахунок у банку, щоб мати можливість здійснювати безготівкові розрахунки.

Сплата податків інтернет-магазину

ФОП дозволяє працювати за спрощеною системою оподаткування. Це означає, що ви будете платити:

  • єдиний податок, який для першої групи становить до 10% від розміру прожиткового мінімуму — 210 грн;

  • єдиний соціальний внесок (ЄСВ) — 1039 грн, який потрібно платити щомісяця, навіть якщо ви нічого не заробили.

Групи ФОП залежать від доходу, кількості найманих працівників і виду вашої діяльності. Представники другої групи сплачують до 20% від мінімальної заробітної плати, а третьої — 3% або 5% від доходу.

Не забудьте подати заяву про спрощене оподаткування, інакше доведеться платити податки в розмірі 41,5% від прибутку.

Вибір платформи для створення інтернет-магазину

Щоб мати можливість розвивати свій бізнес, вам потрібно вибрати платформу, яка піклується про зручність власника інтернет-магазину та його покупців. Вона повинна мати широкі можливості по управлінню.

Управління адміністраторами

Якщо інтернет-магазином займається декілька людей, вони повинні мати доступи та можливість безперешкодно виконувати свої обов'язки. Продавці повинні мати можливість відстежувати заявки, контент-менеджери — додавати статті в блог та описи до товарів тощо.

Управління SEO-настройками

Просування у пошуковій видачі допомагає збільшити кількість клієнтів, але вимагає часових і грошових інвестицій. Деякі платформи спрощують роботу з SEO для своїх клієнтів. Наприклад, Хорошоп вніс початкові SEO-настройки до базової версії платформи, що дозволяє швидше та дешевше досягти високих позицій у видачі.

Управління аналітикою

Без можливості аналізувати продажі та поведінку покупців складно налаштовувати маркетингові кампанії. Також аналітика дозволяє побачити, коли, хто і звідки замовляє товари, щоб скорегувати роботу магазину. Наприклад, якщо у вихідні у вас в рази більше замовлень, варто виводити на роботу не одного продажника, а двох тощо. У Хорошопа є інтеграція з Google Analytics, яка полегшує використання цього інструменту.

Управління каталогом товарів

Зрозуміла структура каталогу допоможе користувачеві швидко знайти потрібний товар. Тому ще при завантаженні товарів потрібно створити зручне дерево категорій, яке спростить пошук необхідного.

Управління знижками та банерами

Платформа повинна давати можливість використовувати маркетингові інструменти для просування товарів. Це банери, знижки, подарунки, сертифікати, комплекти тощо. Більше про інструменти на Хорошопі читайте в нашій статті.

Управління коментарями

Відгуки про товари та сайт — соціальний доказ того, що у вас варто купувати. У власника інтернет-магазину повинна бути можливість розташувати блок з відгуками на помітному місці сторінки товару, а також видаляти неправдиві коментарі, залишені тролями або конкурентами.

Управління клієнтською базою

Це дозволяє використовувати клієнтів у подальших маркетингових активностях: налаштовувати на них ремаркетинг у Facebook, додавати їх до бази розсилки, надсилати їм персоналізовані листи тощо.

Управління замовленнями

Адміністратор повинен мати можливість переглядати статуси замовлень, змінювати їх, редагувати, видаляти тощо. Також важлива можливість фільтрувати замовлення за датою, статусом та оплатою.

Як знайти постачальника товарів

Пошук постачальника в Google

Пошуковики дозволяють знайти постачальників буквально за декілька кліків. Але краще переглянути кілька сторінок видачі, щоб не наштовхнутися на посередників. Безліч постачальників не інвестують в розкрутку своїх сайтів.

Спеціалізовані каталоги постачальників

Це сайти, створені спеціально для розміщення пропозицій постачальників. Деякі з них представляють одну нішу, інші — публікують інформацію з безлічі ніш. Наприклад, в Україні популярні каталоги postavschiki.ua і ukrpartner.ua.

Аналіз сайтів конкурентів

Деякі інтернет-магазини не дуже ретельно приховують своїх постачальників: не прибирають водяні знаки на фото або не видаляють їх згадку в описах товарів. Цим можна скористатися. Якщо ж ніяких слідів немає, але вам дуже хочеться залучити постачальника конкурентів, ви можете під виглядом покупця попросити у них гарантію на товар. Там можуть залишитися позначки постачальників.

Виставки виробників

У Києві більшість спеціалізованих виставок проходить в Експоцентрі. Щоб дізнатися про виставки більше, потрібно моніторити спеціалізовані сайти на кшталт Expoua.all.biz.

Готовий інтернет-магазин з постачальником

На Хорошопі можна придбати повністю готові інтернет-магазини з товарами та надійними постачальниками.

Щоб детальніше розібратися у виборі постачальників і роботі з ними, читайте нашу статтю.

Набір персоналу до інтернет-магазину

Коли бізнес починає рости і власник відчуває, що у нього не вистачає часу та сил якісно виконувати всі завдання, йому варто найняти собі помічників.

Керівник

Найчастіше, його роботу виконує власник інтернет-магазину. Він повинен організовувати бізнес-процеси, працювати над розвитком бізнесу, а також ставити завдання і контролювати їх виконання.

Бухгалтер

Він має вести облік бухгалтерських документів і посилати звіти до податкової. Також бухгалтеру варто доручити видачу заробітної плати співробітникам і проведення операцій через касу.

Менеджер

Він має поповнювати запаси товарів, обирати постачальників і вести з ними переговори. Крім цього, йому потрібно аналізувати попит на товари і відстежувати асортимент і ціни конкурентів.

Менеджер з продажу

Його завдання — спілкуватися з клієнтами та консультувати їх щодо особливостей товарів, умов повернення, оплати та доставки. Він має бути ввічливим і якісно виконувати свою роботу, адже від цього залежить лояльність покупців.

Контент-менеджер

Його завдання — наповнювати та оновлювати товарний каталог і картки товарів, а також писати статті в блог. Якщо ви залучаєте співробітників на аутсорс, наприклад, фотографів або копірайтерів, контент-менеджер буде писати для них техзавдання і контролювати їхнє виконання.

Інтернет-маркетолог

Він має популяризувати ваші товари за допомогою різних рекламних каналів і аналізувати їхню ефективність. Частину з них, наприклад, SEO або контекстну рекламу, можна віддати на аутсорс вузьконаправленим фахівцям.

Пакувальник

Упаковування та відправка замовлень — левова частка роботи інтернет-магазину. Хорошоп трохи полегшив роботу пакувальників, адже дозволяє автоматично формувати накладні для Нової Пошти і економити час, який було б витрачено в поштовому відділенні.

Просування інтернет-магазину

Потрібно вибрати рекламні канали, які будуть максимально ефективно працювати саме для вашої ніші. Головне — аналізувати їхню роботу, щоб інвестувати в ефективні, і відмовитися від непотрібних.

SEO-просування

Чим краще оптимізований сайт, тим більше покупців знайдуть його в пошуковій видачі. Складність в тому, що він почне приносити перші результати лише через півроку-рік. Тому цей канал не підходить для отримання швидких продажів. Зате в результаті ви будете отримувати дуже дешевий якісний трафік.

Контекстна реклама

Цей канал дозволяє залучити людей, які цікавляться вашим товаром в пошуку. Але у деяких ніш дуже висока конкуренція і тому потрібні значні інвестиції.

Таргетована реклама

Її перевага — можливість дуже точно вибрати аудиторію, яка може зацікавитися товаром. Наприклад, вказати вік, стать, місце проживання і навіть сімейний стан потенційних клієнтів. Також вона дозволяє налаштувати рекламу на підписників ваших прямих конкурентів.

Реклама у блогерів

Лідери думок можуть зробити ваш товар відомим серед своїх підписників. Але вам потрібно обережно підходити до вибору блогера. Переконайтеся, що на нього підписана ваша потенційна аудиторія, і що він зуміє нативно розповісти про ваш продукт.

Маркетплейси та прайсагрегатори

Це великі майданчики з мільйонами відвідувачів. Вони беруть на себе просування товарів, а ви маєте платити комісію з кожного продажу і дотримуватися внутрішніх правил. Хорошоп створив фіди, які дозволяють швидше вивантажувати товари на маркетплейси та прайсагрегатори.

Email-маркетинг

Розсилка дозволяє пропонувати користувачам товари, які можуть їх зацікавити, і тим самим підвищувати лояльність клієнтів. Щоб зібрати базу, запитайте діючих клієнтів, чи не хочуть вони підписатися на розсилку, а новим користувачам пропонуйте за це знижку на першу покупку.

Висновки

З чого почати свій бізнес? Для створення власного інтернет-магазину потрібно продумати дуже багато моментів:

  • яким бізнесом зайнятися;

  • які переваги у вас будуть;

  • на якій платформі відкрити інтернет-магазин;

  • як зареєструватися і платити податки;

  • де взяти кошти на початковому етапі;

  • як керувати сайтом;

  • як його просувати, щоб отримати максимум клієнтів.

Але це не так складно, як здається. Головне — почати, і йти до своєї мети!

Коментарі
Новий коментар
Оцінка