Інтернет-магазин Опубліковано: 12.08.2022

Помилки при відкритті інтернет-магазину

20 основних помилок при відкритті інтернет-магазину

Відкриття інтернет-магазину — складний процес, який вимагає від продавця хорошої підготовки та знань у багатьох сферах e-commerce. Під час запуску магазину, досить легко припуститися помилок, які надалі вплинуть на успішність бізнесу. У цій статті ми розповімо про 20 головних помилок під час відкриття інтернет-магазину.

Зміст статті
  1. Відсутність бізнес-плану
  2. Неправильний вибір платформи для створення сайту
  3. Відсутність аналізу попиту перед виходом ринку
  4. Непродуманий вибір назви
  5. Часткове заповнення сайту
  6. Неправильна структура каталогу товарів
  7. Створення неякісних карток товару
  8. Відсутність інтеграцій із сервісами онлайн-оплати та доставки
  9. Невикористання сервісів аналітики
  10. Невдалий дизайн
  11. Спроба розібратися у всьому самостійно
  12. Запуск сайту без фінального тесту
  13. Відсутність стратегії просування
  14. Просування лише безкоштовними способами
  15. Використання одного каналу продажу
  16. Поспішний найм співробітників
  17. Відсутність юридичного оформлення бізнесу
  18. Робота без CRM
  19. Копіювання конкурентів
  20. Ігнорування помилок

Відкриття інтернет-магазину — складний процес, який вимагає від продавця хорошої підготовки та знань у багатьох сферах e-commerce. Під час запуску магазину, досить легко припуститися помилок, які надалі вплинуть на успішність бізнесу. У цій статті ми розповімо про 20 головних помилок під час відкриття інтернет-магазину.

Відсутність бізнес-плану

Бізнес-план — це дорожня карта вашого інтернет-магазину, яка містить відповіді на запитання:

  • хто ваші конкуренти?

  • за рахунок чого ви плануєте виграти конкуренцію?;

  • який попит на ринку?;

  • які витрати заплановано?;

  • який дохід очікується?;

  • які ваші цілі на місяць, квартал чи рік?

Створення бізнес-плану допоможе вам у стратегічному плануванні та дозволить презентувати свої ідеї іншим людям, якщо ви, наприклад, шукаєте інвесторів. Без плану ваш розвиток буде хаотичним і ви відійдете від цілей, які були заплановані перед запуском бізнесу.

Неправильний вибір платформи для створення сайту

Новачки, які раніше не запускали сайт, зазвичай не знають які функції він повинен мати. У такому випадку буде помилкою створювати самописний сайт з нуля або запускати його на платформі, де не обійтися без найму програмістів. Є велика ймовірність, що підприємець просто марно зіллє гроші і не отримає необхідного результату.

Краще створити інтернет-магазин на спеціалізованій платформі, яка пропонує готове рішення та знає, що потрібно продавцю. Наприклад, клієнти Хорошопу отримують сайт із усіма необхідними інтеграціями, мобільною версією, можливістю вивантажувати товари на торгові майданчики та іншими функціями. При цьому продавцеві не потрібно доопрацьовувати сайт і займатися його техпідтримкою — це робить платформа.

Створюйте інтернет-магазин на платформі Хорошоп та тестуйте всі можливості, функції та інтеграції безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

Відсутність аналізу попиту перед виходом ринку

Перед відкриттям інтернет магазину важливо оцінити доцільність такого рішення. Для цього потрібно дізнатися попит у своїй ніші та рівень конкуренції. Якщо ви побачите, що у людей досить низький інтерес до товарів, які ви плануєте продавати, варто задуматися над зміною ніші. Без такого аналізу, ви вийдете на ринок непідготовленими і на вас можуть чекати неприємні несподіванки. Наприклад, виявиться, що на ринку є монополіст, який домінує у ніші. Для проведення аналізу використовуйте безкоштовні інструменти Google для просування бізнесу.

Статистика релевантних запитів від Google покаже рівень конкуренції та попиту

Непродуманий вибір назви

Від назви залежить запам'ятовування інтернет-магазину, можливість розвитку бренду та проведення різноманітних маркетингових активностей. Прагнучи зробити назву унікальною, не надто ускладнюйте її. Назва має легко запам'ятовуватися та бути читабельною. Наприклад, деякі продавці, вибираючи назву на кирилиці, не думають про те, як виглядатиме транскрипція. В результаті це може заплутати покупців.

Часткове заповнення сайту

Клієнти мають знаходити на сайті відповіді на всі питання, які можуть виникнути. Для цього існують інформаційні сторінки, де розміщуються загальні відомості про інтернет-магазин та його роботу. Наприклад, контакти продавця, історія магазину, умови оплати, доставки та гарантії. Не заповнюючи подібні сторінки або частково роблячи це, ви знижуєте рівень обслуговування клієнтів.

Магазин заповнив інформаційні сторінки, що відповідають на основні запитання клієнтів

Неправильна структура каталогу товарів

Створюючи структуру каталогу товарів, враховуйте два моменти:

  • каталог має бути інтуїтивно зрозумілим та зручним для клієнтів;

  • назви категорій повинні відповідати пошуковим запитам у Google.

Наприклад, якщо ви продаєте товари для тварин, то не змішуйте всі корми разом — зробіть окремі категорії для собак, котів тощо. Каталог товарів з правильною структурою дозволяє легко знайти необхідний товар за допомогою категорій і фільтрів. Таким чином ви знизите відсоток відмов та підвищите конверсію у продажу.

Створення неякісних карток товару

Основний контент сайту інтернет-магазину — це товари з їх описом, характеристиками та фото. Якщо фотографій мало або вони низької якості, в характеристиках вказано пару значень, а опис відсутній — це знижує привабливість сайту. Більшість покупців просто відмовляться від покупки, оскільки вважатимуть магазин сумнівним.

Якісний контент показує асортимент магазину з кращого боку та розповідає клієнту всю інформацію про товар. Окрім інформативної ролі, контент виконує інші функції. Наприклад, від характеристик залежить навігація сайтом, тому що вони використовуються для створення фільтрів у каталозі. А опис впливає на пошук сторінки товару в органічній видачі Google. Читайте у нашій статті якою має бути картка товару.

Відсутність інтеграцій із сервісами онлайн-оплати та доставки

Інтеграції з сервісами онлайн-оплати та доставки є обов'язковими для хорошого інтернет-магазину. Від них залежить зручність сайту та довіра покупців до магазину. Якщо для оплати товару клієнт має скинути гроші на картку, номер якої йому надішле продавець — це поганий сервіс. Навіть самому продавцю зручніше обробляти замовлення, коли процес оплати та доставки автоматизовано. На Хорошопі реалізовано інтеграцію з найкращими поштовими операторами та сервісами еквайрингу в Україні.

Невикористання сервісів аналітики

Аналітика — це ключ до ефективного управління інтернет-магазином. Вона допомагає визначити відвідуваність сайту, успішність просування, прибутковість бізнесу та багато іншого. Без вивчення аналітики, продавець керуватиме магазином наосліп і не зможе розвиватися. Для базового аналізу до сайту необхідно підключити Google Analytics. Інструмент від Google збирає всі найважливіші метрики, які потрібні для керування інтернет-магазином.

Невдалий дизайн

Дизайн — це перше, на що звертає увагу користувач, коли потрапляє на сайт інтернет-магазину. Якщо сайт має отруйні кольори, він перевантажений банерами, анімаціями, текстом або незвичними шрифтами, то це може відштовхнути клієнта. Окрім естетичного значення, невдалий дизайн впливає на юзабіліті сайту. Наприклад, дизайн може бути неадаптованим під мобільні пристрої та використання сайту на телефоні буде незручним. Дізнайтесь більше про те, яким не слід робити дизайн, з нашого відео про помилки інтернет-магазинів інтимних товарів.

Спроба розібратися у всьому самостійно

Відкриття інтернет-магазину вимагає знань відразу в багатьох сферах і, очевидно, що людина без досвіду продажів не може бути настільки обізнаною. На тему роботи інтернет-магазину є багато контенту у відкритому доступі — статті, вебінари, інтерв'ю, відеоуроки тощо. Не нехтуйте цією інформацією та вивчайте її до та після запуску магазину. Звичайно, багато ви дізнаєтесь на практиці, але не розраховуйте розібратися в усьому вже в процесі роботи.

Запуск сайту без фінального тесту

Перед тим, як запускати сайт у роботу, переконайтеся, що він працює коректно. Перевірте відображення дизайну на різних платформах та роботу всіх основних функцій, наприклад оформлення замовлень та прийом платежів. Якщо помилки знайдуться вже після запуску, це зіпсує враження від магазину у клієнтів і додасть вам зайвої суєти.

Відсутність стратегії просування

Одне з основних завдань продавця — просування інтернет-магазину. В інтернеті є безліч каналів просування, кожен із яких має свої переваги. Але якщо продавець використовує їх неорганізовано, то він просто втратить гроші та не отримає жодного ефекту. Для грамотного просування магазину має бути стратегія. Підприємцю потрібно визначити посил, бюджет та цілі реклами, разом із інструментами, якими вони будуть досягатися. Для організації просування можна звернутися до маркетингових агентств, а далі займатися рекламою самостійно.

Просування лише безкоштовними способами

Щоб просування давало результат — у нього потрібно інвестувати. Не намагайтеся обійтися лише безкоштовними способами, на кшталт SMM чи спроб самостійного SEO-просування. Усі успішні інтернет-магазини користуються платною рекламною, незважаючи на наявність постійної бази клієнтів та відомого імені. Без платних оголошень ви отримаєте рідкісні замовлення з органічного пошуку, яких не вистачить на нормальний розвиток бізнесу.

Використання одного каналу продажу

Важлива перевага інтернет-магазину з окремим сайтом у тому, що він дозволяє продавати товари одразу через кілька каналів продажу. Наприклад, клієнти Хорошопу мають можливість вивантажувати товари на маркетплейси, прайсагрегатори, Google Shopping та соціальні мережі. Таким чином вони розширюють аудиторію свого магазину та отримують більше продажів. Продавці, які продають лише через сайт, позбавляють себе цієї переваги.

Частина майданчиків, які доступні клієнтам Хорошопа

Поспішний найм співробітників

По мірі розвитку інтернет-магазину підприємцю доведеться наймати співробітників, але на перших етапах продавці справляються поодинці. Тільки після отримання досвіду, ви зможете зрозуміти, яка допомога вам потрібна. Наприклад, ви наймете менеджера для обробки замовлень та бухгалтера на аутсорсі. Якщо ж найняти співробітників відразу, то, швидше за все, ви просто втратите гроші на їхню зарплатню. Все через те, що обсяг роботи буде невеликим і ви не знатимете, які завдання їм давати. Читайте у нашій статті як керувати інтернет-магазином.

Відсутність юридичного оформлення бізнесу

Для прозорої та чесної роботи інтернет-магазину продавець має офіційно оформити ведення бізнесу. Для цього потрібно відкрити ФОП, подавати звітність до податкової та сплачувати податки. Також більшість підприємців в Україні мають використовувати РРО. Без виконання цих правил є ризик отримати штрафи або інші проблеми із законом.

Робота без CRM

CRM допомагає вести повноцінну базу клієнтів та автоматизує низку робочих процесів. Без неї помітно зростає шанс людської помилки при обробці замовлень, а базу клієнтів доводиться вести в таблицях Excel або робити цього зовсім. Якщо спочатку такий підхід може спрацювати, то коли клієнтів стане більше — в магазині настане хаос. Продавцю краще одразу звикати до правильного ведення справ та впроваджувати систему обліку на старті. Читайте в нашій статті

Копіювання конкурентів

Вивчення конкурентів — корисне заняття для власника інтернет-магазинів, яке допомагає скоригувати свою роботу. Але ви не повинні копіювати їхню маркетингову діяльність, асортимент, цінову політику. Копіюючи конкурентів, ваша пропозиція залишатиметься вторинною. Створюйте свою унікальну торгову пропозицію та давайте клієнтам те, чого немає у ваших конкурентів.

Ігнорування помилок

Головна помилка власника інтернет-магазину — це ігнорування власних помилок. Помиляються всі, але важливо вчасно відреагувати на це та виправити ситуацію. Сподіваємося, що наша стаття допоможе вам уникнути помилок при відкритті інтернет-магазину або ви звернете увагу на ті, які вже зробили.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів