Серія вебінарів "Автоматизовані стратегії Google Ads. Як домовитися з роботом"

Людський фактор часто заважає розвитку бізнесу. Чим більше людей працює над завданнями, тим більше помилок вони роблять. Менеджер служби підтримки, приймаючи замовлення телефоном, може не розчути колір товару, і компанії доведеться витрачатися на його заміну. Співробітник, який вносить дані про замовлення в excel, може переплутати колонки, через що в кінці місяця не зійдеться бюджет. Кожна помилка коштує компанії грошей. Клієнт, який отримав неправильний товар, вирішить робити покупки в іншому магазині, і компанія не отримає повторні продажі. А щоб розібратися, де в місячному звіті помилка, доведеться витратити час, а час — гроші.

Компанії прагнуть працювати краще і швидше, і в цьому їм допомагає автоматизація. Програми помиляються набагато рідше людей.

Як автоматизація скорочує витрати інтернет-магазину

  1. Завдяки автоматизації знижується кількість рутинної роботи, тому один менеджер може обробити більше замовлень.

  2. Точний складський і фінансовий облік дозволяє правильно прогнозувати закупівлі, аналізувати стан бізнесу та економити кошти на рекламі. Наприклад, іноді через неуважність компанії вкладають гроші в рекламу товарів, яких немає в наявності. Завдяки автоматизації, такі ситуації практично неможливі.

  3. Можна отримувати додаткові продажі завдяки правильній роботі з клієнтською базою. Клієнтів можна поділити на сегменти, щоб відправляти їм персоналізовані листи з акціями та рекомендованими товарами та налаштувати рекламу за інтересами. Крім того, можна дивитися інформацію по замовленням клієнтів, пропонувати знижки тощо.

  4. Можна завантажити на сайт більше контенту та отримати більше продажів завдяки ефекту довгого хвоста — коли основний прибуток отримується від безлічі невеликих замовлень.

Досвід Хорошопу

Кілька років тому створення інтернет-магазину в Хорошопі займало три місяці та коштувало $5 тис. Терміни зумовлені тим, що ми робили сайти з нуля, а ціна — тим, що над кожним з них працювала команда з п'яти людей, яким потрібно було платити зарплатню. Тепер, завдяки автоматизації, ми запускаємо сайт за кілька днів і він коштує  $400-500.

Налаштування шаблонів і функцій відбувається не на рівні програмування, а на рівні переміщення вже готових блоків. Тому бізнес набагато легше масштабувати: від людей залежить менше завдань, тому ми можемо одночасно працювати над декількома проектами. 

Наш підхід до автоматизації

Зробити комплексну автоматизацію складно. Про це добре відомо програмістам, які працювали над масштабними проектами. Зазвичай функцій, завдань і тонкощів настільки багато, що врахувати всі майже неможливо. Тому їх запуск постійно відкладається, а іноді не відбувається взагалі.

Ми пішли іншим шляхом. Замість того, щоб з нуля розробляти інструменти для автоматизації, ми дали клієнтам можливість підключати сторонні інструменти, які набагато кращі тих, які створили б ми. Розробники вузькоспеціалізованих продуктів краще розуміють і вирішують проблеми клієнтів, а у нас немає можливості приділяти стільки уваги кожному інструменту.

Ми вирішили створювати не інструменти, а інтеграції з різними продуктами. Лише інтеграція з Zapier дозволяє обмінюватися даними з 1300+ хмарними сервісами.

Автоматизація інтернет-магазинів на Хорошопі

В інтернет-магазинах на платформі Хорошоп ми автоматизували роботу з контентом, налаштування реклами, обробку замовлень та аналітику.

Робота з контентом

Ми спростили внесення інформації про товари та її подальше використання в рекламних каналах. Наприклад, під час переїзду з іншої платформи можна імпортувати товари на Хорошоп. Після цього ви зможете автоматично формувати фіди для рекламних майданчиків.

Також автоматизація спрощує співпрацю з маркетплейсами. Можна централізовано оновлювати ціни та залишки на всіх майданчиках. 

Обробка замовлень

Одного разу ми співпрацювали з компанією, у якої було кілька інтернет-магазинів. Менеджери отримували десятки замовлень на день, але весь облік вели на листочках. Вони записували кожне замовлення на окремий лист, розставляли їх в стопки та  обробляли вручну в кінці місяця. Вони розуміли, що їх система складна і незручна, але від автоматизації все одно відмовлялися. Говорили, що на неї немає часу. А записувати замовлення і розбирати почерк на сотнях листів час був.

Автоматизація у Хорошопі набагато спрощує процес обробки замовлень. В адмінці можна подивитися ім'я і номер телефону клієнта, а також тип доставки та оплати замовлення. Коли клієнт отримує замовлення, статус автоматично змінюється на «Доставлено», а статус оплати — на «Отримано». Менеджер може самостійно змінювати статус посилки і відправляти клієнту смс про статус доставки.

В адмінці можна подивитися дату створення і номер замовлення, ім'я користувача, вартість замовлення і тип доставки
А також тип оплати, джерело та статус замовлення. Крім того, можна вказувати ім'я відповідального менеджера і бачити його коментарі

Крім того, в Хорошопі можна автоматично сформувати накладну Нової пошти з номером, вартістю і датою доставки, а також відразу її роздрукувати.

Приклад інформації про замовлення в адмінці. Для того, щоб побачити номер накладної, вартість і дату доставки, потрібно натиснути «Розрахувати»
Приклад даних від Нової Пошти з номером накладної, вартістю і датою доставки. Щоб роздрукувати накладну, потрібно натиснути «Друк накладної»
Приклад роздрукованої накладної. Її можна пред'явити у відділенні Нової Пошти, щоб зберегти час

Більшості клієнтів підходить наш процес обробки замовлень, але деяким з них потрібна складніша система обліку. Це вирішується просто — клієнти через API забирають дані, зібрані в інтернет-магазині, і передають у потрібну CRM-систему.

Робота з базою клієнтів

У Хорошопі є базова автоматизація роботи з клієнтською базою. Але для більш глибокої роботи краще використовувати CRM-систему, яку можна підключити через API. Це дасть можливість, наприклад, розсилати персоналізовані листи. Це ефективно, якщо клієнт купує товар, який скоро потрібно буде замінити. Наприклад, якщо він купив лінзи, через деякий час варто надіслати йому листа з акцією на лінзи. Так ви мотивуєте клієнта купувати лінзи у вас і отримаєте повторні продажі.

Деяким магазинам ще простіше. Наприклад, інтернет-магазини дитячих товарів, проаналізувавши покупки, можуть дізнатися стать і вік дитини покупця. Якщо клієнт замовив штани на хлопчика двох років, запропонуйте йому товари для цієї статі та віку, а через рік — товари для трирічного малюка тощо.

Автоматизація реклами

На ринку величезна конкуренція між пошуковими системами, соцмережами та маркетплейсами. В Америці Amazon успішно змагається з Google за продавців і покупців — маркетплейс генерує половину всього купівельного трафіку. Google, щоб не здавати позиції, впроваджує нові рекламні можливості, наприклад, Google Shopping. Facebook, дивлячись на них, теж додає нові можливості в рекламний кабінет.

Суперництво на ринку вигідно продавцям, адже у них з'являється більше рекламних інструментів. Інтернет-магазин повинен використовувати кожен з них і швидко розбиратися у нових. Складність у тому, що різні майданчики мають різні вимоги до контенту. Готувати його вручну довго і складно. Щоб допомогти клієнтам, ми автоматизували формування фідів для контекстної реклами та маркетплейсів, а також розробляємо нові фіди. Наприклад, у нас є фід для Google Shopping та Facebook.

Коробкові CMS для інтернет-магазинів не дозволяють магазинам швидко впроваджувати необхідні зміни. Навіть якщо програмісти швидко зроблять модуль під певний фід, потрібно буде встановити його, налаштувати та протестувати, перш ніж почати ним користуватися. Коли новий фід з'являється у Хорошопі, його отримують всі клієнти, причому відразу. Ми самі його перевіряємо і синхронізуємо, а якщо знаходимо помилки — швидко виправляємо і випускаємо оновлення, яке також отримують всі клієнти.

SEO-оптимізація

Ми впровадили рекомендації Google у базову версію платформи, тому сайти всіх наших клієнтів не містять технічних помилок і готові до оптимізації. Налаштування сайту під SEO — це нудна рутинна робота, яка однакова для кожного інтернет-магазину. Тому ми вирішили зробити її один раз відразу для всіх і звільнити час для цікавіших завдань.

Ми автоматизували генерацію посадкових сторінок під низькочастотні та середньочастотні запити. Якщо кілька сотень середньочастотних запитів ще можна створити вручну, то для десятків тисяч низькочастотних це не спрацює. Для їх налаштування потрібна тонка робота SEO-спеціалістів, але ми значно полегшили їм завдання.

Генерація посадкових сторінок під низькочастотні запити допомагає нішевим магазинам збирати трафік і конкурувати у видачі з топовими гравцями.

Аналітика

В адмінці Хорошопу можна подивитися базові цифри на кшталт відвідувачів, замовлень і конверсії, але для глибокого аналізу варто підключати Google Analytics. Ми зробили з нею глибоку інтеграцію, тому всі події на сайті можна передати в систему аналітики.

Якщо аналізувати доходи, кількість транзакцій, середню вартість замовлення у розрізі тимчасових рамок, географії, типів пристроїв тощо, можна краще зрозуміти клієнтів. Це допоможе зробити точніший таргетинг і визначити, який з рекламних каналів приводить більше відвідувачів.

Підсумки

Автоматизація в Хорошопі полегшує обробку замовлень, роботу з контентом і базою клієнтів, використання рекламних інструментів і проведення SEO-оптимізації магазину. Завдяки їй, ви зможете швидше робити свою роботу та ефективніше просувати товари, а це збільшить кількість замовлень.

Комментарии