Paid Search (укр. платний пошук) — це вид реклами, який дозволяє рекламодавцям розміщуватися на сторінці органічного пошуку серед результатів видачі. Приклад платного пошуку — контекстна реклама Google Ads. При належному налаштуванні реклами, сайт рекламодавця відображається вгорі пошукової видачі, перед безкоштовними результатами пошуку. Якщо користувач перейде за посиланням, власник сайту заплатить рекламному майданчику за цей клік — така модель реклами називається Pay-Per-Click або PPC.
Результати платного пошуку зазначаються у списку видачі позначкою «Реклама», щоб не вводити користувачів в оману. Ключові слова, за якими сайт відобразився у видачі, підсвічуються жирним шрифтом у його описі. Клієнти, які будуть залучені через цей канал трафіку, будуть помічені в аналітики, як Paid Search. Якщо користувач робить запит, пов'язаний з покупкою товару, то на сторінці органічного пошуку, крім платних посилань, будуть показані товари з Google Shopping Ads. Вони займуть пріоритетне місце у результатах видачі та будуть також позначені позначкою «Реклама». Клікнувши на картку товару на сторінці видачі, користувачі перейдуть на сайт продавця, тому цей трафік теж можна вважати платним.
Платний пошук дозволяє зайняти найвигідніше місце у пошуковій видачі, але просто запустити рекламу для цього недостатньо. Рекламний майданчик оцінює:
- розмір рекламної ставки — скільки рекламодавець готовий заплатити за клік;
- якість оголошення — наскільки контент відповідає стандартам майданчика;
- релевантність — наскільки оголошення відповідає пошуковому запиту, яким рекламодавець збирається його показувати;
- конкуренція — як багато рекламодавців хочуть показувати своє оголошення по цьому запиту.
Основна перевага платного пошуку в тому, що власнику сайту не потрібно чекати довгий час, доки його ресурс потрапить у топ органічного пошуку. Рекламодавець може самостійно вказати цільову аудиторію, яка, на його думку, має бачити оголошення, а також вибрати запити для показу реклами. Завдяки моделі PPC реклама буде вигідною для рекламодавця, тому що він платитиме лише за переходи за посиланням. Звісно, за умови, що реклама налаштована правильно та ставки обрані коректно. Таким чином можна отримати швидкий та якісний результат, залучаючи на свій сайт трафік.