Друга частина спілкування з клієнтами Хорошопу про їхню роботу під час війни з росією.
У цій статті ми продовжуємо знаймоти вас з історіями клієнтів Хорошопу. Вони розповіли про повернення до роботи, після нападу росії, труднощі з якими зіткнулися та багато іншого. Першу частину статті про роботу інтернет-магазинів під час війни читайте за посиланням.
Інтернет-магазин товарів для дому Optiym
Вирішили відновити роботу інтернет-магазину в середині березня. На роботу повернулися майже всі робітники. Ситуація на той момент була складною — накопичилися неоплачені податки, рахунки за інтернет-магазин та рекламу. Після відкриття, продажів було замало та виникали думки повторно закрити магазин. Але через тиждень ситуація змінилася на краще. До кінця березня вдалося погасити рахунки за рекламу та сайт, який платформа не блокувала, пішовши нам на зустріч.
Доступ до складу залишився, але новий товар не отримуємо — продаємо старі запаси, яких вистачить на кілька місяців. Вже в середині квітня ми вийшли на половину довоєнного доходу, хоч у нас товари не першої потреби. Про прибуток говорити рано, але на оплату податків, зарплат і рахунків вистачає. Поки що працюємо лише за повною передоплатою. Можливо, скоро повернемо відправку післяплатою, тому що, незважаючи на війну, кількість відмов не збільшилася.
Рекламне просування Google довелося починати з нуля. Система навчалася 8 днів, протягом яких не надходило замовлень та борг за рекламу лише збільшувався. Потім все стабілізувалося і реклама почала давати ефект. Початковий бюджет становив 10% від довоєнного, а до кінця березня — збільшився до 25% від мирних показників. Ціна за клік зараз зменшилася приблизно вчетверо.
Головна проблема, з якою зіткнулися після поновлення роботи, — це логістика. Особливі труднощі були у Нової Пошти. На єдиному відділенні стояли величезні черги, а частина посилок загубилася і ми досі не знаємо, де вони. Робота Нової Пошти нормалізувалася вже в квітні, коли відкрилися всі відділення та зникли черги. Паралельно ми почали співпрацювати із Укрпоштою. На наш погляд, вони зараз справляються краще за інших.
Інтернет-магазин сировини та інструментів для кондитерів Pomelochi
Продажі відновилися на початку березня. Магазином займаюся я сама і мені не довелося заново все організовувати. Повернутись до роботи допомогли малогабаритність товарів та їх зберігання у доступному місці. Для пошуку клієнтів спеціально просуванням не займалася, тому що працюю у своїй ніші з 2009 року і моя репутація діє краще за будь-яку рекламу.
Клієнти мого магазину — маленькі кондитерські магазини, кафе та приватні кондитери. Закриття деяких із них відображається на рівні продажів. Багато постачальників тимчасово припинили роботу і це ускладнило закупівлю продукції. Мені доводилося самостійно їздити по товар. Всі ці проблеми, разом із перебоями у роботі пошти, помітно збільшили час доставки до деяких регіонів, але клієнти все розуміють.
Перше замовлення після початку війни отримала 2 березня від клієнтки з москви. Моя відповідь була дуже емоційною і короткою: клієнтка вирушила слідом за російським військовим кораблем. Наступне замовлення надійшло 8 березня від постійної клієнтки з Ужгорода. Таким чином, від нападу Росії до початку продажів минуло майже два тижні. Асортимент та ціни не змінювалися.
Волонтерством для армії займаюсь з 2014 року. До 2018 року допомагала переселенцям з окупованих територій та воїнам АТО, потім плела маскувальні сітки. З 25 лютого, після початку повномасштабної війни, допомагаю на кухні одного з батальйонів ТРО Києва.
Магазин натуральної косметики власного виробництва Ptichkin Sad
Почали працювати через 4 дні після початку війни. Наш бізнес разом зі складом знаходиться у Києві і ми їх нікуди не перевозили. Але багато співробітників магазину переїхали і в команді залишилося лише двоє людей. Ми виготовляємо косметику самостійно та багато процесів виробництва потрібно контролювати особисто. Нам довелося терміново шукати заміну працівникам, які виїхали. З інгредієнтами теж проблеми — нові не постачаються, тому використовуємо лише ті, що залишилися у нас та постачальників на складі.
Знижки та рекламу відключили з першого дня війни. Пізніше повернули рекламу лише для Instagram. Основний акцент у просуванні зробили на роботі з існуючою базою клієнтів через email-розсилки. Для збільшення продажів плануємо вихід на Etsy. Через Instagram активно комунікуємо та несемо меседжі, що перемога буде за нами. Також повідомили клієнтам, що за особливої необхідності вони можуть написати в direct та отримати 15% персональної знижки. У вільний від роботи час допомагаємо біженцям із поселенням та закуповуємо бронежилети для ЗСУ.
Інтернет-магазини, незважаючи на різні проблеми, успішно працюють під час війни. Ми закликаємо повертатися до роботи мерчантів, які перебувають у безпеці та тимчасово закрили свій бізнес. Це допоможе вам, вашим співробітникам, клієнтам та українській економіці.