- Як змінився Хорошоп.Export за рік
- 77 000+ міжнародних замовлень
- 400 міжнародних магазинів
- Польща – основний закордонний ринок
- Іноземні клієнти обирають InPost та Przelewy24
- Англійська мова в пріоритеті
- Соцмережі та сайт генерують найбільше продажів
- Магазини прагнуть продавати в США та сусідніх з Україною країнах
- Логістика заважає магазинам працювати
- Висновок
Підбиваємо підсумки роботи Хорошоп.Export за один рік і ділимося з вами цікавими спостереженнями про роботу українських інтернет-магазинів за кордоном.
Рік тому ми запустили Хорошоп.Export з метою показати українським підприємцям, що продавати за кордон легко, та спонукати вас виходити на іноземні ринки. Хоч пройшло небагато часу з моменту відкриття міжнародного напрямку роботи, ми вже бачимо, що ідея спрацювала. Підтвердженням стали результати клієнтів платформи, які вони показали в міжнародній торгівлі. Хорошоп уважно вивчав їх досвід роботи за цей рік і тепер ми ділимося спостереженнями з вами.
Як змінився Хорошоп.Export за рік
Коли ми презентували Хорошоп.Export, наша платформа вже пропонувала все необхідне для повноцінних продажів за кордоном. Клієнтські сайти мали багатомовність та мультивалютність, інтеграції з міжнародними платіжними системами, адаптовану під доставку в різні країни форму замовлень та багато іншого. Існуючі можливості дозволили клієнтам платформи запустити міжнародні продажі навіть без створення нового сайту.
Цей рік ми присвятили покращенню реалізованих функцій, а також впровадженню інтеграцій з міжнародними сервісами. Зокрема, у нас з’явилася інтеграція з кількома платіжними системами, що популярні у Румунії та Молдові, – Netopia, maib і Paynet. Також став доступний варіант доставки Nova Post. Завдяки ньому покупці ваших інтернет-магазинів можуть отримувати свої замовлення в іноземних відділеннях Нової Пошти, а саме в Молдові, Чехії та Німеччині.
Окремо ми приділили багато часу додаванню нових іноземних мов для клієнтських сайтів, які доступні за замовчуванням. Наразі ви вже можете підключити на свій сайт: англійську, італійську, польську, болгарську, румунську та литовську мову. Ми продовжуємо працювати над новими перекладами, тому у найближчий час перелік доступних мов збільшиться. Це дуже важливо для міжнародних продажів, тому що, якщо ви продаєте на конкретному ринку, то для клієнтів важливо, щоб сайт був перекладений місцевою мовою. Нагадуємо, що для підключення на сайті нової мови вам потрібно просто залишити відповідний запит у службі техпідтримки.
Робота над контентом
Одне з завдань, яке ми ставили перед собою запускаючи Хорошоп.Export – це сприяти обміну досвідом між підприємцями. Ми вважаємо, що практичний досвід є найціннішим в міжнародній торгівлі, тому активно спілкуємося з інтернет-магазинами, які досягли успіху на іноземних ринках. А потім трансформуємо отриману інформацію у контент. За рік роботи Хорошоп.Export, у нас в блозі з’явилося більше 60 матеріалів на тему продажів за кордоном. Серед них корисні поради, інсайти, допомога початківцям і кейси.
Окремо виділимо інтерв’ю з підприємцями, яких у нас більше 20. У них ми спілкуємося з мерчантами про їх бізнес, досвід міжнародної роботи, успіхи та невдачі. Це великі, але цікаві матеріали. Вони варті прочитання, якщо ви хочете дізнатися реальний шлях інших інтернет-магазинів і перейняти цей досвід. Ми доклали багато зусиль, щоб зробити цей контент корисним для вас і сподіваємося ви ним скористаєтесь.
77 000+ міжнародних замовлень
За рік роботи Хорошоп.Export, магазини платформи отримали 77 680 міжнародних замовлень. Перші півроку після запуску, продажі генерувалися не так стрімко, як хотілося б. Однак приблизно з середини 2024 року все змінилося. Пояснити це можна декількома речами:
-
збільшенням кількості магазинів, що відправляють свої товари за кордон;
-
подоланням підприємцями своїх страхів, що міжнародна торгівля це складно;
-
обміном досвіду між продавцями, що допомогло іншим почати та розвинути продажі.
Далі число замовлень має лише зростати. Поки що небагато продавців роблять акцент в роботі саме на іноземних ринках. Більшість сприймають їх як незначний додатковий канал або ж просто цікавий досвід. Як тільки підприємці будуть посилено працювати на експорт – показники продажів збільшаться.
400 міжнародних магазинів
Майже 400 клієнтських сайтів Хорошопу отримують міжнародні замовлення. В порівнянні з початком 2024 року, це число зросло в 2,5 рази. З них близько 60% є досвідченими продавцями і регулярно відправляють товари за кордон. Саме вони згенерували основну частку міжнародних продажів. Інші ж поки що тестують новий канал продажів для себе.
Польща – основний закордонний ринок
Без жодних сюрпризів, найбільше закордонних замовлень клієнти Хорошопу отримали з Польщі. Частка продажів на польському ринку залишається незмінною, в порівнянні з минулим роком. Інтернет-магазини відправляють в Польщу близько 63% від всіх міжнародних замовлень. На другому місці, як і раніше, залишається Німеччина. А на третє місце увірвалася Молдова – в цю країну відправили більше 3 000 замовлень. Ми вже розповідали чому цей ринок має зацікавити українські інтернет-магазини та, здається, підприємці прислухаються до цього.
Іноземні клієнти обирають InPost та Przelewy24
Якщо найпопулярніша країна для замовлень Польща, то логічно, що польська служба доставки теж користується найбільшим попитом. Особливо коли йдеться про поштомати InPost – провідну службу доставки в Польщі. Також клієнти продовжують активно користуватися кур’єрською доставкою. Однак статистика показує, що іноземцям не принципово обирати якусь конкретну службу доставки при оформленні замовлення. Другий за популярністю спосіб доставки – коли клієнти самостійно вводять адресу.
За такою ж логікою, як і зі службами доставки, Przelewy24 використовують найчастіше. Втім відрив польської платіжної системи від інших не такий великий. Українські платіжні системи, WayForPay і Liqpay, посідають друге та третє місце за популярністю. Це суттєва зміна, в порівнянні з 2023 роком. Тоді українські платіжні системи поступалися, наприклад, Stripe, а зараз випереджають його. Відмітимо, що підбір методу оплати багато в чому залежить від аудиторії магазину та ринку, на якому ви продаєте. Виходячи зі своїх обставин, багато наших клієнтів взагалі використовують платіжні системи з якими не реалізована інтеграція на платформі.
Англійська мова в пріоритеті
Ми підрахували які мовні версії використовують клієнти на своїх сайтах. Незважаючи на популярність польського ринку, англійська мова все одно значно випереджає всі інші. Більше 800 мерчантів додали її на свій сайт. Це можна сприймати як ознаку підготовки інтернет-магазинів до виходу на міжнародні ринки. На другому місці за популярністю польська мова, на третьому – румунська. Також сайти перекладають на німецьку, французьку, італійську, іспанську та чеську.
Соцмережі та сайт генерують найбільше продажів
Ми провели дослідження серед наших клієнтів і дізналися, які канали продажів найкраще працюють для них за кордоном. Варіантів було досить багато, але більшість назвали соцмережі – Instagram і TikTok. Трафік з них вони спрямовують на свій сайт, де клієнти вже оформлюють замовлення. Також чимало опитаних заявили, що продають вони лише через сайт, тобто SEO для українських інтернет-магазинів працює і за кордоном.
Магазини прагнуть продавати в США та сусідніх з Україною країнах
Ми дізналися про плани розвитку інтернет-магазинів за кордоном, а саме які наступні ринки для роботи вони розглядають. Відповіді розділилися, але виділяються дві тенденції. Перший тренд: продавці хочуть продавати в США. Їм цікавий розвинений та грошовий американський e-commerce. До того ж вже існують приклади українських магазинів, які успішно продають там свої товари, особливо на маркетплейсах. Наприклад, на Amazon та eBay.
Другий тренд: підприємці розглядають сусідні з Україною країни. Серед них: Румунія, Чехія, Словаччина. Пояснити такий вибір можна спрощеною логістикою через близькість країн і, можливо, бажанням знайти там такий же успіх, як і на сусідньому польському ринку. Втім багато мерчантів досі прагнуть продавати по всій Європі та США, не концентруючись на одному ринку.
Логістика заважає магазинам працювати
Нам важливо розуміти, що заважає роботі інтернет-магазинів, щоб знати, як вам допомогти. Нас приємно здивувало, що насправді опитані продавці озвучили не так багато проблем. Наприклад, вже майже ніхто не називає мову, як перепону для роботи за кордоном.
Основною проблемою стала логістика. Деяким підприємцям складно організувати доставку товарів за кордон. Це дійсно дуже важливе питання, якщо ви хочете успішно працювати на експорт. Тому свого часу ми створили на цю тему статтю і радимо її прочитати всім, хто шукає як організувати доставку товарів за кордон.
Висновок
Хорошоп.Export розвивається та робить це для вас, і завдяки вам. Ми прагнемо, щоб якомога більше українських інтернет-магазинів відкрили для себе іноземні ринки та досягли там успіху. Це лише початок шляху і ми ще будемо багато розвиватися. Але те, що ми бачимо вже – говорить нам, що український бізнес за кордоном має багато перспектив. Займайтесь міжнародною торгівлею, а ми вам в цьому допоможемо.