Читайте нашу статтю, щоб дізнатися про 11 найкращих B2B-платформ на ринку, та створюйте з їх допомогою свій інтернет-магазин для оптової торгівлі.
Якщо ви продаєте товари гуртом і обслуговуєте різні категорії бізнес-клієнтів, то у вас зобов’язаний бути власний B2B-портал. Цей сайт повинен мати спеціальні функції та можливості, яких немає у звичайних інтернет-магазинів. Адже між роздрібною та гуртовою торгівлею існує чимало відмінностей. B2B-платформи допоможуть вам створити такий інтернет-магазин.
В цій статті ми розкажемо про 11 найкращих B2B-платформ на ринку та розглянемо переваги і недоліки кожної з них.
Що таке B2B-платформа
B2B-платформа – це майданчик для створення спеціалізованого сайту для гуртових продажів. За допомогою сервісу можна запустити B2B-портал – ним будуть користуватися клієнти вашого бізнесу та люди, які потенційно зацікавлені в співпраці з вами. На відміну від звичайних сервісів для створення інтернет-магазинів, B2B-платформи враховують потреби підприємців з точки зору гуртового продавця, постачальника, дропшипера тощо. Таким чином платформа дозволяє налагодити автоматизовану співпрацю з бізнес-партнерами в онлайн-режимі.
B2B-платформи можна поділити на декілька категорій.
-
Універсальні платформи для створення інтернет-магазинів. На них можна створити сайт, як для роздрібних, так і гуртових продажів. А інколи навіть поєднати ці два канали в рамках одного сайту. Такі платформи підходять для більшості B2B-магазинів.
-
Спеціалізовані B2B-платформи. Вони заточені суто під B2B-клієнтів і завдяки цьому мають свої переваги над універсальними платформами. Наприклад, мають неочевидні, але корисні, функції для B2B-бізнесу, володіють вбудованою обліковою системою, надають більше можливостей для кастомізації тощо. Зазвичай такі платформи надають не загальнодоступний сайт, а певний веб-інтерфейс, куди мають персональний доступ клієнти та менеджери компанії.
-
Маркетплейси і CRM. За допомогою цих інструментів ви не створите повноцінний B2B-портал, але продавати гуртом все одно зможете. Це можуть бути як гуртові, так і звичайні маркетплейси, а також CRM заточені під B2B, які за рахунок інтеграції з сайтом дозволяють керувати бізнесом.
Вибір платформи впливає на технічні можливості сайту, однак сама користь від B2B-порталу залишається незмінною. Розглянемо для чого потрібний B2B-портал і як він впливає на бізнес.
Для чого потрібний B2B-портал
B2B-портал виконує значно ширшу роль, ніж просто сайт компанії. Він впливає на майже всі зовнішні та внутрішні процеси компанії. Серед них ефективність роботи менеджерів, якість комунікації з клієнтами, автоматизація та облік, рівень продажів і інше.
Компанії без B2B-порталу мають складну схему співпраці з клієнтами. Менеджери спілкуються з клієнтами в месенджерах, відправляють прайс-листи у вигляді табличок на пошту, приймають або уточнюють замовлення за телефоном. Це незручно для клієнта і менеджера. B2B-портал автоматизує комунікацію з клієнтом і низку інших рутинних процесів. Покупці зможуть самостійно ознайомлюватися з асортиментом, отримувати інформацію про товари і умови співпраці, та головне – оформлювати замовлення. Все це без участі менеджера, незалежно від робочих годин компанії. Актуальну інформацію про ціни, залишки та наявність забезпечить інтеграція сайту з обліковими системами. Таким чином оформлення та обробка замовлень значно прискориться.
Тепер перейдемо безпосередньо до B2B-платформ. Ми зібрали найкращі пропозиції на ринку і оглянемо кожну з них.
