В цій статті розповідаємо, які бувають типи Viber-розсилок, а також що потрібно для того, щоб їх створити та запустити.
Viber є одним з найпопулярніших месенджерів — в Україні його встановлено на 98% смартфонів. Часто Viber називають «застосунком для батьківських чатів». Проте насправді, завдяки охопленню широкої та активної аудиторії, він має неабиякий потенціал, як маркетинговий канал для інтернет-магазинів. Один з інструментів взаємодії з клієнтами у Вайбері — розсилки, які допомагають вирішувати цілу низку бізнес-завдань. Наприклад, зібрати зворотний зв’язок, збільшити відсоток повторних замовлень, сформувати лояльність аудиторії, нагадати про магазин через інформування про актуальні акції та пропозиції.
Як працюють розсилки у Viber та в чому їх переваги?
Viber-розсилки — це спосіб комунікації з потенційними чи поточними клієнтами інтернет-магазину через відправку інформаційних або рекламних повідомлень в месенджер. Розсилки надсилаються на телефонні номери користувачів, які погодились їх отримувати. Тобто ви працюєте із зацікавленою аудиторією, спонукаючи її до певних дій чи надаючи важливу інформацію.
Бізнес-розсилки у Viber чи інші месенджери інколи називають більш сучасним варіантом SMS-маркетингу. На відміну від стандартних СМС, розсилки у Viber можуть бути довшими, до 1000 символів, доповнені зображенням, посиланнями, клікабельною CTA-кнопкою. Такі можливості дозволяють створювати більш інформативні та привабливі для користувача меседжі з дотриманням фірмового стилю бренду. Крім того, Viber-розсилки мають інші переваги.
-
Повідомлення у Viber доставляються майже миттєво та не потрапляють у спам. Для комерційних розсилок, месенджер автоматично створює папку «Бізнес-чати» — як відокремлення від приватних листувань. Вона закріплюється за замовчуванням та відображаються першою при відкритті списку з особистими діалогами. Це гарантує те, що отримувач помітить ваш меседж.
-
Мають високу відкриваність. Rakuten Viber вказує, що 64% людей читають повідомлення в месенджері протягом 3 хвилин після їх отримання, ще 31% — протягом години. Цей показник перевищує середній open rate email-розсилок, який за статистикою складає 21,3% відсотки.
-
Детальна аналітика. Як і при проведенні кампаній email-маркетингу, ефективність Viber-повідомлень також відстежується через звітність в сервісах розсилок. Для аналізу доступні ключові показники — відкриваність, переходи за посиланням, відсоток доставлених повідомлень та інші.
-
Простота реалізації. Розсилки в месенджерах — один з найпростіших рекламних інструментів, який можна швидко опанувати самостійно. Щоб формувати Viber-повідомлення, достатньо виділити певний час на вивчення інструкцій від обраного сервісу для створення розсилок.
Що відправляти користувачам: основні типи Viber-розсилок
Viber-розсилки можна використовувати з різними цілями. Зазвичай компанії, які комунікують зі своєю аудиторією через Viber, комбінують кілька типів повідомлень. Розглянемо можливі способи застосування месенджеру у бізнесі.
Інформування або підтвердження
Транзакційні або сервісні розсилки — це автоматизовані розсилки через API за попередньо створеними шаблонами. За принципом відправки вони схожі на тригерні розсилки, однак завжди носять виключно інформаційний характер. Наприклад, повідомляють про підтвердження реєстрації чи замовлення, майбутню доставку, списання коштів, нарахування бонусів за покупку тощо. Зміст цього типу розсилок має бути відповідним — короткий, простий та зрозумілий текст з додаванням посилання за потреби, щоб користувач відразу міг збагнути про що мова.
Утримання клієнтів та підвищення їх лояльності
Цей тип Viber-повідомлень застосовується з метою повернути існуючих клієнтів на сайт та спонукати їх до цільової дії — здійснити повторну покупку, залишити відгук, оцінити сервіc. Такі меседжі персоналізовані та містять конкретну вигідну пропозицію для одержувача — бонуси, знижка, подарунок тощо. Часто вони прив’язані до певної події, наприклад надсилаються напередодні Дня народження клієнта.
Реклама товарів
Рекламні розсилки сповіщають про акції, промокоди на знижку, спеціальні пропозиції. Крім тексту, такі повідомлення зазвичай складаються з яскравого банеру та кнопки СТА. Якщо користувач активно купує в інтернеті, то у пікові періоди, наприклад напередодні свят, може отримувати десятки промоповідомлень від різних компаній. Виділитися з-поміж інших брендів допоможе персоналізація розсилки реклами. Створюйте різні списки адресатів та готуйте більш індивідуальні пропозиції, спираючись на демографічні характеристики та користувацький досвід покупців.
Ми запропонували найпоширеніші варіанти використання Viber-розсилок для бізнесу. Ви можете не обмежуватись описаними видами та створювати листи з іншої нагоди. Наприклад, якщо ви ведете блог інтернет-магазину, можна формувати розсилки с коротким анонсом найцікавіших матеріалів та додавати лінк на статтю. Актуально також повідомляти про важливі оновлення в асортименті або події вашого магазину, наприклад, про відкриття офлайн-точки.
Як створювати Viber-розсилки
Розсилки у Viber поділяються на три види:
-
безкоштовні;
-
платні;
-
неофіційні.
Розглянемо їх детальніше.
Безкоштовні розсилки
Застосунок дає змогу будь-якому користувачу створювати безкоштовні розсилки. Надіслати повідомлення можна максимум 50 контактам, вони доставляються лише тим, хто зберіг ваш номер телефону в месенджері. Така розсилка прирівнюється Viber до звичайних повідомлень, відображається в списку з особистими діалогами користувача та не потрапляє у папку «Бізнес-чати». Через обмеження, безкоштовні розсилки доцільні хіба що для нових інтернет-магазинів, які тільки відкрилися — як тимчасовий варіант комунікації з першими клієнтами. Також їх можна використовувати в якості тестових Viber-розсилок коли ви починаєте впроваджувати цей інструмент у ваш бізнес. В такому випадку надсилайте «тренувальні» повідомлення друзям чи знайомим, а не клієнтам. Створюються безкоштовні розсилки безпосередньо у Вайбері в кілька кроків.
1. Увійдіть до свого облікового запису у Viber та оберіть «Новий чат». Далі в новому вікні натисніть на іконку в правому верхньому кутку.
2. Ви побачите перелік людей з вашої телефонної книги з можливістю відмітити 50 будь-яких контактів. Виберіть тих, кому хочете надіслати розсилку. Створити «Список розсилки» можна на мінімум двох осіб.
3. В новому вікні введіть текст, за потреби доповніть його зображенням. Після відправки повідомлення надійде окремо кожному учаснику. Щоб додати нових користувачів, виберіть іконку справа.
Також ви можете перейменувати розсилку, видалити її, змінити фон, очистити контент. Для переходу в панель керування, просто натисніть на назву розсилки у тому ж вікні, де вводиться текст.
Платні розсилки
Платні розсилки відкривають для компаній більше можливостей — відсутність лімітів по кількості отримувачів, верифікований бізнес-акаунт з «блакитною галочкою», додавання CTA кнопки, UTM-міток, звітність, інші інструменти. Будь-яка офіційна розсилка, незалежно від її типу, надсилається тільки на основі бази зібраних контактів. За умовами Rakuten Viber, користувач має дати згоду на отримання сповіщень від бренду через месенджер, інакше повідомлення потраплятимуть в спам. Для формування списку телефонних номерів підійде більшість тих самих способів, що і для збору електронної пошти при проведенні кампаній email-маркетингу.
Платні розсилки створюються за межами застосунку — через офіційних партнерів Rakuten Viber. Розробник месенджера співпрацює з десятками різних компаній. Вони, як правило, не обмежуються наданням послуги відправки розсилок у Viber і пропонують також підключення чат-боту та прямих діалогів з користувачами. Ви можете напряму зв'язатися з консультантами кількох сервісів та підібрати найвигідніший для вас. Більшість партнерів Viber надають такі можливості:
-
створення тестових розсилок, для того щоб користувач міг ознайомитись з функціями сервісу та навчився формувати привабливі меседжі, відразу розуміючи як вони виглядатимуть для одержувачів;
-
збереження шаблонів аудиторій та повідомлень для швидкого створення розсилок;
-
швидкий зв’язок з представником технічної підтримки, який підкаже як зробити Вайбер розсилку, та проконсультує з інших питань;
-
налаштування дублювання повідомлень по СМС, у випадку їх недоставлення одержувачу у Viber.
Створюються повідомлення здебільшого через онлайн програму для розсилки, надану обраною компанією. Алгоритм налаштування розсилок в кожному сервісі відрізняється. Однак є базові, обов’язкові кроки.
Створення бізнес-акаунту. Щоб ваші клієнти отримували розсилки від імені компанії, необхідно налаштувати обліковий запис. Доступ до акаунту надає обраний сервіс — дані для входу в особистий кабінет або відповідний API для підключення до вашої CRM-системи. В бізнес-акаунті додайте альфа-ім’я — офіційну назву, яку бачитимуть одержувачі повідомлень. Також завантажте логотип та напишіть короткі відомості про ваш магазин.
Додавання контактів для розсилки. Більшість сервісів дозволяють завантажувати вашу клієнтську базу файлом або створювати список одержувачів вручну. Крім телефонних номерів, у файлі чи при самостійному внесені адресатів, слід вказати також ім’я, стать, дату народження клієнтів. Ви можете сформувати кілька аудиторій та зберегти їх для швидких масових розсилок у Вайбер в подальшому.
Вибір тарифу. За умовами Rakuten Viber, кошти за розсилки знімаються за кількість доставлених повідомлень. Ціна розсилки та принцип внесення оплати за неї відрізняються залежно від сервісу та типу повідомлень. Наприклад, транзакційні сповіщення коштують дешевше рекламних. Деякі компанії встановлюють вартість розсилки індивідуально, зважаючи на те, як часто ви відправляєте меседжі, а хтось пропонує місячні пакети за фіксовану суму з якої вираховуються кошти за доставлені розсилки.
Альтернативні способи налаштування Viber-розсилок
При пошуку інформації на тему розсилок, в інтернеті можна натрапити на софт для розсилки у Вайбер, який встановлюється на комп’ютер. Такі програми можуть передбачати оплату за номери, з яких надсилатимуться повідомлення, або бути зовсім безкоштовними. Хоч фінансово цей варіант здається вигіднішим, його краще оминати. Серед основних мінусів:
-
відсутність підтверджувального знаку від Viber, тобто розсилки надходять користувачам не від верифікованої компанії, а зі звичайних номерів;
-
нижча швидкість передачі повідомлень;
-
немає інструментів для створення CTA кнопок, перегляду статистики та інших корисних функцій;
-
високі шанси того, що при черговому оновлені Viber, програма перестане працювати.
Однак найбільший недолік в тому, що відправка розсилок в такий спосіб може негативно вплинути на репутацію інтернет-магазину. Повідомлення через подібні програми відносять до неофіційних «сірих» методів комунікації. Компанії, не підтверджені Viber, часто викликають підозри в користувачів. Сповіщення від них відмічають як джерело спаму, а номер блокують.
Поради для створення ефективних розсилок у Viber
-
Додавайте заклики до дії. Повідомляйте користувачам, чого ви від них очікуєте — реєстрації, переходу на сайт, використання промокоду, перегляду каталогу. В офіційних Viber-розсилках Call to Action оформляється у вигляді кнопки, яка додатково привертає увагу.
-
Ознайомтесь з правилами. Розробник контролює дотримання вимог та умов використання месенджеру. Крім відправки повідомлень без згоди користувачів, Viber забороняє додавання контенту, який порушує авторське право, рекламу деяких категорій товарів, публікацію хибної інформації. При порушеннях, компанія може призупинити дію облікового запису або навіть видалити його.
-
Використовуйте UTM-мітки для детальнішої аналітики. З додаванням UTM-міток ви зможете відстежити подальші дії користувачів, які перейшли на сайт з розсилки. Крім того, дані зафіксуються в загальних звітах. Це полегшить аналіз ефективності Viber-кампаній, відносно інших каналів комунікації з клієнтами.
-
Сформуйте періодичність розсилок. Можна скласти розклад відправки, наприклад щосереди, або створювати ситуативні меседжі — напередодні свят, акцій, сезонних оновлень. Порівняно з email-розсилками, повідомлення у Вайбер складніше пропустити, тому вони більше захоплюють увагу одержувача. Щоб залишатись цікавими користувачам та мати високий open rate, не надсилайте їх дуже часто. Якщо вибрали регулярні розсилки, робіть відправку не більше одного раза на тиждень. Виключенням є періоди вигідних пропозицій, наприклад розпродажі. Зважайте, що це правило не стосується транзакційних розсилок.
-
Будьте змістовними та лаконічними. Хоч Viber дозволяє складати тексти до 1000 символів, навіть у не транзакційних повідомленнях намагайтесь вмістити ключову інформацію в перших двох-трьох реченнях. В них слід коротко та чітко викласти, чим ваша пропозиція цікава для клієнта. Далі, за потреби, зазначайте уточнюючу інформацію, але тільки якщо вона дійсно буде корисною. Обов’язково структуруйте повідомлення та додавайте емодзі для кращого сприйняття.
Висновок
Viber-розсилки є дієвим інструментом для підтримки зв’язку з аудиторією та збільшення продажів. Якщо ви вирішили включити їх у вашу маркетингову стратегію, дотримуйтесь вимог розробника застосунку та використовуйте офіційні способи надсилання повідомлень. Дослухайтеся до наших порад, щоб формувати ефективні меседжі та залишатися цікавими клієнтам. Тестуйте різні варіанти контенту, часу відправки, слідкуйте за статистикою та вносьте коригування у розсилки для отримання кращого відгуку від одержувачів.