SERP — це сторінка, яку бачить користувач у відповідь на пошуковий запит. Абревіатура розшифровується як Search Engine Results Page або сторінка з результатами пошукової системи. Пошукова система персоналізує SERP, відповідно до характеристик користувача, наприклад, через параметр геотаргетингу. Через це дві людини можуть бачити різні результати за однаковим запитом. Завдання пошукової системи — зробити так, щоб SERP був максимально релевантним пошуковому запиту користувача.
SERP складається з багатьох елементів, головним із яких є результати органічного пошуку. Це список сторінок, які безкоштовно відображаються за запитом і ранжуються відповідно до алгоритмів пошукової системи. Крім посилань на результати пошуку, кожна позиція в пошуковій видачі має заголовок і опис, які повинні інформувати користувача про зміст сторінки. Також у результату пошукової видачі може бути розширений сніпет, який дає додаткову інформацію про сайт. Крім результатів органічного пошуку, SERP містить:
- комерційні результати — сайти, які рекламуються за пошуковим запитом за допомогою контекстної реклами;
- картки товарів — якщо йдеться про пошукову систему Google та запит пов'язаний із покупкою товару, то на сторінці будуть пропозиції від Google Shopping;
- шорткати — блоки зі швидкими відповідями на запит користувача, які можуть відповісти на запит навіть без переходу за результатами пошукової видачі;
- навігаційні елементи — кнопки, які допоможуть перейти в розділ із зображеннями, відео, картами та побачити результати за своїм запитом;
- карусель з відео — якщо система вважає, що на запит є релевантні відео, то вона їх відобразить на сторінці SERP;
- пов'язані запити — система може запропонувати перелік запитів, які доповнять основний запит і можуть надати додаткову інформацію користувачеві;
- список сторінок — перелік сторінок з результатами пошукової видачі, за якими може пересуватися користувач.
Які елементи будуть відображені на сторінці з результатами пошуку, вирішує сама пошукова система. Google використовує різні закриті алгоритми, які не остаточно відомі публіці. Власники сайту можуть потрапити на сторінку SERP двома способами — за допомогою SEO-просування та контекстної реклами. У першому випадку сайт відображатиметься у безкоштовному органічному пошуку за певними запитами, але невідомо на якому місці у списку. А у випадку платної реклами сайт потрапить на найвигідніші місця у видачі, але це залежить від рівня конкуренції з іншими рекламодавцями.