Бажаєте підвищити ефективність своєї email-розсилки? Працюйте над якістю бази контактів та чистіть її. Про чищення бази для email-розсилок та важливість цього процесу розповіли у нашій статті.
Email-маркетинг — один з головних каналів просування інтернет-магазину. Згідно статистики від Mailchimp, середній Open Rate листів email-розсилок складає 21%, що доводить їхню актуальність. Ефективність розсилки напряму залежить від якості бази підписників. Щоб її забезпечити, потрібно грамотно проводити збір контактів, а також постійно стежити за станом бази, коли вона сформована. У цій статті ми розповімо, як це робити.
Помилки під час збору бази підписників
Купівля бази
Це нелегально та абсолютно не має сенсу. Ви отримаєте неякісну базу контактів, які навряд чи знають про існування вашого інтернет-магазину. Інтересу до змісту розсилки у них буде мало, а роздратування від листів невідомого магазину — достатньо, щоб відмічати їх як спам.
Відсутність двоетапної підписки
Недостатньо отримати контакт — треба пересвідчитись у його якості. Користувачі можуть помилитися при введенні адреси або ввести вигадану пошту, яка ніколи не буде використовуватися. А значить ваша розсилка відправиться в нікуди. Щоб уникнути цього, використовуйте double opt-in, двоетапну підписку, — систему, коли користувач має підтвердити свої дії у отриманому на пошту листі.
Збір бази триває занадто довго
Немає сенсу збирати базу більше року, і лише потім починати розсилку. За цей час частина адрес стане неактивною — деякі забудуть про ваш інтернет-магазин, деякі закинуть пошту. Як тільки email отримано, його одразу варто пускати в роботу.
Використання email без дозволу власника
Отримувати розсилку мають лише ті, хто дав на це згоду. Логіка «не відмовився, значить згоден» помилкова. Форми підписки, спливаючі вікна і будь-які інші засоби збору повинні містити чітке посилання про те, що email-адресу буде використано для розсилки. Ідеально, якщо це прописано під формою і для згоди треба натиснути на чекбокс.
Недопущення помилок на етапі збору не звільнить вас від очищення — з часом воно стане неминучим. Але якщо збирати контакти з розумом, процес буде значно легшим.
Очищення бази розсилки
Коли потрібно чистити базу для email-розсилки
Чистка не проводилася ніколи або проводилася занадто давно
База для email розсилки швидко втрачає свою актуальність, тому її треба не лише поповнювати новими адресами, але й прибирати старі та некорисні. Якщо користувач протягом року не відкривав листи або кинув вас у спам — не сподівайтесь, що він передумає. Регулярно проводьте генеральне прибирання та вичищайте такі контакти.
У розсилки впала ефективність
Якщо Open Rate, Click-through Rate та Click-to-open Rate листів постійно падають — це означає, що розсилка не працює як треба. Очищення — один зі способів це виправити.
Розсилка почала потрапляти у спам
Потрапляння у спам суттєво шкодить репутації розсилки. Через це поштові сервіси можуть занести домен у спам за замовчуванням. Очищення бази від недоброзичливих контактів захищає від цього.
Більше про те, як не допускати попадання листів у спам.
Розсилки не було довгий час
Якщо ви зробили тривалу перерву у розсилці, та збираєтесь її поновити по тій самій базі, — вам знадобиться очищення. Важливо визначити актуальність адрес, щоб не відправляти листи вхолосту і не наражатися на потрапляння у спам.
Користь від очищення бази для email-розсилок
Багатьом власникам інтернет-магазинів шкода розлучатися з адресами, які збиралися кров’ю та потом. Але насправді, очищення не нівелює вашу працю, а навпаки допомагає.
-
Зекономити бюджет. Ви витрачаєте гроші на розсилку листів лише актуальним підписникам.
-
Підтримувати гарну репутацію поштового домену. Ви прибираєте з бази людей, які можуть відправити вашу email-розсилку у спам.
-
Отримати чітку статистику. Ви маєте змогу адекватно оцінювати ефективність email-розсилки без похибок, які спричиняють непрацюючі адреси.
