Оптимізація рутинних процесів — один з кроків до ефективнішого управління інтернет-магазином. У цьому матеріалі зібрано сервіси, які доповнюють одне одного та допомагають швидше закривати щоденні завдання — від роботи із сайтом до взаємодії з клієнтами.
Автоматизація роботи в інтернет-магазині дає змогу знизити навантаження на команду та працювати ефективніше з меншими витратами ресурсів. Сучасні цифрові інструменти дозволяють спростити виконання низки завдань — від запуску сайту та його адміністрування до маркетингових комунікацій. Спеціалісти ApiX-Drive підготували огляд п’яти сервісів для оптимізації щоденних процесів в e-commerce бізнесі.
Чому варто використовувати інструменти для автоматизації завдань
Управління e-commerce-бізнесом складається з десятків процесів — технічних, маркетингових, сервісних. З розвитком інтернет-магазину необхідний час на їх виконання збільшується: зростає кількість замовлень, каналів комунікації, точок взаємодії з клієнтами. Автоматизація за допомогою e-commerce-інструментів допомагає оптимізувати щоденні завдання та дає змогу сконцентруватися на більш стратегічних процесах. На ринку доступно багато сервісів, які покривають різні напрями в роботі інтернет-магазину. Кожен має своє призначення, а поєднання кількох формують зручну екосистему та забезпечують комплексний підхід в автоматизації рутинних дій без додаткових фахівців.
Хорошоп
Хорошоп дозволяє створити інтернет-магазин без складної розробки, технічних навичок чи залучення програмістів. Платформа забезпечує легкий старт в онлайн-торгівлі, адже все вже готово: підприємець отримує готовий сайт, налаштовує його під свої потреби, вмикає в адмін-панелі потрібні інструменти і починає продавати. Про обслуговування сайту дбає команда Хорошоп — слідкує за безпекою та безперебійною роботою, займається оновленнями, впровадженням нових інструментів. Таким чином, продавці можуть значно зекономити час та кошти на вирішення технічних питань та адміністрування інтернет-магазину.
Ключові особливості Хорошоп
-
Можна створити повноцінний інтернет-магазин в кілька кроків. Для цього достатньо оформити онлайн-заявку, обрати дизайн, імпортувати товари, налаштувати потрібні функції та інтеграції і запустити сайт.
-
Інтернет-магазин на Хорошоп налаштовується за принципом конструктора з готових блоків та функцій. Користувач може керувати порядком розділів на головній сторінці сайту, змістом сторінок, структурою магазину, каталогом та картками товарів, редагувати макет дизайну. Це дозволяє максимально кастомізувати сайт без технічних навичок.
-
Підприємцям пропонується галерея дизайнів з понад безкоштовними 300 шаблонами. Завдяки великому вибору актуальне візуальне оформлення можна знайти для різних ніш і напрямків інтернет-магазинів.
-
Всі сайти на Хорошопі розроблені з урахуванням рекомендацій пошукових систем і SEO-спеціалістів, тому не потрібно витрачати час на технічну оптимізацію. Крім того, надаються інструменти для спрощеного SEO: шаблони для формування title, description, управління індексацією фільтрів, блоки для keywords та інші. Це дозволяє автоматизувати рутинні процеси для просування в пошуковиках.
-
На Хорошопі підприємці можуть продавати в роздріб, гуртом, за моделлю дропшипінгу, є окремі функції для торгівлі цифровими продуктами. Також передбачено інтеграції як з українськими, так і з закордонними сервісами, платіжним системами, логістичними службами, є мультимовність та мультивалютність. Це дозволяє швидко локалізувати сайт під інші ринки без «ручного» перекладу і найму додаткових спеціалістів.
-
Користувачі мають змогу швидко перенести свій інтернет-магазин на Хорошоп з OpenCart, WooCommerce, Bitrix та інших CMS.
ApiX-Drive
ApiX-Drive — no-code конектор систем та застосунків, за допомогою якого підприємці можуть автоматизувати передавання даних, комунікацію з клієнтами, збір і обробку лідів та багато інших процесів, актуальних для e-commerce бізнесу.
Ключові особливості ApiX-Drive
-
У каталозі доступні сотні інтеграцій, розподілених за категоріями: CMS, CRM, маркетплейси, чат-боти, месенджери, платформи email/SMS розсилок, рекламні системи, AI рішення тощо.
-
Користувачі можуть налаштувати інтеграцію за кілька хвилин у no-code режимі через зручний інтерфейс. Для цього не знадобляться спеціальні навички або допомога програмістів.
-
Інтеграції для Хорошоп дозволяють підприємцям автоматично передавати дані про замовлення, клієнтів, товари з інтернет-магазину до CRM, сервісів розсилок, обліку та інших зовнішніх програм.
-
ApiX-Drive допомагає гнучко оптимізувати та пришвидшити контакт з клієнтами завдяки інтеграціям інтернет-магазинів з різними каналами комунікації.
-
E-commerce підприємці часто використовують ApiX-Drive для автоматизації рекламних та маркетингових кампаній. У цьому їм допомагають інтеграції з email та SMS-сервісами, рекламними кабінетами, конструкторами вебформ тощо.
Zoho CRM
Zoho CRM — одна з найвідоміших CRM для e-commerce бізнесу з широким набором інструментів для управління продажами, клієнтською базою та маркетинговими активностями. Zoho допомагає автоматизувати роботу з лідами, відстежувати їхню взаємодію з магазином, керувати воронкою продажів і підтримувати зв’язок із клієнтами через різні канали. Система також пропонує аналітику, інструменти прогнозування та персоналізовані налаштування.
Ключові особливості Zoho CRM
-
Модуль Sales Signals забезпечує контроль над лідами, дозволяючи отримувати повідомлення про будь-які взаємодії з потенційними клієнтами та миттєво реагувати на них. Також він сповіщає про активність лідів у сторонніх застосунках та допомагає обробляти замовлення з різних джерел: чат-боти, соціальні мережі, Google Ads тощо.
-
Zoho пропонує ШІ асистента Zia. Інструмент автоматично оцінює кожного ліда та прогнозує його шанси на конвертацію у реального клієнта за допомогою проведення лід-скорингу. Також він генерує персоналізовані інсайти на основі даних про продажі та фідбеку від покупців.
-
Функції лід-менеджменту полегшують розпізнавання якісних лідів для окремої роботи з ними для підвищення конверсії. Сервіс допомагає контролювати всі етапи проходження потенційного клієнта по воронці продажів.
-
Zoho CRM підтримує омніканальну комунікацію — система дозволяє взаємодіяти з клієнтами через електронну пошту, IP-телефонію, соціальні мережі, SMS, онлайн-чати, чат-боти та інші канали.
-
Підприємці можуть зібрати в одному місці дані про всі ключові процеси — ліди, замовлення, контакти, маркетингові кампанії, завдання. CRM дає змогу створювати деталізовані звіти, експортувати їх у форматах Excel, CSV або PDF. Для зручності доступні візуалізації даних у вигляді графіків і діаграм.
Mailchimp
Mailchimp — популярний американський сервіс для email-маркетингу. Він пропонує інструменти для запуску і аналізу email-розсилок та омніканальних кампаній. Також Mailchimp допомагає з таргетингом та сегментацією аудиторії.
Ключові особливості Mailchimp
-
Зручний drag-and-drop конструктор дозволяє з легкістю створювати email-розсилки з блоків та шаблонів, кастомізувати дизайн листів, додавати в них зображення, відео, опитування та інший контент.
-
Вбудовані ШІ-функції дозволяють генерувати тексти та заголовки для листів, перевіряють готовий контент на помилки й покращують його.
-
Mailchimp допомагає гнучко автоматизувати email-кампанії та follow-up з нуля або за допомогою десятків шаблонів. Користувачеві достатньо обрати необхідні правила та тригери, на основі яких система запускатиме розсилки.
-
Cервіс дає змогу якісно сегментувати аудиторію за різними параметрами — демографічними даними, геолокацією, історією взаємодій тощо. Додавати нові контакти у базу розсилок можна вручну, через масове завантаження із CSV-таблиць або імпортувати зі сторонніх джерел, наприклад CRM.
-
Завдяки інструментам таргетингу можна налаштувати релевантну аудиторію для кампаній. Доступні такі критерії, як минулі дії, сума витрат, ймовірність покупки тощо.
-
За допомогою Mailchimp крім email-маркетингових кампаній, можна запускати також розсилки в месенджерах, наприклад WhatsApp, надсилати SMS та push-повідомлення.
AI чат-боти
Популярні ШІ-інструменти, наприклад ChatGPT, Gemini, Claude, Perplexity, допоможуть оптимізувати окремі e-commerce процеси та пришвидшити виконання деяких завдань. Завдяки ШІ можна спростити роботу з контентом, аналізом, прогнозуванням. Водночас результати роботи ШІ-сервісів потребують ручного доопрацювання та перевірки, тому їх слід розглядати як допоміжні, а не повністю автономні рішення. Як використовувати штучний інтелект в інтернет-магазині, читайте в статті.
Ключові особливості AI чат-ботів
-
Алгоритми штучного інтелекту ефективно виконують завдання з генерації або редагування заголовків та текстів на різних мовах, SEO-тегів. Їхні можливості допомагають підприємцям частково автоматизувати процес створення контенту, наприклад для карток товарів.
-
Деякі рішення, такі як ChatGPT, дозволяють створити кастомізовану версію AI чат-боту, яка по мірі її «навчання» буде виконувати специфічні завдання, актуальні для конкретного інтернет-магазину.
-
ШІ чат-боти полегшують роботу менеджерам інтернет-магазинів та допомагають швидко і точно знаходити інформацію про товари для клієнтів. Також вони здатні формувати персоналізовані рекомендації, спираючись на історію взаємодій покупця з інтернет-магазином.
-
Вбудовані у чат-боти AI моделі мають змогу проводити базові дослідження ринку та конкурентів, прогнозувати попит на окремі товари чи послуги, а також виконувати інші аналітичні завдання. Завдяки цьому підприємці можуть отримати персоналізовані інсайти та користуватися цими даними при підготовці маркетингових кампаній.
Висновок
Представлені у цьому огляді інструменти доповнюють один одного та забезпечують комплексну оптимізацію ключових для e-commerce бізнесу процесів:
-
за допомогою платформи Хорошоп підприємці можуть легко створити інтернет-магазин та адмініструвати його, витрачаючи на це мінімум часу;
-
no-code сервіс ApiX-Drive дозволяє автоматизувати трансфер даних до сторонніх систем;
-
Zoho CRM оптимізує процеси, пов'язані з лід-менеджментом та взаємодією з клієнтами;
-
Mailchimp допомагає автоматизувати запуск email-розсилок та листів в месенджерах.
-
з AI чат-ботами можна швидше виконувати різнопланові завдання, наприклад зі створення контенту та аналізу ринку.