Універсальні B2B платформи
Хорошоп B2B
Хорошоп B2B – це платформа для створення інтернет-магазину для гуртових продажів і дропшипінгу. Платформа підходить для бізнесу з різною кількістю товарів і пропонує гнучкі налаштування сайту. Власник сайту на Хорошоп B2B може створювати групи клієнтів, в залежності від своїх аудиторій та потреб. Кожна група буде бачити на сайті задані для неї ціни і мати різний доступ до контенту, що дозволить зручно обслуговувати всіх своїх клієнтів в рамках одного інтернет-магазину. Наприклад, за потреби об’єднати на сайті роздрібні і гуртові продажі. Більше про можливості Хорошоп B2B читайте в окремій статті.
Залишивши заявку на Хорошоп B2B, користувач отримує доступ до свого майбутнього сайту і може відразу починати його налаштовувати під себе та наповнювати товарами. Навичок програмування платформа не вимагає – дизайн, функції, інтеграції вже готові. Всіма іншими технічними питаннями, як, наприклад, оновленнями, хостингом, захистом, займаються спеціалісти платформи. Також на платформі є служба техпідтримки, яка в режимі онлайн-чату дає відповіді на всі питання щодо продукту.
Переваги Хорошоп B2B:
-
можливість створювати групи клієнтів і типи цін;
-
функції для дропшипінгу;
-
інтеграція та синхронізація з системами обліку;
-
відсутність потреби у технічних доробках;
-
доступна ціна без прихованих платежів.
Недоліки Хорошоп B2B:
-
відсутня можливість кастомізації продукту;
-
немає функції повторного замовлення в кабінеті клієнта;
-
обмежені можливості документообігу.
Shopify B2B
Shopify – найбільша e-commerce платформа світу. Компанія надає широкий спектр послуг, зокрема B2B рішення. Створити B2B портал на платформі можна двома шляхами. Перший шлях: використовувати модулі за рахунок яких на сайт додаються необхідні функції. Власнику сайту доведеться підібрати B2B модулі, купити їх і встановити. Важливо, щоб додатки не конфліктували між собою і не дублювали функції один одного.
Другий шлях: придбати вже готове B2B рішення під назвою Shopify Plus. Його створили розробники платформи і жодних додатків встановлювати не потрібно. Shopify Plus має все, що потрібно для великого гуртового бізнесу, який має низку філіалів і працює в декількох країнах. Зокрема здатний об’єднати офлайн і онлайн-магазини, багато складів і інше. Більше про можливості Shopify B2B в нашій статті.
Переваги Shopify B2B:
-
численні модулі для додавання нових функцій;
-
закриває всі потреби гуртового бізнесу;
-
підходить для міжнародної торгівлі;
-
омніканальний інструмент;
-
має глибоку автоматизацію.
Недоліки Shopify B2B:
-
вартість Shopify Plus – від $2300 на місяць;
-
слабко готовий для використання в Україні, тому що заточений під західноєвропейські та американські ринки;
-
англомовний інтерфейс.
Shop Express B2B
Shop Express – це платформа для створення роздрібного інтернет-магазину та B2B-порталу. Сервіс працює за хмарним принципом, тобто надає клієнтам готове рішення. Сайт на платформі має стандартний набір функцій для гуртових продажів. Серед них: групи покупців і типи цін, обмеження доступу до контенту, B2B-кабінет тощо. Користувач може підключати до сайту кілька складів і інтегрувати сайт з системами обліку за допомогою B2B.
Компанія пропонує два підходи для створення B2B-порталу: використати готовий дизайн і не сплачувати стартовий платіж або ж скористатися пропозицією з розробки індивідуального дизайну. За сайт з індивідуальним дизайном платформа просить 99 000 грн – в цю вартість входить також рік використання сервісом.
Переваги Shop Express B2B:
-
дешеве рішення, якщо не купувати індивідуальний дизайн;
-
можливість створювати групи клієнтів і типи цін;
-
інтеграція з кількома складами;
-
обмеження доступу до окремих товарів.
Недоліки Shop Express B2B:
-
типи цін прив’язані до груп клієнтів;
-
відсутні функції для дропшипінгу;
-
відсутній експорт/імпорт різних типів цін;
-
відносно новий продукт, який потребує доробок.
