В агенцію PROject SEO звернувся клієнт Хорошопу, який поєднує у своєму інтернет-магазини відразу кілька товарних ніш. Читайте у статті, як фахівці організували пошукову оптимізацію такого складного магазину.
До агенції PROject SEO звернувся клієнт Хорошопу, який має незвичне поєднання в асортименті – музичні товари, відеоігри так аксесуари до них. Клієнт прагнув збільшити кількість запитів у топ-10 видачі Google і досягти зростання органічного трафіку. Додатково спеціалісти мали завершити переїзд на україномовну версію сайту в якості основної.
На початку такий ф’южн з семантики викликав багато запитань, але вже після проведення перших дооптимізацій контенту був зафіксований ріст позицій в обох напрямках. Сайт став успішно конкурувати як з музичними, так і з геймерскими вузькоспеціалізованими магазинами. Як спеціалісти PROjectSEO впоралися з поставленими задачами та до яких результатів це призвело – читайте у нашому кейсі.
Формування стратегії комплексного SEO-просування
В рамках розробки пропозиції був запропонований наступний план робіт:
-
проведення та виконання комплексного SEO-аудиту;
-
доналаштування систем аналітики;
-
контентна оптимізація;
-
формування органічного профілю зовнішніх посилань різних типів: безанкорних, крауд-посилань, крауд формату TIER2, посилань з трастових доменів тощо;
-
комплексна робота з відгуками клієнтів;
-
надання актуальних рекомендацій з розвитку проєкта;
-
завершення переїзду на основну україномовну версію сайту.
В процесі реалізації стратегії просування команда PROject SEO зіштовхнулася з рядом зовнішніх чинників, які гальмували розвиток проєкту. Наприклад, абсолютно всі роботи над просуванням мали проходити попереднє погодження. З одного боку це негативно впливало на строки реалізації поставлених задач, з іншого – підкреслювало рівень експертності розробленого контенту.
В умовах широкомасштабного вторгнення, планових та екстрених відключень електроенергії, впровадження глобальних апдейтів Google, інтернет-магазин продовжував зростати в контексті позицій, трафіку та охоплення високочастотних ключових запитів.
Базові налаштування
На момент звернення, у клієнта вже була налаштована панель вебмайстра Google Search Console та застаріла версія аналітики Google Universal, яка вже закрита від 1 липня 2024 року. Хоча обмеження в роботі аналітики почали застосовуватися зі сторони Google роком раніше. Тому було прийнято рішення замінити застарілу аналітику Universal на актуальнуGoogle Analytics 4.
Завдяки функціональним можливостям адмін-панелі сайту налаштування проводилися за лічені хвилини. Для цього було достатньо зробити декілька кроків:
-
Виконати трансфер з Universal на GA4.
-
Додати ідентифікатор відстеження аналітики у форматі G-XXXXXXXXXX в код Google Tag – UA, GA4, AW (gtag.js) в розділі Маркетингові сервіси.
-
Прив’язати GA4 для відображення статистики в дашборді: Загальні налаштування — Аналітика: Ідентифікатор ресурсу GA4 — Обрати ресурс.
Статистика відвідувань почала відображатися на стартовій сторінці адмін-панелі відразу після завантаження даних за останні 14 днів.
SEO-аудит та внутрішня оптимізація
В перший місяць просування був проведений аудит сайту на наявність помилок з метою їх виправлення. Більшість технічних аспектів не викликали запитань, оскільки інтернет-магазин реалізований на оптимізованій платформі.
В результаті аудиту був сформований список робіт:
-
усунення помилок (биті 404-URL, 301-редиректи), що виникали через копіювання зовнішніх зображень та неправильно налаштованої внутрішньої перелінковки;
-
розробка та інтеграція нових мета-тегів;
-
виправлення існуючих дублів мета-тегів;
-
розширення семантичного ядра за рахунок оптимізації фільтрів категорій;
-
необхідність доопрацювання існуючих текстів для пріоритетних категорій, включно з виправленням форматування.
Реалізація всіх технічних правок була виконана в короткі терміни, що одразу принесло результат.
Виправлення помилок
Абсолютно всі 404 URL та внутрішні 301-редиректи на сайті виникли через копіювання зображень зі сторонніх ресурсів, без завантаження у власну бібліотеку, а також за рахунок неправильно налаштованої перелінковки. Додатково були опрацьовані 404 URL з Google Search Console, що дісталися у спадок проєкту від минулого шаблону інтернет-магазину на Wordpress:
-
биті URL попередньо експортувалися з консолі;
-
під кожний 404 лінк підбирався відповідник для налаштування 301-редиректу;
-
списки опрацьованих редиректів зручно завантажувалися єдиним списком через адмін-панель.
Інтеграція масок мета-тегів
Хорошоп надає вичерпні інструкції з налаштування мета-тегів, які можна виконати за допомогою індивідуальних прописів в кожному розділі або використовуючи можливості SEO-шаблонів.
Для мета-тегів були використані= SEO-шаблони, кожний з яких розроблявся індивідуально поверх стандартних масок. Додатково були використані змінні {Сторінка: [pageNumber]} – вказівники номерів сторінок пагінації для категорій.
Якщо прописувати мета-теги в категоріях не через SEO-шаблони, а в налаштуваннях структури сайту, – тоді змінні не працюватимуть і оптимізувати сторінки пагінації стане неможливо. Приклад оптимізованих мета-тегів сторінок пагінації:
Переїзд на україномовну версію сайту в якості основної
Перед тим як звернутися до агенції, клієнт вже розпочав переклейку мовних версій. Будь-яка переклейка URL, в тому числі при зміні основної мовної версії, несе за собою ризики короткочасної втрати трафіку. При переході за основним посиланням головної сторінки сайт редиректив на аналогічну сторінку з вкладенням /ru/. Таким чином, всі російськомовні сторінки сайту були реалізовані у підпапках /ru/, а україномовні – /ua/.
Задача спеціалістів полягала у тому, щоб переклеїти всі варіанти URL сайту з підпапки /ua/ на варіант без підпапок. Тоді основна версія сайту стане україномовною, що вимагає ЗУ «Про забезпечення функціонування української мови як державної».
Зміна основної мовної версії сайту завжди загрожує падінням трафіку. Щоб убезпечити сайт від цього, командою PROject SEO реалізований наступний алгоритм дій.
-
Запущено переіндексацію сайту за допомогою сервісу Google Indexing API в умовах існуючих переклейок на підпапки /ru/.
-
Проведено моніторинг індексації через Google Search Console.
-
Після того, як потрібні сторінки переіндексувалися, була сформована заявка в службу підтримки Хорошоп з метою переклейки всіх URL у підпапках /ua/ на варіант без підпапок.
-
Виправлено внутрішню перелінковку.
-
Запущено повторну переіндексацію сайту.
В результаті переїзд відбувся не тільки без втрати трафіку, а навпаки розпочав зростати ще більш ефективно.
Оптимізація контенту
Контентна дооптимізація на сайті проводилася відповідно до пріоритетів клієнта. Пріоритет №1 – розробити нові оптимізовані SEO-тексти під неопрацьовані категорії та фільтри:
-
інтеграція цільових ключових слів;
-
використання розширених списків топонімів;
-
формування маркованих списків;
-
налаштування перелінковки на пріоритетні сторінки каталогу;
-
оптимізація зображень.
На сьогоднішній день загальна кількість опрацьованих пресетів фільтрів, завдяки яким вдалося розширити структуру товарного каталогу, складає 206 нових цільових сторінок.
На відміну від багатьох CMS на ринку, можливості Хорошоп в оптимізації пресетів нічим не відрізняється від категорій. Більше того, пресети можна налаштовувати не на одне значення фільтру, а на декілька одразу, що значно збільшує можливості для створення нових сторінок навіть зі специфічною семантикою.
За умови формування розширенної структури за допомогою пресетів, рекомендуємо візуалізувати товарний каталог інтернет-магазину налаштувавши відображення Мапи сайту.
Таким чином на сторінці Мапи сайту можна буде легко орієнтуватися в структурі товарного каталогу, яка відображатиме поточні категорії, підкатегорії, а також налаштовані фільтри категорій інтернет-магазину.
Пріоритет № 2 – дооптимізувати вже опубліковані матеріали зі сторони клієнта:
-
проведені правки мета-тегів;
-
додавалися додаткові ключові запити;
-
в окремих випадках переписувалися фрагменти тексту;
-
виправлявся переспам ключових слів;
-
змінювалася структура підзаголовків H2-H3;
-
інтегрувалися мікророзмітки FAQPage, а також таблиці з цінами.
На більшості дооптимізованих сторінках одразу сформувалися розширені сніпети у пошуковій видачі.
Зовнішня оптимізація
Фахівцями розроблена стратегія поетапного нарощування зовнішніх посилань різних типів, щоб забезпечити органічне збільшення доменів-донорів на проєкті. В результаті були опубліковані:
-
посилання з трастових донорів;
-
посилання з форумів, блогів, каталогів в рамках проведення робіт з крауд-маркетингу;
-
безанкорні посилання;
-
посилання типу TIER2 на сайти донори для посилення та розгалуження зв’язків між донорами.
Нарощування посилань відбувалося з використанням 20% комерційних та брендових анкорів від загальної кількості.
Результати просування
Ефективність просування сайту за останні 6 місяців, включно з періодами екстрених та планових відключень світла на всій території України. Кількість кліків збільшено на +23%.
Близько 30,15 тис. запитів у ТОП-10 видачі Google. Ріст +6,53 тис. від початку комплексного просування.
До початку співпраці:
Збільшено загальну видимість сайту майже в 5 раз за рік.
Попри всі зовнішні чинники, які відбуваються в умовах широкомасштабного вторгнення, та складне поєднання двох різних ніш, сайт продовжує стабільно зростати в рамках визначеної стратегії просування. Якщо вашому інтернет-магазину потрібна пошукова оптимізація, то партнер Хорошопа компанія PROject SEO допоможе вам. Більше про послугу читайте за посиланням.