Інтерв'ю Опубліковано: 22.03.2023

Яким буде майбутнє e-commerce? 10 передбачень

Яким буде майбутнє e-commerce? 10 передбачень

Як зміниться e-commerce в найближчі роки? Які тренди з'являться в індустрії і до чого потрібно бути готовими? Читайте нашу статтю, в якій ми зібрали 10 прогнозів від експертів зі сфери e-commerce.

Зміст статті
  1. Нове покоління клієнтів наближається
  2. Торгівля в соцмережах стане більш популярною
  3. Фокус на утриманні клієнтів
  4. Користувальницького контенту стане більше
  5. Цінність first-party data зросте
  6. Вплив контенту, який продає, посилиться
  7. Попит на платну рекламу знизиться
  8. Штучний інтелект спростить роботу бізнесу
  9. Бізнес буде використовувати менше інструментів та сервісів
  10. Контент-маркетинг набере популярність

Для успішної роботи, інтернет-магазинам дуже важливо потрапляти в тренди і вчасно реагувати на зміни в індустрії. Достеменно знати майбутнє неможливо, але його можна передбачити. Компанія Smile.io опитала експертів зі сфери онлайн-продажів і маркетингу, та попросила їх дати свій прогноз на майбутнє e-commerce. Ми зібрали у статті 10 найцікавіших думок для вас.

Нове покоління клієнтів наближається

Директорка з продуктового маркетингу в Pantastic, Бонні Пецевич вважає, що нове покоління покупців вже впливає на поведінку інтернет-магазинів та планування їх роботи в майбутньому. Вона вважає, що для e-commerce настав час готуватися до покоління Альфа:

«Я очікую, що в e-commerce з'явиться тренд на підготовку до приходу покоління A, також відоме як покоління Альфа. Зараз покоління А дуже молоде, тому що до нього належать люди, народжені після 2010. У них поки що немає купівельної спроможності та їм потрібні батьки для онлайн-покупок. Втім, за даними Spectra, $500+ мільярдів на рік витрачається на покупки під впливом дітей віком до 12 років.

Покоління А дуже технічно підковане і це буде впливати на поведінку їхніх батьків, у тому числі в плані онлайн-покупок. Молоде покоління масово використовуватиме технології та інтернет-магазини, щоб шукати інформацію про товари та купувати їх. Також вони відповідально ставляться до покупок і враховують етичну сторону продавця. Наприклад, екологічність товарів, що продаються.»

Торгівля в соцмережах стане більш популярною

Віце-президент Wix, Орен Індицький, передбачає значне зростання ринку онлайн-торгівлі в соціальних мережах:

«Продажі у соціальних мережах зроблять великий стрибок. За прогнозами, річний обсяг продажів у соцмережах перевищить $2 трильйони вже до 2025 року. Причиною стане зростання залучення клієнтів та поява нових можливостей у мерчантів, за допомогою яких вони зможуть підвищувати продажі. Користувачі все частіше використовуватимуть соціальні мережі не просто для вивчення товарів та їх подальшої покупки в інших місцях, а для оформлення замовлень. Соцмережі, як Instagram, Facebook та TikTok, поступово додають нові функції для ведення повноцінної онлайн-торгівлі.

У зв'язку із зростанням продажів у соцмережах, мерчантам слід запроваджувати омніканальний маркетинг та збільшувати своє охоплення. Наприклад, у США приблизно 73% покупців використовують кілька каналів комунікації під час свого клієнтського шляху. Омніканальний підхід спростить досвід клієнтів інтернет-магазину та допоможе залучити нових покупців.»

Фокус на утриманні клієнтів

Утримання клієнтів стане головною метою для e-commerce брендів через економічні проблеми у світі. Менеджер з маркетингу в Littledata Блейк Віз вважає, що для утримання клієнтів компаніям потрібно якнайкраще доносити свої цінності аудиторії:

«E-commerce росте досить повільно, тому, я думаю, головний акцент буде зроблено на кращому утриманні клієнтів. Загальна мета полягатиме у створенні цінності для існуючих клієнтів. Під цінністю маються на увазі не товари або вигідна ціна, а щось важливіше. Йдеться про цінність, яка зв'яже вас із клієнтами, позитивно вплине на їхнє життя і стане причиною чому вони обирають вас, а не ваших конкурентів.»

Користувальницького контенту стане більше

Автор контенту Джей Пауел вважає, що користувальницький контент (user-generated content) відіграватиме важливу роль в e-commerce вже в найближчому майбутньому:

«Я очікую, що в 2023 році користувальницького контенту стане ще більше. Мені здається бренди почали розуміти, що користувальницький контент виглядає більш цікавим для клієнтів, ніж звичайний. Аудиторія дивиться на такий контент та відтворює свій можливий шлях клієнта. Звісно, описи товарів важливі, але, зрештою, людей цікавить лише те, яким товар є у житті. Саме показ товару у схожій для людини ситуації підштовхує клієнтів до покупок. Наприклад, навіть найпростіші фото товару на телефон у домашній обстановці можуть призвести до покупки.

Цінність first-party data зросте

First-party data — це дані про аудиторію, які збирає компанія під час їхньої взаємодії з сайтом. Поступово e-commerce компанії починають розуміти цінність такої інформації, тому що вона допомагає їм приймати стратегічні рішення. Старший менеджер з партнерства в Tydo, Кеті Х'юз Олсон пояснює, в чому важливість збору first-party data:

«Головною зміною 2023 року в e-commerce буде зміщення акценту, від спроб досягти зростання продажів за будь-яку ціну — до досягнення стабільної прибутковості. Бренди будуть відстежувати та оптимізувати такі показники, як середній чек, життєва цінність клієнта (LTV) та конверсію у продажі. Перелічені показники прямо впливають на прибутковість. Бренди почнуть оптимізувати ці метрики, використовуючи когортний аналіз, A/B тестування, теплову карту сайту та first-party data.»

Вплив контенту, який продає, посилиться

Марія Вест, також відома як DTC Mom, прогнозує, що контент, який продає, матиме великий вплив на e-commerce:

«Контент стане дійсно продавати. Пости від інфлюенсерів, брендів і користувальницький контент перетворюються на справжні інструменти для продажу в соціальних мережах. Хоча функції типу Instagram Shopping все ще дуже сирі, я думаю, що ситуацій, коли на коментар “Де ти це взяв?!” людям даватимуть посилання на інший сайт, стане менше. Натомість я чекаю більш прямолінійних продажів у соцмережах вже найближчим часом. Наприклад, з'явиться можливість додати товар у кошик прямо з поста чи відео.»

Попит на платну рекламу знизиться

Через економічну нестабільність і підвищення цін на всі товари та послуги, e-commerce буде сконцентрований на утриманні клієнтів. CEO Smile.io Майк Россі поділився своїми прогнозами про те, як бренди перетворюватимуть покупців на постійних клієнтів:

«Економічні потрясіння, які відбуваються у світі, означають, що інвестицій у бізнес поменшає, ніж у минулі роки. Як результат, це зменшить попит на платну рекламу. Бізнес приділятиме більше уваги поверненню покупців та стимулюванню роботи сарафанного радіо. Лояльність аудиторії допоможе бізнесу у 2023 та наступних роках. Як тільки покупці дізнаються про бренд, зроблять покупку і отримають хороший досвід користувача — бізнесу буде набагато вигідніше повернути їх, замість залучення нових клієнтів.»

Штучний інтелект спростить роботу бізнесу

Штучний інтелект стрімко набирає популярності. Девід Пікелл, менеджер з розвитку в Privy, пояснив, як представники e-commerce спростять свою роботу завдяки ШІ:

«Генерація контенту за допомогою штучного інтелекту, на кшталт Chat GPT, зробила великий стрибок у 2022 році. У 2023 році ми побачимо, як багато проектів, реалізованих штучним інтелектом, втілюється в життя. Наприклад, ви намагаєтесь придумати тему для наступної розсилки. Ви можете попросити чатбот про допомогу і він запропонує вам десятки варіантів. Я вірю, що ШІ спростить щоденну рутинну роботу, якою займаються власники бізнесу. Штучний інтелект допоможе з безліччю завдань — створенням листів, описів товарів, зображень для сайту тощо. ШІ дозволить власникам бізнесу приділити більше часу на розвиток свого інтернет-магазину.

Бізнес буде використовувати менше інструментів та сервісів

Джимі Кім, CEO і співзасновник Sendlane, прогнозує скорочення кількості інструментів, які використовує бізнес в e-commerce:

“Я очікую, що у майбутньому буде уніфікація інструментів у e-commerce. Зараз занадто багато інструментів та сервісів, які виконують одні й ті самі функції. До того ж, маркетингові інструменти забирають значну частину бюджету, який скорочується в умовах кризи.

При цьому є один інструмент, який, на мою думку, мають спробувати інтернет-магазини — це підтримка клієнтів у реальному часі. Стандартні сервіси для обслуговування клієнтів, на кшталт чат-ботів на сайті, часто не дають потрібних відповідей на запитання користувачів. Вони заплутують людей, працюють надто довго і в результаті дратують їх, а роздратовані клієнти не купують.

Контент-маркетинг набере популярність

Флоренс Квок, CEO та засновниця Jelcie, вважає, що роль контент-маркетингу в e-commerce зростатиме:

«Ми вирішили сфокусуватися на контенті та стати, у певному сенсі, інфлюєнсерами. Ми створюємо нативний контент і розповсюджуємо його у соціальних мережах. Причина в тому, що вартість платної реклами постійно зростає, тому інвестуємо в контент-маркетинг. Для кожної соціальної мережі ми готуємо свій контент. Важливо розробити різні стратегії на всіх платформах, тому що свій окремий стиль є у YouTube, TikTok та Instagram. Якщо копіювати один і той же контент у всіх соцмережах, то такий підхід не спрацює.»

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів