Повернутися до списку

Бізнес для бізнесу (B2B)

Бізнес для бізнесу (англ. Business-to-Business) або B2B — це модель бізнесу, коли компанія надає свої товари чи послуги іншій компанії, а не звичайному споживачу. Простими словами, в моделі B2B один бізнес сприяє роботі іншого бізнесу. Типовим прикладом B2B є оптова торгівля. Постачальник продає свої товари магазинам, які, в свою чергу, продають їх кінцевим споживачам. Також B2B-модель стосується не лише конкретних предметів, а й надання послуг чи продажу програмного забезпечення. Компанії, які надають, наприклад, консультаційні послуги чи роблять аудит іншої фірми, також працюють за моделлю B2B.

Не слід плутати модель B2B з B2C. Бізнес для споживача (англ. Business-to-Customer) або B2C — це форма бізнесу, коли виробник чи постачальник, продає свої товари кінцевим споживачам напряму, без посередників. Прикладом B2C є відоми бренди одягу, як Puma чи Adidas. Вони продають свої товари як через дистриб'юторів за моделлю B2B, так і в своїх фірмових магазинах за моделлю B2C.

Робота з крупними B2B-клієнтами значно відрізняється від відносин між компанією та звичайними покупцями. В цьому випадку, бізнес має вести планомірні перемовини, домовлятися про умови співпраці та, можливо, навіть підписувати договори. B2B-клієнти зазвичай мають експертність у своїй ніші, тому ставляться більш прискіпливо до вибору компанії, з якою планують співпрацювати. 

Для налагодження співпраці з майбутніми клієнтами, B2B-бізнес повинен мати гарну репутацію та чітке позиціонування. Клієнти мають знати, що і на яких умовах вони утримують, та як вони захищені від різноманітних ризиків. Адже у B2B йдеться не про роздрібну торгівлю, а великі партії товару на відповідні суми. Гарний B2B-бізнес шукає персональний підхід до кожного клієнта. Компанії можуть розробляти спеціальні умови чи пропонувати персональні знижки. Все для того, щоб перетворити своїх клієнтів на постійних, тому що їх пошук у B2B-сегменті є доволі складним та потребує чимало сил. Тому B2B-бізнесу вигідніше утримувати існуючих клієнтів, аніж шукати нових.

Для вдалого ведення B2B-бізнесу вкрай важлива правильна комунікація з іншими компаніями. Для її забезпечення бізнес має створити свій B2B-портал. B2B-портал — це сайт компанії на якому клієнти ознайомляться з товарами та умовами співпраці, а також зможуть без перепон зробити своє замовлення. Інформація на сайті оперативно оновлюється завдяки інтеграціям з системами обліку, тому клієнти будуть завжди отримувати найактуальнішу інформацію, без потреби її уточнення. Не менше важливо, що сайт автоматизує ряд процесів та звільняє співробітників компанії від ряду обов’язків. Менеджерам вже не доведеться вручну обробляти кожну заявку, спілкуватися з клієнтами та пояснювати цілу низку нюансів. Клієнти самі зможуть обрати потрібний товар чи послугу та оформити угоду.

На платформі Хорошоп ви можете створити власний B2B-портал зі всіма необхідними функціями для оптової торгівлі. Наприклад, оптовими цінами за кількість, опціональними відображеннями залишків, можливістю створення персональних прайс-листів та багатьма іншими інструментами. Більшість функції доступні для клієнтів платформи через API, що дозволяє керувати бізнесом, поєднавши сайт та системи обліку.

Запустити свій інтернет-магазин
img

Потрібно більше інформації?

Відповімо на будь-які питання

Безкоштовний тест 7 днів