Soft Bounce (укр. м'який відскок) — це термін з email-маркетингу, який описує ситуацію, коли лист не доставлено одержувачу, але не через проблеми з адресою електронної пошти. Причини з яких виникає Soft Bounce тимчасові і вина за них не лежить на відправнику. Наприклад, листа не отримано, тому що поштова скринька повна, виникли проблеми зі зв'язком або поштовим сервером.
Soft Bounce не слід плутати з Hard Bounce (жорсткий відскок) — у цьому випадку лист не доставляється, тому що припущені помилки в адресі електронної пошти або поштовий профіль деактивовано і більше не існує. При Soft Bounce адреса одержувача вірна, а проблеми з доставкою, як правило, пов'язані з технічними неполадками і вже повторне відправлення буде успішним. Однак якщо випадки Soft Bounce повторюються кілька разів і не виправляються, то Soft Bounce стає Hard Bounce.
Для зменшення випадків Soft Bounce важливо регулярно очищати базу розсилок – потрібно перевіряти список контактів на наявність недійсних адрес та видаляти їх. Крім того, рекомендується використовувати перевірені та надійні сервіси для надсилання електронних листів, які надають додаткові інструменти для моніторингу та керування Soft Bounce.
Загалом Soft Bounce є тимчасовим явищем і зазвичай не сигналізує про серйозні проблеми з розсилкою. Часто проблема вирішується повторним надсиланням листа. Тривожним сигналом буде, якщо Soft Bounce повторюється кілька разів, або виникає занадто часто. У такому разі важливо перевірити адресу електронної пошти та переконатися, що вона дійсна та актуальна. Soft Bounce можна використовувати для оцінки ефективності email-маркетингу. Якщо відсоток Soft Bounce надто високий, то це ознака того, що потрібно покращити якість бази для email-розсилки та інструментів, які використовуються для надсилання листів.