Шукаєте перевірений та ефективний спосіб реклами інтернет-магазину? Скористайтеся email-маркетингом. При правильному використанні, розсилка листів на електронну пошту клієнтів може стати одним з основних каналів просування.
Email-маркетинг — це просування товарів за допомогою email-розсилки. У цій статті ми розповімо, в чому переваги цього інструменту інтернет-маркетолога та як почати його використовувати.
Основні переваги email-маркетингу для інтернет-магазину
Email-маркетинг вирішує кілька важливих завдань:
-
дозволяє нагадувати про компанію потенційним клієнтам, які підписалися на розсилку, й мотивувати їх зробити покупку;
-
допомагає утримати діючих клієнтів за допомогою корисної інформації про товари, а також акції та конкурси, які проводить компанія;
-
дає можливість запропонувати клієнтам додаткові товари та мотивувати їх на повторні покупки;
-
збільшує впізнаваність бренду та підвищує лояльність підписників.
Крім того, цей канал має декілька важливих переваг.
Низька вартість
Зрозуміло, що деякі інвестиції потрібні, адже необхідно оплачувати масові розсилки за тарифами сервісів розсилок. Але, в порівнянні з більшістю інших рекламних каналів, ці витрати не значні.
Персональний підхід
У email-маркетингу є можливість сегментувати та кастомізувати листи, завдяки чому користувачі будуть отримувати тільки ті листи, які їм цікаві. Наприклад, ви можете відправляти всім клієнтам, які придбали мобільні телефони, листи з пропозиціями докупити аксесуари. Є висока ймовірність, що вони скористаються пропозицією.
Легкий старт
Щоб почати використовувати email-маркетинг, потрібно не дуже багато: створити форму підписки на розсилку, вибрати сервіс розсилок з інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом і відправити по базі першого листа. Автоматизація email-маркетингу набагато спростила всі процеси. Головне, щоб контент був корисним одержувачам, а технічним хитрощам можна навчитися в процесі.
Комунікація з клієнтами
Плюс листів у тому, що на них можна відповісти. Таким чином, ви зможете отримувати зворотний зв'язок від своїх клієнтів і підписників. Це допоможе виправити недоліки як у розсилці, так і в роботі компанії. Головне, відповідати на всі відгуки, щоб клієнти бачили ваше прагнення ставати кращими.
4 кроки для запуску email-маркетингу
Крок 1. Створення поштової скриньки для розсилки
Важливо, щоб масові розсилки відправлялися з пошти з власним доменним ім'ям. Безкоштовні поштові скриньки потрібні для особистого листування. Якщо з них відправити десять тисяч листів, email-провайдери можуть сприйняти це як спам.
Крок 2. Збір бази підписників
Дуже важливо використовувати власноруч зібрану базу, а не покупну. Для цього вам потрібно розмістити форми підписки на сторінках інтернет-магазину або показувати її за допомогою спливаючого вікна. Крім того, можна додавати в базу всіх клієнтів, які робили у вас замовлення, попередньо запитавши у них дозвіл.
Крок 3. Розсилка електронних листів
Потрібно подбати про функціональний сервіс розсилки, продумати періодичність відправки листів, їх дизайн і зміст.
Крок 4. Аналітика
Важливо бачити ефект від листів. Наприклад, ви можете вимірювати його в кількості переходів на сайт або покупок товарів, мотивованих розсилкою. В сервісах розсилок зазвичай є власні внутрішні інструменти для аналітики.
Основи email-маркетингу: як досягти високої доставляємості листів
Самостійно збирайте базу підписників
Не варто купувати готову базу, навіть у інтернет-магазину тієї ж тематики. З великою ймовірністю це призведе до того, що безліч листів потраплятиме до спаму і репутацію вашого домену буде безнадійно зіпсовано.
Чистіть зібрану базу
Валідація дозволяє виключити зі списку підписників дублікати, адреси з помилками тощо. Завдяки цьому, ви не будете відправляти листи за неіснуючими адресами.
Використовуйте подвійне підтвердження підписки (Double opt-in)
Подвійне підтвердження підписки дозволяє зібрати максимально лояльну базу. Адже користувач не лише залишає свої дані у формі підписки, а й переходить за посиланням у листі-підтвердженні, яке приходить йому на пошту. Використання double opt-in трохи зменшує базу підписників, але в цій справі краще звертати увагу на якість, а не на кількість.
Встановіть налаштування аутентифікації
Налаштування SPF, DKIM і DMARC дозволять захистити репутацію домену, знизити ймовірність попадання листів до спаму, а також допоможуть користувачеві переконатися, що лист було відправлено з заявленого домену.
Регулярно перевіряйте репутацію адреси відправника
Спеціальні сервіси на кшталт Postmaster Tools від Gmail дозволяють дізнатися, чи потрапляють листи до спаму, чому листи можуть не доставлятися, чи забезпечено безпеку під час відправки листів тощо.
Email-маркетинг: кейси
Тригерні листи автоматично приходять користувачам після того, як вони зробили певну дію: зареєструвалися на сайті, зробили замовлення, додали товар до корзини, але не купили його, тощо. Фахівці компанії Promodo поділились кількома кейсами зі свого досвіду використання тригерних листів під час роботи з різними компаніями.
Кейс щодо використання welcome-серії
Це листи, які приходять користувачам вперше — після покупки або реєстрації.
Компанія Promodo працювала з інтернет-магазином Зоотовари.com. Маркетологи дізнавалися, які саме тварини у користувачів, і надсилали їм листи, базуючись на цій інформації. Власникам кішок, собак та інших тварин приходили три різних листи. Плюс всім типам користувачів приходили другі загальні листи. В результаті, понад 40% користувачів зробили першу покупку.
Кейс щодо використання транзакційних листів
Транзакційні листи приходять користувачам після того, як вони зробили замовлення. Вони інформують клієнта про те, що замовлення прийнято в обробку, доставлено, відправлено тощо. Транзакційних листів для інтернет-магазину Stylus декілька.
-
Про прийняття замовлення. У ньому користувач отримує інформацію про номер замовлення, умови оплати і доставки, і може ще раз подивитися на замовлений товар.
-
Про доставку замовлення. У листі інтернет-магазин дякує клієнту за покупку і пропонує подивитися на інші товари, які можуть бути йому цікаві. Якщо він купив смартфон, в листі йому пропонуються аксесуари.
-
Прохання залишити відгук. Подібний лист мотивує покупців відгукуватися про інтернет-магазині.
Внизу листів є блок з пропозицією підписатися на Telegram і Viber.
Кейс щодо використання покинутих кошиків і покинутих переглядів
Ці листи приходять, якщо користувач переглянув товар або додав його до корзини, але так і не купив. Якщо правильно налаштувати бесіду з певним інтервалом, є шанс, що він все-таки зробить покупку.
Інтернет-магазин одягу Cardo.ua використовує покинуті кошики і покинуті перегляди в своїй роботі. Користувач отримує три листи.
-
Нагадування про товар, який він переглянув або додав до корзини.
-
Попередження, що кількість товару, який його зацікавив, обмежена.
-
Промокод на знижку на товар, що зацікавив користувача.
Такі листи приносять до 30% транзакцій з усього email-маркетингу.
На Хорошопі дуже легко налаштовувати подібні ланцюжки. Щоб запустити листи за покинутими корзинами для вашого інтернет-магазину без особливих зусиль, прочитайте інструкцію.
Кейс щодо реактиваційних листів
Реактивація потрібна для користувачів, які купували у вашому інтернет-магазині, а потім раптово перестали. Складно точно сказати, через який час запускати реактивацію. Потрібно дивитися відвідування і продажі, щоб зрозуміти, після якого періоду користувач стає максимально неактивним.
Інтернет-магазин Stylus реактивує користувачів, які не купували протягом місяця, більше 3 місяців, більше 6 місяців тощо. Користувачі, які не купували більше місяця і більше 6 місяців, в листі отримують промокод на знижку.
Реактивация показує непоганий результат — до 10% користувачів повертаються до покупок або прочитання листів.
Кейс за листами до важливих дат
Такими датами можуть бути дні народження, річниці весіль тощо. Наприклад, інтернет-магазин Зоотовари.ua відправляє підписникам привітання до дня народження їх вихованців і дарує приємний бонус. 80% користувачів відкривають лист, а 40% з них переходять на сайт.
Відповіді на типові запитання
Як зрозуміти, що причиною покупки стала триггерная розсилка?
Проаналізуйте асоційовані конверсії в Google Analytics. Або спробуйте відключити на декілька днів тригерні листи, в ефективності яких є сумніви, і подивіться, як це вплине на кількість продажів.
Скільки листів потрібно відправляти клієнтам, щоб вони зробили повторну покупку?
Після першої покупки важливо не втратити клієнта. Welcome-серія з 2-3 листів відмінно мотивує користувачів на повторні покупки. Якщо вони не реагують, включіть до третього листа знижку. Зазвичай цей прийом спрацьовує.
Як часто потрібно надсилати листи, щоб вони не сприймалися як спам?
Важливо розуміти, який у вас сегмент та цільова аудиторія. Спробуйте зробити опитування, щоб дізнатися оптимальну частоту розсилки. Користувачі, які читають вас постійно, обов'язково дадуть відповідь. Запитання щодо типів розсилки та їх частоти можна задати вже на формі підписки на розсилку.
Як мотивувати користувачів перейти на сайт?
Є багато крутих способів. Це може бути тема листа, цікавий дизайн, заклики до дії тощо. Експериментуйте і обов'язково дивіться на кліки по кнопках. Можливо, половина контенту виявиться неклікабельною і вам доведеться змінювати шаблон листів.
Як мотивувати користувача підписатися і утримати його надовго?
Бонусами та знижками. Намагайтеся зацікавити користувачів крутим контентом. Активно ведіть комунікацію, запитуйте думку користувачів.
Які ключові акценти в темі мотивують відкрити лист?
Все залежить від цільової аудиторії. Але, якщо в загальному, добре працюють цифри на кшталт 10% знижка, топ-5 тощо. Класно працює згадування бренда прямо в темі, навіть якщо лист відправлено від імені бренду. Емодзі та формат питань працюють по-різному, все залежить від ніші.
Тестуйте по дві-три теми для кожної розсилки і через якийсь час зрозумієте, що підходить саме вам.
Які інструменти допоможуть сегментувати базу?
Якщо у вас несегментована база розміром десять тисяч людей, можете розіслати користувачам опитування і запропонувати бонус за відповіді. Також можна використовувати статистику за покупками, середнім чеком тощо. Завжди дивіться на кліки в розсилці і сегментуйте користувачів за кнопками, які вони натискають.
Які прийнятні показники open rate і click rate для бізнесу?
Якщо говорити про ідеальні цифри, то дуже хороший open rate — це 20-25%. Click rate — 5-7%. Цих показників дуже важко досягнути, але до них слід прагнути.
Коли краще відправляти розсилки?
З досвіду, розсилки найкраще відкривають вранці у вівторок і четвер. А на вихідних люди не схильні до покупок. Але час відправки все одно потрібно тестувати.
Як працюють партнерські розсилки та де шукати партнерів?
Було дуже багато подібних практик і вони дуже погано працюють. Людина, яка підписана на інтернет-магазин взуття, частіше за все не захоче читати в листі про сукні від партнера інтернет-магазину. Не витрачайте на це час, інакше отримаєте багато відписок.
Висновки
Новачки в email-маркетингу повинні запам'ятати, що:
-
ні в якому разі не варто купувати базу підписників;
-
щоб вибрати сервіс для розсилок, варто зареєструватися на декількох найбільш цікавих сервісах, оцінити зручність інтерфейсу кожного і вибрати найкращий;
-
при природному наповненні бази підписників варто питати у користувачів, чи хочуть вони отримувати розсилку;
-
варто експериментувати з формами підписки і розміщувати їх на всіх сторінках, крім сторінки замовлення;
-
сегментувати базу потрібно з самого початку роботи з розсилками;
-
варто запитувати думку користувачів про розсилку;
-
персоналізація розсилок допомагає збільшити кількість відкриттів листів;
-
автоматизація розсилок дозволяє один раз налаштувати листи і більше до цього питання не повертатися.