SEO Опубліковано: 07.08.2023

Фактори ранжування

Фактори Ранжування: 11 основних факторів ранжування в Google

Для успішного SEO-просування, власнику сайту важливо розуміти як пошукова система ранжує сайти. Місце сайту у видачі залежить від факторів ранжування. Розповідаємо про найважливіші з них.

Зміст статті
  1. Як Google оцінює сайти
  2. Вік домену
  3. E-E-A-T
  4. Оптимізація для мобільних пристроїв
  5. Поведінкові фактори
  6. Технічні фактори
  7. Релевантність контенту запиту
  8. Внутрішнє перелінкування
  9. Актуальність контенту
  10. Комерційні фактори
  11. Зовнішні фактори
  12. Локальна оптимізація
  13. Підведемо підсумки

Фактори ранжування — це набір критеріїв та сигналів, які використовує пошукова система для визначення позиції сайту в органічній видачі. За допомогою факторів ранжування алгоритми системи оцінюють, наскільки сайт задовольнить пошуковий запит користувача. Якщо за результатами оцінки, контент сторінки вважається релевантним і прийнятним, пошукова система рекомендує його користувачеві. У результаті сторінці надається місце у видачі, з урахуванням інших сайтів.

Кожна пошукова система має свої фактори ранжування, які постійно доповнюються та змінюються. У цій статті ми розповімо про 11 основних факторів ранжування Google.

Як Google оцінює сайти

Результати органічного пошуку — це список сторінок, які рекомендує користувачам Google у відповідь на пошуковий запит. На думку пошукової системи, саме ці сторінки найкраще відповідають намірам користувачів та дають найбільш цінну інформацію. Google дуже уважно стежить, щоб його рекомендації були точними, а контент, який система пропонує користувачам, — корисним. Для цього пошукова система збирає дані про сайт одразу декількома способами, щоб згодом оцінити його за факторами ранжування.

  1. Пошукові роботи. Пошукові роботи сканують сайт, відвідуючи його сторінки, які відкриті для індексування. Без цього сторінка не потрапить до органічної видачі і перейти на неї можна буде лише за посиланням. Пошуковий робот збирає відразу безліч інформації про сайт. Наприклад, вивчає зміст сторінки, швидкість завантаження, наявність помилок та технічних проблем на сайті. За результатами сканування, сторінка потрапляє в базу даних пошукової системи або про неї оновлюється інформація, якщо сторінка не нова.
  2. Асесори Google. Асесори — це живі люди, які оцінюють контент з точки зору користувача. Вони потрібні Google, тому що не всі параметри сайту можна виміряти та виразити у числах. Асесори повинні перевіряти достовірність інформації, її цінність для користувача, зручність сайту тощо. Роботу асесорів жорстко регламентовано. Посібник для асесорів складається з майже 200 сторінок і Google тримає документ у відкритому доступі, тому власники сайту можуть ознайомитися з ним, зрозумівши вимоги системи.
  3. Дані користувача з браузера. Google використовує браузер для отримання інформації про те, як користувач взаємодіє зі сторінками сайту. Це дозволяє оцінити поведінкові чинники, які є одним із основних факторів ранжування.

Зібравши дані про сайт із різних джерел, пошукова система зіставляє інформацію з факторами ранжування. Google публічно не повідомляє про всі свої фактори ранжування, тому багато з них виявлено шляхом спостережень та експериментів. За різними даними, є близько 200 факторів ранжування. Ми вибрали 11 основних з них, які мають найбільший вплив на позиції сайту в пошуковій видачі.

Вік домену

Для того, щоб завоювати довіру Google потрібен час. Пошукова система не виводитиме в топ видачі сайт, який створений місяць тому, навіть якщо його контент дійсно якісний. Google придивляється до сайтів і оцінює, як вони поводяться на дистанції. Якщо протягом тривалого часу, на сайті з'являється релевантний контент, на нього посилаються інші, а користувачі затримуються на сторінках — пошукова система почне довіряти ресурсу. До цього моменту сайт перебуватиме у так званій «пісочниці» з іншими нещодавно створеними ресурсами. Офіційного підтвердження цього явища з боку Google немає, але практика показує, що за високочастотними та конкурентними запитами в топі рідко зустрічаються нові сайти.

Скільки має пройти від моменту запуску сайту, до отримання довіри від Google — ніхто точно не скаже. Але власнику сайту не варто зациклюватись на часі. Краще сконцентруватися на створенні корисного контенту, прагнути отримувати зворотні посилання та збільшувати залучення користувачів різними способами. Згодом Google оцінить ці старання. Однак сподіватися на швидкий результат та попадання на високі позиції у видачі одразу після створення сайту не варто.

E-E-A-T

E-E-A-T (англ. experience, expertise, authoritativeness, and trustworthiness) — це абревіатура, яка описує критерії оцінки контенту, а саме досвід, експертність, авторитетність та достовірність. Згідно з керівництвом Google для асесорів, саме з цих критеріїв формується довіра до контенту та сайту. E-E-A-T важливо дотримуватись ресурсам зі складним контентом, який не може бути якісним без глибокого занурення в тему. Наприклад, якщо на сайті опубліковано статтю про помилки при налаштуванні Google Shopping, то автор повинен засновувати матеріал на реальних кейсах та мати досвід роботи з інструментом. Якщо ж це стаття на кшталт «п'ять гарних букетів на день народження», то експертність уже не відіграє такої значної ролі — автору не обов'язково бути флористом.

Для створення контенту за правилами E-E-A-T слід розуміти, що мається на увазі під кожним із критеріїв. E-E-A-T означає:

  • досвід — творець контенту знає про що він говорить, тому що відчував це особисто і може поділитися своїм досвідом з іншими. Описуючи важливість досвіду, Google наводить приклад, що ви довіритеся відгуку про товар від людини, яка купила продукт, а не просто дивилася на нього в інтернеті;
  • експертність — для повноцінного розкриття теми потрібно не просто розуміти про що вона, а розбиратися в ній, мати певні вміння та знання;
  • авторитетність — організація, на сайті якої опубліковано контент, має бути поважною в тій ніші, про яку пише. Наприклад, на авторитетність вказує, якщо на сайт часто посилаються або хоча б згадують на інших ресурсах;
  • достовірність — сайт повинен бути безпечним для користувачів, а факти на ньому не повинні спотворюватися, інакше три раніше перераховані критерії не матимуть значення.

Оптимізація для мобільних пристроїв

З 2021 року Google використовує mobile-first індексацію, тобто насамперед оцінює сайт за його мобільною версією. Сайт повинен коректно працювати на мобільних пристроях, бути зручним та швидким. Для цього всі елементи сайти відображаються в правильному розмірі, відразу спрацьовують при натисканні і дозволяють переглядати контент без перешкод. Google акцентує увагу на тому, що зміст мобільної версії сайту має бути, як мінімум, таким самим, як на десктопній. Це означає, що всім контентом, який є на звичайному сайті, можна скористатися з мобільної версії. Така вимога Google пов'язана з тим, що основну частину трафіку пошукова система отримує з мобільних пристроїв.

На платформі Хорошоп реалізовані інструменти для SEO і враховані рекомендації пошукових систем. Тестуйте всі функції безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

Поведінкові фактори

Одна з найкращих характеристик зручного сайту з корисним контентом — це кількість часу, яку проводять користувачі на його сторінках. Якщо люди довго переглядають сайт, взаємодіють з його елементами і переходять зі сторінки на сторінку — це дуже сильний сигнал для Google. Пошукова система розуміє, що такий сайт є цінним для користувачів і їм подобається контент. Google дізнається про це за допомогою даних користувача, які збирають браузери. Цей фактор ранжування дуже важливий і водночас об'єктивний. Показники як довжина сесії або кількість переглянутих сторінок легко обчислюються і однозначно інтерпретуються.

Технічні фактори

Технічні фактори — це набір функцій і рішень на сайті, які забезпечують користувальницький досвід. Власник сайту має створити комфортні умови для користувачів та задовольнити їхні технічні потреби. Наприклад, це стосується грамотного дизайну, зручної навігації, швидкості завантаження сторінок. Окрім користувачів, технічні фактори оцінюють пошукові роботи. Сайт має бути зрозумілий для них, щоб бот легко розібрався в його структурі та змісті.

Релевантність контенту запиту

При SEO-просуванні сайту, його сторінки та контент повинні створюватися з урахуванням семантичного ядра — набору слів і фраз, за допомогою яких користувачі можуть знайти ресурс у пошуковій системі. Власнику сайту потрібно розуміти, що хочуть отримати користувачі, роблячи пошуковий запит, після чого створити релевантний контент. Для Google дуже важливо, щоб користувачі отримували точну інформацію, яка відповідає намірам людини. Пошукові роботи оцінюють заголовок, title та description сторінки, а також вивчають сам контент, щоб зробити висновок про релевантність запиту. Без релевантного контенту сайт не може розраховувати на просування у пошуковій видачі Google.

Внутрішнє перелінкування

Внутрішнє перелікування — один із найефективніших способів посилити значущість сторінки. Google цінує внутрішні посилання не менше ніж зовнішні, тому власнику сайту важливо побудувати зв'язок між сторінками сайту. Посилання на якусь із сторінок усередині сайту сигналізує пошуковим роботам про її цінність та релевантність. Внутрішнє перелікування не несе жодної шкоди сайту, але може мати сильний позитивний ефект на позиції сайту у видачі. Головне його грамотно використовувати, коли власник сайту не спамить посиланнями та розставляє правильні анкори.

Актуальність контенту

Часто релевантність контенту безпосередньо пов’язана з його новизною. З'являються нові технології, відкриваються нові знання та приходить новий досвід, який змінює сприйняття минулої інформації. Google враховує ці фактори та стежить за тим, щоб контент у пошуковій видачі був актуальним. Пошукова система цінує, коли веб-сайти оновлюють власний контент. Наприклад, якщо стаття написана два роки тому і автор доповнив її, оновивши дату, — це буде плюсом для ранжування сторінки.

Комерційні фактори

Комерційні фактори ранжування важливі для сайтів інтернет-магазинів та іншого бізнесу, що надає різноманітні послуги. Ці фактори пов'язані з якістю обслуговування клієнтів, інформативністю сайту та наявністю необхідних функцій для покупок. Комерційні фактори ранжування:

  • зручний каталог товарів з категоріями, підкатегоріями та фільтрами;
  • інформативна картка товарів;
  • якісні фото товарів;
  • відгуки покупців;
  • сторінки з умовами оплати, доставки, повернення та гарантії;
  • інтеграція із безпечними сервісами онлайн-оплати;
  • Контактна інформація;
  • кошик та проста форма оформлення замовлення;
  • функції порівняння та обраного;
  • можливість пошуку за сайтом;
  • сторінка «Про нас».

Існують так само й інші комерційні фактори ранжування, але з озвученого списку можна зрозуміти, що всі вони пов'язані зі створенням зручного та багатофункціонального інтернет-магазину.

Зовнішні фактори

Репутація сайту в пошуковій системі багато в чому ґрунтується на тому, чи говорять про нього інші. Google враховує всі згадки та посилання на сайт зі сторонніх ресурсів. Особливо посилання від сайтів, які популярні та авторитетні. Але навіть прості згадки назви організації в соцмережах мають значення і є сигналом для пошукової системи. Докладніше про це читайте у статті, де ми розповіли, що таке зовнішня оптимізація.

Локальна оптимізація

Якщо діяльність організації, якій належить сайт, прив'язана до конкретної території, одним із чинників ранжування стає локальна оптимізація. Локальна оптимізація — це покращення позицій сайту в контексті запитів, пов'язаних із географічним розташуванням. Власнику сайту потрібно додати до пошукової системи актуальну інформацію про розташування бізнесу, час роботи, контактні дані тощо. Google важливо, коли компанії мають бізнес-профіль і вони присутні на Google Maps.

Підведемо підсумки

Фактори ранжування — це критерії, які використовуються при визначенні позицій сайту у результатах пошукової видачі. Факторів ранжування сотні та вони приховані від публіки, але частина з них відома завдяки спостереженням фахівців. 11 основних факторів ранжування від Google:

  • вік домену;
  • EEAT;
  • оптимізація для мобільних пристроїв;
  • поведінкові чинники;
  • технічні чинники;
  • релевантність контенту запиту;
  • внутрішнє перелінкування;
  • актуальність контенту;
  • комерційні чинники;
  • зовнішні фактори;
  • локальна оптимізація.
Запустити свій інтернет-магазин
img
Коментарі 2

Дякую за структурність та розуміння матеріалу, особливо було цікаво узнати про EEAT.👌 Як раз починаю робити магазин на Horoshop🛒

А де можна почитати про «зовнішню оптимізацію»,  бо лінка у статті не найшов, може добавити?😉

 

 

Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів