Гуртові продажі Опубліковано: 24.01.2024

B2B кабінет

B2B кабінет. Що це, основні можливості та особливості

Робота з B2B-клієнтами та роздрібними покупцями має багато відмінностей. У B2B-бізнесі основна увага приділяється якісній комунікації для побудови тривалого та міцного партнерства. Важливу роль в налагодженні взаємодії між компаніями відіграє наявність B2B-порталу зі зручним особистим кабінетом користувача. В цій статті розповідаємо, що таке B2B-кабінет, як він допомагає в управлінні бізнес-процесами та які можливості має включати для користувача.

Зміст статті
  1. Переваги B2B-кабінету
  2. Ключові розділи та функції B2B-кабінету 
  3. Висновок

Особистий кабінет — це закритий розділ на сайті, доступний лише авторизованим відвідувачам. Він сприяє автоматизації взаємодії клієнта і продавця та робить користувацький досвід більш персоналізованим. Завдяки наявності особистого кабінету, покупці отримують доступ до унікальної інформації, присутньої лише в їх облікових записах. Наприклад, до платіжних карток, індивідуальних знижок, вибраних товарів тощо. Це дозволяє значно спростити процес вибору товарів та оформлення онлайн-замовлень.

Специфіка B2B-бізнесу передбачає більше комунікації та узгоджень з покупцем, ніж на B2C-ринку. B2B-клієнтам важливий контроль всіх етапів гуртових закупівель, адже їх витрати зазвичай суттєво вищі, ніж в роздрібній торгівлі. За кожним B2B-покупцем закріплюється персональний менеджер, який допомагає з вирішенням багатьох питань — від формування актуальних прайс-листів до повідомлень про спецпропозиції. B2B-кабінет дозволяє оптимізувати низку «ручних» процесів та організувати самостійну роботу гуртових клієнтів. В результаті — зняти навантаження з менеджерів та прискорити обмін інформацією.

Переваги B2B-кабінету

Персональний кабінет B2B-клієнта містить всі дані для здійснення покупки юридичною особою. Незалежно від робочого графіку менеджера, користувач може отримати актуальну інформацію про наявність товарів, їх вартість, кількість доступних позицій на складі, та здійснити замовлення. Оформлена покупка відображається в профілі з актуальним статусом, наприклад «Нова», чи «В обробці». Це дозволяє клієнту відстежувати поставку товарів на всіх етапах, без необхідності уточнювати дані у співробітника компанії. 

Крім очевидної економії часу на обробку замовлення, B2B-портал зі зручним кабінетом користувача, дає бізнесу низку інших переваг.

Підвищення лояльності клієнтів

В особистому кабінеті зберігається інформація про взаємодії замовника з продавцем. Це дає можливість формувати для клієнта індивідуальні ціни та пропозиції, спираючись на обсяги та історію його покупок. Гнучка цінова політика та персональні знижки мотивують гуртових покупців продовжувати співпрацю з постачальником та не звертатись до його конкурентів.

Більш швидка взаємодія

Можливість оформлення покупок без участі менеджера в будь-який час дозволяє клієнтам гнучко керувати своїми замовленнями, спрощує та пришвидшує процес закупівлі товарів. При цьому, в разі потреби, легко уточнити всі важливі питання — в B2B-кабінеті клієнту відображаються контакти його персонального менеджера. 

Автоматизація процесів

Наявність B2B-кабінету дозволяє оптимізувати багато рутинних процесів, які можуть займати близько половини робочого часу менеджерів. Серед них щоденна відправка актуальних прайс-листів, узгодження доставок, робота з документацією. Автоматизація мінімізує ризик помилок, пов’язаних з людським фактором та допомагає підвищити рівень сервісу без найму додаткових працівників. Завдяки зменшенню кількості дзвінків, менеджери можуть більш ретельно опрацьовувати звернення тих клієнтів, в яких виникли проблеми із самостійним оформленням замовлень на B2B-порталі чи інші питання. 

Персоналізація в маркетингових комунікаціях

Інформацію про покупців, яку дозволяє зібрати B2B-портал, можна використовувати в рамках маркетингових активностей. Наприклад, для створення персональних пропозицій на основі попередніх замовлень покупця. Крім того, дані про клієнтів допомагають бізнесу краще вивчити його цільову аудиторію та відкоригувати стратегію просування бізнесу. 

Розмежування можливостей для різних сегментів клієнтів 

На B2B-порталі можна створити окремі групи для авторизованих користувачів з відображенням індивідуальних умов для кожної. Наприклад, для підприємців, які продають за моделлю дропшипінгу та гуртових компаній з власним складом встановити різні ціни, способи оплати та доставки. Завдяки цьому, авторизувавшись на сайті, користувачі завжди матимуть швидкий доступ до актуальної для них інформації. Крім того, розмежування різних типів замовників забезпечує більш персоналізований підхід в роботі з ними. Так, ви можете створити окрему групу для ключових B2B-клієнтів та встановити спеціальні знижені ціни.

Також можна налаштувати перегляд інформації не зареєстрованими користувачами — повністю чи частково обмежити доступ до каталогу, відображати роздрібні ціни чи вказати інші налаштування. 

Оптимізація ресурсів при продажах за кордон

За світовою статистикою, 83% B2B-покупців надають перевагу самостійному оформленню замовлень на сайті, а не через представника компанії. Тому при масштабуванні на іноземні ринки дуже важливо мати локалізований B2B-портал із особистим кабінетом користувача. Хорошоп подбав про легкий старт продажів за кордон для ритейлерів та B2B-компаній. Дізнайтесь більше про наш міжнародний напрямок Хорошоп.Export за посиланням.

Так як B2B-кабінет автоматизує процес здійснення покупок, співпрацювати з іноземними клієнтами значно простіше. Спілкування з менеджерами зводиться до мінімуму. Відповідно, для обробки запитів та консультування клієнтів потрібна менша кількість фахівців із знанням англійської чи іншої іноземної мови. Крім того, бізнес не залежить від часового поясу замовників, вони можуть оформлювати замовлення та відстежувати їх 24/7. 

Ключові розділи та функції B2B-кабінету 

Дані про користувача

На B2B-порталі розділ з даними про користувача відрізняється від аналогічного в інтернет-магазинах, орієнтованих на звичайних покупців. Крім базової інформації — ім’я, електронна пошта, номер телефону, місто — при реєстрації користувачу пропонується додати назву та сайт компанії, свою посаду. Корпоративні відомості рекомендується робити не обов’язковими для заповнення, адже велика кількість пунктів знижує показник конверсії. 

Інформація про замовлення

В цьому розділі зберігається детальна історія замовлень та оплат. B2B-клієнт може переглянути що та коли він купував, в якій кількості та за якою ціною. Поруч з номером замовлення також відображається його статус та сформована ТТН. Якщо товар ще не був отриманий, покупець може відстежити, на якому етапі доставки перебуває посилка. 

B2B-сегменту характерні регулярні та повторювані покупки. «Історія замовлень» дозволяє швидко знайти раніше придбані товари та додати їх в нове замовлення, що значно простіше пошуку потрібних позицій в загальному каталозі. 

Зворотний зв’язок з менеджером

Крім стандартних контактної інформації та форми зворотного зв’язку, в B2B-кабінеті мають бути присутні дані персонального менеджера замовника — ім’я, номер телефону, email. Так клієнт зможе швидко зв’язатись з представником компанії, який знайомий з його бізнесом та особливостями співпраці.

Фінансова інформація

В B2B-продажах процес розрахунку за товари дещо складніший, в порівнянні з роздрібною торгівлею. Продавець формує рахунок, після чого замовник вносить кошти за партію товарів. Сучасний B2B-портал з кабінетом користувача спрощує проведення платежів. Так, на Хорошоп B2B для гуртових клієнтів реалізована можливість автоматичного формування рахунку після оформлення замовлення. Коли оплату внесено, відповідні документи покупець також отримує онлайн. Крім того, в особистому кабінеті B2B-клієнт може самостійно поповнювати баланс для майбутніх покупок, контролювати витрати та переглядати деталі кожної транзакції. Якщо у покупця виникнуть труднощі з платежами, дані про проведені оплати може внести його персональний менеджер.

Індивідуальні прайс-листи

Як правило, гуртові покупці відвідують B2B-портал з вже чітким запитом та переліком позицій, які необхідно замовити. Бізнес-клієнти звикли працювати з прайс-листами для перегляду потрібної інформації про товари. Крім того, замовник може імпортувати файл на свій сайт для швидкого наповнення чи оновлення каталогу товарів. 

На Хорошоп B2B доступне формування індивідуального прайс-листа для клієнта безпосередньо в його особистому кабінеті. Прайс-лист формується автоматично та оновлюється раз на добу. В документі відображаються ті дані, які відкриті для перегляду на сайті, залежно від призначеної групи покупцеві. Якщо клієнт має повний доступ до інформації про товари, в прайс-листі він зможе переглянути:

  • ціну, встановлену для групи клієнта;

  • рекомендовану роздрібну ціну (РРЦ);

  • кількість позицій на складі;

  • основну інформацію про товар та посилання на фото в гарній якості.

Вигляд особистого кабінету користувача на B2B-порталі Хорошоп

Список обраних товарів

Розділ «Обране» обов’язковий для роздрібних інтернет-магазинів, однак B2B-бізнесу він також буде корисним. Список збережених товарів в особистому кабінеті клієнта робить процес планування замовлень більш швидким та зручним. B2B-покупці можуть зберігати товари для регулярних закупівель, стежити за зміною ціни на них, залишками на складі та першими дізнаватись про появу потрібних позицій у випадку їх відсутності в постачальника деякий час.

Висновок

B2B-кабінет є важливим елементом інтерфейсу інтернет-магазину гуртової торгівлі. Він автоматизує значну частину роботи B2B-компанії та спрощує процес покупок для її клієнтів. Особистий кабінет на B2B-порталах відрізняється від аналогічного розділу в магазинах, орієнтованих на звичайних споживачів та має включати низку додаткових можливостей. Хорошоп B2B врахував особливості B2B-ринку та реалізував всі ключові функції для зручної взаємодії продавця та замовника. Залишайте заявку на сайті Хорошоп, щоб створити свій B2B-портал із сучасним особистим кабінетом користувача.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів