Перш ніж відкрити свій інтернет-магазин, необхідно вибрати нішу. Розповідаємо, як це зробити, а також які товари вигідно продавати у 2020 році.

Вибір ніші для інтернет-магазину

Перед створенням інтернет-магазину потрібно чітко визначити, що ви хочете продавати. Якщо у вас немає великого стартового капіталу, краще вибрати вузьку нішу для розвитку бізнесу. Нішеві інтернет-магазини швидко залучають лояльну аудиторію, мають мало прямих конкурентів і не вимагають значних витрат на просування.

Відштовхуйтеся від особистого досвіду

Продавайте товари, в яких розбираєтеся. Так вам буде простіше знайти постачальників, самостійно переконатися в якості продукції, писати докладні описи для карток товарів і консультувати клієнтів.

Наприклад, якщо у вас є колекція швейцарських годинників, ви знаєте найкращих виробників у цій сфері та продавців, які стануть вашими конкурентами. До того ж розбираєтеся в типах годинників, їхніх функціях та можливостях. Усе це допоможе вам у бізнесі.

Якщо у вас є діти, це найчастіше означає, що ви знаєтеся на колясках, іграшках, розвиваючих іграх та іншому.

Приклад інтернет-магазину дитячих товарів, відкритого багатодітними батьками

Познайомтеся з потенційною аудиторією

Коли визначитеся з нішею, складіть портрет своєї цільової аудиторії. За можливості проведіть опитування, індивідуальні та групові інтерв'ю, а також зберіть дані із соцмереж — найбільш доступного джерела інформації про споживачів.

Помилка багатьох підприємців-початківців — прагнення знайти щось на зразок найбільш ходового товару у світі, який подобається всім без винятку. Однак на старті інтернет-магазину виграшна стратегія — зосередитися на вузькому сегменті споживачів. Знаючи стать, вік, соціальний статус, регіон проживання та інші дані про потенційних покупців, ви зможете дізнатися їхні проблеми та запропонувати оптимальні рішення.

Відстежуйте тренди

Google Trends — безкоштовний інструмент, який ідеально підходить для аналізу сезонності, поточних трендів і прогнозування попиту. За допомогою сервісу можна відстежувати зростання попиту на окремі товари та категорії.

Розглянемо користь Google Trends на прикладі статистики тригерів — пристроїв для гри на смартфоні. На діаграмі видно, що в липні 2018 року кількість запитів щодо товару різко зросла. На нього з'явився великий попит, який досяг піку у квітні 2019 і досі не падає.

Статистика Google Trends за запитом «тригери PUBG» за 2017-2020 рік

Продавці, які додали затребуваний товар до асортименту свого магазину раніше за конкурентів, отримали хороший прибуток від продажу.

Новини та аналітичні матеріали про споживчі тренди є на ресурсах Trendwatching, Trendhunter і Springwise. Також рекомендуємо читати інтерв'ю лідерів думок на ринку e-commerce, наприклад засновника Розетки Владислава Чечоткіна, співзасновника Kasta Андрія Логвина та інших.

Визначте ризики, пов'язані з товарами

Вибираючи нішу, враховуйте потенційні загрози, пов'язані з деякими видами продукції. Переконайтеся, що зможете забезпечити товарам необхідні умови зберігання і транспортування. Наприклад, овочі, фрукти, натуральні солодощі, живі квіти — це товари з обмеженим терміном придатності, які швидко псуються. А посуд, музичні інструменти, дзеркала і деякі будматеріали належать до крихких товарів, які складно перевозити.

Якщо у вас немає можливості утримувати склад і займатися логістикою, зверніть увагу на схему роботи за дропшипінгом. Це вид співпраці, коли ви займаєтеся тільки обробкою замовлень і маркетингом, а за інші процеси відповідає постачальник.

Розгляньте можливості для масштабування бізнесу

Уже на етапі вибору ніші варто в загальних рисах обміркувати стратегію розвитку своєї справи. Так ви краще зрозумієте, з чого починати і в якому напрямку рухатися. В онлайн-торгівлі можливі такі варіанти масштабування бізнесу:

  • використання додаткових майданчиків для продажу: маркетплейсів, Instagram, Facebook;

  • розширення асортименту — наприклад, ви почали з продажу екосумок, а пізніше додасте до каталогу футболки та аксесуари з натуральних тканин;

  • вихід на нові ринки — регіональні або закордонні.

Список популярних ніш для інтернет-магазину

Статистика великих українських маркетплейсів відображає загальні тенденції онлайн-торгівлі. Виграшна стратегія — розвивати бізнес у межах однієї із затребуваних категорій, вибравши вузьку нішу-підкатегорію.

Група компаній EVO виділила топ-5 категорій товарів, які купували українці у 2019 році, а також порахувала, на скільки відсотків зросли продажі порівняно з 2018.

  • Одяг, взуття та аксесуари — 4,2 млн шт., приріст — 5%.

  • Побутова техніка та електроніка — 3,7 млн ​​шт., приріст — 22%.

  • Товари повсякденного попиту — 3,5 млн шт., приріст — 14%.

  • Товари для дому та саду — 2,9 млн шт., приріст — 25%.

  • Косметика і парфумерія — 2,1 млн шт., приріст — 24%.

Статистика показує, що лідером онлайн-продажу вже не перший рік залишається одяг, а найбільше зростання продажу за рік — у товарів для дому і саду.

Які товари найкраще продаються в інтернеті

За даними сервісу Google Trends, найпопулярнішими товарами в Україні за 2019 стали:

  • iPhone 11;

  • автокрісла і бустери;

  • електронні сигарети IQOS;

  • колонки JBL;

  • електросамокати;

  • вентилятори і міні-кондиціонери.

Це статистика за популярними запитами, яка не завжди відображає реальне становище в онлайн-продажах. Тому насамперед варто враховувати дані, які надають великі гравці ринку.

Згідно з дослідженням платформи Hubber, 28% обсягу продажів інтернет-магазинів припадає лише на 10 топ-категорій, ще 72% — на інші 900. Причому до топових категорій входять товари з низькою ціною, такі як аксесуари для смартфонів, смарт-годинники, електронні сигарети та книги. Це означає, що інтернет-магазину рентабельно продавати недорогі товари, які забезпечать стабільні продажі та збільшать довічну цінність клієнта — дохід від одного покупця за все «життя» його акаунта.

CMO платформи Hubber Антон Липський виділяє чотири основні чинники, які впливають на продаж.

Ціна товару

Для більшості людей існує умовний ціновий бар'єр, де закінчуються імпульсивні рішення і починається раціональний вибір. Межа становить приблизно десяту частину від доходу покупця. Якщо ціна товару нижча за цю суму, то людина може зробити покупку імпульсивно, з однієї точки контакту.

Статистика Hubber продемонструвала, що для українського інтернету працює крива попиту: чим нижча ціна товарів, тим більше покупець готовий купити тут і зараз. Ще одна закономірність — після ціни 2000 грн йде спад продажу. Можна зробити такий висновок: на старті інтернет-магазину вигідно продавати недорогі товари. До того ж у покупців низький рівень очікування від бюджетної продукції. Тому більш ймовірно, що в людини залишиться позитивне враження після дрібної покупки, ніж після великої.

Сезонність

Для кожної категорії товарів існує High Season — період, коли вона продається найкраще. Щоб визначити сезон високого продажу, головний маркетолог Hubber рекомендує кілька інструментів.

  1. Wordstat.Yandex і Google Keyword Tool дозволяють отримати статистику запитів щодо конкретних товарів і категорій.

  2. Google Trends допомагає відстежити трендові запити щодо товарів і категорій за вказаний період минулого року, а також визначити запити-лідери, які забезпечували стабільні продажі.

  3. SimilarWeb дає можливість оцінити перспективність товарної категорії, проаналізувавши нішеві інтернет-магазини, відстежити тренди, зростання або спад трафіку.

До сезонного продажу краще готуватися заздалегідь, за 1-2 місяці до старту. Це необхідно враховувати під час дослідження купівельних трендів. Підготовка до просування передбачає:

  • обробку картки товару — контент-менеджмент, додавання фото й відео, отримання відгуків;

  • індексацію в пошукових системах;

  • запуск реклами — створення фідів, збір списків ремаркетингу, налаштування та оптимізацію.

Насиченість товарної картки

Команда Hubber проаналізувала 700 тисяч товарів, представлених на платформі, та виявила, що картка товару впливає на ефективність продажу. Дослідження показало, що краще продаються товари, в назвах яких основні атрибути максимально короткі, а додаткові — розширені. До основних належать вид продукції, бренд і модель товару; до додаткових — розмір, колір і матеріал.

На графіку видно, що короткі основні та розширені додаткові атрибути в назві товару позитивно впливають на його продаж

Середній термін відкладеного попиту

Цей показник неможливо виміряти точно. Він відображає термін покупки товару. Наприклад, людина не купує телевізор за 50 тисяч гривень із першої точки контакту. Їй потрібен час, щоб обміркувати своє рішення, порадитися з близькими, накопичити грошей. Тому в такого товару термін відкладеного попиту — приблизно два місяці.

Показник залежить і від інших факторів, зокрема цільової аудиторії. Наприклад, чоловікам у середньому потрібно менше часу на прийняття рішення, ніж жінкам.

Висновки

  1. Вибираючи нішу, необхідно орієнтуватися на аналітику ринку, цільову аудиторію і власний досвід. Також потрібно продумати ризики та можливі шляхи розвитку бізнесу.

  2. Найпопулярніші категорії українського ринку e-commerce — одяг і взуття, електроніка, товари повсякденного попиту, товари для дому і саду, косметика і парфумерія.

  3. Запускаючи інтернет-магазин, варто робити ставку на недорогі товари і категорії, які забезпечать стабільні продажі та збільшать довічну цінність клієнта.

  4. Крім ціни, на продаж впливають сезонність, насиченість товарної картки і середній термін відкладеного попиту.

Коментарі

Салют ! Выскажу свое мнение ! К примеру если торгуешь на начальном этапе сигаретами IQOS , то вряд ли запросто перейдешь на торговлю бойлерами ( водонагреватели электрические ) или счетчиками воды ! Это как выбор собутыльника , он проверен и донесет . Может автор статьи расскажет как с определенной категории перепрыгнуть на другую не открывая новый магазин ?

Эдуард, здравствуйте! Согласна с вами, резкий переход на совершенно другую тематику - это сложно как для владельца, которому нужно налаживать контакт с новыми поставщиками, так и для менеджеров, которым нужно будет изучать характеристики абсолютно иных товаров. Именно из-за этих сложностей владельцы интернет-магазинов чаще всего расширяют ассортимент товарами из той же или хотя бы смежной ниш.

Но если вы отлично разбираетесь и в IQOS, и в бойлерах, все намного проще. Дизайны интернет-магазинов на Хорошопе достаточно универсальны, поэтому вы можете просто удалить ведь контент, связанный с IQOS, и залить информацию о бойлерах. Вероятно, вам нужно будет поменять название домена, если оно связано с IQOS, но это тоже не слишком сложно.

В любом случае, удачи в ваших начинаниях!

katerina.yankovenko, Спасибо . Поговорим ... вопрос цены и результата ваших услуг с кем можно обсудить ?

Второй вопрос : Мелочью конечно торговать легче , тут стимулом для покупки порой выступает цена . Но рынок шире . Людям нужны унитазы , ванные ...и даже мыльно рыльные принадлежности упакованные к примеру в дозатор . Не могли бы Вы создать пару , тройку статей с анализом к примеру продаж :

Сантехники ( Умывальники ...биде , душ кабины )

Малой строительной техники ( бетономешалки ...леса строительные , пневмоинструмент и т.д. )

Бытовой техники ( пылесосы , стиральные машины , кухонные панели ) и какие в этом подводные камни . На Гугл тренд график этих продаж за год равен практически 10 % . Странно ...

И самое главное как по Вашему должен выглядеть каждый из этих магазинов . Продают они ведь порой продукцию не за 500 грн !!! Спасибо ...

Эдуард, если вы хотите протестировать интернет-магазин на Хорошопе, введите ваш email либо вверху, либо внизу сайта. С вами свяжется один из менеджеров, с которым вы сможете обсудить цены и результат наших услуг.

Относительно серии статей с анализом разных ниш - спасибо, неплохая идея. Добавлю ее в контент-план :)

Добрый день, мне понравилась ваша статья. Она интересная, хорошо написана, изображения помогают лучше разобраться в этой теме, особенно когда ты новичок, ведь посмотреть лучше, чем услышать. Она полезна для продвижения и создания своего магазина, если правильно выбрать платформу. В целом, отличная статья!

По-моему, тут как в песне, главное не что, а как. У меня есть друзья, которые успешно продают на Виолити старину, а есть те, кто не могут продать ширпотреб. Форма подачи, умение найти целевую аудиторию, да и много чего тут играет роль

Роман Мейер, Согласны с вами, Роман. Но все же и выбор ниши важен. Пусть даже это и не главное.)

Новий коментар
Оцінка