Дайджест Опубліковано: 01.05.2025

E-commerce дайджест за квітень 2025

E-commerce дайджест за квітень 2025

TikTok повертає рекламу для України, що відомо про законопроект про податки для продавців на OLX та ROZETKA та інші новини зі світу бізнесу та e-commerce.

Зміст статті
  1. TikTok повертає рекламу для України
  2. Підсумки роботи Укрпошти за 2024 рік
  3. Податки для продавців на OLX і ROZETKA — що передбачає новий законопроєкт уряду
  4. Кількість ФОПів в Україні перевищила 1,7 млн
  5. На 24% зріс ринок digital-реклами в Україні у 2024 році: дослідження IAB Україна в партнерстві з Inweb
  6. У що найчастіше вкладають гроші українські підприємці
  7. Хто сплатив найбільше податків за перший квартал 2025 року
  8. Чому більшість сайтів у квітні втратили трафік: що не так з новим апдейтом Google
  9. ChatGPT тепер шукає товари в інтернеті: OpenAI додала функцію для онлайн-шопінгу

Останні цікаві бізнес-новини у нашому e-commerce дайджесті за квітень.

TikTok повертає рекламу для України

TikTok вперше з початку повномасштабної війни повернув можливість розміщувати рекламу для української аудиторії. Обмеження, введені у 2022 році на тлі початку повномасштабного вторгнення, були спрямовані на запобігання поширенню дезінформації та пропаганди через платформу.

Варто наголосити, що TikTok демонструє вражаючі показники охоплення в Україні — понад 9,4 мільйона активних користувачів, що робить платформу важливим інструментом для будь-якої маркетингової стратегії.

Підсумки роботи Укрпошти за 2024 рік

Національний поштовий оператор Укрпошта підбив підсумки своєї діяльності за 2024 рік, зафіксувавши дохід у розмірі 12,9 млрд грн. Це на 12,1%, більше, ніж у 2023 році. Цей приріст спостерігається вже другий рік поспіль: у 2023 році дохід також зріс на 12% і становив 11,6 млрд грн. 

Основними чинниками, що сприяли зростанню доходів у 2024 році, стали:

  • збільшення доходу від міжнародного поштового обміну на 45%;

  • зростання приймання платежів на 28,3%;

  • розвиток прискореної доставки EMS на 26,6%;

  • зростання міжнародних дрібних пакетів на 25,5%;

  • зростання обсягу внутрішніх посилок на 10,8%.

Незважаючи на позитивну динаміку, компанія залишилася збитковою: чистий збиток за 2024 рік становив 413,2 млн грн, що майже вдвічі менше, ніж у 2023 році.  

Податки для продавців на OLX і ROZETKA — що передбачає новий законопроєкт уряду

Уряд схвалив законопроєкт про оподаткування доходів з цифрових платформ.

«Оподаткування доходів фізичних осіб від продажу товарів або надання послуг через цифрові платформи є важливою частиною сучасної фінансової політики», — пояснюють у Мінфіні.

Зміни можуть стосуватися продавців на OLX, Prom, ROZETKA, а також водіїв сервісів на кшталт Uklon і Bolt. Відповідно до законопроєкту, оператори цифрових платформ будуть визначені податковими агентами та автоматично стягуватимуть податки з громадян, які отримують доходи від продажу товарів або надання послуг.

Законопроєкт передбачає пільгову ставку з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 5%. Обов’язки податкового агента покладаються на операторів платформ. 

Право на пільгову ставку має платник податку, який відповідає таким вимогам:

  • має щонайменше один поточний рахунок, відкритий спеціально для цілей здійснення звітної діяльності;

  • здійснює розрахунки з використанням такого рахунку;

  • не є самозайнятою особою;

  • не використовує працю найманих осіб;

  • дохід протягом календарного року, не перевищує 834 розмірів мінімальної заробітної плати (близько 6,7 мільйонів гривень станом на 01.01.2025);

  • не здійснює продаж підакцизних товарів.

Якщо протягом року користувач цифрової платформи здійснив не більше 3 продажів до €2 тисяч,  він має право не відкривати окремий рахунок в банку для звітності.

Кількість ФОПів в Україні перевищила 1,7 млн

За рік кількість фізичних осіб – підприємців (ФОП) зросла на 75 тис. – до 1,7 млн станом на 1 квітня 2025 року. 

Найбільше з них зареєстровано у:

  • Києві – 244 тис.;
  • Дніпропетровській області – 140 тис.;
  • Харківській – 128 тис.

За видами економічної діяльності більшість ФОПів працюють у таких сферах:

  • оптова та роздрібна торгівля – 655 тис;

  • інформація та телекомунікації – 258 тис;

  • професійна, наукова та технічна діяльність – 137 тис.

На 24% зріс ринок digital-реклами в Україні у 2024 році: дослідження IAB Україна в партнерстві з Inweb

У 2024 році ринок digital-реклами в Україні зріс на 24% і досяг 18 млрд грн.

Після падіння у 2022 році ринок реклами в платному пошуку демонструє стабільне відновлення. У 2024 році він виріс майже на 30% порівняно з 2023-м і на 55% — порівняно з 2022-м.

Ринки SEO, SMM та Influencer marketing зберігали позитивну динаміку. Influencer marketing у 2024 зріс на 75%, перевищивши рівень до повномасштабного вторгнення. SMM майже відновився до рівня, який був до повномасштабного вторгнення. SEO продовжив зростати: у 2024 році сегмент збільшився на 61%.

Структура форматів змінювалася: відео знову лідирувало. Після просідання у 2022 й 2023 роках частка відеореклами у 2024 році зросла до 46%, випередивши банерну рекламу.

У що найчастіше вкладають гроші українські підприємці

42% компаній вважають, що зараз більш-менш влучний час для інвестицій у нове обладнання, тоді як 57% вважають, що це поганий час. Про це свідчать результати дослідження інвестиційного тесту, проведеного Інститутом економічних досліджень у рамках звіту «Економічні тенденції з точки зору бізнесу» за березень 2025.

Інвестиції бізнесу у 2024 році були спрямовані на:

  • ремонт або заміну зношеного або застарілого обладнання (67%);

  • планові ремонти приміщень (32%) і заходи з розширення асортименту продукції (28%);

  • навчання персоналу (25%) та вдосконалення дизайну продукту, брендування та маркетинг (25%);

  • ліквідацію наслідків війни: 24% відремонтували або замінили обладнання, а 15% відремонтували приміщення.

Опитування також зафіксувало плани на майбутнє — 35% опитаних планують інвестувати у 2025 році.

Хто сплатив найбільше податків за перший квартал 2025 року

Лідерами сплати податків за 1 квартал 2025 року стали підприємства торгівлі та переробної промисловості. 

Серед лідерів також суб'єкти господарювання у галузях фінансової  та страхової діяльності — 11,7%, а також державного управління й оборони й обов'язкового соціального  страхування — 11,2%.

Найбільше зростання сплачених податків у порівнянні з 2024 роком зафіксовано у:

  • переробній промисловості — додаткових 27,3 млрд грн (+47%);

  • оптовій та роздрібній торгівлі, ремонт автотранспортних засобів i мотоциклів  — додаткові 19,8 млрд грн (+29,7%);

  • державному управлінні й обороні, соціальному страхуванні — додаткові 13,3 млрд грн (+31%);

  • професійній, науковій та технічній діяльності — додаткові 8 млрд грн (+54,2%). 

Чому більшість сайтів у квітні втратили трафік: що не так з новим апдейтом Google

Нещодавне оновлення Google значно змінило трафік сайтів. Рейтинги обвалились, деякі сторінки зникли з пошуку, інші — несподівано виросли в кількості трафіку 

Попри завершення офіційного оновлення Google 27 березня 2025 року, перший великий стрибок після оновлення стався 2 квітня. SEO-інструменти — Semrush, Mozcast, Sistrix — зафіксували масові коливання трафіку.

Цікаво, що в деяких випадках інтернет-трафік падав, навіть якщо позиція сайту не змінювалася. Ось що спостерігали фахівці:

  • домашні сторінки залишалися стабільними, але внутрішні зникали;

  • деякі сторінки зросли 1 квітня, а 2 квітня повністю зникли;

  • більше відвідувань отримували сторінки без комерційної цінності.

Новий сплеск відбувся 9–10 квітня. Багато сайтів з першої сторінки пошуку впали далеко вниз або взагалі зникли з пошуку. У Google офіційно не підтвердили цього, але всі ключові трекери вказали на аномальну активність.

Сайти, що втратили трафік, часто мали спільні риси:

  • поверховий контент, створений за допомогою ШІ;

  • слабка внутрішня структура і погана перелінковка;

  • надмірна кількість партнерських посилань;

  • використання редиректів і прострочених доменів.

Натомість ресурси з якісним структурованим контентом і прозорими джерелами залишились у виграші.

ChatGPT тепер шукає товари в інтернеті: OpenAI додала функцію для онлайн-шопінгу

OpenAI оновила функцію вебпошуку в ChatGPT, щоб покращити онлайн-шопінг для користувачів. Тепер штучний інтелект надаватиме персоналізовані рекомендації товарів, доповнені зображеннями, відгуками та прямими посиланнями на покупки.

Користувачі отримуватимуть індивідуальні рекомендації товарів у таких категоріях, як мода, краса, товари для дому та електроніка, у відповідь на конкретні запитання. OpenAI зазначає, що в оновленій функції пошуку не буде реклами, а компанія не отримуватиме комісій від покупок, здійснених через платформу ChatGPT.  

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів