Макркетплейс від мережі «Епіцентр» був запущений відносно недавно, але він вже входить у топ-3 найбільших українських торгових майданчиків. Компанія надає широкі можливості для продажів інтернет-магазинам різного розміру та спрямування і це привертає увагу підприємців. В нашій статті пропонуємо детальний огляд маркетплейсу Епіцентр.
Восени 2020 року всеукраїнська мережа торговельних центрів «Епіцентр» запустила власний маркетплейс. Майданчик відкрився на базі сайту офіційного інтернет-магазину мережі. Ми зібрали всю найважливішу інформацію про маркетплейс. Зі статті ви дізнаєтеся як продавати на Епіцентрі, його особливості, переваги та недоліки.
Умови роботи на Епіцентр Маркетплейс
Для співпраці з маркетплейсом продавцю потрібно заповнити анкету на сторінці реєстрації. Працювати на майданчику можуть лише ФОП 2-3 групи або ТОВ. Мерчанти, які продають за схемою дропшипінгу, до роботи не допускаються. Після подання заявки, менеджер маркетплейсу зв'язується та уточнює які категорії товару планує продавати мерчант. З ним можна обговорити деталі співробітництва. Якщо продавця все влаштовує, він може підписувати договір.
Для активації кабінету необхідно внести оплату у розмірі 1100 гривень, з яких 1000 гривень будуть перебувати на рахунку продавця і з цих грошей оплачується комісія за замовлення. Абонентська плата за використання кабінету складає 100 гривень на рік. Без внесення цієї суми товари можна буде завантажити лише в чернетку. Комісія маркетплейсу залежить від категорії товару та може складати від 5 до 25% від його вартості. Епіцентр Маркетплейс бере гроші лише за виконані замовлення, а у разі скасування з боку покупця — комісія повертається. Якщо ж замовлення скасували через відсутність товару в наявності, комісію можуть не повернути.
Перед початком продажу товари мають пройти модерацію. Маркетплейс висуває серйозні вимоги до якості контенту на сайті — зображення та опису товарів. Для фото обов'язкові:
-
однотонний фон або студійний інтер'єр;
-
заповнення не менше 80% простору товаром;
-
відсутність зайвих написів, наприклад, водяних знаків;
-
розмір від 500х500.
Картка товару має бути заповнена українською мовою. Обов'язкові характеристики для заповнення відзначені зірочкою. Маркетплейс рекомендує вказувати якнайбільше інформації, тому що це впливає на продажі.
Перед модерацією товари надсилаються на погодження категорійному менеджеру, за яким закріплений новий продавець. Після перевірки коректності обраних категорій товар передається на модерацію.
Чому варто продавати на Епіцентр Маркетплейс
Епіцентр — відомий та впізнаваний бренд, який за понад 20 років існування на ринку здобув високу лояльність українських покупців. Магазин давно позбувся ярлика «будівельного» і відповідає своєму рекламному гаслу: «В Епіцентрі є все». Будматеріали становлять близько 5% від усього асортименту, тому не потрібно побоюватися виходу на маркетплейс, якщо ви торгуєте акваріумами чи надувними кругами. Майданчик універсальний і підійде практично для будь-якої ніші.
Наразі для роботи відкрито понад 3500 категорій. У деяких категоріях відсутні товари Епіцентру, що грає на руку мерчантам. На маркетплейсі поки що немає високої конкуренції, але є продажі, і цим потрібно користуватися. Доступні товарні категорії та комісію для них можна подивитися в загальнодоступному переліку.
Для збільшення продажів на майданчику реалізовано інтеграції з найпопулярнішими службами доставки — Новою Поштою, Meest та Укрпоштою. Також розроблено гнучкі фінансові рішення — зручне оформлення післяплати, еквайринг від Monobank з комісією 1,3% та можливість розстрочки для покупців від Sense Bank на 6 місяців під 0% без комісії для продавців.
Важливий аргумент на користь Епіцентр Маркетплейс це те, що майданчик стрімко розвивається. Наприклад, маркетплейс активно працює над логістикою. Крім провідних поштових операторів, продавцям доступна відправка замовлень через Центри Видачі Замовлень Епіцентру. Також продумано безкоштовне повернення невикуплених товарів.
Можливості для продавців на Епіцентр Маркетплейс
-
Промоакції. Магазини на маркетплейсі можуть приймати участь у масштабних акціях на сайті Епіцентр. Великі сезонні розпродажі, такі як Чорна п’ятниця чи напередодні зимових свят, допоможуть ефективно просувати пропозиції та збільшувати продажі.
-
Налаштування реклами. Для просування продуктів в межах маркетплейсу продавцям доступний рекламний інструмент Epicentr Ads. З його допомогою можна покращити видимість товарів на головній сторінці, у результатах пошукової видачі, в товарних категоріях та на інших сторінках майданчика.
-
Збір відгуків. Мерчантам пропонується функція спрощеного збору відгуків — відправка покупцям посилання на придбаний товар з проханням поділитись враженням про нього. Кількість оцінок і відгуків про товар та рейтинг продавця безпосередньо впливають на органічну позицію у видачі на сайті Епіцентр.
-
Автоматизована обробка замовлень через API. Продавці можуть автоматизувати прийом, обробку та виконання замовлень. API дозволяє інтегрувати платформу із CRM, ERP та іншими системами.
Епіцентр Маркетплейс прагне до створення кращих умов покупки для користувачів, цінує довіру аудиторії та контролює роботу магазинів. Зокрема, на маркетплейсі впроваджено систему рейтингу продавця, яка враховує:
-
швидкість обробки та підтвердження замовлень;
-
вчасність відправок;
-
кількість скарг та рекламацій;
-
середню оцінку товару за відгуками.
Для найкращих продавців передбачені заохочення — ексклюзивні промоактивності, бонуси, переваги ранжування. Магазини з рейтингом вище 80% отримують бейдж «Епіцентр рекомендує». Він підкреслює їх надійність та професійність, виокремлює серед інших продавців та допомагає залучити більше клієнтів.
До чого потрібно підготуватися
Спочатку маркетплейс мав особливий підхід до обробки замовлень. У процесі брав активну участь колл-центр, але з часом тактика змінилася. Зараз мерчанти приймають всі замовлення самостійно, а кол-центр зв'язується з покупцем тільки у разі скасування замовлення, для того, щоб уточнити причину. Слід бути готовим до активного спілкування з представниками компанії на етапі реєстрації та підписання договору. Також на маркетплейсі дуже ретельно перевіряють контент, а обрані категорії контролює категорійний менеджер.

Статистика Епіцентр Маркетплейс
Станом на червень 2021 року, товарообіг майданчика становив 33 мільйони гривень, а кількість активних товарів була близько 700 тисяч. Найбільший мерчант на маркетплейсі в червні 2021 року мав товарообіг на рівні 800 тисяч гривень. Цей продавець працює у 150 категоріях, від сковорідок до дитячих іграшок: його асортимент налічує 49 тисяч товарів. Це доводить, що майданчик підходить для абсолютно різного асортименту і в будь-якій ніші можна досягти успіху.
У 2023 році кількість активних товарів продавців на майданчику перевищила 4 мільйони, а середній чек становить понад 2000 гривень. Станом на 2025 рік Епіцентр Маркетплейс входить в топ-3 найбільших торгових майданчиків України. Щодня сайт відвідує близько 1 мільйона користувачів.
Розподіл товарів на сайті
Всі товари на сайті розміщуються в загальному каталозі за принципом 50/50 між інтернет-магазином Епіцентру і продавцями на маркетплейсі. За бажанням покупець може відфільтрувати список і бачити лише товари мерчантів. Для того, щоб не було конфлікту інтересів та повторів в асортименті, у компанії знайшли рішення. Якщо ідентичний товар є в інтернет-магазині Епіцентру, то продавець вже не зможе завантажити його на торговий майданчик. Завдяки цьому асортименти не перетинаються. Продавцеві також заборонено продавати деякі категорії, наприклад, алкоголь, зброю, сигарети, піротехніку, медикаменти, товари для дорослих. Крім того, не допускається для розміщення продукція брендів, які не дають дозволу представляти свої товари на маркетплейсах. Решта товарів може бути допущена до продажу, навіть якщо інший продавець продає такий самий товар.
Просування товарів на Епіцентр Маркетплейс
На Епіцентр Маркетплейс реалізований рекламний інструмент для внутрішнього просування Epicentr Ads. Обмежень щодо використання зовнішньої реклами немає. Маркетплейс тільки зрадіє, якщо контекстна реклама мерчанта приверне користувача на сайт. У самій компанії заявляють, що рекламують у Google Shopping усі позиції і не надають пріоритету своїм товарам.
Підіб’ємо підсумки
Епіцентр Маркетплейс — швидкозростаючий торговий майданчик, який можна назвати одним із найперспективніших в українському e-commerce. Майданчик дозволяє розширити аудиторію покупців, за рахунок відомого бренду. Зробити це можна продаючи товари з різних ніш, адже маркетплейс розрахований на максимальну різноманітність асортименту.
Діліться в коментарях своєю думкою, що ви думаєте про маркетплейс Епіцентр. Чи плануєте ви на ньому продавати, чи вже це робите. Розкажіть про досвід співпраці з майданчиком та його результати.

Все добре, але 15% то забагато!
Сьогодні писав невелику статтю, про розвиток українського стартапа - виробництва дошок візуалізації TM Dream Board, під час війни для Brave. І один з пунктів, "Досягнення бренду під час війни", коли писав що запустили всі основні канали продажів зрозумів, що не всі.
Тут же знайшов під запит вашу статтю і вже планую виходити на маркетплейс Епіцентр.
А зараз буду знайомитись з умовами ХОРОШОП.
Дякую за корисний контент
Плануємо запустити через даний Маркетплейс продаж іспанскої оливкової олії Las Valdesas . Цікаві умови. Будемо пробувати .