Запуск просування через Google Shopping — це непростий, багатоетапний процес, який вимагає особливої уваги від продавця. Під час налаштування реклами, легко припуститися помилки, яка порушить роботу всієї рекламної кампанії. Розповідаємо у нашій статті, як уникнути такої ситуації.
За роки роботи в Україні Google Shopping став дуже популярним серед власників інтернет-магазинів. Сервіс допомагає отримувати результати без особливо великих вкладень. Але налаштування Google Shopping є досить складним і новачок може припуститися помилок, які, згодом, порушать роботу каналу продажів.
У цій статті ми розповімо, які помилки слід уникати, щоб Google Shopping працював і приносив прибуток. Дякуємо за консультацію в підготовці матеріалу Миколі Лукашуку з marketing.link.
Особливості роботи Google Shopping
Жорсткий контроль з боку Google
З кожним роком Google посилює вимоги до мерчантів. Компанія прагне того, щоб у видачі були лише якісні оголошення. Навіть якщо товарний фід та сайт інтернет-магазину відповідає вимогам Google — цього недостатньо. Існує низка інших правил, яким потрібно відповідати.
Ми в Хорошопі постійно впроваджуємо рекомендації Google, але облікові записи деяких клієнтів все одно блокуються системою. Приводом є помилки, яких допускають користувачі під час налаштування. За даними нашого опитування, 45% інтернет-магазинів настроюють Google Shopping самостійно, не вдаючись до допомоги фахівців.
Головні проблеми у налаштуванні Google Shopping
Використання неправдивих заяв
Використання помилкових заяв — це найчастіша помилка під час налаштування Google Shopping. Продавці люблять прикрасити опис товарів нічим не підкріпленими фразами. Наприклад, написати «це найм'якша подушка у світі». Навіть якщо обіцяне теоретично можливе, але малоймовірне, система не пропустить такий товар. Для вирішення проблеми приберіть з опису такі формулювання.
Відсутність умов покупки
Продавці припускаються помилки, не прописуючи умови оплати і всі можливі витрати покупця. Не можна замовчувати, що ціна товару залежить від:
-
аукціонного ціноутворення;
-
вартості підписки;
-
умов договіру;
-
схеми оплати.
Прозоро розкажіть про обмін, повернення, доставку та умови використання товару. Якщо інформації не буде або вона буде нечіткою, продавець не пройде модерацію. Трактування на сторінці «Оплата та доставка/Повернення та обмін» повинні бути однозначними. Про всі додаткові витрати, наприклад, комісію за оплату, теж необхідно сказати.
Розбіжність у інформації
Є три помилки, через які найчастіше виникає проблема з розбіжністю в інформації.
-
Інформація на сторінці «Оплата та доставка» не відповідає інформації в блоці «Доставка та Оплата» на сторінці товару та інформації, яка відображається під час оформленні замовлення. Наприклад: різна ціна за доставку, різна комісія за оплату тощо.
-
На сайті вказані всі дані про доставку, а в налаштуваннях мерчанта ціна або терміни доставки зазначені невірно.
-
В описах товарів міститься інша інформація про доставку чи оплату ніж у блоці «Доставка та Оплата» на сторінці товару.
Якщо у вас магазин на платформі Хорошоп, то інформація на службових сторінках має бути ідентична тій, що у блоках «Доставка, Оплата, Повернення, Обмін» на сторінці товару. Перевірте це у розділі «Установки» > «Загальні налаштування».
Не вдалося отримати зображення (очікується сканування)
Проблема відрізняється для нових товарів на наявному магазині, та в повністю новому магазині.
Якщо магазин запущений понад 2 місяці тому й були додані нові товари — проблема виникає з двох різних причин і для їх вирішення зазвичай потрібно просто зачекати.
-
Якщо проблема виникла після додавання товарів, дочекайтеся закінчення первинної перевірки Google Merchant. Вона займає, як правило, від 2-3 днів до 2-3 тижнів.
-
Якщо проблема виникла через деякий час успішної роботи, то швидше за все її викликала автоматична перевірка товарів. Протягом трьох днів товари знову активні.
Найпростіший спосіб перевірити конкретний товар в індексі — загуглити з оператором site:URL товару. Якщо конкретний товар не перший — можна пришвидшити вручну конкретну позицію через Google Search Console вставивши URL та попередній перегляд (ліміт до 10 URL, потрібно зачекати).
Якщо магазин новий та його тільки відкрили до індексування — зазвичай потрібно чекати до 2-3 місяців, щоб проіндексувались сторінки, й лише після того додавати фід в Google Merhant Center Next. Пришвидшити індексування можливо роботами по SEO, як мінімум налаштуванням SEO-шаблонів та додавши файл sitemap.xml в Google Search Console.
Якщо проблема не зникла, зверніться до підтримки Google, щоб дізнатися про причини блокування.
ВАЖЛИВО! На стороні Хорошоп всі стандартні зображення відкриті для індексації.
Цільова сторінка для комп'ютерів/мобільних недоступна
Проблема з'являється, коли товар видалено на сайті та сторінка видає помилку 404, але інформація на стороні Мерчанта не оновилася. Для вирішення проблеми перегенеруйте фід на сайті та оновити його на майданчику.
Занадто маленьке зображення
Google Shopping має рекомендований розмір зображень товарів — 800х800 пікселів. Коли зображення не відповідає вимогам, воно не проходить модерацію. Загальні відомості та вимоги щодо зображень ви можете прочитати тут.
Рекламний overlay на зображені
Поширена причина блокування в Google Merchant Center — рекламний overlay на зображенні. Якщо на фотографіях є логотипи, водяні знаки, заклики до дії або УТП, то Google відхиляє такі товари. Поправте зображення відповідно до вимог, заново завантажте відомості про товари та проблема вирішиться.
Невідповідне значення (сканування сторінки)
Проблема виникає, коли статус наявності або вартість на сайті змінилися, але фід на майданчику ще не оновився. Найчастіше з цим стикаються при початковій модерації, або при частій зміні ціни.
Якщо це початкова модерація, та у фіді можуть додатись нові позиції або змінюватися наявні. Для того, щоб зменшити ризик виникнення проблеми, задайте в налаштуваннях щомісячне оновлення фіда й закладіть ціни з запасом, щоб на сайті не змінювались від курсу валют — це допоможе не збільшувати час модерації товарів.
Google звіряє не лише в режимі реального сканування, а й з проіндексованою видачею.
Проблема із доставленням на сайті
Проблема полягає у відсутності кур'єрського доставлення. Google Merchant Center вимагає, щоб покупці могли замовити товар із доставкою до дверей. Якщо цей варіант включений на сайті, але проблема є, то, швидше за все, неправильно обрано тип доставлення. Користувачі повинні мати можливість ввести адресу кінцевого доставлення вручну.
Кожен спосіб доставки, навіть кур’єр та самовивіз мають передбачати можливість онлайн-оплати картою.
Проблема з оплатою на сайті
Проблема вказує на відсутність онлайн-оплати або труднощі з її підключенням. Наприклад, коли послугу підключили, але на стороні сервісу оплати магазин ще проходить модерацію. За правилами Google Merchant Center, у покупця має бути можливість замовити та сплатити товар до того, як з ним зв'яжеться менеджер магазину. Наявність онлайн-оплати на сайті — обов'язкова умова використання майданчика продавцем. Періодично Google перевіряє виконання цієї умови. У Хорошоп ви можете підключити декілька варіантів оплати онлайн.
Нові вимоги Google
Більшість продавців вже стикалися з помилкою «Потрібна доопрацювання сайту». Цей статус з'явився у Google Merchant Center 27 травня 2021 року. Ми описали основні вимоги до інформації на сайті та її оформлення, які допоможуть вирішити проблему.
Контент із незручною навігацією
Приберіть з сайту рекламу та контент із незручною навігацією. Наприклад, спливаючі вікна або міжсторінкову рекламу, яка заважає переглядати сторінку. Перевірте роботу кнопки «Зв'яжіться з нами» на цільових сторінках. Посилання на сайті повинні вести на внутрішні категорії та сторінки, а не зовнішні сервіси. Якщо сайт веде до файлу, адреси електронної пошти або повідомлень про помилки, це стане причиною блокування.
Помилки в орфографії та граматиці
Перевіряйте рекламу на граматичні та орфографічні помилки. Наприклад, текст «квіти тут купують» або «купіть квіти тут» блокуватиметься системою. Використання не за призначенням знаків пунктуації, спеціальних символів, великих літер і пробілів теж призведе до блокування. Приклад неправильного використання: «квіти, квіти !!!», «f * l * o * w * e * r * s», «КВІТИ, КВІТИ, КВІТИ», «квіти-квіти-квіти!», «Квіти, купити квіти тут». Уникайте повторень і не зловживайте символами, коли вони не користуються, щоб не бути заблокованими.
Не витриманий стиль
Не використовуйте заголовок для назви товару як додатковий рядок опису, інакше це призведе до блокування. Рядки мають використовуватись за призначенням, а зображення товару не містити нерелевантної інформації.
Неточні відомості про товари
Якщо відомості про товар на сайті неточні, дублюються або відсутні, система це виявить. Опис та характеристики повинні відповідати зображенню та інформації про товар. Для різних товарів не можна використовувати ті самі відомості. Переконайтеся, що для кожної позиції на сайті вказана точна та унікальна інформація.
Як діяти якщо обліковий запис Google Merchant Center потрапив у бан
Зазвичай блокування аккаунту трапляється через порушення правил Google Merchant Center. Профіль можна розблокувати після вирішення проблем на стороні сайту.
Рекомендуємо ознайомитись з наступною статтею гайду по Google Shopping, а саме Google заблокував акаунт в Merchant: що робити і куди скаржитися перед будь-якими запитами, а особливо повторними в підтримку Google.
Підб’ємо підсумки
-
Google Merchant Center посилює перевірки, щоб рекламувати лише сумлінних продавців та виводити якісні товарні оголошення.
-
Постійно стежте за актуальністю контенту на сайті та його доступністю для покупця.
-
Клієнти мають розуміти що за товар ви продаєте та які умови повернення, доставки та оплати пропонує магазин.
-
Оптимізуйте сайт під мобільні пристрої та досягніть хороших показників завантаження сторінок.
- Зробіть сайт інтуїтивно зрозумілим для користувачів з усіма необхідними функціями для успішного оформлення замовлення.
Більшість проблем, пов'язаних із блокуванням облікового запису Google Merchant Center, можна вирішити самостійно. Для цього достатньо ретельно вивчити керівництво Google та усунути причину блокування на сайті. Бувають ситуації, коли без звернення на підтримку не обійтися — робіть це якщо не можна визначити помилку самостійно, і якщо отримаєте приклади помилок — виправте всі перед повторними зверненнями.