Представники платформи Cartum, від творців Хорошопу, відвідали конференцію GPeC Summit 2024, яка проходила в Кишиневі та Бухаресті. Там ми змогли дізнатися більше про e-commerce цих країн та познайомитись із представниками місцевого бізнесу. Докладніше у статті.
2023 року творці Хорошопу запустили платформу Cartum. Cartum – це міжнародний конструктор для створення інтернет-магазинів, розрахований на іноземних користувачів. Першими ринками для платформи стали Молдова та Румунія. Ми активно вивчаємо e-commerce у цих країнах, постійно шукаємо нових партнерів та однодумців серед місцевого бізнесу. Для цього представники Cartum відвідали конференції GPeC Summit, які відбулися у Бухаресті та Кишиневі. Компанію представляли фахівці платформи та стенд. Розповідаємо про свої враження від події та ділимося цікавою інформацією, яку ми дізналися.
Конференція у Бухаресті
Цього року GPeC Summit у Бухаресті відбувся 20-21 травня. На заході у національному театрі столиці Румунії зібралися понад 800 учасників та 20 спікерів. Конференція була присвячена обговоренню актуальних питань e-commerce та онлайн-маркетингу. Серед спікерів були міжнародні експерти:
-
Дейл Бертран – експерт зі штучного інтелекту та SEO;
-
Джессіка Бест – фахівець з маркетингу, що базується на даних;
-
Авінаш Кошик – автор бестселерів та євангеліст цифрового маркетингу;
-
Девід Мангейм – автор та засновник Made With Intent.
Про поточну ситуацію на ринку електронної комерції в Румунії розповіли генеральний директор FAN Courier Адріан Міхай, генеральний директор eMAG Тудор Манеа, CEO C Solution Кетелін Мафтей та керівник Google у Румунії Елізабета Морару. Згідно з їхніми даними:
-
у перші місяці 2024 року ринок зберігає позитивні тренди, а його показники зростають;
-
у 2023 році зростання e-commerce склало приблизно 10%;
-
у Румунії кожен 4-й покупець оплачує покупку післяплатою;
-
85% покупців використовують мобільні програми для онлайн-покупок.
Дейл Бертран виступив із презентацією на тему «Зворотне проектування штучного інтелекту Google: розкриття нових можливостей SEO». Він розповів, що при створенні контенту необхідно бути унікальними та створювати все самостійно з нуля. Контент, який ви отримуєте з використанням штучного інтелекту, створюється на основі того, що вже існує у мережі. Пошукова система це розуміє і не вважає такий контент унікальним.
Конференція у Кишиневі
20 червня 2024 року пройшла конференція GPeC Summit Chisinau: E-Commerce & Digital Marketing. Подію відвідали понад 200 представників компаній із Молдови та Румунії. Учасники конференції обговорювали перспективи розвитку молдавського e-commerce та його майбутнє.
Спікерами майданчика стали представники найбільших компаній Молдови та Румунії, які працюють на ринку онлайн-торгівлі. Серед них: Корнель Морков, комерційний директор Fan Courier – одного з лідерів ринку експрес-доставок у Молдові; Олена Стратан, перший віце-прем'єр банку maib – найбільшого банку Молдови; Оана Думітреску, керівник відділу роздрібної торгівлі Google. Виступаючі поділилися своїми поглядами на ситуацію в молдавському e-commerce та розповіли інсайти про ринок, виходячи зі свого досвіду.
Спікери Міхай Бурунчук із AmCham Moldova та CEO GPeC Андрій Раду оприлюднили результати дослідження ринку електронної комерції в Республіці Молдова:
-
5,6% роздрібного продажу в Молдові припадає на онлайн;
-
67% онлайн-покупців вважають за краще оплачувати готівкою або карткою при доставці;
-
57% онлайн-покупців живуть у Кишиневі;
-
щорічно в Молдові близько 154 тисяч роблять замовлення в інтернет-магазинах.
Окрім отримання корисної інформації від спікерів та експертів, бізнес обмінювався досвідом між собою, ділився контактами та домовлявся про співпрацю. Учасники отримали цінну інформацію, практичні поради та рекомендації щодо покращення роботи – це допоможе краще розуміти молдавську аудиторію та надавати кращий сервіс.
Про Cartum
Досвід Cartum на GPeC Summit 2024 був дуже цікавим і корисним. Cartum на конференції представляли менеджери з продажу та роботи з партнерами. Стенд викликав інтерес у учасників конференції і вони прагнули дізнатися більше про нову компанію на ринку. Фахівці компанії знайомили їх з можливостями Cartum, розповідали про свої досягнення та багаторічний досвід в українському e-commerce. Відвідувачі стенду цікавилися як створити інтернет-магазин за допомогою конструктора та ставили інші питання щодо роботи Cartum. За час спілкування ми познайомилися з потенційними партнерами та клієнтами.
Cartum обмінювався думками та досвідом з іншими представниками молдавського та румунського e-commerce, домовлявся про спільні проекти та плани. Ми сподіваємося, що ці знайомства отримають продовження і в майбутньому ви побачите результати співпраці Cartum з іншим молдовським та румунським бізнесом.
На кишинівській конференції, Cartum, разом з банком maib, провів акцію. При реєстрації за спеціальним QR-кодом користувачі, які створили інтернет-магазин на Cartum, отримували безкоштовне підключення до еквайрингу maib та 3 місяці використання у подарунок. Також серед тих, хто зареєструвався на саміті, ми провели розіграш сертифікату на безкоштовне використання платформи Cartum протягом 12 місяців.
Підсумки
Cartum вдячні організаторам та учасникам конференції GPeC Summit за цікаві знайомства та активний нетворкінг. Завдяки саміту до існуючих інтеграцій найближчим часом додадуться нові актуальні сервіси Молдови та Румунії.