Старт Опубліковано: 24.10.2023

Як організувати доставку товарів з України за кордон

Як організувати доставку товарів з України за кордон

Продажі з України за кордон зав'язані на логістиці та від її правильної організації залежить успіх роботи на експорт. Написали для вас статтю, з якої ви дізнаєтесь, як доставляти товари іноземним клієнтам з України, що для цього потрібно і які поштові оператори допоможуть вам у цьому.

Зміст статті
  1. Пряма доставка з України до отримувача
  2. Доставка з закордонного складу
  3. Послуги фулфілменту
  4. Міжнародна доставка від Нової Пошти
  5. Міжнародна доставка від Укрпошти
  6. Міжнародна доставка від Meest
  7. Що важливо знати про відправку товарів за кордон
  8. Висновок

Організація логістики — один з ключових аспектів для роботи інтернет-магазину за кордоном. Від того, як швидко та в якому стані клієнти отримають посилку, буде залежати чи повернуться вони знову у ваш магазин. До того ж доставка товарів це один з найважчих процесів під час виходу на іноземні ринки, тому питання логістики варто ретельно вивчити.

Є кілька варіантів доставки товарів за кордон та вибирати між ними потрібно з врахуванням особливостей бізнесу. Ми розповімо детально про кожну із стратегій, розібравши їхні плюси і мінуси, щоб ви могли визначитися, яка з них підійде вам. Також ми розкажемо про поштових операторів, які допоможуть вам доставити товар до іноземного клієнта. Наша стаття заснована на реальних відгуках підприємців, які вже продають на іноземних ринках і мають досвід організації логістики.

Пряма доставка з України до отримувача

Пряма доставка — це відправка замовлень до іноземного отримувача за допомогою українських поштових операторів. В Україні є декілька відомих компаній, які доставляють товари за кордон: Нова Пошта, Укрпошта, Meest — це три основних оператора, якими користуються українські продавці. Кожен з них надає послугу адресної доставки. Зазвичай вони співпрацюють з місцевими перевізниками, які локально доставляють товар до «до дверей» отримувача. Для певних країн клієнти можуть обрати бажаний спосіб отримання, що робить для них доставку більш зручною. Наприклад, Нова Пошта дозволяє доставляти товари у Польщу в відділення Nova Post або у поштомати InPost, Meest у Німеччину — до дверей або на склад Hermes Parcel Shop і т.д.

Для реалізації цього методу бажано мати інтеграцію з поштовими операторами, але, перш за все, необхідно зробити відповідну форму оформлення замовлення. Вашим клієнтам при замовленні потрібно буде вибрати поштову компанію і ввести свою повну адресу. Така форма замовлення реалізована на Хорошоп, що дозволяє клієнтам платформи продавати за кордон. Ви, як відправник, маєте правильно оформити доставку онлайн або в поштовому відділенні в Україні, а далі всім займається поштова служба.

Плюси і мінуси прямої доставки

Більшість українських продавців, які працюють на експорт, використовують саме пряму доставку. Поспілкувавшись з ними, ми виділили декілька основних переваг такого підходу до логістики.

  1. Процес майже нічим не відрізняється від того, як ви звикли відправляти товари всередині країни. Підприємець витрачає мінімум коштів та часу на організацію логістики. Вам потрібно упакувати товар, оформити відправлення через поштового оператора та надіслати клієнту номер для трекінгу посилки.
  2. Інтернет-магазин може без ризиків та серйозних інвестицій спробувати працювати в інших країнах і вирішити для себе — чи це вигідно. Детальніше про це ми розповідали у статті як продавати за кордон.
  3. Завдяки гарній роботі українських поштових компаній, терміни доставки влаштовують більшість покупців за кордоном. Наприклад, представник книгарні Сенс розповів, що до них ще не надходило жодного запиту з проханням пришвидшити доставку.
  4. Українські поштові оператори активно розвивають міжнародний напрямок, тому якість обслуговування, разом з термінами доставки, постійно покращуються.

Проте у прямої доставки є мінуси, які потрібно враховувати, коли плануєш її використовувати.

