B2B-продажі — один із можливих варіантів розвитку для бізнесу, який займається роздрібною торгівлею та хоче розширюватися. Написали для вас статтю, з якої ви дізнаєтеся, що таке B2B-продажі і в чому їх особливість.
B2B-продажі — це реалізація товарів чи послуг, коли клієнтами компанії є інший бізнес. B2B-магазини не орієнтуються на звичайних фізичних осіб, тому що продають товари гуртом у значних кількостях. Зазвичай їхніми клієнтами є роздрібні магазини, які використовують B2B-бізнес у ролі постачальників.
В цій статті ми розкажемо як працюють B2B-продажі, чим вони відрізняються від B2C та які особливості мають.
Як працюють B2B-продажі
B2B-продажі фактично синонім гуртової торгівлі, коли товар продається значними партіями. Магазини пропонують свої товари по вигідним для покупців цінам та компенсують це обсягами продажів. У подальшому B2B-клієнти перепродають товар з націнкою у своїх магазинах кінцевим споживачам.
Для кращого розуміння B2B-продажів наведемо приклад. Уявімо інтернет-магазин одягу, який продає товари різних брендів. Очевидно, що одяг пошитий низкою компаній та фабрик, а не продавцем. Інтернет-магазин закуповує товар у постачальників і потім реалізує його через свій магазин. Роль постачальника можуть виконувати виробники, імпортери чи дистриб’ютори — вони у цьому випадку і займаються B2B-продажами.
Процес покупки в сучасному B2B-магазині майже нічим не відрізняється від звичайного інтернет-магазину, якщо компанія створила свій сайт. Відвідувачі B2B-порталу переглядають каталог товарів, ціни та оформлюють замовлення. Коли сайту немає, то все це відбувається через менеджерів. Вони консультують покупців через телефон або переписку, надають файли з прайс-листами та приймають заявки на купівлю товарів.
Чим відрізняються B2B-продажі від B2C
B2C (англ. business-to-customer) — це протилежна B2B модель продажів. Головною відмінністю між ними є кінцеві споживачі послуг чи товарів компанії. Якщо у випадку B2B клієнтами магазину буде бізнес, то для B2C магазину — звичайні люди. Іншими словами в B2C працюють магазини, які ведуть роздрібну торгівлю. Крім цієї значної відмінності, B2B і B2C має низку інших:
-
вхідний поріг — запуск B2B-бізнесу вимагає набагато більше ресурсів, перш за все грошових, ніж створення звичайного B2C-магазину;
-
обсяг товарів — B2B-бізнес оперує більшою кількістю товарів, тому що продає їх гуртом;
-
маркетинг — в B2C можна використовувати всі доступні способи просування в інтернеті, а для B2B важливо враховувати особливість цільової аудиторії;
-
сайт — B2B-магазинам потрібний зовсім інший набір функції, ніж у роздрібній торгівлі;
-
юридична реєстрація — через більші обсяги торгівлі, B2B-магазину може не вистачити ФОП, який використовують більшість B2C-підприємців, та доведеться оформляти ТОВ.
Більш детально про відмінності між двома моделями продажів ми розповіли в окремій статті. Читайте наш матеріал про 10 основних відмінностей між B2B та B2C.
Як почати продавати в B2B
Для B2B-продажів в інтернеті підприємець має створити портал. B2B-портал — це сайт інтернет-магазину для оптової торгівлі. Це спеціальне місце, де клієнти можуть ознайомитися з асортиментом магазину, вивчити ціни на товар та оформити замовлення навіть без участі менеджеру. B2B-портал полегшує роботу бізнесу, допомагаючи оптимізувати значну кількість процесів, за які зазвичай відповідають менеджери. Без порталу менеджерам доводилося б самостійно контактувати з клієнтом, надсилати прайс-лист, фото товарів і іншу необхідну інформацію. Після чого узгоджувати замовлення та оформлювати документи. B2B-портал дозволяє прибрати цю частину роботи та зекономити час менеджерів магазину. Їм не потрібно займатися рутиною, а що саме головне — автоматизація мінімізує ризик людської помилки.
Переваги B2B-порталу для продажів:
-
клієнти можуть оформлювати замовлення у будь-який момент, незалежно від доступності менеджеру;
-
сайт інтегрований з системами обліку, що дозволяє завжди показувати актуальні ціни та залишки;
-
відокремлює гуртову торгівлю від роздрібної, якщо магазин займається ними одночасно;
-
зменшує час від ознайомлення з товарами до замовлення;
-
дозволяє не витрачати час на спілкування з кожним клієнтом, а зосередитись на вирішенні інших бізнес-питань;
-
пришвидшує обробку замовлень.
Хорошоп створив продукт для тих, хто вже займається B2B-продажами або лише прагне це робити. Створивши на нашій платформі сайт для гуртової торгівлі, підприємець отримає все необхідне для успышного ведення бізнесу. Наприклад, створювати різні групи покупців, задавати оптову ціну за кількість, призначати індивідуальні ціни та багато іншого. Ознайомитися з можливостями Хорошоп B2B можна за посиланням.
Особливості B2B-продажів
-
Індивідуальний підхід. B2B магазин будує зі своїми клієнтами справжні бізнес-відносини, а у таких питаннях потрібно бути гнучким. Магазин не може собі дозволити однаково поводити себе з усіма клієнтами, адже у кожного з них можуть бути особливі запити. Наприклад, щодо умов поставки чи оплати товарів. У B2B-продажах доводиться застосовувати індивідуальні знижки та робити спеціальні пропозиції — це запорука утримання клієнтів.
-
Лояльність клієнтів. Коло клієнтів у B2B-продажах доволі обмежене та через це вони більш лояльно відносяться до магазину. Часто у гуртовій торгівлі покупці стають постійними, якщо їх влаштовує співпраця, тому що знайти якісного постачальника завжди складно.
-
Важливість складського обліку. Склад відіграє в B2B-продажах ще більш важливу роль, ніж в інших видах торгівлі. Від злагодженої роботи складу та чіткого обліку залежить якість обслуговування клієнтів B2B-магазину. У разі помилок, наприклад неправильної інформації про залишки, може зірватися угода та бізнес втратить клієнта.
-
Великі суми замовлень. B2B-магазини оперують великими грошовими сумами, тому що продають гуртом та виконують роль постачальників для інших магазинів. Це накладає додаткову відповідальність, коли йдеться про оформлення документації, податким і звітність.
-
Максимальна увага до деталей. B2B-клієнти більш вимогливі, ніж покупці в роздрібній торгівлі, тому бізнесу треба бути уважними, щоб їх задовольнити. Кожен недолік у прайс-листі чи контенті на сайті може позначитися на співпраці.
Висновок
B2B-продажі потребують від підприємця суттєвих ресурсів і вміння співпрацювати з іншим бізнесом. Для успішних B2B-продажів обов’язково потрібен якісний сайт за допомогою якого бізнес оптимізує свої процеси та буде обслуговувати клієнтів на найвищому рівні. Якщо ви вже займаєтесь гуртовою торгівлею і хочете покращити свій магазин — залишайте заявку на нашому сайті, щоб створити сучасний B2B-портал.