Аналітика Опубліковано: 30.07.2021

Що таке маржинальність — визначення та способи підвищення

Що таке маржинальність — як розрахувати та збільшити

З поняттям маржинальності має бути знайомий кожен продавець, тому що це один із найважливіших показників у торгівлі. Розрахунок маржинальності дозволяє оцінити прибуток, який принесе продаж однієї одиниці товару. Ми зібрали для вас все найважливіше, що потрібно знати про маржинальність.

Зміст статті
  1. Маржинальність товару
  2. Способи збільшення маржинальність
  3. Найбільш маржинальні товари
  4. Висновок

Маржинальність товарів базове поняття в торгівлі. Інколи маржу плутають з націнкою або неправильно розраховують, що може призвести до збитків. В цій статті ми розкажемо що таке маржинальність, як її розраховувати та надамо поради щодо її підвищення.

Маржинальність товару

Маржа — це різниця між ціною продажу і собівартістю товару. Маржинальність показує який прибуток принесе продаж однієї одиниці товару, з урахуванням всіх витрат на нього. Наприклад: закупівлю, доставку, зберігання тощо. Маржу ще називають валовим прибутком і будь-яка з цих назв є правильною.

Як розрахувати маржинальність

Маржинальність виражається в абсолютних або відносних значеннях — грошових одиницях та відсотках. Для того, щоб провести розрахунок маржі потрібно знати ціну товару і його собівартість. Для вираження показника в грошах проводиться розрахунок маржинальність за формулою: 

формула маржинальності

Інша формула маржинальність використовується для отримання відносного значення в процентах: 

маржа у процентах

Для розрахунку маржі зручно використовувати Google Таблиці або Excel. Ви записуєте в осередку формули та, підставляючи показники, отримуєте абсолютні та відносні значення. Чим більше маржа, тим краще для інтернет-магазину, але дуже високі значення зустрічаються рідко. Нормальною вважається маржа до 30%.

Різниця між маржею і націнкою

Маржу та націнку нерідко плутають, тому що вони дуже схожі. Націнка додається до собівартості і формує ціну. Виходить, що в абсолютному значенні націнка дорівнює маржі, але притримайте вигуки «ми ж говорили!». Якщо порахувати ці два показники у відсотках або хоча б порівняти їх формули, то з'являється різниця. 

розрахунок маржинальності

Наприклад, товар продається за ціною в 200 грн, а його собівартість дорівнює 120 грн. В абсолютних значеннях маржа та націнка становлять 80 грн. У відносних значеннях маржинальність дорівнює 40%, а націнка — 66%. Маржинальність ніколи не зможе бути стовідсотковою, інакше собівартість повинна дорівнювати 0. Націнка ж може бути хоч 1000%.

Способи збільшення маржинальність

Для збільшення маржинальність продавець повинен знизити собівартість товару або підняти ціну на нього. Підняти ціну простіше, але, згодом, вона може виявитися занадто високою для клієнтів і продажі впадуть. Краще зменшити собівартість, наприклад, купувати товар за нижчою ціною. Можливо, пошук постачальника допоможе вам добитися вигідних умов співпраці.

Витрати на оренду складів і логістику складають вагому частину собівартості. Один із способів скоротити їх — почати продажі за дропшипінгом. В цьому випадку, витрати на зберігання і доставку товарів візьме на себе постачальник, який буде відправляти замовлення безпосередньо.

Якщо жоден із способів не підходить, то, можливо, ваша ніша для інтернет-магазину не розрахована на продаж товарів з високою маржею. Але далеко не всім захочеться міняти сферу, до якої вони звикли, тоді можна змінити підхід до роботи. Наприклад, ви продаєте тільки на маркетплейсах, які беруть комісію за замовлення і цей відсоток можна додавати до собівартості товару. Якщо створити свій інтернет-магазин, то комісії не буде і тим самим збільшиться маржинальність.

Використовуйте всі можливості онлайн бізнесу. Створюйте інтернет-магазин на платформі Хорошоп. Тестуйте безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

Найбільш маржинальні товари

Товари можна поділити на низько-, середньо- і високомаржинальні. В першу категорію потрапляють товари щоденного використання. Маржа для них коливається в районі 10-20%, але компенсується тим, що продаж багато. Середньомаржинальними вважаються товари нещоденного споживання, наприклад — будівельні матеріали або побутова техніка. Тут маржа може досягати 50%.

Висока маржа зазвичай зустрічається у брендових, люксових і сезонних товарів. На них особливий попит, через що продавці можуть робити велику націнку. Продажів у таких інтернет-магазинів може бути трохи, але вони отримують прибуток за рахунок маржі і великого середнього чека. Високомаржинальним вважаються:

  • брендовий одяг;

  • ювелірні вироби;

  • парфюмерія та косметика;

  • живі квіти;

  • елітні продукти споживання.

Якщо інтернет-магазин не продає товари з цього списку, то це не означає, що він не отримує прибуток. Заробляти можна на багатьох речах — головне зрозуміти що вигідно продавати в інтернеті.

Висновок

Будь-якому продавцеві важливо знати маржинальність своїх товарів, щоб розуміти прибуток, який він отримає від продажу. Маржа схожа на націнку, але у відсотковому вираженні — це різні показники та їх не слід плутати. Але не варто зациклюватися на маржинальності та вважати, що тільки від неї залежить успіх вашого інтернет-магазину.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів