Повернутися до списку

Сарафанний маркетинг

Сарафанний маркетинг — це поширення інформації про компанію чи продукт людьми, які займаються цим за власною ініціативою. Прикладом роботи сарафанного маркетингу є ситуація, коли людина рекомендує своєму знайомому магазин, де зараз є великі знижки. Сарафанний маркетинг також називають маркетингом з вуст у вуста. Найчастіше під сарафанним маркетингом мають на увазі поширення позитивних відгуків, тому його розглядають як один із видів просування.

Маркетинг з вуст у вуста виникає природним чином, але це не означає, що компанія не може його стимулювати. Робота сарафанного маркетингу безпосередньо залежить від лояльності аудиторії та якості послуг, що надаються. Компанія повинна якнайкраще зарекомендувати себе в очах клієнтів, щоб вони самостійно захотіли розповідати про неї іншим. Для запуску сарафанного маркетингу можна використовувати декілька прийомів:

  • унікальна торгова пропозиція — коли компанія пропонує своїй аудиторії особливу цінність, яка унікальна на фоні конкурентів, це допомагає завоювати симпатії людей;
  • реферальна програма — якщо запропонувати клієнтам винагороду за залучення нових покупців, вони будуть активніше розповідати про вас;
  • реклама у блогерів — інфлюєнсери подають інформацію своєї аудиторії у вигляді рекомендацій і такий прийом може запустити ланцюгову реакцію. Інші люди, під впливом блогера, познайомляться з компанією та почнуть розповсюджувати інформацію про неї;
  • активність у соціальних мережах — спілкування з аудиторією в соцмережах та підвищення їхньої залученості допоможе налагодити з ними добрі відносини;
  • високий рівень обслуговування — якісний сервіс, широкий асортимент та вигідні ціни завжди підкуповують клієнтів, а вони, у свою чергу, хвалять такі компанії серед своїх знайомих;
  • нагородження за дії — компанії часто обіцяють клієнтам заохочення до виконання певних цільових дій. У випадку з маркетингом з вуст в уста, такою дією може бути відгук. Пообіцяйте знижку клієнту або будь-який інший бонус за те, що він залишить позитивний коментар про вас. Інші люди бачитимуть такі відгуки і це створить у них позитивне враження про компанію.

Важливо розуміти, що компанія може створювати тільки сприятливі умови для появи сарафанного маркетингу, але гарантувати його роботу неможливо. Маркетинг з вуст в уста залежить від настроїв покупців і може бути будь-якої миті порушений негативним досвідом клієнтів. За бажанням, клієнти можуть також поширювати погані відгуки про компанію і це також буде проявом сарафанного маркетингу. Але, незважаючи на це, у сарафанного маркетингу залишаються вагомі переваги:

  • безкоштовний спосіб просування, що працює у пасивному режимі;
  • залучення нових клієнтів, які від початку добре налаштовані, тому що вони прийшли за рекомендацією знайомих;
  • зростання продажів за рахунок залучення нових клієнтів;
  • покращення репутації компанії;
  • нативність реклами.
Запустити свій інтернет-магазин
img

Потрібно більше інформації?

Відповімо на будь-які питання

Безкоштовний тест 7 днів