Підготували для вас статтю з якої ви дізнаєтеся, що таке КВЕД, чому вони потрібні і які використовувати підприємцям, що продають товари через інтернет.
Для легальної роботи, власнику інтернет-магазину потрібно зареєструватися, як підприємець. Одним з важливих етапів реєстрації ФОП є вибір класифікатора видів економічної діяльності або скорочено КВЕД. Для чого потрібний КВЕД, як його обрати та чим загрожує неправильний вибір коду — про це в нашій статті.
Що таке КВЕД
Класифікатор видів економічної діяльності або КВЕД — це код, який визначає напрямок роботи підприємця. КВЕД використовується державними податковими, фінансовими та статистичними установами для формування звітності про підприємців. За допомогою класифікатору вони можуть визначити чим займається підприємець та за рахунок якої діяльності отримує доход. Таким чином інформація про ФОП систематизується.
Кожен вид підприємницької діяльності в Україні має свій відповідний код. Всі класифікатори можна знайти на сайті Держстату. КВЕД розподілені за галузями економіки на 21 секцію. У свою чергу кожна секція ділиться на розділи та групи, які складаються безпосередньо з КВЕД. Класифікатори представлені у вигляді чотирьох цифр. Типовий формат КВЕД «12.34», де: 12 — розділ, 12.3 — група, 12.34 — клас. Додатково значення кожного КВЕД розшифровується у письмовому вигляді, наприклад: «84.30 Діяльність у сфері обов'язкового соціального страхування».
Навіщо потрібен КВЕД
Під час реєстрації ФОП, підприємець обов’язково вказує КВЕД, які відповідають його майбутній діяльності. Ви можете вказати необмежену кількість класифікаторів, але перший зареєстрований код буде вважатися основним. З підбором номеру КВЕД потрібно бути уважними — підприємець не повинен отримувати дохід від діяльності для якої не зазначений відповідний класифікатор. Через це бажано реєструвати КВЕДи «на перспективу», тобто для тих видів діяльності, якими ви, можливо, будете займатися у майбутньому.
Навіть якщо під час реєстрації ФОП ви забули вказати необхідний КВЕД або з часом почали отримувати дохід від нової діяльності, то це не проблема. Новий КВЕД завжди можна додати. Це займає багато часу та робиться онлайн в особистому податковому кабінеті або через додаток Дія. Додавання КВЕД безкоштовне.
Який КВЕД обрати для інтернет-магазину
Основний КВЕД для інтернет-магазинів — 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет. Його слід мати всім підприємцям, які продають товари чи послуги через інтернет. Втім існують додаткові КВЕД, які стануть вам у нагоді. Вони знадобляться, якщо ви вирішите розширити діяльність інтернет-магазину.
Ми зібрали перелік КВЕД, які можуть знадобитися інтернет-магазинам.
- 46.19 «Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту» — найпоширеніший додатковий КВЕД для Інтернет магазину.
- 46.42 «Оптова торгівля одягом і взуттям», 46.43 «Оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення», 46.51 «Оптова торгівля комп’ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням» та інші КВЕД, що обумовлюють оптову торгівлю. Ці класифікатори необхідні B2B-магазинам.
- 63.12 «Веб-портали». КВЕД потрібний, якщо ви маєте гібридний інтернет-магазин з функціями маркетплейсу.
- 73.20 «Дослідження кон’юнктури ринку та виявлення громадської думки». Знадобиться переважно великим інтернет-магазинам, які проводять статистичні спостереження, використовуючи дані про покупки своїх клієнтів. Наприклад, з метою наступного продажу результатів таких спостережень.
- 73.11 «Рекламні агентства» та 73.12 «Посередництво в розміщенні реклами в засобах масової інформації». Інтернет-магазини зі значною кількістю відвідувачів сайту нерідко використовують ці класифікатори для зазначення у податкових звітах, поряд із доходами від реклами.
Наслідки за ведення діяльності ФОП без КВЕД
Якщо підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування та отримує доход без потрібних КВЕД, то він має перейти на загальну систему оподаткування. Зробити це потрібно з 1 числа наступного звітного періоду. Якщо ж підприємець вже користується загальною системою оподаткування, то він може займатися будь-якою діяльністю, яка не заборонена законом, і КВЕД ролі не грає. Більш складна ситуація з КВЕД у ФОП, які є платниками ПДВ. Для них відсутність відповідного класифікатора економічної діяльності загрожує тим, що податкова не прийме податкову накладну.
Висновок
Підприємці, які продають товари чи послуги через інтернет, повинні мати зареєстрований ФОП з відповідним набором КВЕД. Головний КВЕД для інтернет-магазину — 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет. На додаток до нього, підприємець може використовувати КВЕД 46.19, 63.12, 46.42, 46.43, 46.51 та інші перелічені у статті. Отримання доходу від діяльності, для якої не зазначений КВЕД, загрожує для підприємця переходом зі спрощеної системи оподаткування на загальну.