Партнерський маркетинг — це вид маркетингу, коли компанія співпрацює з іншим бізнесом для залучення нових клієнтів, продажу товарів і послуг. Співпраця будується на взаємовигідних умовах та допомагає двом сторонам отримати щось корисне, наприклад, дохід чи рекламу.
Партнерський маркетинг може виражатися у різних формах:
- афіліативний маркетинг — партнери допомагають бізнесу продавати, розміщуючи посилання на сайт компанії на різних зовнішніх ресурсах;
- реферальний маркетинг — партнери отримують дохід за кожного залученого ними клієнта;
- дистрибуція — компанія пропонує своїм клієнтам послуги або товари партнера, одержуючи натомість відсоток від продажів.
- спільне просування — партнери рекомендують один одного своїм клієнтам, пишуть пости у соцмережах, розміщують банери на сайті.
Партнерський маркетинг дозволяє компанії збільшувати свою клієнтську базу та продажі без значних витрат на рекламу та маркетинг. При цьому компанія платить лише за результат — за залученого клієнта, покупку чи іншу бажану дію. За це партнери отримують свій зиск, який має стимулювати їх допомагати іншим.
Важливою частиною співробітництва є відстеження дій партнерів та виплата винагород. Прозора та чесна співпраця — гарантія успішного партнерського маркетингу. Однак для вдалої реалізації партнерського маркетингу необхідно ретельно підходити до вибору партнерів. Потрібно контролювати якість роботи партнерів і бути впевненими, що їхня аудиторія цікавитиметься запропонованими послугами.