База email розсилки — це впорядкована інформація про користувачів, які отримують розсилку вашої компанії. Збір бази розсилки є одним з основних етапів впровадження email-маркетингу. Від її якості багато в чому залежить успіх розсилки, тому веденню бази має приділятися чимало часу. Для поповнення бази email-розсилки існує декілька поширених інструментів:
-
форма оформлення замовлення — більшість покупців вказують email під час покупок та компанія може запропонувати підписку на розсилку;
-
спливаючі вікна на сайті — запропонуйте відвідувачу сайта підписатися на цікаву розсилку або обміняйте його email на якусь нагороду;
-
розіграші та акції — створіть акційну пропозицію, умовою отримання якої буде надання email-адреси;
-
реклама в соцмережах — створюйте оголошення з формою для заповнення, де потрібно вказати email;
-
реєстрація на сайті — для створення профілю користувачі вказують адресу, яку ви можете додати до бази розсилки, якщо спитаєте дозволу.
Який би спосіб збору інформації для бази email розсилки ви не вибрали, важливо постійно повідомляти користувачів навіщо вам їхня пошта. Отримання дозволу потрібно, щоб запобігати скарг та потрапляння листів у спам, що може значно нашкодити вам. Створюйте базу для email розсилки самостійно — це стане запорукою її якості та лояльності підписників. Якщо купувати базу або використовувати інші недоброчесні способи, то ефективність розсилки буде низькою. Базу потрібно регулярно чистити та оновлювати, щоб в ній не було загублених чи видалених акаунтів, або ж людей, які відписалися від розсилки. Інакше це стане причиною низького Open Rate листів.
Базу email розсилки можна поділити на два різновиди. Перший вид — це несегментована база. Підписники, які потрапляють до неї не проходять жодної фільтрації. Компанія не просить від користувачів додаткової інформації, щоб використовувати її у розсилках. Через це всі підписники отримують однакові листи без елементів персоналізації, що негативно позначається на зацікавленості людей у листах. Несегментована база є доволі примітивною, тому створювати її варто лише на перших етапах впровадження email-маркетингу.
Сегментована база email розсилки — це база, в якій підписники розподілені на групи за певними характеристиками. Під час збору адрес для бази, компанія дізнається про користувачів додаткові відомості. Наприклад, їх вік, стать, місцерозташування тощо. У подальшому ця інформація використовується для створення персоналізованих листів та контенту, який актуальний саме для цього користувача. Такий підхід підвищує Open Rate і дозволяє компанії налагодити кращу комунікацію з підписниками. Тому створюючи базу email розсилки важливо прагнути до її сегментації.