Хорошоп обслуговує 3000 мерчантів і, незважаючи на війну, компанія продовжує працювати та робить все, щоб український e-commerce жив. Хорошоп розповів про роботу у воєнний час, підтримку українського бізнесу та стан справ на українському ринку інтернет-торгівлі.

Адаптація до воєнного часу

24 лютого країна була шокована нападом росії та робота e-commerce призупинилася. Для того, щоб у клієнтів Хорошопу не було зайвих турбот, — ми оголосили, що не будемо відключати сайти, які не платять за обслуговування. Натомість, попросили платити за можливості, щоб ми могли підтримувати працездатність платформи.

Адаптація компанії до роботи у воєнний час відбулася не одразу. По-перше, треба було впевнитися, що всі працівники у безпеці, по-друге — зрозуміти потреби e-commerce в умовах війни. Для пошуку рішень ми посилили комунікацію всередині компанії та в окремих відділах. Протягом кількох тижнів майже щоденно проводилися великі онлайн-зустрічі, де обговорювалися різноманітні ідеї та вивчався досвід закордонного e-commerce.

Організувати роботу дуже допоміг досвід пандемії. Ми ще тоді навчилися працювати дистанційно без втрати продуктивності. Але головне те, що нам вдалося майже повністю зберегти команду. Компанія та співробітники не залишили один одного у скрутний час і це зробило наші внутрішні відносини ще міцнішими.

Відмова від російського

Хорошоп повністю підтримує тезу, що необхідно відмовлятися від усього російського. Ми притримувались цієї позиції ще до початку повномасштабної війни. Саме тому ніколи не займалися маркетингом на території росії, не наймали звідти працівників та не витрачали там жодних коштів. Хоч ми й обслуговували декілька російських мерчантів — усі вони були відключені від платформи 24 лютого.

Наразі користування російськими сервісами, які сплачують податки державі-агресору, — це допомога у війні проти України. Але, на жаль, робота багатьох українських інтернет-магазинів зав’язана на послугах, які надають в росії. Закликаємо усіх відмовлятися від російських e-commerce сервісів. Спеціально для цього ми зібрали українські та західні альтернативи маркетингових інструментів, CRM тощо. Ми активно розповсюджуємо цей перелік, щоб якомога більше людей дізналося про існування якісних українських продуктів. Нас тішить, що люди розуміють важливість переходу і ці ініціативи знаходять підтримку серед клієнтів.

Скасування стартового платежу

Заради підтримки українського бізнесу, ми зробили вагомий для себе крок та скасували стартовий платіж за сайт на період війни. Для запуску магазину на Хорошопі вже не потрібно платити 10 000 грн — достатньо лише сплачувати за обслуговування. Це має допомогти бізнесу розвиватися під час війни та дати можливість людям, які хотіли, але не наважувалися приєднатися до e-commerce.

До того ж, скасування стартового платежу має спонукати мерчантів відмовлятися від російських платформ. Ми розробили план міграції і кожен, хто хоче відмовитися від послуг загарбника, отримує нашу допомогу. Зазвичай, допомога безкоштовна, але в окремих складних випадках клієнтам потрібно витратити деякі кошти на міграцію.

Міграція мерчантів з російських платформ

Коли Хорошоп повернувся до активної роботи в березні, основною частиною нових клієнтів були ті, хто переїжджає з російських платформ. На той час, ми ще навіть не скасували стартовий платіж, тому клієнтами керувало виключно бажання відмовитися від послуг агресора. Мерчанти й раніше цікавилися чи Хорошоп українська компанія, а після початку війні — це питання стало головним.

Відмовляйтеся від російського продукту та переносіть свій інтернет-магазин на Хорошоп. Протестуйте наші можливості та функції безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

За нашою оцінкою, щонайменше третина нових клієнтів мігрує з російських платформ — Tilda, NetHouse та InSales. Більшість переїздів відбуваються без проблем та не потребують додаткових витрат. Складною залишається лише міграція з InSales, тому що мерчанти втратили доступ до своїх сайтів. Через це користувачі не мають даних, які можна перенести та змушені створювати інтернет-магазин з нуля.

Поточний стан e-commerce в Україні

Перед початком війни клієнти платформи генерували 16-20 тисяч замовлень на день. Напад росії обвалив продажі до майже нульових позначок та протягом першого тижня війни ситуація не змінювалася. Починаючи з березня, з’явилися перші ознаки відновлення. Кількість замовлень почала повільно, але щоденно зростати, — в середині місяця мерчанти робили не менше 6 000 продажів на добу. В квітні продажі збільшилися та зафіксувались на рівні 10-12 тисяч. А на початку травня наші клієнти отримують вже майже 90% від того обсягу замовлень, що була 22-23 лютого.

Рівень продажів у клієнтів Хорошопу

Інтернет-магазини повертаються до роботи і показують несподівано гарні результати. Наприклад, наші партнери поділилися кейсом як клієнт Хорошопу під час війни збільшив дохід від просування на 244%, у порівнянні з груднем та січнем. При цьому магазин продає косметику, тобто заробляти зараз можна не лише на товарах першої необхідності. Секрет успіху в дешевій рекламі, вартість якої знизилася разом із конкуренцією. Водночас, попит почав зростати та повертатися до нормального рівня.

Ми радимо всім підприємцям, які знаходяться в безпеці, поновлювати діяльність. Вашому успіху будуть сприяти сервіси, які масово розробляють спецпропозиції для підтримки українського бізнесу. Більшість компаній пропонують знижки на послуги, а інколи навіть безкоштовні періоди користування. Це знизить ваші оперативні витрати та полегшить відбудову бізнесу.

Допомога захисникам України

Головний внесок у відновлення e-commerce роблять захисники України. Завдяки діям наших воїнів, ми можемо продовжувати свою роботу. Заради наближення перемоги України, Хорошоп збирає кошти, які витрачаються на потреби військових. Наші волонтери особисто закуповують та розвозять допомогу по місцям.

Окремі співробітники Хорошопу вступили до лав Територіальної Оборони та ЗСУ, а інші допомагають як можуть. Маркетологи приймають участь у інформаційних кампаніях проти агресора, відділ IT — приєднався до IT-армії та чинить спротив у кіберпросторі. Ми впевнені, що першочергове завдання кожного українця — робити свій внесок у перемогу над росією. Саме від цього залежить доля українського e-commerce, а з усім іншим ми обов’язково впораємося.

Новий коментар
Оцінка