WooCommerce і OpenCart
WooCommerce і OpenCart – це універсальні CMS для створення інтернет-магазинів різного типу. Якими функціями будуть володіти ці сайти залежить від ваших потреб і бажання. Кожна з цих систем працює за модульним принципом, коли на базову версію сайтів встановлюються додатки. За рахунок модулів сайт отримує нові функції. Такий підхід дозволяє реалізувати майже будь-яку задачу.
Для створення якісного B2B-порталу на WooCommerce і OpenCart вам знадобиться допомога розробників. По-перше, вони підберуть та встановлять модулі так, щоб ті не конфліктували. По-друге, будуть підтримувати працездатність сайту в випадку збою в роботі модулів. Це значно підвищує вартість і тривалість розробки інтернет-магазину. В нашій статті ви можете прочитати порівняння WooCommerce і OpenCart.
Переваги WooCommerce і OpenCart:
-
майже необмежені можливості для кастомізації;
-
власний хостинг;
-
свобода дій.
Недоліки WooCommerce і OpenCart:
-
дорога і тривала розробка;
-
складно використовувати без допомоги розробників;
-
відсутня централізована технічна підтримка.
Спеціалізовані B2B-платформи
Webra
Webra – хмарна B2B-платформа для гуртових постачальників, дилерів і виробників. Сервіс пропонує комплексне рішення для B2B-бізнесу, яке охоплює всі важливі сфери роботи – індивідуальний підхід до клієнтів, автоматизовані взаєморозрахунки та документообіг, актуальну дані про товари, інтеграції з системами обліку та інше. Клієнти користуються B2B-порталом на Webra не у вигляді класичного сайту, а шляхом надання доступу до персонального кабінету в хмарному сервісі.
Для клієнтів бізнесу платформа реалізувала багатофункціональний B2B-кабінет. В ньому покупець може переглядати історію замовлень, отримувати необхідну документацію, дізнаватися інформацію щодо заборгованості і статусу оплат. За потреби власник сайту може встановлювати для клієнтів індивідуальні ціни та товарні пропозиції.
Переваги Webra:
-
гнучка система ціноутворення;
-
клієнт може додавати декілька юридичних осіб;
-
автоматизований документообіг, взаєморозрахунки та баланс;
-
можливість копіювати замовлення;
-
має інтеграцію з Хорошоп;
Недоліки Webra:
-
потрібний додатковий сайт-візитка;
-
немає можливості поєднати роздрібний і гуртовий магазини;
-
відсутні функції для дропшипінгу;
-
щільна інтеграція з 1С, інші інтеграції за API.
Cloub
Cloub – сервіс для розробки B2B-порталу для оптових замовлень. Компанія пропонує створити веб-інтерфейс для обробки замовлень від клієнтів. Портал інтегрується з CRM/ERP-системою і підтягує звідти дані для користувачів, а потім повертає замовлення назад до системи. Управління порталом відбувається з кабінету менеджерів. А для клієнтів створений кабінет, де вони можуть бачити історію замовлень, взаєморозрахунки та іншу важливу інформацію.
На платформі можна створити лише портал закритого типу. Всі клієнти мають отримати попередній дозвіл перед потраплянням на нього. Також для них неможливо налаштувати індивідуальний доступ до каталогу, типи цін і групи клієнтів.
Переваги:
-
багатофункціональний кабінет дилера;
-
можливість повторного замовлення;
-
мультикошик;
-
одноразовий платіж і відсутність підписки.
Недоліки Cloub:
-
залежність від 1С;
-
тривале впровадження і висока вартість;
-
відсутність API;
-
відсутні функції для дропшипінгу.
B2B Store
B2B Store – сервіс для створення B2B порталу у вигляді коробкового рішення, яке розгортається на сайті. Сервіс інтегрується з системою обліку і обмінюється з нею даними. На порталі клієнти можуть отримувати інформацію про актуальні залишки, отримувати персональні пропозиції та оформлювати замовлення. Також платформа забезпечує ведення документообігу, звітності та взаєморозрахунків.
