Старт Опубліковано: 24.05.2024

Особливості ведення соціальних мереж для закордонних ринків

Особливості ведення соціальних мереж для закордонних ринків

SMM — ефективний маркетинговий інструмент при продажах за кордон. Але слід враховувати, що підходи до просування сторінки на український та закордонний ринок дещо відрізняються. У цій статті ми зібрали 5 порад від підприємців, які вже залучають іноземних клієнтів у свій магазин в соціальних мережах.

Зміст статті
  1. Розмежуйте українську та закордонну аудиторію
  2. Адаптуйте SMM-стратегію 
  3. Залучайте клієнтів через рекомендації інших 
  4. Не поспішайте запускати таргетовану рекламу
  5. Додайте посилання на локалізований сайт
  6. Висновок

SMM-просування користується неабиякою популярністю серед інтернет-магазинів. Цей маркетинговий інструмент доволі просто опанувати самостійно без залучення профільних фахівців, також він вирізняється відносно невеликими витратами. Для бізнесу соцмережі відкривають доступ до величезної аудиторії. За статистикою в них зареєстровано понад 5 мільярдів користувачів, що складає близько 62% від усього населення світу. 

Багато українських підприємців, які продають за кордоном, використовують соціальні мережі в якості одного з головних каналів продажів та успішно залучають іноземних покупців. Ґрунтуючись на їх досвіді, в цій статті ми зібрали 5 порад, які допоможуть скласти ефективну стратегію з урахуванням особливостей SMM-просування на закордонні ринки.

Розмежуйте українську та закордонну аудиторію

Залучати покупців із закордону можна і в магазин у Instagram чи іншій соцмережі, спрямований на український ринок. Деякі клієнти Хорошопу мають виключно україномовні сторінки та все одно отримують певний відсоток запитів від людей з інших країн. Іноземці вивчають контент завдяки автоперекладу, а знаходять профілі через органічні інструменти просування в соцмережах, такі як теги або ключові слова. Втім більшість підприємців радить все ж локалізувати сторінки під кожен конкретний ринок і наповнювати їх відповідним контентом. Максимальна орієнтованість на іноземного клієнта та відсутність мовного бар’єру зближує з місцевою аудиторією. 

Власники бізнесу також зазначають, що дуже важливо не змішувати українську та іноземну мови на одній сторінці, адже це може призвести до втрати вітчизняної аудиторії. Якщо ви організовуєте доставку товарів за кордон у кілька різних країн чи по всьому світу, варто мати окремий профіль для українців та англомовну сторінку. Англійська мова є універсальною, тому оптимально підійде при торгівлі на глобальному ринку. Ви зможете залучати покупців із США, азійських та європейських країн.

просування інтернет-магазину в соцмережах при продажах за кордон
Інтернет-магазин World Banknote Store створив дві окремих сторінки в Instagram для української та закордонної аудиторії

Хоча вся комунікація з закордонними клієнтами має бути іноземною мовою, для повноцінного ведення соцмереж нею необов’язково досконало володіти. Зараз існує багато перекладачів на базі штучного інтелекту, які враховують лінгвістичні особливості, розуміють сенс та контекст. Вони допоможуть при створенні дописів та листуванні з іноземцями. Якщо ж плануєте знімати розмовні відеоролики, то можна найняти людину з гарною вимовою — в штат або на аутсорсі. Послуги фриланс-фахівців обійдуться дешевше.

Адаптуйте SMM-стратегію 

Перед початком ведення сторінки в соцмережах, зважайте, що ви орієнтуєтесь на зовсім іншу аудиторію. Проведіть дослідження ринку, конкурентів, складіть портрет клієнта та враховуйте особливості поведінки іноземних інтернет-користувачів. У деяких магазинів потенційні покупці з України та із закордону взагалі перебувають в різних соціальних мережах.

Власники бізнесу помічають, що іноземці, на відміну від українців, майже ніколи не роблять замовлення мовчки. Продажам через соцмережі передує якісне спілкування. В процесі листування з магазином в приватних повідомленнях, клієнти часто відразу оформляють замовлення навіть не відвідуючи сайт. Важливо швидко реагувати на запити користувачів та бути готовими до надання вичерпних консультацій іноземною мовою.

Також, більшість підприємців в інтерв’ю для Хорошоп.Export зауважили, що надійність для закордонної аудиторії — на першому плані. На своїй сторінці в соцмережах розповідайте про бізнес, процес виробництва, демонструйте якість товарів — показуйте користувачам, що вашому магазину можна довіряти. В певних нішах процес вирощування лідів триваліший — для здійснення покупки іноземцям потрібно більше часу, ніж українцям. Відповідно, з ними слід проводити більше комунікацій, в яких сконцентруватись на донесенні цінності товарів. 

Залучайте клієнтів через рекомендації інших 

Іноземці приділяють більше значення відгукам та рекомендаціям інших людей, в порівнянні з вітчизняною аудиторією. Інфлюенс-маркетинг та UGC на закордонних ринках є дуже ефективними інструментами. Вони дозволяють залучати в магазин лояльних потенційних покупців, які вже мають певну довіру до бренду. За словами підприємців, «живі» огляди інших користувачів часто працюють краще прямої реклами. Для деяких продавців, співпраця з лідерами думок — основний метод просування бізнесу в соцмережах. Головне — правильно підібрати інфлюєнсерів. Потенційний партнер повинен бути авторитетом у ніші, розділяти цінності бренду та мати схожу цільову аудиторію. Наприклад, інтернет-магазин книг може співпрацювати з літературними оглядачами та критиками або з письменниками, твори яких він продає. 

Для привернення уваги іноземців до українських продуктів гарний ефект може мати реклама у закордонних лідерів думок з проукраїнською позицією. Один з клієнтів Хорошопу співпрацює з європейськими інфлюєнсерами, які активно підтримують нашу державу. Вони просто публікують контент, де присутні товари магазину, та відмічають сторінку, без жодних презентацій. Однак їх підписники все одно переходять за посиланням та цікавляться виробами.

інфлюенс-маркетинг для залучення іноземних клієнтів
Партнерство бренду Dubhumans з відомим німецьким стилістом, який на своїй Instagram-сторінці активно підтримує Україну

Якщо продукт нерозповсюджений чи має якісь особливості, інколи його можуть рекламувати блогери з власної ініціативи, навіть без гонорарів. Як правило, це нано-та мікроблогери з не дуже великою, але лояльною аудиторією. В такий спосіб одна з клієнток нашої платформи залучила своїх перших покупців, а далі отримала «ланцюжкову реакцію». Інші популярні в соцмережах користувачі переглянули огляд блогера, зацікавились продукцією та також розмістили публікації зі рекламою бренду.

UGC-контент генерують звичайні покупці магазину — наприклад, знімають розпаковки чи просто викладають фото з товаром на своїй сторінці. UGC-контент максимально нативний та працює за принципом сарафанного радіо — клієнт ділиться інформацією зі своїми друзями без жодних домовленостей з брендом. Магазин, в свою чергу, отримує цільовий органічний трафік на сторінку, у який не вкладає кошти. Звісно, розраховувати на гарні рекомендації варто лише за умови надання бездоганного сервісу та якісного товару. 

Додатково можна стимулювати генерацію користувацького контенту. Наприклад, завдяки естетичному пакуванню. Ви можете додавати до кожного замовлення символічні подарунки, вкладати листівку, оригінально оформляти посилку. За словами продавців, це викликає позитивну емоцію у клієнтів, вони діляться фотографіями замовлень у соцмережі та про компанію дізнаються їх підписники. У якості заохочення можна також пропонувати знижку за відмітку бренду або влаштовувати цікаві челенджі.

Не поспішайте запускати таргетовану рекламу

Запуск таргетованої реклами — один з найшвидших способів залучити іноземних покупців в магазин. Оголошення показуються точково вашій цільовій аудиторії, тому за правильних налаштувань про товари дізнаються ті, хто потенційно зацікавлений в їх придбанні. Втім підприємці зауважують, що платне просування за кордоном значно дорожче, ніж в Україні. В окремих випадках ціна залучення клієнта з реклами може досягати до 20% від суми замовлення та для деяких ніш навіть перевищувати дохід з продажу. Попередньо оцініть рентабельність таргетингу та проаналізуйте наскільки він буде доцільним для вашого бізнесу. 

Зменшити вартість таргетованої реклами допомагають можливості Хорошоп.Export. В Хорошопі фіди товарів для рекламних кампаній у Facebook та Instagram генеруються автоматично. Якщо ви плануєте користуватись послугами таргетологів чи маркетингових агенцій, то завдяки цьому вони будуть дешевшими. За досвідом продавців, ціна таргетингу для сайтів на CMS в два-три рази вища, адже всі налаштування відбуваються вручну. 

Додайте посилання на локалізований сайт

Соцмережі — ефективний канал комунікації, однак розповісти на своїй сторінці про всі товари дуже складно. Швидкий доступ до локалізованого сайту надає можливість користувачам отримати розгорнуту інформацію про магазин та ознайомитись з повним асортиментом. Крім того, підвищує авторитетність компанії для іноземців. Власники бізнесу діляться, що наявність сайту в профілі для потенційних клієнтів є ознакою безпечної покупки, особливо якщо сторінка ще не має великої аудиторії.

Додатковий плюс — більше даних для аналізу трафіку із соцмереж. У Google Analytics фіксуватиметься кількість переходів зі сторінки та базові відомості про користувачів. Інтернет-магазини на Хорошоп вже мають встановлений код відстеження для Google Analytics, що полегшує налаштування аналітики. 

Висновок

Соціальні мережі допомагають збільшити продажі на закордонних ринках — це підтверджує досвід багатьох підприємців. Пам’ятайте, що для отримання гарних результатів потрібно приділяти багато часу розвитку магазину в соцмережах. Комбінуйте різні методи залучення аудиторії та намагайтесь знайти підхід до іноземних клієнтів. Користуйтеся порадами тих, хто вже успішно впровадив цей маркетинговий канал у свій бізнес, щоб зробити просування більш ефективним та уникнути типових помилок.

Продавайте за кордон з України

Обирайте доступні методи оплати, доставки, створюйте сайт та стартуйте продажі

img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів