Між B2B та B2C необов'язково вибирати – два цих канали продажів можна поєднувати. Реалізувати це можна різними способами, створивши два окремі магазини або поєднати їх на одному сайті. Як це зробити – розповідаємо в нашій статті.
B2B та B2C-продажі тісно переплетені. Підприємці, які продають гуртом, часто масштабують свій бізнес з роздрібної торгівлі, однак не покидають цей канал продажів. Якщо ж магазин відпочатку створювався в ніші B2B, то запуск B2C напрямку стає додатковим джерелом доходу, що також допомагає розвинути власний бренд.
Інтернет-магазини на Хорошоп підходять як для роздрібних, так і оптових продажів. В цій статті ми розглянемо як керувати B2B і B2C-продажами за допомогою Хорошоп і чи варто створювати окремі сайти для кожного напрямку. Стаття стане у пригоді тим, хто вже має один з цих видів бізнесу та планує додати новий канал продажів, або ж лише планує запустити B2B або B2C-магазин.
Як краще обслуговувати B2B і B2C клієнтів
Гуртові та роздрібні клієнти мають низку відмінностей. Їм пропонуються різні ціни, асортимент, методи оплати і доставки, контент тощо. Для того, щоб реалізувати все це необхідно мати сайт інтернет-магазину, на якому можна налаштувати роботу з різними видами клієнтів. Тут підприємці постають перед дилемою: робити комбінований інтернет-магазин, який буде одночасно призначатися для B2B і B2C клієнтів, або ж розділити магазин на два різних сайти.
Для початку розберемося, що впливає на вибір між двома та одним сайтом.
-
Технічні можливості платформи. Якщо на сайті за замовчуванням немає можливості створити різні групи покупців і різні ціні, обмежувати та надавати різний доступ до контенту, то вибору у підприємця немає. Йому потрібні два окремих сайти.
-
Можливість адміністрування. Якщо ви плануєте мати два сайти, то маєте бути впевненими, що у вас вистачить менеджерів, які будуть працювати на два магазини.
-
Бюджет. Треба розуміти чи прийнятні для вас витрати на два сайти або ж варто зекономити та утримувати лише один.
-
SEO. Порадьтесь з фахівцем з органічного просування як краще вчинити. В певних ситуаціях для магазину корисно об’єднувати B2B і B2C на одному сайті, в інших – може бути легше просувати два окремих сайти.
Тепер розглянемо детальніше, як буде влаштована робота бізнесу, якщо розділити магазин та як обслуговувати клієнтів у комбінованому інтернет-магазині.
Два розділених інтернет-магазини
Два розділених інтернет-магазини підходять для тих підприємців, які не хочуть змішувати гуртові та роздрібні канали продажів. В цьому випадку вони створюють магазини на двух різних доменах. Домени можуть бути майже ідентичними, щоб зберігати цілісність бренду, та містити лише незначні відмінності. Наприклад, клієнт Хорошопу, компанія Franz Joseph Pomades має роздрібний магазин на домені https://fjpomades.com/ та гуртовий за схожою адресою, з приставкою B2B. Якщо шукати назву магазину в Google, то першим результатом у видачі буде B2C-сайт. Проте на видному місці є посилання на гуртовий магазин, щоб клієнти, які раптом потрапили не туди, перейшли на потрібний сайт.
Незважаючи на те, що це умовно два різні магазини, вони матимуть багато схожого. Наприклад, дизайн може бути абсолютно однаковим, як і певні інформаційні сторінки – про нас, обмін та повернення, політика конфіденційності тощо. Що точно буде відрізнятися – це каталог товарів. Якщо у роздрібному магазині ціни бачитимуть всі охочі, то в гуртовому будуть налаштовані певні обмеження щодо відображення інформації для незареєстрованих клієнтів. Також буде відрізнятися асортимент у двох магазинах.
Переваги і недоліки двох сайтів
Два індивідуальних проекти мають свої переваги.
-
За бажанням можна розвивати два окремих бренди, наприклад, давши роздрібному магазину непов’язану з B2B-сайтом назву.
-
Можна налаштувати свої дизайн, банери і меседжі для кожного сайту.
-
Для кожного сайту можна розробити свою стратегію просування.
Недоліки пов’язані з додатковим операційним навантаженням на бізнес.
-
Потрібно робити подвійну роботу з управління сайтами – наповнення товарами, адміністрування тощо.
-
Об'єднання та синхронізація залишків з двох магазинів в системі обліку може бути дещо ускладненими.
-
Потрібно платити за два сайти.
Комбінований інтернет-магазин
Для роботи комбінованого інтернет-магазину потрібно правильно налаштувати групи покупців і типи цін, щоб гуртові та роздрібні клієнти бачили лише те, що їм потрібно. Наприклад, незареєстровані відвідувачі сайту будуть за замовчуванням вважатися роздрібними покупцями. У свою чергу, гуртовими покупцями будуть ті, хто зареєструвався. Для того, щоб клієнти бачили той контент, що їх цікавить, – на Хорошоп для кожної групи покупців можна встановити свої налаштування. Серед них доступ до сторінок сайту, відображення контенту та ціни. Таким чином ви можете приховувати категорії товарів і показувати різні ціни для гуртових і роздрібних покупців. Детальніше про групи покупців і типи цін в Хорошоп B2B читайте в окремій статті.
Комбінований інтернет-магазин – це досить поширена практика, яку використовують клієнти Хорошопу. Для прикладу візьмемо компанію Арті, постачальника гумових технічних виробів. Якщо зайти на їх сайт, то він буде виглядати як роздрібний інтернет-магазин. У користувачів не буде жодних обмежень, крім мінімальної суми замовлення, яку налаштував магазин. Однак якщо клієнт зареєструється, то він потрапить на B2B-портал. Для того, щоб відрізнити звичайного зареєстрованого користувача від гуртового покупця магазин використовує спеціальні поля для реєстрації. Там клієнт має вказати назву компанії та її ЄДРПОУ. Потім менеджер магазину перевіряє отриману інформацію та додає користувача в групу оптових покупців.
Переваги і недоліки комбінованого інтернет-магазину
Переваги комбінованого інтернет-магазину насамперед пов’язані зі зручністю адміністрування сайту.
-
Менеджерам магазину не треба двічі налаштовувати та наповнювати сайт.
-
Єдина синхронізація залишків.
-
Миттєве оновлення цін і асортименту для B2B і B2C клієнтів.
-
Економія коштів, адже платити потрібно лише за один сайт.
Недоліки комбінованого магазину спричинені неможливістю зробити кожен напрямок продажів більш індивідуальним.
-
Зовнішній вигляд сайту орієнтований, перш за все, на роздрібних покупців і це може плутати гуртових клієнтів.
-
Роздрібні ціни будуть публічними.
-
Розвивати два окремих бренди не вийде.
-
Банери на головній сторінці будуть однаковими для всіх клієнтів.
Висновок
Проаналізуйте свої потреби та відштовхуючись від них оберіть який шлях розвитку бізнесу вам потрібний. Якщо ви сумніваєтесь у виборі – зверніться до нас. У нас є досвід запуску понад 300 В2В сайтів і ми розкажемо вам про всі можливості нашої платформи. Разом ми знайдемо найкраще рішення для вашого бізнесу.