Торгуете оптом? Використовуйте Хорошоп B2B

Останнім часом маркетплейси набирають все більше впливу і в Україні, і в світі. У цій статті ми розповімо, як працюють маркетплейси та чому їх варто використовувати як канали продажів.

Що таке маркетплейс

Аналітичний портал Statista провів дослідження, яке показало, що ecommerce займає 15,3% світового ринку, і що великі маркетплейси на кшталт Aliexpress і Amazon генерують близько 50% від усіх інтернет-продажів. Аналітична компанія Forrester Research прогнозує, що в 2022 році на маркетплейсах будуть робити близько 70% всіх онлайн-покупок.

Маркетплейс (англ. marketplace — ринкова площа») — це великий інтернет-магазин, який дає можливість іншим продавцям реалізовувати свої товари за певну винагороду. Найчастіше маркетплейси вкладають величезні гроші в просування свого майданчика, завдяки чому у них багато трафіку, а значить — клієнтів і партнерів, які хочуть скористатися можливостями маркетплейса на свою користь.

Всі маркетплейси різні, але є кілька обов'язкових вимог, яким вони повинні відповідати, щоб так називатися.

  1. Є основна організація, яка контролює всі процеси.

  2. На майданчику представлено товари інших продавців і продумано алгоритм, завдяки якому вони починають торгувати.

  3. Прописано умови співпраці: комісія, вимоги до контенту та якості обслуговування тощо.

Про особливості найпопулярніших майданчиків читайте в нашому порівнянні українських маркетплейсів

Як працюють маркетплейси

Письменник Кріс Андерсон у своїй революційній книзі "Довгий хвіст" довів, що чим ширший асортимент магазину, тим більше продажів він отримує. А маркетплейс — це найпростіший шлях до розширення кількості товарних категорій без значного збільшення витрат.

Більшість маркетплейсів заробляють на продажі своїх товарів + комісії з продажів інших продавців. Але деякі гравці отримують прибуток й іншими способами. Наприклад, служба доставки DHL власноруч доставляє усі товари, замовлені на створеному нею маркетплейсі Allyouneed.com.

Маркетплейси найчастіше беруть на себе просування товарів на своїй платформі, але іноді використовується гібридна система. Наприклад, Prom.ua пропонує своїм продавцям оплачувати просування товарів всередині майданчика.

Структури більшості маркетплейсов схожі. У них обов'язково має бути каталог товарів, форма для реєстрації продавців, особисті кабінети продавців і покупців, можливість подивитися статистику продажів, можливість вказати доступні способи оплати та доставки, а також форми для залишення відгуків і врегулювання суперечок.

Багато з наших клієнтів успішно використовують Розетку як додатковий канал продажів. Дізнайтеся, як продавати свої товари на Розетці

Переваги використання можливостей маркетплейсів

Клієнтська база

Є ціла категорія клієнтів, які роблять покупки лише на маркетплейсах. Вони довіряють репутації великого гравця і не бачать сенсу в серфінгу по невеликих інтернет-магазинах, якщо все необхідне можна знайти в одному місці. Це свідомо лояльні покупці, які готові відгукнутися на вашу пропозицію.

Досвід в продажах

У маркетплейсів вже є відпрацьовані на практиці правила щодо якості контенту, правил спілкування з покупцями, умов доставки та оплати, роботи з претензіями тощо. Маркетплейсам вигідно, щоб ваші товари були представлені в найкращому вигляді, адже від цього залежить їхній заробіток.

Можливості для просування

Великі майданчики можуть собі дозволити виділяти величезні рекламні бюджети на контекстну рекламу, SEO, таргетовану рекламу тощо. Тому нішеві магазини можуть використовувати їхні потужності на свою користь.

Недоліки торгівлі на маркетплейсах

Висока конкуренція

На маркетплейсах ваші товари знаходяться поруч з сотнями інших. Можливо, вам навіть доведеться продавати ідентичні товари та відрізнятися від конкурентів тільки назвою. Через це, хоч користувачів і багато, лише частина потенційних клієнтів зацікавиться саме вашою пропозицією.

Немає розвитку власного бренду

Замість того, щоб розвивати власний бренд і ставати впізнаваними, ви будете вкладатися у просування великого майданчика. Саме так відбувається на Prom, де продавці оплачують внутрішню рекламу.

Неможливість зібрати власну базу клієнтів

У своєму інтернет-магазині ви можете робити розсилки по базі клієнтів, а також налаштовувати ремаркетинг на переглянуті товари і покинуті корзини, тим самим збільшуючи лояльність клієнтів і отримуючи повторні покупки. На маркетплейсі ви просто один з безликих продавців, тому всю лояльність отримує майданчик.

Висновки

За маркетплейсами майбутнє, тому їхні потужності можна і потрібно використовувати для отримання додаткових продажів. Але не потрібно робити ставку тільки на них. Для розвитку вам необхідно створити інтернет-магазин, який стане вашою особистою базою для використання безлічі каналів продажів, які принесуть ще більше прибутку.

Новий коментар
Оцінка