Коефіцієнт конверсії — це відсоток користувачів, які виконали цільову дію. Коефіцієнт конверсії активно використовується в інтернет-маркетингу та продажах, як один із індикаторів ефективності роботи. Цільовою дією, тобто конверсією, можуть бути різні процеси: підписка на розсилку, клік по оголошення, перехід за посиланням, купівля товару, заповнення форми тощо.
Коефіцієнт конверсії виражається у відсотках. Показник розраховується у всіх сервісах веб-аналітики та маркетингових інструментах. Також його неважко порахувати самостійно. Для цього візьміть число тих, хто виконав цільову дію, та розділіть на загальну кількість користувачів, а отриману цифру помножте на 100%. Наприклад, ви розмістили форму для збору даних у Facebook, яка потрібна для отримання лідів. Тепер ви хочете дізнатися, наскільки успішним було це оголошення, а критерієм успіху для вас є заповнення форми. Припустимо, що 3000 користувачів побачили оголошення і 210 осіб виконали цільову дію. Тоді коефіцієнт конверсії становитиме 7%.
Коефіцієнт конверсії використовують у всіх маркетингових активностях. За допомогою нього можна оцінити успішність дій компанії та дізнатися реакцію користувачів на рекламу. Надто низький показник вказує на неефективність просування та необхідність змін у рекламі. Крім того, показник допомагає оцінити фінансову доцільність просування. Якщо зі збільшенням інвестицій у рекламу зростає коефіцієнт конверсії, то вкладення вигідні.
Не менш корисно рахувати коефіцієнт конверсії в онлайн-продажах. Показник може розповісти відразу про багато проблем. Наприклад, ви потрапили у ситуацію, коли користувачі додають товар у кошик, але на етапі оформлення замовлення відмовляються від покупки. Ви побачите в аналітиці, що коефіцієнт конверсії у продажі надто низький і почнете шукати причину. Проблема може виявитися у складній формі оформлення замовлення чи поганій роботі сайту.
Оцінюючи коефіцієнт конверсії важливо враховувати контекст, а саме загальну кількість користувачів. Якщо на сайт заходять лише 10 осіб, то цілком нормально побачити коефіцієнт конверсії на рівні 60-80%. Але треба розуміти, що при збільшенні аудиторії коефіцієнт конверсії знижується і досягти того ж показника буде складно. У сайтів з великою аудиторією коефіцієнт конверсії може становити пару відсотків, але в кількісному вимірі це буде тисяча людей. З цієї причини коефіцієнт конверсії потрібно розглядати тільки у зв'язці з іншими показниками аналітики.