-
Підвищити конверсію. В базі знаходяться лише зацікавлені люди.
Як чистити базу для email-розсилок
Чистка бази починається з визначення її стану — для цього існують десятки різних сервісів-валідаторів. У багатьох з них схожі функції, тому помилитися при виборі складно. Але краще використовувати платні сервіси — вони частіше оновлюють свої бази.
Валідатори розділяють адреси на працюючі та непрацюючі. До другої категорії входять:
-
спам-пастки;
-
адреси, що дублюються;
-
адреси з помилкою у назві;
-
користувачі, які відправляють розсилку у спам.
Все це видаляється з бази. У підсумку, в ній залишаються лише робочі адреси.
Реактивація бази для email-розсилок
Якщо розсилка давно не проводилася, після очищення необхідно провести реактивацію бази.
Коли потрібна реактивація бази
В базі можуть бути робочі адреси, які не проявляють активності. Наприклад, коли:
-
користувач не відкриває листи розсилки;
-
користувач відкриває листи, але не здійснює дії всередині них;
-
користувач давно нічого не купував.
На кожну з цих груп спрямовані реактиваційні листи. Ті адреси, на які вони не подіють, підлягають очистці.
Реактиваційні листи
Реактиваційні листи — це ваш останній шанс повернути увагу неактивних підписників. Ну добре, не останній — таких листів може бути декілька, але до їх створення, у будь-якому випадку, треба поставитися відповідально.
Зміст та форма листів залежать від цільової групи. Якщо підписник давно не відкривав листи розсилки, напишіть, як ви за ним скучили та у доказ запропонуйте приємний бонус.
При належному рівні креативу, можна придумати лист, який і без знижок не залишить підписників байдужими. Наприклад, інтернет-магазин одягу зробив реактиваційний лист у формі чату з найкращим другом, в якому обговорюється ваш можливий розрив відносин.
Якщо підписники давно нічого не купували або відкривають листи, але не виконують ніяких дій, це може означати, що ваш контент не актуальний для них. У цьому випадку варто додати у реактиваційні листи невеличке опитування щодо інтересів користувачів.
Поради щодо проведення реактивації бази розсилок
-
Якщо розсилка давно не проводилася, не варто відправляти реактиваційні листи всій базі одразу. Краще відправити їх невеличкій частині та подивитися на їхню реакцію. Так ви не ризикуєте наразитися на масове потрапляння у спам та зрозумієте, наскільки ефективний ваш лист.
-
Визначте часовий інтервал, після якого підписник буде вважатися неактивним. Можна почати відправку реактиваційних листів після трьох тижнів неактивності, а можна і через півроку. Усе залежить від вашого бажання та частоти відправки звичайної розсилки.
-
Дайте можливість відписатися від вашої розсилки. Користувач може забути, що підписався на вас, і подумати, що реактиваційний лист — це спам. Розташуйте у листі помітну кнопку «Відписатися», щоб у підписника була свобода вибору і йому не довелося йти на крайні заходи.
-
Персоналізуйте реактиваційні листи та нагадуйте, хто ви. Якщо є можливість, зверніться до підписника за іменем та коротко розкажіть, хто йому пише. Це забезпечить доброзичливішу реакцію на ваш лист.
-
Старанно працюйте над текстом, подачею та дизайном листа. Реактиваційні листи — особливі, вони мають виділятися із загальної маси. До того ж, саме нудний контент у листах може бути причиною неактивності користувача.
Висновки
-
Ефективність email-розсилки залежить від якості бази.
-
Не купуйте базу для email-розсилок і не допускайте інших помилок під час її збору — це негативно впливає на якість бази.
-
Регулярно чистьте базу, особливо, якщо виникають симптоми на кшталт зниження ефективності розсилки та її потрапляння у спам.
-
Використовуйте платні сервіси для валідації бази.
-
Проводьте реактивацію бази — вона може бути як наслідком, так і причиною очищення.
-
Застосовуйте креативний підхід до створення реактиваційних листів.