А/B тестування — це спосіб порівняння двох рішень, з метою виявити яке з них краще сприймає аудиторія. А/В тестування застосовується для сайтів, банерів, реклами, розсилок, форм підписок та закликів до дії. Метод дозволяє протестувати різні гіпотези та зробити вибір на користь кращого рішення.
Принцип роботи А/В тестування дуже простий. У компанії є продукт, який вона хоче змінити, але не впевнена, чи будуть ці зміни ефективні. Для того, щоб це з'ясувати компанія робить дві версії продукту: стару та нову, із внесеними змінами. Після цього показує обидві версії своєї аудиторії. При цьому кожну версію бачить лише половина аудиторії. Далі компанія дивиться на результати тестування і вирішує на яку з версій продукту аудиторія відреагувала краще. Для цього компанія має вивчити веб-аналітику та порівняти показники для двох версій. Наприклад, для email-розсилки це може бути CTR листу. За результатами А/В тестування компанія може ухвалити кілька рішень:
- якщо варіант А, тобто стара версія продукту, показала себе краще, ніж варіант B, все залишається як було;
- якщо показники варіанта B були кращими, то компанія використовує нову версію продукту;
- якщо варіанти А і B показали схожий результат, то компанія на власний розсуд вибирає яку версію продукту вони залишають.
В залежності від рішення, яке ви маєте намір тестувати, способи поділу аудиторії можуть відрізнятися. Якщо йдеться про баннерну рекламу, то можна запустити дві окремі рекламні кампанії. Для email-розсилок можна розділити базу контактів вручну, або скористатися вбудованими інструментами А/В тестування від сервісу розсилок. Можна навіть вручну зібрати фокус-групи та дати їм протестувати рішення. Такий підхід буде ефективним, якщо йдеться, наприклад, про сторінку сайту.
До А/В тестування потрібно підходити комплексно та враховувати низку моментів перед його проведенням. Насамперед потрібно сформувати гіпотезу, яку збираєтеся перевірити. Вам потрібно вирішити, що саме, чому і як ви хочете змінити. Це рішення має бути обґрунтованим та мати під собою конкретну мету. Наприклад, збільшення кількості підписок на розсилку шляхом зміни спливаючого вікна. Далі потрібно визначитися з тим, який елемент спливаючого вікна буде змінений. Для А/B тестування потрібно змінювати лише один елемент, інакше ви не зрозумієте, які зміни принесли ефект. Також перед запуском тестування переконайтеся, що у вас підключена веб-аналітика, яка розповість про результати тестування.