Українські інтернет-магазини активно опановують зарубіжні ринки. Багато компаній вже мають успішний досвід продажів в різних країнах і готові ділитися ним з іншими. Зібрали їх історії в нашій статті.
Дедалі більше продавців розглядають зарубіжні ринки, як спосіб масштабування бізнесу. Ми зібрали кілька історій від українських компаній, які продають на американських та європейських ринках. Сподіваємося, що цей досвід допоможе вам підготуватися до міжнародних продажів.
Інтернет-магазин натуральної косметики Lantale
Інтернет-магазин Lantale почав продавати за кордон у 2022 році. Спочатку ми провели аналіз та вирішили зосередитись на тих країнах, куди можна відправляти замовлення без проблем. Зараз замовлення надходять з Німеччини, Франції, Португалії, Польщі, Фінляндії, Молдови, Італії та Іспанії, хоча у них теж є багато цікавих місцевих брендів.
Інтернет-магазин створили на базі українського сайту, який у нас вже був. До перекладу залучили співробітника, носія англійської мови, але багато товарів перекладали за допомогою Google Translate. Окрім сайту Lantale також продають на маркетплейсах Joom та Ebay.
Не обмежуйте себе географією. Спочатку ми собі створили рамки, думаючи, що наша цільова аудиторія — це українці, які живуть за кордоном, і то була помилка. У наших товарах зацікавлені іноземці, тому не варто обмежувати себе виключно територіями, де високий відсоток проживання українців.
Інтернет-магазини професійної косметики Zaya и Keratin
Інтернет-магазини професійної косметики для волосся Zaya та Keratin.Pro продають за кордон понад три роки. Товар відправляємо з України до 60 країн світу, хоча бізнес у ЄС не реєстрували. Всі замовлення магазини отримують через сайт — додаткові канали продажу, як маркетплейс або Instagram, не використовуємо. Для проведення оплат використовуємо Wayforpay.
Міжнародних продажів не так багато, через специфічність товару — ми продаємо професійну косметику для салонів краси. Найскладніше було налаштувати оплату. До того, як з'явився Wayforpay, отримати оплату було майже неможливо — Liqpay блокував та повертав грошові перекази.
Інтернет-магазин постерів, картин та фотошпалер Posters
Інтернет-магазин Posters працює у Молдові з 2011 року. 2021 року ми масштабувалися та в тестовому режимі запустилися в Румунії. Реєстрація компанії зайняла близько двох тижнів, але зараз процедуру суттєво полегшили та прискорили. Через невеликий ринок, до 2018-2020 року в Молдові були складнощі з інструментами онлайн-оплати та навіть кур'єрських служб майже не було. Не краща ситуація з маркетплейсами. Є один великий маркетплейс і трохи менший. В основному торговельні майданчики вузькоспеціалізовані і мають низький трафік.
У Молдові e-commerce існує у гібридному стані. Повноцінних інтернет-магазинів небагато і більшість із них працюють як вітрина. Користувачі дивляться в інтернеті товар, а потім їдуть до офісу або офлайн-магазину за покупкою. Інтернет-торгівля почала активно розвиватися лише з початком пандемії. Багато компаній, які не мали уявлення про продажі в інтернеті, змушені були підлаштовуватися і це підштовхнуло ринок до розвитку. Наприклад, доставка в будь-яку точку країни зараз займає 1-2 робочі дні.
Молдавські покупці не мають особливих вподобань у способах оплати за товар. Приблизно 30-40% клієнтів платять готівкою, 20-25% використовують безготівкову оплату від юридичної особи. Ще 30-35% оплачують товар карткою онлайн або через термінали.
У Румунії ринок значно відрізняється від молдавського, перш за все, своїми розмірами та платоспроможністю. В країні розвинені маркетплейси та кур'єрські служби, які популярні серед клієнтів. Покупці люблять отримувати товар кур'єром та оплачувати замовлення готівкою.
Інтернет-магазин купальників Alwayssummer
Інтернет-магазин Alwayssummer працює у Польщі з 2022 року, ми продаємо купальники українського виробництва. До Польщі ввозимо товар офіційно та зберігаємо його на власному складі. Якщо ви імпортуєте товари до Польщі, це автоматично робить вас платником VAT. 23% сплачується під час ввезення товару ще до його продажу. У Польщі не так просто вести облік, тож усі користуються послугами бухгалтерських компаній. Вартість послуг залежить від кількості опрацьованих документів. З багатьох питань радимося з бухгалтерами, щоб за документами було все правильно.
Побудувати успішний бізнес у Польщі можна на якості сервісу. Клієнти звикли, що рахунок-фактуру слід чекати 2-3 дні, а доставку 10 днів. Ваша оперативна реакція на замовлення та швидка відправка стануть запорукою успіху.
Пробували в тестовому режимі виходити на маркетплейс Allegro, додаючи товари вручну. Для нашої ніші потрібно обов'язково запускати просування, тому що на Allegro велика конкуренція. Поляки активно вивчають товар у Instagram, ставлять запитання, дивляться фотографії, але замовлення оформлюють безпосередньо на сайті. У цьому одна з місцевих особливостей, яка є нетиповою для України — вдома у нас зазвичай купують товар безпосередньо через соцмережу.
Висновок
Досвід різних компаній показує, що продавати за кордон не завжди легко та просто. Для виходу на іноземний ринок потрібно набратися терпіння та розібратися у місцевих особливостях ведення бізнесу. Якщо використати такий підхід, то ви отримаєте нову аудиторію клієнтів та збільшите потенціал свого бізнесу.
Обирайте доступні методи оплати, доставки, створюйте сайт та стартуйте продажі
Хочу продавати косметику