Фахівці Disqover Agency розповіли, чому власникам інтернет-магазинів варто виходити на міжнародні маркетплейси, та підготували огляд провідних торговельних майданчиків. Про їх особливості, переваги та недоліки для українських підприємців — читайте в нашій статті.
Торгівля на міжнародних маркетплейсах — швидкий спосіб масштабувати свій бізнес на закордонні ринки, розширити споживчу аудиторію та збільшити дохід. Глобальні онлайн-майданчики надають прямий доступ до потенційних покупців зі всього світу та створюють більше технологічних можливостей для просування та визнання бренду. Почати продавати на маркетплейсі можна відразу після верифікації облікового запису платформою та створення каталогу товарів.
Один з основних критеріїв успішних продажів — правильний підбір маркетплейсу, залежно від особливостей вашого бізнесу. Команда Disqover Agency підготувала огляд топ-4 популярних світових майданчиків. Також фахівці маркетингового агентства склали перелік чинників, які роблять маркетплейси привабливими для багатьох підприємців.
Чому користувачі здійснюють покупки на маркетплейсах
Значущість маркетплейсів на глобальному ринку e-commerce відчутна вже при перегляді статистичних даних. Один з ключових показників — сума, яку кінцеві споживачі витрачають на популярних торгових майданчиках. У 2022 році її розмір сягнув 3,25 трильйони доларів. Це понад 55% від всього обсягу продажів на світовому e-commerce. Загалом, через маркетплейси здійснюється 47% всіх інтернет-покупок.
Статистика свідчить про високу довіру користувачів до маркетплейсів. Відвідувачі впевнені як у безпеці транзакцій при онлайн-оплаті, так і в якості доставки. Великі майданчики надають гарантії для покупців та беруть на себе вирішення проблем із замовленнями. Наприклад, якщо отримувачу не надходить вчасно товар, а продавець не виходить на зв’язок, торговельні платформи відшкодовують покупцю комісії за доставку. Відповідно, маркетплейси самостійно зацікавлені в тому, щоб перші клієнти продавця стали його постійною лояльною аудиторією. Підприємці, у свою чергу, стежать за високою якістю продукту, наявним стоком та отримують покупців, які без бар'єрів відразу вносять повну передоплату за товар.
Переваги торгівлі на міжнародних маркетплейсах
Розширення географії продажів
Глобальні маркетплейси забезпечують доступ до великого кола споживачів — українців за кордоном, громадян європейських країн та США. Більшість відвідувачів майданчиків — «тепла» аудиторія. Користувачі цілеспрямовано шукають певні товари та зацікавлені в їх покупці. Підприємці можуть отримувати замовлення зі всього світу майже відразу після реєстрації на майданчику, за умови дотримання його правил.
Організована логістика
Одна з основних проблем бізнесу на початку продажів за кордон пов’язана із здійсненням міжнародних перевезень товарів та високою вартістю оренди іноземного складу. Швидка доставка товарів є важливим елементом лояльності споживачів. Маркетплейси вже мають налагоджені логістичні зв’язки, що полегшують оперативну доставку замовлень.
Багато великих онлайн-майданчиків пропонують підприємцям співпрацю за моделлю фулфілменту. Тобто вони беруть на себе обов’язки зі зберігання, упаковки та доставки товарів покупцям. Це дозволяє українським продавцям повноцінно конкурувати із закордонними магазинами, які доставляють товари в країни Європи чи в США протягом кількох днів.
Детальна аналітика
На маркетплейсах продавці можуть переглянути детальні звіти про поведінку аудиторії. Дані відображаються в їх особистому кабінеті. Крім того, деякі великі майданчики мають інтеграції із зовнішніми сервісами аналітики, наприклад Google Analytics. Статистика корисна не лише для відстеження ефективності маркетплейсу, як каналу продажів, а й для загальної оцінки іноземних ринків. Наприклад, вона допомагає глибше проаналізувати вашу цільову аудиторію за кордоном та на основі даних відкоригувати маркетингову стратегію.
Огляд топ-4 міжнародних маркетплейсів
Вибір кращого торгового майданчика залежить від багатьох факторів: ніша інтернет-магазину, цільова аудиторія, юридичні аспекти бізнесу та ін. Пропонуємо розглянути чотири провідних міжнародних маркетплейси, які мають найбільший потенціал для залучення іноземних покупців. Вони займають лідируючі позиції за кількістю користувачів на місяць.
Amazon
Amazon — один з перших інтернет-майданчиків, орієнтованих на продаж товарів масового попиту. Компанія представлена на ринку з 1994 року. Зараз це найпопулярніший в світі маркетплейс, який налічує понад 310 мільйонів активних користувачів, з них більше 2 мільйонів — продавці.
Переваги Amazon для підприємців:
-
висока довіра аудиторії до маркетплейсу та, зокрема, до продавців;
-
велика кількість ніш для торгівлі — на майданчику можна продавати майже все, від косметики та одягу до цифрових товарів, наприклад книг в електронному форматі;
-
можливість співпрацювати з платформою за моделлю фулфілменту Fulfillment by Amazon або самостійно опрацьовувати замовлення;
-
якісний клієнт-сервіс — онлайн-підтримка через чат-боти, багато навчальних матеріалів та інструкцій для продавців;
-
два тарифних плани, залежно від обсягу щомісячних продажів, зрозумілі та прозорі комісії;
-
багато допоміжних інструментів для продавців.
Основний недолік Amazon для підприємців — висока конкуренція. Для хороших продажів продавцю необхідно постійно оптимізувати свій магазин на маркетплейсі та інвестувати кошти в рекламне просування Amazon Ads. Також, враховуйте, що процес реєстрації на Amazon триваліший, порівняно з більшістю інших майданчиків. При створенні облікового запису продавця потрібно надати сфотографоване або відскановане посвідчення особи на англійській мові, в окремих випадках — банківську виписку. Платформа ретельно перевіряє дані підприємця, верифікація займає деякий час.
Ebay
EBay — другий за відвідуваністю маркетплейс з активною аудиторією понад 130 мільйонів. Майданчик був запущений в 1995 році як онлайн-аукціон вживаних речей. Ця модель продажів і досі працює на маркетплейсі, однак більшість продавців розміщують нові товари з фіксованою ціною. EBay найкраще підійде українським підприємцям, які планують масштабувати бізнес на ринки США та Великої Британії. Більше половини покупців майданчика саме з цих країн.
Переваги EBay для підприємців:
-
велика кількість категорій товарів, якими можна торгувати;
-
проста та швидка реєстрація;
-
менш вимогливі покупці, в порівнянні з Amazon;
-
безкоштовне розміщення перших 250 оголошень кожного місяця;
-
відсутність обов’язкової абонплати;
-
зрозуміле та прозоре нарахування комісії — приблизно 10-15% від кінцевої суми замовлення, залежно від категорії товару;
-
детальні інструкції та навчальні матеріали для продавців;
-
кілька варіантів платного просування оголошень.
Вагомий недолік EBay — встановлені майданчиком ліміти для нових продавців. На початку роботи на маркетплейсі продавець може розмістити не більше десяти товарів загальною сумою до 500 доларів. EBay ретельно перевіряє нещодавно створені облікові записи та може блокувати їх. Тому важливо детально вивчити правила маркетплейсу та чітко їх дотримуватись. Також EBay не надає послуги фулфілменту.
Etsy
Цей маркетплейс підійде бізнесу, який прагне продавати хендмейд за кордон. Etsy спеціалізується на виробах ручної роботи та ексклюзивних товарах, виготовлених в лімітованій кількості. Продавати на маркетплейсі можна абсолютно різну хендмейд-продукцію — прикраси, меблі, декор для дому, одяг з унікальними принтами, паперові та електронні листівки тощо. Незважаючи на вузьку спеціалізацію, кількість активних покупців зі всього світу складає понад 95 мільйонів.
Тривалий час підприємці з України не могли відкривати нові магазини на Etsy. Однак з жовтня 2023 року платформа відновила можливість реєстрації для українських продавців.
Переваги Etsy для підприємців:
-
простий процес створення магазину на маркетплейсі;
-
фіксована та невисока комісія, відсутність обов’язкової абонплати;
-
широкі можливості рекламного просування — інструмент Etsy Offsite Ads дозволяє залучати користувачів Google, соцмереж та партнерських сайтів Etsy;
-
багато матеріалів для продавців, довідник, форум.
Серед мінусів маркетплейсу — висока конкуренція між продавцями хендмейду, платне розміщення оголошень та відсутність фулфілмент-центрів.
Walmart
Велика корпорація роздрібної торгівлі у США запустила онлайн-майданчик у 2009 році. Наразі щомісячна відвідуваність маркетплейсу складає понад 120 мільйонів користувачів. Всього на Walmart зареєстровано близько 150 тисяч продавців, тому рівень конкуренції тут нижчий, порівняно з іншими міжнародними маркетплейсами.
Переваги Walmart для підприємців:
-
різноманіття ніш для торгівлі;
-
швидкий розвиток та ріст популярності майданчика серед онлайн-покупців;
-
висока довіра користувачів до майданчика та продавців на ньому;
-
послуга фулфілменту Walmart Fulfillment Services;
-
відсутність обов’язкових щомісячних платежів та платних підписок;
-
порівняно невисокі комісії — від 6 до 15%, залежно від категорії товарів та суми продажу.
Маркетплейс дуже вимогливий до продавців. Наразі створення магазину на Walmart для українських підприємців недоступне. Щоб продавати на майданчику, необхідно мати статус юридичної особи в США. Також платформа приймає запити від продавців із зареєстрованим бізнесом в Туреччині, Німеччині, Великій Британії та низці інших країн. Ознайомитись з повним списком країн та переліком необхідних документів для продажів можна на сайті Walmart. Крім того, майданчик доволі складний в користуванні. Реєструватися на ньому доцільно підприємцям, які вже мають успішний досвід продажів на інших торгових платформах.
Висновок
За наявності добре продуманої стратегії виходу на міжнародні маркетплейси, практично будь-який український бізнес може знайти на них свою цільову аудиторію, збільшувати прибуток та впізнаваність на глобальному ринку. Головне — мати чіткий план дій. Команда Disqover Agency допоможе в його створенні та реалізації на кожному з етапів виходу на міжнародні торгові майданчики. Фахівці маркетингового агентства беруть на себе закриття всіх питань — від реєстрації акаунта продавця, до розробки індивідуальної стратегії просування товарів.