Для запуску порталу власник сайту укладає договір з компанією-розробником. Розробники надають вимоги щодо системи обліку, просять надати ТЗ майбутнього дизайну сайту, після чого верстають його і розгортають рішення. Після запуску сайту компанія протягом місяця надає безкоштовну підтримку. У подальшому підтримка платна і обговорюється окремо.
Переваги B2B Store:
-
можливість повторного замовлення;
-
мультикошик;
-
автоматичне виставлення актів і рахунків;
-
одноразовий платіж за користування продуктом.
Недоліки B2B Store:
-
потребує доопрацювань під клієнта;
-
відсутні групи клієнтів;
-
відсутність API;
-
немає функцій для дропшипінгу.
CRM і маркетплейси
Мій Дроп
Мій Дроп – це комплексна система обліку для дропшипінгу. Компанія надає можливість зробити базовий інтернет-магазин на основі CRM. Клієнти бізнесу отримують доступ до кабінету дропшипера та заможуть там переглядати залишки, а також замовляти товари. За допомогою системи власник бізнесу зможе керувати складом, вести базу клієнтів, слідкувати за взаєморозрахунками та іншими важливими бізнес-процесами. Як альтернативу, CRM можна інтегрувати з сайтом на іншому майданчику та користуватися її можливостями.
Переваги Мій Дроп:
-
охоплює всі потреби дропшиперів;
-
є інтеграція з Хорошоп;
-
варіативні типи цін;
-
зрозумілий інтерфейс.
Недоліки Мій Дроп:
-
відсутня можливість кастомізувати дизайн і додати домен;
-
на базовому сайті відсутні інтеграції з платіжними системами, зовнішніми майданчиками тощо;
-
підходить лише для дропшипінгу.
Bigopt
Bigopt – гуртовий торгівельний майданчик. Постачальники можуть розмістити на ньому свою пропозицію і продавати як на звичайному маркетплейсі. Їх товари будуть в загальному каталозі разом з товарами інших постачальників. Також майданчик дозволяє створити сайт, який буде по суті виконувати роль особистої сторінки продавця.
Переваги:
-
постачальник отримує трафік від маркетплейсу;
-
можливість створити комбінований магазин для роздрібної і гуртової торгівлі;
-
можна налаштувати доступ до цін;
-
можливість створювати групи клієнтів і типи цін.
Недоліки:
-
застарілий дизайн;
-
немає можливості кастомізувати сайт, наприклад, прибрати назву маркетплейса з домену;
-
немає API та інших інтеграцій;
-
залежність від умов і правил маркетплейсу.
Prom
Prom – один з найбільших маркетплейсів України. Майданчик в основному спеціалізується на роздрібній торгівлі, але у продавців також є можливість продавати гуртом. Для цього вони можуть встановити оптову ціну за кількість. Однак на цьому можливості для гуртової торгівлі обмежуються.
Переваги Prom:
-
маркетплейс залучає значну кількість трафіку;
-
підходить для новачків;
-
є оптова ціна за кількість.
Недоліки Prom:
-
сильна конкуренція;
-
немає типів цін і груп клієнтів;
-
неможливо приховати гуртову ціну;
-
немає B2B-кабінету.
Висновок
Сучасна гуртова торгівля неможлива без B2B-порталу. Без нього бізнес не здатний залишатися конкурентним і розвиватися, а клієнти не зможуть отримувати якісний сервіс. Обирайте B2B платформу відштовхуючись від своїх потреб, дивіться на умови співпраці, вартість та технічні можливості. На ринку багато цікавих пропозицій і ви точно знайдете те, що вам потрібно. Список кращих B2B-платформ:
-
Хорошоп B2B;
-
Shopify B2B;
-
Shop Express B2B;
-
WooCommerce;
-
OpenCart;
-
Webra;
-
Cloub;
-
B2B Store;
-
Мій Дроп;
-
Bigopt;
-
Prom.
