Повернутися до списку

Канонічна URL

Канонічна URL — це сторінка сайту, яка вважається основною серед усіх її дублікатів. Власник сайту вибирає яку версію сторінки вважати канонічною, щоб вказати пошуковому боту, що саме її потрібно індексувати, а решту версій не брати до уваги. Для вибору канонічної URL-адреси, власнику сайту потрібно вказати в розділі HEAD HTML-коду сторінки тег rel=”canonical”. Якщо цього не зробити, то пошукова система сама вирішить яку URL-адресу вважати канонічним. Можливий також варіант, коли система вважатиме канонічними кілька адрес і тоді це призведе до негативних наслідків для сайту.

Канонічні URL дуже важливо прописувати для багатосторінкових сайтів, де можуть зустрічатися сторінки, на які ведуть відразу кілька різних адрес, або де є сторінки з невеликими відмінностями. Наприклад, в інтернет-магазині можна потрапити на сторінку товару за допомогою різних комбінацій фільтрів, через які змінюватиметься кінцева URL-адреса. На самій сторінці товару можна перемикати модифікації товару, наприклад, змінювати колір футболки. Контент сторінок майже не відрізнятиметься, тому потрібно вказати, яка з цих версій вважається канонічною.

Канонічна URL виконує відразу кілька функцій:

  • допомагає досягти індексації необхідних сторінок;
  • дозволяє вибрати сторінку, яку власник сайту хоче відображати в органічному пошуку;
  • сприяє SEO-просуванню;
  • полегшує збирання статистики для сторінок сайту.

Після вибору канонічної URL, пошуковий бот скануватиме дублікати сторінки значно рідше і вони не будуть ранжуватися пошуковою системою. Пошуковому боту буде простіше зрозуміти яка сторінка найрелевантніша з усіх і проіндексувати її. Тег rel="canonical" не обов'язково використовувати тільки для сторінок, які мають повні дублі. Навіть якщо контент сторінок трохи відрізняється, то рекомендується вказувати канонічну URL для уникнення плутанини.

Для того, щоб дізнатися, які сторінки сайту вважаються канонічними, можна скористатися Google Search Console. Навіть якщо власник не ставив тег rel=”canonical”, пошукова система може самостійно вибрати канонічні URL. Також система може вибрати канонічну сторінку на власний розсуд, навіть якщо тег вказаний для іншої URL-адреси. rel="canonical" це лише один з маркерів, який сигналізує пошуковому роботу про канонічний URL. Крім нього, система враховує протокол, контент сторінки та присутність адреси в карті сайту.

Запустити свій інтернет-магазин
img

Потрібно більше інформації?

Відповімо на будь-які питання

Безкоштовний тест 7 днів