Читайте наше інтерв'ю з представницею інтернет-магазину Satin Home, щоб дізнатися, як працює e-commerce в Хорватії. Цей магазин на Хорошопі відкрили українці, які мешкають у Хорватії та продають товари на місцевому ринку.
Satin Home — інтернет-магазин товарів для дому. Бізнес працює в Хорватії, а також здійснює доставку в інші країни ЄС. Ми поспілкувались із представницею магазину та дізнались в неї:
- чому просувати товари в Хорватії складніше, ніж в Україні;
- на що в першу чергу звертають увагу місцеві покупці, обираючи товар;
- чому невеликим інтернет-магазинам в Хорватії неефективно продавати на маркетплейсах;
- з чого слід розпочинати підготовку до виходу на міжнародні ринки;
- яким способам доставки та оплати надають перевагу хорвати.
Про бізнес та особливості хорватського ринку e-commerce
Розкажіть більше про вашу компанію, чим займаєтесь та що продаєте?
Ми займаємось онлайн-продажем постільної білизни, ковдр, подушок, приладів для освітлення, елементів декору та інших товарів для дому. Крім того, Satin Home є ексклюзивним представником турецького бренду домашнього текстилю Issimo Home в Хорватії та Словенії.
Як виникла ідея відкрити бізнес у Хорватії?
Ми не вибирали країну, проживаємо в Хорватії тому розпочали підприємницьку діяльність саме тут. Бізнес офіційно зареєстрований в ЄС. В Хорватії винаймаємо склад для зберігання товарів, з нього здійснюємо відправки в різні хорватські міста, а також інші країни Євросоюзу.
Чи стикались з труднощами на початку ведення бізнесу?
Звичайно. На початку нашої роботи основна помилка була пов’язана з наповненням складу. Ми закупили занадто велику кількість товарів, які виявились абсолютно неліквідними для онлайн-продажів на хорватського ринку, наприклад рушники для ванни. На жаль, запобігти таких помилок дуже складно. Поки ви не почнете працювати — не зможете на 100% зрозуміти, які товари має включати ваша пропозиція, що буде популярним для покупок, а що ні.
Помітили якісь відмінності між хорватським та українським ринком?
Електронна комерція в Хорватії менш розвинена, ніж у нас та більшості інших європейських країн. До прикладу, в Україні присутньо багато відчизняних маркетплейсів. З усіх популярних торгових платформ в Хорватії, 90% — це іноземні, переважно чеські чи румунські. Це значно ускладнює роботу таким невеликим магазинам, як наш. Ми намагаємось продавати на маркетплейсах, але від співпраці з більшістю відмовились через складну систему розрахунків та низьку ефективність
Крім того Хорватія не є країною споживачів. Здебільшого, місцеві жителі щось замовляють лише при нагальній потребі. Емоційні покупки, просто тому що сподобався товар, їм не характерні. За нашим аналізом, хорвати часто відвідують інтернет-магазини, щоб переглянути асортимент, порівняти ціни та пізніше здійснити покупку в офлайн-точці. Вартість зазвичай є визначальним фактором для місцевого населення. Ми пропонуємо товари різного цінового сегменту. Є постільна білизна і за 20-30 євро, а є і за 150 євро, якщо говорити про продукцію бренду Issimo Home, з яким ми співпрацюємо. Продавати дорогі, ексклюзивні пропозиції на хорватському ринку досить складно.
Про організацію доставки та способи оплати
Яким чином організували логістику?
Ми здійснюємо доставку з нашого складу, а також працюємо за схемою дропшипінгу. Якщо покупець здійснює замовлення на товар із дропшипінг-категорії, робимо запит виробнику і відправляємо посилку клієнту тоді, коли отримуємо поставку. Доставку здійснюємо через популярних хорватських та міжнародних логістичних операторів — це Хорватська пошта GLS, DPD, Overseas Express. Частіше покупці обирають доставку на домашню адресу, рідше — до пункту видачі.
Процес оформлення посилок в Хорватії простий: готуємо спеціальні стікери для маркування коробки, надсилаємо запит для забору посилки кур’єрською службою і відправляємо її покупцю. Клієнт отримує повідомлення від кур’єра, де вказано дату отримання.
Як клієнти оплачують замовлення?
На сайті ми пропонуємо кілька способів оплати: в нас підключені сервіси Stripe, PayPal для здійснення онлайн-платежів, також є варіанти банківського переказу та післяплати. 90% покупців вибирають оплату готівкою при отриманні, незалежно від суми замовлення, а також того, перша це покупка в нашому магазині чи повторна.
Про сайт та просування бізнесу
Через які маркетингові канали просуваєте інтернет-магазин?
Використовуємо контекстну та таргетовану рекламу. В нашому випадку вона найкраще працює. Час від часу замовляємо статті на зовнішніх майданчиках та рекламу в інфлюєнсерів, але просувати бізнес в цей спосіб доволі складно. В Хорватії мало тематичних видань та лідерів думок, з якими можна було б співпрацювати. Також в Хорватії недоступний Google Shopping.
Під які ринки у вас локалізований сайт?
На сайті в нас підключені три мовних версії — хорватська, словенська та німецька. Для кожної адаптований контент. Все робили самостійно, поступово та паралельно з іншими процесами, тому процес локалізації зайняв чимало часу, але фінансових витрат не було.
Чому вибрали платформу Хорошоп для відкриття інтернет-магазину за кордоном?
Хорошоп нам порадили друзі. Платформу обрали через доступні тарифи, прості налаштування та якісний клієнт-сервіс. Для підприємців доступно багато матеріалів, які дозволяють самостійно створити інтернет-магазин, підключити необхідні функції. Крім того завжди можна звернутись в службу підтримки за допомогою. Ще нас привабило те, що Хорошоп — це український продукт.
Порада для тих, хто прагне продавати за кордоном
Перед стартом продажів за кордоном, обов’язково проведіть глибинне дослідження локальних онлайн-ринків. Намагайтесь зрозуміти потреби місцевих потенційних клієнтів. Дуже важливо попередньо проаналізувати конкурентів, цільову аудиторію та ретельно підібрати категорії товарів для інтернет-продажів.
Обирайте доступні методи оплати, доставки, створюйте сайт та стартуйте продажі
Дякую за цікаве інтерв'ю. Від себе хочу додати,що з подібними проблемами стикаються підприємці і в Україні.
В мене сайт на платформі Хорошоп. Дуже зручний в користуванні. Рекомендую!