У цій статті ділимося рекомендаціями, які допоможуть збільшити продажі, підвищити відсоток повторних покупок та утримати клієнтів в умовах постійно зростаючої конкуренції.
Питанням як збільшити продажі задаються всі підприємці, які працюють у сфері торгівлі. У світі не існує універсального алгоритму дій для зростання продажів, але є низка способів, які можуть сприяти цьому. У цій статті ми розповімо, як збільшити продажі.
Вивчення попиту
Якщо ви незадоволені темпами продажів, вивчіть попит на ваші товари або послуги. Можливо, ваш асортимент непопулярний та його варто змінити для залучення покупців. Вивчити попит можна за допомогою безкоштовних інструментів просування, наприклад, Google Trends. Дізнайтесь який рівень популярності у пошукових запитів, пов'язаних із вашою пропозицією. Якщо протягом усього року інтерес аудиторії низький, то досягти зростання продажів за таких умов дуже складно.
Намагайтеся знайти трендові товари зі стабільно високим попитом, а потім додайте їх у свій асортимент. Повторюйте ці дії перед кожним додаванням нових товарів, щоб розуміти доцільність пропозиції. Також порівняйте свою пропозицію з конкурентами, у яких справи йдуть успішно, та скоригуйте свої продажі.
Правильна воронка продажів
Вивчіть шлях клієнта від його знайомства із продуктом до покупки. Маркетологи виділяють чотири основні етапи, які проходить клієнт.
-
Проінформованість. Клієнти знають про існування товару чи послуги, але можуть не знати про вас.
-
Зацікавленість. Клієнти виказують інтерес до товарів, які є у вас.
-
Бажання. Клієнтам потрібен товар і вони вибирають місце, де його купити.
-
Дія. Клієнти взаємодіють з вами та купують у вас товар.
В залежності від особливостей бізнесу, воронка продажів може відрізнятися, але її принципи зберігаються. Подивіться, як ви працюєте з клієнтами на кожному етапі. Можливо, ви докладаєте недостатньо зусиль, щоб клієнти перейшли від бажання до дії, або мало просуваєте свої продукти, щоб з'явилася зацікавленість.
Змініть воронку продажів, якщо в ній неправильно розставлені пріоритети. Наприклад, у вас в інтернет-магазині великий відсоток покинутих корзин, тобто ви втрачаєте клієнтів, коли вони близькі до покупки. Але ви не намагаєтеся їх наздогнати, а починаєте шукати нових клієнтів, яких потрібно вести по всій воронці продажів. Натомість приділіть основну увагу тим, хто дійшов до останнього етапу воронки і намагайтеся повернути тих, хто в цей момент відвалився.
Впровадження CRM-системи
CRM-система — це ключ до якісного обслуговування клієнтів та впорядкованої роботи бізнесу. Система обліку автоматизує частину бізнес-процесів і не дасть вам упускати лідів. Наприклад, якщо ви забули передзвонити клієнту, то CRM нагадає вам про це. CRM зберігає зібрану інформацію про кожного клієнта, що допоможе вам краще розуміти свою цільову аудиторію. Використовуючи відомості про клієнтів, ви зможете проводити маркетингові активності.
Підвищення ефективності роботи компанії — інша причина для чого потрібна CRM. Програма аналізує дії співробітників, наприклад, як вони обробляють лідів. Отримавши статистику про роботу менеджерів, ви знайдете свої слабкі місця та виправите їх. Можливо, ви дізнаєтеся, що між отриманням заявки та першим контактом з клієнтом проходить занадто багато часу, через що ті відмовляються від покупки. Також CRM допоможе вам створити воронку продажу, з урахуванням різних сценаріїв, і ви будете бачити як клієнти переміщаються по ній.
Використання нових інструментів просування
Про просування інтернет-магазину багато сказано і майже всі підприємці усвідомлюють важливість реклами. Але далеко не всі стежать за появою нових рекламних інструментів та використовують їх на практиці. Компанії, як Google, регулярно покращують свої інструменти просування, щоб підвищити якість та ефективність рекламних оголошень. Використовуючи їх одними з перших, ви отримаєте перевагу серед своїх конкурентів.
Наприклад, нещодавно з'явився новий вид рекламних кампаній Google Performance Max. У майбутньому він повністю замінить розумні торгові кампанії, тож краще звикати до нього вже зараз. Цей інструмент дозволяє просувати свої товари на всіх рекламних майданчиках Google одночасно. Таким чином, ви збільшите охоплення потенційної аудиторії покупців, без значного зростання рекламного бюджету.
Також збільшити продаж в інтернеті можна за допомогою Smart Shopping. Цей інструмент від Google дозволяє показувати товарні оголошення на найвигідніших місцях і не обмежуватися лише пошуковою видачею, як із звичайним Google Shopping. Крім того, Smart Shopping більш автоматизований і не потребує поглибленої участі людини.
Запуск акційних пропозицій
Запуск акційних пропозицій — один із найпростіших та найефективніших способів привернути увагу клієнтів. Деякі компанії, як Kasta, збудували свій успішний бізнес, використовуючи модель великих, але нетривалих акцій. Окрім звичайних знижок, ви можете проводити розіграші чи інші конкурси, які допоможуть залучити нову аудиторію покупців. Найкраще проводити такі акції в соцмережах, щоб досягти більшого охоплення. У статті про те, як використовувати конкурси для просування, ми розповіли про запуск акційних пропозицій та показали, як це працює на практиці.
Збільшення середнього чека
Середній чек демонструє ефективність ваших продажів і показує купівельну спроможність цільової аудиторії. Два найпопулярніші способи збільшення середнього чека — upsell та перехресні продажі. Метод upsell полягає в тому, щоб переконати клієнта купити дорожчий товар. Наприклад, клієнт хоче купити пральну машинку без функції сушіння, а консультант розповідає про зручність цієї функції та переконує його. Як підсумок: клієнт купує товар із дорожчої лінійки і ви збільшуєте середній чек.
Перехресні продажі — це спосіб збільшення середнього чека, коли ви пропонуєте покупцеві супутні товари до тих, що він вже вибрав. Найяскравіший приклад перехресних продажів, з якими стикалися всі, — це покупка смартфона. Консультанти в магазинах завжди пропонують купити до нього чохол, захисне скло або навушники. Кожен із цих товарів, швидше за все, знадобиться клієнту у майбутньому, тому для своєї зручності він може купити їх одразу. Для стимулювання перехресних продажів, на набір товарів роблять знижку, щоб разом їх було дешевше купувати, ніж окремо.
Email маркетинг
Email-маркетинг — це просування бізнесу за допомогою email-розсилок. Важлива перевага розсилок, у порівнянні з іншими засобами просування, в тому, що вони розраховані на теплу аудиторію клієнтів. Якщо клієнт є в базі розсилок, він користувався вашими послугами або був у них настільки зацікавлений, що залишив свої контакти. З такою аудиторією працювати набагато простіше, адже вони вже знайомі з вами.
Через email ви можете робити персональні пропозиції для клієнтів. Наприклад, на основі історії їх покупок чи переглянутих товарів — запропонувати знижку на товар, який їм може бути цікавим. Також листи дозволяють повернути клієнтів, які кинули кошик із товарами, нагадавши їм про це. А якщо клієнт давно не купував у вас, розсилка допоможе «оживити» його — запропонуйте йому персональну знижку на покупку.
Програма лояльності
Нагороджуйте своїх клієнтів за те, що вони купують у вас, це дасть їм стимул для повторної покупки. Найкращою нагородою стануть знижки, а спосіб їхнього одержання залежатиме від програми лояльності. Ви можете використовувати наступні програми лояльності:
-
накопичувальна знижка, яка збільшується в залежності від загальної суми покупок;
-
система бонусів, які накопичуються за покупки та згодом обмінюються на знижки або товари;
-
кешбек;
Висновок
Ми сподіваємося, що наші рекомендації допоможуть вам збільшити продаж. Застосовуйте різноманітні способи збільшення продажів, щоб реалізувати потенціал свого бізнесу.