- Якою мовою гуглили українці у 2024 році — дослідження Promodo
- Укрпошта змінює тарифи — з 1 січня 2025 ціна залежатиме не від ваги, а від обʼєму коробки
- 27% опитаних фопів планують закритися найближчим часом
- На 4% зросла економіка України у 2024 році
- Продаж українських продуктів зріс на 9,5% після запуску «Національного кешбеку»
- Як змінилися маркетингові комунікації у 2024 — дослідження
- Дослідження Deloitte: новорічний шопінг українців у 2024 році
- Банки посилять фінмоніторинг ФОПів
- Скільки українці витратили під час цьогорічної Чорної П’ятниці – аналітика від Meest Пошта
- У Rozetka розповіли, наскільки зріс середній чек на Чорну П’ятницю
Якою мовою гуглили українці у 2024 році, що купували на Чорну П'ятницю та новорічні свята — читайте у нашому e-commerce дайджесті за грудень.
Цікаві новини, дослідження та підсумки 2024 року в дайджесті за грудень.
Якою мовою гуглили українці у 2024 році — дослідження Promodo
Зростання кількості пошукових запитів українською продовжується. У 2024 році їхня доля перетнула позначку у 30%, а у 2025-му має сягнути 40%. Такі дані у своєму новому звіті представила SEO-команда Promodo.
Маркетингова агенція вже вдруге проаналізувала мовну динаміку в Google у восьми категоріях. Аби побачити ширшу картину цього разу дивилися і на комерційні, і на інформаційні запити, загалом проаналізували 341 000 з них. Головний висновок — в усіх онлайн-нішах українська показує динаміку зростання.
Укрпошта змінює тарифи — з 1 січня 2025 ціна залежатиме не від ваги, а від обʼєму коробки
З 1 січня 2025 року Укрпошта змінює тарифікацію на внутрішні посилки. Вартість доставки залежатиме не від ваги, а від обʼєму коробки, в яку упакована посилка.
Відправлення внутрішніх посилок розраховуватимуть за двома тарифними планами:
- Пріоритетний — посилки обробляються з пришвидшеним пріоритетом та доставляються у найкоротші терміни;
- Базовий — оптимальний за ціною тариф на ринку поштових перевезень, особливо для клієнтів, які пересилають недорогі товари.
Максимальна вага посилки має складати до 30 кг. Посилки понад 30 кг перевозяться на палетах відповідно до тарифів на палетні перевезення.
27% опитаних фопів планують закритися найближчим часом
27% або 8621 опитаних ФОПів закриються найближчим часом, йдеться у дослідженні Опендатабот.
Більшість таких підприємств (62%) закриваються через підвищення податків, ще 19% опитаних — через проблеми у бізнесі. Найбільше учасників опитування працює у роздрібній торгівлі — 24,6%, ще 21% — в IT.
З моменту підписання закону про введення військового збору для малого та середнього бізнесу на один новий ФОП припадає два закритих.
На 4% зросла економіка України у 2024 році
За 11 місяців 2024 року українська економіка зросла на 4%. У листопаді темпи зростання трохи уповільнилися і склали 0,9% порівняно з листопадом 2023 року.
«Драйверами зростання економіки у 2024 році залишаються транспортна та будівельна галузі, переробка та внутрішня торгівля. Свою роль відіграли державні програми підтримки — грантові програми на переробку, створення та розвиток бізнесу, доступне кредитування 5-7-9%, єОселя та інші в межах політики «Зроблено в Україні». Також збільшення закупівель української продукції ОПК стимулює зростання машинобудування», — зазначила Перша віцепрем’єр-міністерка України — Міністерка економіки України Юлія Свириденко.
Галузі, що демонстрували позитивну динаміку в листопаді:
-
транспорт (завдяки стабільному функціонуванню Українського морського коридору);
-
будівництво (завдяки програмам держпідтримки);
-
внутрішня торгівля (причини — сталий внутрішній попит та пропозиція товарів);
-
переробна промисловість (програми з відновлення та розвитку бізнесу, доступ до імпортної електроенергії та наявності альтернативних потужностей енергозабезпечення);
-
добувна промисловість (роботі нових свердловин з добування газу).
Продаж українських продуктів зріс на 9,5% після запуску «Національного кешбеку»
На 9,5% зріс продаж українських продуктів після запуску державної програми «Національний кешбек». Про це йдеться у дослідженні Асоціації ритейлерів України та аналітичної компанії Num8erz.
Програма також вплинула на:
-
гривневий виторг — зріс на 4%;
-
продаж молочних продуктів, хліба та м’яса — зріс на 10,6%;
-
перетікання попиту з імпортних молочних продуктів та кондитерки на українське — 12%.
«Програма мала більший вплив на категорії споживачів, визначені як «чутливі до ціни» та «скоріше чутливі». Для них програма є додатковою підтримкою та чинником вибору українських товарів», — йдеться у дослідженні.
Для дослідження аналізували споживчу поведінку у період до запуску «Національного кешбеку» та два місяці після.
Як змінилися маркетингові комунікації у 2024 — дослідження
Factum Group Ukraine разом із Всеукраїнською рекламною коаліцією представили дослідження, що аналізує тенденції маркетингових комунікацій за 2024 рік. Опитування провели серед маркетинг-директорів і керівників провідних компаній. Воно відображає ключові тренди, виклики та зміни у стратегіях управління маркетингом.
Результати дослідження демонструють значне посилення маркетингової активності у 2024 році. Після паузи в перший рік повномасштабного вторгнення і поступового відновлення у 2023-му, цьогорічні показники зросли на 76%, що на 5% перевищує рівень минулого року.
У 2024 році більшість компаній зберегли активність у тих самих каналах комунікації, що й торік. Проте помітно зріс інтерес до:
-
Зовнішньої реклами — її використання зросло порівняно з 2023 роком.
-
Реклами у кінотеатрах та на радіо, що перевищує довоєнний рівень.
-
Інтернет-реклами, яка стала найефективнішим каналом контактів зі споживачами.
70% опитаних компаній оновили свої медійні стратегії після початку війни або продовжують працювати над їх удосконаленням.
Дослідження Deloitte: новорічний шопінг українців у 2024 році
Компанія Deloitte Ukraine презентувала дослідження українського різдвяно-новорічного шопінгу. Попри виклики повномасштабної війни традиції святкових покупок продовжують жити, хоч і трансформуються.
За даними дослідження 45% респондентів витратять більше коштів на святкування Нового року ніж Різдва, 35% розділять витрати приблизно порівну, а на Різдво готові викласти більше тільки 21%. Для 57% українців бюджет на святковий шопінг лишився на рівні минулого року – від 1000 грн до 5000 грн.
Банки посилять фінмоніторинг ФОПів
Декілька українських банків, Нацбанк, Національна асоціація банків України (НАБУ) та Асоціація українських банків (АУБ) 10 грудня підписали меморандум «Про забезпечення прозорості функціонування ринку банківських платіжних послуг». Крім запровадження нових лімітів на карткові перекази у 150 000 грн із 1 лютого та 100 000 грн із 1 червня, в меморандумі представлені нові індикатори ризику, які рекомендується використовувати банкам для перевірки ФОПів.
-
Серед нових індикаторів ризику – різке збільшення операцій по рахунку, залишок «0» на початок та на кінець дня, дроблення переказів, зокрема круглими сумами.
-
Найбільші перевірки стосуватимуться ФОПів I групи, які зареєстровані менш ніж пів року. Для них банки запровадять посилений фінансовий моніторинг. ФОПів II та III груп кожен банк застосовуватиме власний ризикоорієнтований підхід.
-
Також у меморандумі йдеться про впровадження автоматичної перевірки доходів клієнтів із централізованими базами держорганів та обмін даними між банками-учасниками меморандуму.
-
Перевірки стосуються і схем дроблення. Серед них – значні надходження на рахунки ФОП від юрособи або інших суб’єктів господарювання, сплата юрособою послуг ФОП, вартість яких складно оцінити, значний обсяг фіноперацій за рахунками новоствореного ФОП, досягнення граничного обсягу доходу на рік ФОПом за 2–3 місяці, використання одного платіжного термінала фінансової установи кількома суб’єктами господарювання.
Скільки українці витратили під час цьогорічної Чорної П’ятниці – аналітика від Meest Пошта
Компанія Meest Пошта підбила підсумки цьогорічних розпродажів на Чорну П’ятницю та визначила товари, що мали найбільшу популярність серед українців. Дані засновані на аналізі кількості замовлень, здійснених з українських та іноземних інтернет-магазинів.
Цьогоріч в українських інтернет-магазинах покупці найчастіше обирали товари в таких категоріях:
-
спорттовари (150% приросту у порівнянні з 2023 роком);
-
краса та здоров’я (+67%);
-
техніка та електроніка (+48%).
Це суттєва зміна у порівнянні з попередньо Чорною П’ятницею: минулого року найпопулярнішими категорії були одяг та взуття, харчові продукти та мультикатегорії.
Середній чек склав:
-
спорттовари: 1905 грн (проти 1031 грн у 2023);
-
краса та здоров’я: 1820 грн (800 грн у 2023);
-
техніка та електроніка: 4550 грн (3000 грн у 2023).
Також значно зросли замовлення дитячих товарів (+45%, середній чек — 2900 грн), продуктів харчування (+28%, 2900 грн) та мультикатегорій (+24%, 3350 грн).
У Rozetka розповіли, наскільки зріс середній чек на Чорну П’ятницю
Співвласник та співзасновник маркетплейсу Rozetka розповів попередні дані про результати Чорної П’ятниці. Незважаючи на велику війну, активність покупців дуже висока і тримається на рівні 2021 року.
Основні деталі:
-
продажі в топових категоріях зросли втричі;
-
українці стали купувати дорожчі товари;
-
середній чек у Чорну п'ятницю зростає. Нинішнього року цей тренд ще більш виражений: середній чек зріс на 40%, тоді як у 2023 році — на 23%;
-
у лідерах продажів: побутова хімія, віскі, павербанки, мобільні телефони, ноутбуки;
-
у порівнянні з тижнем раніше Чорної П'ятниці попит на українських виробників збільшився на 15%. Серед лідерів продажу — шоколадні цукерки та новорічна колекція чаю.