  1. В умовах війни, коли іноземний покупець розуміє, що товар знаходиться в Україні, він бачить у цьому ризики. Це може стати причиною для відмови від покупки.
  2. Якщо товар неунікальний або не має конкурентної переваги над іншими, то тривалість доставки може відштовхнути потенційних покупців.
  3. При відправці великих партій товару, потрібні додаткові документи, які оформляє митний брокер. За словами Юрія Тустановського з Rekava, вартість послуг брокера складає від 800 до 4000 гривень. Також з’являються мита, які доведеться сплатити покупцю.
  4. Інколи у продавців виникають непорозуміння з працівниками пошти під час оформлення замовлень. Представники World Banknote Store розповіли, що коли приносиш документацію на англійській, то співробітникам пошти потрібно трохи більше часу, щоб обробити посилку.

Доставка з закордонного складу

Другий варіант організації логістики — доставка партій товарів на орендований склад у країні, в якій плануєте продавати, та відправка з нього замовлень до клієнтів. Якщо магазин працює на декількох іноземних ринках — склад у країні, з якої найшвидше вдасться доставляти товари. В такому випадку ви можете відправляти вантаж на іноземний склад завчасно і поповнювати запаси по мірі необхідності, що пришвидшить логістику.

Цей варіант логістики менш популярний, ніж пряма доставка, і, згідно опитуванню від Хорошоп, склад за кордоном мають лише 15% українських продавців. Іноземний склад зазвичай використовує бізнес з великими обсяги продажів. Наприклад, B2B-магазини. Також свій склад мають продавці, які сконцентровані на одному ринку та мають серйозні плани щодо розвитку на ньому. Інколи потреба у складі зумовлена особливістю товарів. Магазин Motohill продає сільгосптехніку в Польщі та, враховуючи високу вартість, клієнти хочуть побачити товар наживо перед покупкою, тому без складу не обійтися.

Для доставки партії товару до складу можна скористатися послугами поштових операторів або компаній, які займаються вантажними перевезеннями. Наприклад, магазин аутдор-спорядження Fram-Equipment доставляє товари на свій іноземний склад за допомогою Укрпошти. Подальшим транспортуванням до покупців, вже у межах іншої країни, буде займатися місцевий перевізник. Детальніше про те, як влаштоване транспортування товарів за кордон читайте в нашій статті про імпорт товарів в Польщу з України.

Для вибору перевізника, який буде доставляти замовлення покупцям, варто вивчити місцевий ринок та уподобання споживачів. Дізнайтесь, які поштові оператори найбільш популярні та оберіть тих, чиї умови вам підходять. Зверніть увагу на способи доставки — вони впливають на вибір покупців. Наприклад, поляки активно використовують поштомати та перевізник без такої опції їм буде нецікавий. Про ці та інші нюанси ми розповідали у статті про поштові сервіси Польщі.

Плюси і мінуси оренди іноземного складу

Власники іноземного складу мають декілька аргументів чому цей підхід до логістики є більш правильним.

  1. Доставка замовлення до клієнта складає всього декілька днів. Люди не відчувають різниці між місцевим магазином і продавцем з України — це дозволить конкурувати на рівних з локальним бізнесом.
  2. Товар до покупців доставляють знайомі ним місцеві поштові оператори, що підвищує довіру до магазину під час оформлення замовлення.
  3. Відсутність чинників, які можуть завадити доставці товарів до клієнта. Наприклад, проблеми на кордоні, втрата посилки поштовим оператором під час довгого шляху з України тощо.

Як і пряма доставка, оренда іноземного складу має свої недоліки.

  1. Організація роботи складу потребує суттєвих витрат. Перш за все, на саму оренду, персонал, обладнання. Перед стартом продажів, вам доведеться витратити чимало часу на вирішення всіх організаційних питань, що затягне вихід на ринок.
  2. Для контролю за роботою складу, скоріш за все, знадобиться особиста присутність підприємця в країні або ж наявність місцевого бізнес-партнера.
  3. За словами представника Fram-Equipment, для отримання товару на іноземному складі потрібно мати зареєстровану компанію, адже склад виступає у ролі покупця, а відправник — як продавець.

Послуги фулфілменту

Якщо ви не хочете витрачатися на оренду складу та заробітну плату його працівникам, то можете скористатися послугами місцевого фулфілменту. Фулфілмент — це комплекс логістичних операцій, які виконують треті особи на замовлення іншої компанії. Фулфілмент поєднує в собі послуги з прийому та зберігання товару, його упаковку та відправлення замовникам. Співпрацюючи з такою компанією, вам не потрібно шукати склад, наймати персонал та контролювати всі робочі процеси. Фулфілмент буде відповідати за всю логістику, включно з обробкою повернень.

Якщо ви скористаєтесь послугами фулфілменту, то організація логістики для продажів за кордоном буде дещо відрізнятися від класичної.

1. Ви домовляєтеся про послугу фулфілменту у вибраній вами країні.

2. Надсилаєте українським перевізником товари на їх склад.

3. Товари зберігаються на складі посередника, поки ви не отримаєте замовлення.

4. Після отримання замовлення від клієнта, ви передаєте заявку на склад або автоматизуєте цей процес за допомогою програм складського обліку.

5. Працівники складу пакують замовлення та відправляють товар на зазначену адресу, обраним поштовим оператором і способом доставлення.

6. Ви контролюєте залишки та за необхідністю надсилаєте нові партії товару для зберігання складі.

Плюси і мінуси фулфілменту

У фулфілмента є декілька очевидних переваг.

  1. Майже всі логістичні процеси віддаються на аутсорс і підприємцю не потрібно за них перейматися.
  2. Фулфілменти розвинуті за кордоном, їх багато і вам буде не складно обрати компанію, яка найкраще відповідає вашим вимогам.
  3. У багатьох крупних торговельних майданчиків за кордоном є власні фулфілменти. Працюючи на маркетплейсі, ви отримуєте доступ до його фулфілменту та полегшуєте свою логістику.

Втім на практиці у фулфілмента є певні недоліки, про які розповідають продавці.

  1. Фулфілменти погано підходять для сезонних товарів, адже за зберігання потрібно платити постійно, а продажі нерегулярні. Інтернет-магазин Дід Лихозор розповів, що їм було вигідніше зовсім відмовитися від товару, який лежав на американському фулфілменті, ніж повертати його.
  2. Якість надання послуг фулфілменту складно проконтролювати. Власник магазину Shoe-Cream розповів, що коли він відвідав свій польський фулфілмент, то побачив недбале зберігання товарів, про яке раніше не знав.
  3. У фулфілментів великих торговельних майданчиків жорсткі вимоги щодо маркування товарів. За словами Дмитра Птіцина з Дід Ліхозор, навіть неправильно наклеєний стікер може призвести до того, що товар буде вважатися загубленим на складі Amazon.

Міжнародна доставка від Нової Пошти

Нова Пошта здійснює міжнародні адресні доставки до дверей отримувача. Клієнт може обрати один з двох варіантів перевезення.

  1. Експрес доставка. Кур’єр приїжджає до покупця один раз. Якщо віддати посилку не вдасться, він залишить за адресою ярлик з номером телефону та накладною. Після чого відправлення буде сім днів зберігатися у відділенні партнера-перевізника.
  2. Авто-доставка. Кур’єр безкоштовно приїде на адресу, без попереднього дзвінка. Якщо не вдасться передати посилку, він зможе приїхати ще раз за попередньою домовленістю телефоном.

Окрім адресної доставки, компанія пропонує класичну доставку у відділення. Особливість Нової Пошти полягає в тому, що компанія має власні поштові відділення за кордоном. Наразі оператор працює у Литві, Молдові, Німеччині, Польщі, Румунії та Чехії. Нова Пошта активно працює над розвитком міжнародного напрямку, тому у майбутньому кількість відділень та їх географія будуть збільшуватися.

Вартість та терміни доставки

Нова Пошта надає лояльні тарифи на доставку товарів у країни, де компанія має відділення. Для прикладу візьмемо посилку до 2 кг в Польщу — доставка буде коштувати 300 грн. Однак в інші країни, в яких компанія ще не представлена, тарифи будуть значно вищі. Якщо це буде дальнє зарубіжжя, наприклад, Португалія, то вартість доставки двокілограмової посилки складе вже 1100 грн. Оплата доставки, як і у всіх інших операторів, здійснюється відразу при відправці посилки. Більш детально прорахувати вартість міжнародної доставки у Нової Пошти можна за посиланням.

Ситуація з термінами доставки у Нової Пошти схожа з тарифами. У країни, де компанія має представництво, посилка надходить за 3-7 днів, в інші країни — від 14 днів. Але на практиці все може змінюватися. Наприклад, за словами продавців бувають випадки, коли посилка потрапляє до клієнта в Польщу менш ніж за три дні. А власниця Sunnails Store Ірина Ганич заявляє, що її відправлення Нова Пошта доставляє в Європу за 3-10 днів.

Відгуки продавців

Більшість продавців підкреслюють темпи розвитку Нової Пошти на міжнародному ринку. Їм подобається, що компанія постійно проводить акції, які роблять співпрацю більш вигідною. Через це інтернет-магазини починають частіше користуватися послугами Нової Пошти, в особливості, якщо йдеться про доставку товарів у сусідні країни. Найбільше підприємці хвалять компанію за швидкі терміни доставки завдяки закордонним відділенням.

Водночас підприємці жаліються на обмежену кількість відділень компанії за кордоном і дорогі тарифи, коли потрібно доставляти замовлення у інші країни. А для Максима Летушова, керівника магазину Сенс, єдиним мінусом Нової Пошти є дещо незручне оформлення відправлень. Він спочатку робить накладну в онлайн-кабінеті, а потім йому дзвонить менеджер з питаннями щодо доставки.

Міжнародна доставка від Укрпошти

Укрпошта відправляє товари у 230 країн світу. У зв’язку з війною в Україні, компанія направляє всі міжнародні відправлення у Польщу, де співпрацює з іншими поштовими операторами. Після чого посилка транспортується вантажними авіалініями: Lufthansa, Lot, AirBaltic, KLM, Turkish Airlines. Укрпошта приймає всі відправлення виключно у відкритому вигляді. Це потрібно, щоб оператори могли описати вміст посилки. Ця інформація пізніше буде використана під час митного контролю.

Спеціально для інтернет-магазинів Укрпошта в 2023 році створила доставку Prime, яка розрахована на посилки до 2 кг. Ці посилки мають підвищений пріоритет обробки, у той же час їх доставка коштує дешевше, ніж звичайні відправлення. На відміну від інших операторів, Укрпошта має більш деталізовану тарифну сітку в залежності від ваги посилки. Наприклад, ціна відправки товару вагою 250-500 грам буде відрізнятися від посилки до 250 грам. Наразі послуга Prime працює для майже 70 країн світу.

Вартість та терміни доставки

Доставка посилки до 2 кг у Польщу за допомогою Prime буде коштувати $23,8, що за курсом дорівнює близько 870 грн. У порівнянні з Новою Поштою, це дорожче. Проте за доставку у далеку Португалію Укрпошта візьме стільки ж, як і в Польщу, і це вже буде значно дешевше за конкурентів. Детально порахувати вартість міжнародної доставки від Укрпошти можна за допомогою калькулятору на сайті компанії. Там же ви побачите всі можливі варіанти доставки, що пропонує Укрпошта. Загалом більшість продавців називають Укрпошту найдешевшим способом доставки замовлень за кордон.

Терміни доставки залежать від країни отримувача, але в середньому це 2 тижні у країни Європи і 2-3,5 тижні у США, Канаду та інші віддалені країни. Ці терміни підтверджує зі свого досвіду Дмитро Птіцин з Дід Ліхозор. Його магазин доставляє товари в США та в середньому доставка триває 2 тижні, а в пікові навантаження термін збільшується до 3 тижнів. Хоча бувають виключення. Юрій Тустановський з Rekava розповів, що одна з його посилок доїхала зі Львова у Токіо всього за 15 днів. Більш точні терміни доставки у конкретні країни можна переглянути за посиланням.

Відгуки продавців

Майже всі українські продавці, які обрали схему з прямою доставкою за кордон, використовують Укрпошту. По-перше, через приємні тарифи на доставку, по-друге — через можливість доставляти замовлення по всьому світу. Андрій Зотов з Lantale взагалі побудував географію продажів виходячи з переліку країн, куди доставляє Укрпошта. Неочевидну, але важливу перевагу Укрпошти назвав адміністратор магазину Woman in Book. Він розповів, що поштовий оператор виконує функцію митного агенту під час доставки товарів за кордон, тобто вирішує всі бюрократичні питання на кордоні. За його словами, інші українські компанії такої функції не виконують.

Серед недоліків деякі інтернет-магазини називають трохи завеликі терміни доставки, які б хотілося пришвидшити. Наприклад, замовлення від World Banknote Store їхало в Бразилію 1,5 місяці, втім клієнти з таких країн дуже рідко купують в українських магазинах. Також деякі продавців розповіли про труднощі, з якими вони інколи зіштовхуються під час оформлення замовлення у відділенні. Це пов’язано з незнанням англійською працівниками компанії. Проте ці проблеми не заважають підприємцям бути задоволеними міжнародною доставкою від Укрпошти.

Міжнародна доставка від Meest

Meest возить товари на найбільш популярні торговельні напрямки: Польщу, США, Канаду, Францію, Іспанію. Компанія постійно розширює перелік доступних країн та пропонує доставку навіть у Австралію. Як і інші поштові оператори, що працюють в Україні, Meest пересилає відправлення зі Львова до найближчих країн Європи, звідки їх відправляють авіалініями у країни призначення. У випадку, якщо кур’єр не зможе передати посилку отримувачу, оператор передасть пакунок до найближчого відділення національної пошти країни-отримувача. Пункти міжнародних відправлень Meest, звідки можна відправити посилку за кордон дивіться на сайті компанії.

Вартість та терміни доставки

Meest не має деталізованої тарифної сітки в залежності від ваги посилки. Наприклад, в діапазоні від 0 до 2 кг включно вартість доставки буде однаковою. Для доставки в Польщу Meest має одну з найбільш низьких цін — 550 грн адресна доставка та всього лиш 230 грн для доставки до складу. А от для інших напрямків ціна вже достатньо висока. Наприклад, в Португалію доставка посилки до 2 кг буде коштувати 1125 грн. Детальніше дізнатися про тарифи можна тут.

Meest заявляє, що в середньому на доставку товарів по Європі уходить до 10 днів, а транспортування вантажу в США триває трохи більше двох тижнів. Власниця магазину Sunnails Store, яка використовує Meest на практиці називає терміни в 6-21 днів для Європи та 10-21 днів для Америки.

Відгуки продавців

Meest не такий популярний серед продавців, як Нова Пошта чи Укрпошта, тому відгуків про нього небагато. Андрій Малицький з Woman in Book пояснює це тим, що Meest більше орієнтований на імпорт товарів в Україну, а не експорт.

Що важливо знати про відправку товарів за кордон

Обмеження на перевезення

Перед відправкою потрібно перевірити чи не є вантаж забороненим та чи не має обмежень для пересилки у країну отримувача. Наприклад, якщо ви хочете відправляти продукти харчування у країни Європи, ви повинні мати відповідні міжнародні сертифікати на цю продукцію. На сайті Укрпошти є окремий розділ, де ви можете обрати країну і дізнатися на які товари накладені обмеження, та які документи потрібні для ввезення товарів. Окремо варто ознайомитися з переліком товарів, заборонених до вивезення за кордон законодавством України. Також у поштових операторів існують власні правила та обмеження на перевезення певних категорій товарів.

Сплата мита

Перед тим, як відправляти товари за кордон, варто ознайомитися із законодавством країни призначення. Обов’язково дізнайтеся порядок сплати мита — його мають сплачувати одержувачі. На e-mail одержувача надсилаються дані про сплату після того, як товар пройшов митний контроль.

Висновок

Організувати якісну логістику для доставки товарів за кордон цілком реально та зробити це можна декількома методами. Розпочати можна з використання українських поштових операторів — цей спосіб є найлегшим. Головне обрати саме той метод, який найкраще підійде під специфіку вашого бізнесу та вподобання покупців у вашій цільовій країні.

Продавайте за кордон з України

Обирайте доступні методи оплати, доставки, створюйте сайт та стартуйте продажі

img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів