Старт Опубліковано: 19.12.2023

Український бізнес за кордоном — опитування

Український бізнес за кордоном — опитування

Хорошоп опитав клієнтів своєї платформи, щоб дізнатися про їхній досвід продажів за кордоном. Пропонуємо вам ознайомитися з результатами опитування та отримати для себе корисні інсайти.

Зміст статті
  1. Українці активно освоюють закордонні продажі
  2. Бізнес не обмежує себе лише одним ринком
  3. Магазини відправляють товари напряму з України
  4. Підприємці не реєструють бізнес за кордоном
  5. Більшість продавців використовують лише власний сайт
  6. Складнощі під час продажів за кордон
  7. Висновок

Вихід на іноземні ринки — це один з головних трендів для українського бізнесу, після початку повномасштабного вторгнення. Українські підприємці шукають клієнтів за кордоном і, як показує час, роблять це доволі успішно. Ми підтримуємо таке прагнення, тому активно вивчаємо досвід бізнесу, який налагодив роботу за кордоном.

Хорошоп опитав клієнтів своєї платформи, які вже продають за кордоном або планують цим займатися. Результати опитування допоможуть вам зрозуміти, як працюють інші та застосувати цю інформацію у власній діяльності.

Українці активно освоюють закордонні продажі

Хорошоп звернувся до своїх клієнтів з проханням пройти опитування щодо роботи за кордоном. На нашу пропозицію відгукнулися майже сто інтернет-магазинів. Більшість опитаних підприємців вже працюють на іноземних ринках. Третина магазинів робить це активно та розгорнули повноцінні продажі за кордоном, ще третина — тільки почали і отримують перші замовлення. Решта бізнесу, який взяв участь в опитуванні, наразі вивчає закордонні ринки та готується до виходу на них.

Для деякого бізнесу, з яким нам вдалося поспілкуватися, закордонні продажі вже стали основним джерелом прибутку. Наприклад, виробник аутдор-спорядження Fram Equipment отримав більшість замовлень від іноземних покупців — лише роздрібних, не рахуючи гуртові продажі. А співзасновник магазину сільгосптехніки Motohill, Борис Сабов розповів, що його бізнес взагалі більш успішний в Польщі, ніж в Україні.

Бізнес не обмежує себе лише одним ринком

Одне з головних питань для бізнесу, під час планування закордонних продажів, — на який ринок виходити. З’ясувалося, що половина підприємців вирішили не ламати голову, вигадуючи складні варіанти, та продають по всьому світу. Власник магазину косметики Lantale, у інтерв’ю для Хорошоп, розповів як дійшов до цього. Він просто взяв перелік країн, куди доставляє посилки Укрпошта та прибрав з нього країни, де заборонено ввозити товари, які продає магазин. Як результат, Андрій Зотов продає на різних континентах та навіть відправляв замовлення у Нову Каледонію.

25% інтернет-магазинів все ж таки обмежують себе та концентруються на якомусь одному ринку. Зазвичай, це Польща, а друга за популярністю країна для продажів — США. Також підприємці називали Молдову, Іспанію, Швецію та Німеччину. Решта опитаних продають у декілька країн.

Магазини відправляють товари напряму з України

Для продажів за кордоном, магазину не обов’язково бути там фізично присутнім — це показали результати опитування. Лише 15% підприємців мають іноземний склад, звідки відправляють товар покупцям. Решта магазинів продають напряму з України, доставляючи замовлення до клієнтів за допомогою вітчизняних поштових операторів.

Частина підприємців вважає, що їм недоцільно відкривати додатковий склад за кордоном, адже клієнтів влаштовує швидкість доставки — в середньому це 2-3 тижні, в залежності від країни-отримувача. Інших від створення іноземної інфраструктури зупиняє необхідність великих інвестицій та незручність дистанційного управління складом. А деякі продавці аргументують відсутність іноземного складу тим, що продають по всьому світу, тому його наявність в одній з країн ніяк не вплине на терміни доставки.

Підприємці не реєструють бізнес за кордоном

77% опитаних підприємців зареєстрували свій бізнес лише в Україні. Конвертовані у гривню кошти за замовлення вони приймають на свій рахунок ФОП. За кордоном бізнес реєструють в основному ті, хто там проживає, або займається B2B-продажами.

Більшість продавців використовують лише власний сайт

Знаходити іноземних покупців можна за допомогою сайту українського інтернет-магазину — впевнені 65% опитаних. Для продажів за кордоном вони використовують лише власний сайт. Підприємці додали англомовному версію сайту або іншу мову, якщо вони продають у певну країну. Також підключили платіжні сервіси, які здатні приймати міжнародні платежі, додали ціни в іноземній валюті та поле міжнародної доставки. А деякі магазини навіть не робили англомовну локалізацію. Наприклад, книгарня Сенс і магазин товарів для манікюру Sunnails мають лише українську версію сайту, тому що їхні іноземні покупці — це українці, які виїхали за кордон.

35% продавців, на додаток до сайту, виставляють свої товари на міжнародних маркетплейсах. Серед них: Amazon, Allegro, Ceneo, eBay, Etsy, Joom. За словами підприємців, рішення про вихід на маркетплейс залежить від категорії товарів. Наприклад, магазин аксесуарів для настольких ігор Дід Лихозор певний час співпрацював з Amazon. Але потім припинив співпрацю з майданчиком, адже продавати сезонні товари, які мають довго зберігатися на американському складі, просто невигідно.

Складнощі під час продажів за кордон

Організувати продажі за кордоном — це доволі складне завдання, тому інтернет-магазини зіштовхуються з різними проблемами. Ми спитали про це підприємців і вибрали з їхніх відповідей найпоширеніші складнощі:
⦁    бюрократія на митниці;
⦁    непорозуміння зі службами доставки;
⦁    відсутність певних інтеграцій з іноземними сервісами;
⦁    прийом платежів;
⦁    вартість доставки;
⦁    комунікація з клієнтами.

Незважаючи на труднощі, які інколи виникають, підприємці знаходять шляхи їх долати та розвивають свій бізнес за кордоном. Лише двоє опитаних заявили, що через проблеми їхній досвід на іноземному ринку був невдалим. Причиною стало незнання місцевої мови та недостатня кількість продажів для масштабування бізнесу.

Висновок

Продажі за кордоном поступово стають все більш звичною справою для українських інтернет-магазинів. Основна частка підприємців продають товари напряму з України, маючи лише місцеву реєстрацію та локалізований сайт, якого вистачає для залучення покупців. Завдяки розвинутим українським поштовим операторам, більшість бізнесів не обмежує себе лише однією країною, а шукає клієнтів по всьому світу.

Ми запустили напрямок Хорошоп.Export, щоб ви могли дізнатися більше корисної інформації про продажі за кордоном, детально вивчити досвід інших і розпочати свій шлях на іноземні ринки. Переходьте за посиланням, де вас чекає багато цінного контенту.

Продавайте за кордон з України

Обирайте доступні методи оплати, доставки, створюйте сайт та стартуйте продажі

img
Безкоштовний тест 7 днів