- TikTok повертає рекламу для України
- Підсумки роботи Укрпошти за 2024 рік
- Податки для продавців на OLX і ROZETKA — що передбачає новий законопроєкт уряду
- Кількість ФОПів в Україні перевищила 1,7 млн
- На 24% зріс ринок digital-реклами в Україні у 2024 році: дослідження IAB Україна в партнерстві з Inweb
- У що найчастіше вкладають гроші українські підприємці
- Хто сплатив найбільше податків за перший квартал 2025 року
- Чому більшість сайтів у квітні втратили трафік: що не так з новим апдейтом Google
- ChatGPT тепер шукає товари в інтернеті: OpenAI додала функцію для онлайн-шопінгу
TikTok повертає рекламу для України, що відомо про законопроект про податки для продавців на OLX та ROZETKA та інші новини зі світу бізнесу та e-commerce.
Останні цікаві бізнес-новини у нашому e-commerce дайджесті за квітень.
TikTok повертає рекламу для України
TikTok вперше з початку повномасштабної війни повернув можливість розміщувати рекламу для української аудиторії. Обмеження, введені у 2022 році на тлі початку повномасштабного вторгнення, були спрямовані на запобігання поширенню дезінформації та пропаганди через платформу.
Варто наголосити, що TikTok демонструє вражаючі показники охоплення в Україні — понад 9,4 мільйона активних користувачів, що робить платформу важливим інструментом для будь-якої маркетингової стратегії.
Підсумки роботи Укрпошти за 2024 рік
Національний поштовий оператор Укрпошта підбив підсумки своєї діяльності за 2024 рік, зафіксувавши дохід у розмірі 12,9 млрд грн. Це на 12,1%, більше, ніж у 2023 році. Цей приріст спостерігається вже другий рік поспіль: у 2023 році дохід також зріс на 12% і становив 11,6 млрд грн.
Основними чинниками, що сприяли зростанню доходів у 2024 році, стали:
-
збільшення доходу від міжнародного поштового обміну на 45%;
-
зростання приймання платежів на 28,3%;
-
розвиток прискореної доставки EMS на 26,6%;
-
зростання міжнародних дрібних пакетів на 25,5%;
-
зростання обсягу внутрішніх посилок на 10,8%.
Незважаючи на позитивну динаміку, компанія залишилася збитковою: чистий збиток за 2024 рік становив 413,2 млн грн, що майже вдвічі менше, ніж у 2023 році.
Податки для продавців на OLX і ROZETKA — що передбачає новий законопроєкт уряду
Уряд схвалив законопроєкт про оподаткування доходів з цифрових платформ.
«Оподаткування доходів фізичних осіб від продажу товарів або надання послуг через цифрові платформи є важливою частиною сучасної фінансової політики», — пояснюють у Мінфіні.
Зміни можуть стосуватися продавців на OLX, Prom, ROZETKA, а також водіїв сервісів на кшталт Uklon і Bolt. Відповідно до законопроєкту, оператори цифрових платформ будуть визначені податковими агентами та автоматично стягуватимуть податки з громадян, які отримують доходи від продажу товарів або надання послуг.
Законопроєкт передбачає пільгову ставку з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 5%. Обов’язки податкового агента покладаються на операторів платформ.
Право на пільгову ставку має платник податку, який відповідає таким вимогам:
-
має щонайменше один поточний рахунок, відкритий спеціально для цілей здійснення звітної діяльності;
-
здійснює розрахунки з використанням такого рахунку;
-
не є самозайнятою особою;
-
не використовує працю найманих осіб;
-
дохід протягом календарного року, не перевищує 834 розмірів мінімальної заробітної плати (близько 6,7 мільйонів гривень станом на 01.01.2025);
-
не здійснює продаж підакцизних товарів.
Якщо протягом року користувач цифрової платформи здійснив не більше 3 продажів до €2 тисяч, він має право не відкривати окремий рахунок в банку для звітності.
Кількість ФОПів в Україні перевищила 1,7 млн
За рік кількість фізичних осіб – підприємців (ФОП) зросла на 75 тис. – до 1,7 млн станом на 1 квітня 2025 року.
Найбільше з них зареєстровано у:
- Києві – 244 тис.;
- Дніпропетровській області – 140 тис.;
- Харківській – 128 тис.
За видами економічної діяльності більшість ФОПів працюють у таких сферах:
-
оптова та роздрібна торгівля – 655 тис;
-
інформація та телекомунікації – 258 тис;
-
професійна, наукова та технічна діяльність – 137 тис.
На 24% зріс ринок digital-реклами в Україні у 2024 році: дослідження IAB Україна в партнерстві з Inweb
У 2024 році ринок digital-реклами в Україні зріс на 24% і досяг 18 млрд грн.
Після падіння у 2022 році ринок реклами в платному пошуку демонструє стабільне відновлення. У 2024 році він виріс майже на 30% порівняно з 2023-м і на 55% — порівняно з 2022-м.
Ринки SEO, SMM та Influencer marketing зберігали позитивну динаміку. Influencer marketing у 2024 зріс на 75%, перевищивши рівень до повномасштабного вторгнення. SMM майже відновився до рівня, який був до повномасштабного вторгнення. SEO продовжив зростати: у 2024 році сегмент збільшився на 61%.
Структура форматів змінювалася: відео знову лідирувало. Після просідання у 2022 й 2023 роках частка відеореклами у 2024 році зросла до 46%, випередивши банерну рекламу.
У що найчастіше вкладають гроші українські підприємці
42% компаній вважають, що зараз більш-менш влучний час для інвестицій у нове обладнання, тоді як 57% вважають, що це поганий час. Про це свідчать результати дослідження інвестиційного тесту, проведеного Інститутом економічних досліджень у рамках звіту «Економічні тенденції з точки зору бізнесу» за березень 2025.
Інвестиції бізнесу у 2024 році були спрямовані на:
-
ремонт або заміну зношеного або застарілого обладнання (67%);
-
планові ремонти приміщень (32%) і заходи з розширення асортименту продукції (28%);
-
навчання персоналу (25%) та вдосконалення дизайну продукту, брендування та маркетинг (25%);
-
ліквідацію наслідків війни: 24% відремонтували або замінили обладнання, а 15% відремонтували приміщення.
Опитування також зафіксувало плани на майбутнє — 35% опитаних планують інвестувати у 2025 році.
Хто сплатив найбільше податків за перший квартал 2025 року
Лідерами сплати податків за 1 квартал 2025 року стали підприємства торгівлі та переробної промисловості.
Серед лідерів також суб'єкти господарювання у галузях фінансової та страхової діяльності — 11,7%, а також державного управління й оборони й обов'язкового соціального страхування — 11,2%.
Найбільше зростання сплачених податків у порівнянні з 2024 роком зафіксовано у:
-
переробній промисловості — додаткових 27,3 млрд грн (+47%);
-
оптовій та роздрібній торгівлі, ремонт автотранспортних засобів i мотоциклів — додаткові 19,8 млрд грн (+29,7%);
-
державному управлінні й обороні, соціальному страхуванні — додаткові 13,3 млрд грн (+31%);
-
професійній, науковій та технічній діяльності — додаткові 8 млрд грн (+54,2%).
Чому більшість сайтів у квітні втратили трафік: що не так з новим апдейтом Google
Нещодавне оновлення Google значно змінило трафік сайтів. Рейтинги обвалились, деякі сторінки зникли з пошуку, інші — несподівано виросли в кількості трафіку
Попри завершення офіційного оновлення Google 27 березня 2025 року, перший великий стрибок після оновлення стався 2 квітня. SEO-інструменти — Semrush, Mozcast, Sistrix — зафіксували масові коливання трафіку.
Цікаво, що в деяких випадках інтернет-трафік падав, навіть якщо позиція сайту не змінювалася. Ось що спостерігали фахівці:
-
домашні сторінки залишалися стабільними, але внутрішні зникали;
-
деякі сторінки зросли 1 квітня, а 2 квітня повністю зникли;
-
більше відвідувань отримували сторінки без комерційної цінності.
Новий сплеск відбувся 9–10 квітня. Багато сайтів з першої сторінки пошуку впали далеко вниз або взагалі зникли з пошуку. У Google офіційно не підтвердили цього, але всі ключові трекери вказали на аномальну активність.
Сайти, що втратили трафік, часто мали спільні риси:
-
поверховий контент, створений за допомогою ШІ;
-
слабка внутрішня структура і погана перелінковка;
-
надмірна кількість партнерських посилань;
-
використання редиректів і прострочених доменів.
Натомість ресурси з якісним структурованим контентом і прозорими джерелами залишились у виграші.
ChatGPT тепер шукає товари в інтернеті: OpenAI додала функцію для онлайн-шопінгу
OpenAI оновила функцію вебпошуку в ChatGPT, щоб покращити онлайн-шопінг для користувачів. Тепер штучний інтелект надаватиме персоналізовані рекомендації товарів, доповнені зображеннями, відгуками та прямими посиланнями на покупки.
Користувачі отримуватимуть індивідуальні рекомендації товарів у таких категоріях, як мода, краса, товари для дому та електроніка, у відповідь на конкретні запитання. OpenAI зазначає, що в оновленій функції пошуку не буде реклами, а компанія не отримуватиме комісій від покупок, здійснених через платформу ChatGPT.
