Хорошоп реалізував інтеграцію із Kasta, яка дозволить клієнтам нашої платформи продавати на популярному маркетплейсі. Майданчик буде корисним не тільки продавцям одягу, а й представникам різних ніш. Читайте про Kasta і те, як продавати на ній.
Kasta — відомий маркетплейс одягу та аксесуарів. Окрім одягу, на сайті можна продавати косметику, електроніку та інші категорії товарів. У цій статті ми розповімо, що таке маркетплейс Kasta, як на нього вийти і що він пропонує мерчантам.
Що таке Kasta
Назва Kasta знайома, мабуть, усім українцям, які купували одяг в інтернеті. Сайт існує з 2010 року і протягом восьми років продавав за моделлю flash sales — за допомогою великих, але нетривалих розпродажів. У 2018 році магазин змінив назву, перейшов на модель з постійним асортиментом та перетворився на маркетплейс.
На Kasta продається 1,5 мільйона товарів, є 8 мільйонів клієнтів і в день оформляється близько 20 тисяч замовлень. За словами засновника компанії Андрія Логвіна, зараз частка сторонніх продавців маркетплейсу 25% та він очікує на її подальше зростання. Kasta стійко асоціюється із продажем товарів із ніші fashion і сам маркетплейс називається модним. Але за статистикою одяг, взуття та аксесуари приносять 65% продажів – це доводить, що майданчик розширюється та своє місце на ньому можуть знайти продавці з різних ніш.
Як вийти на маркетплейс Kasta
Для торгівлі на Kasta мерчант має бути оформлений як юридична особа або ФОП. Наявність свого сайту не є обов'язковою, але важливо, щоб продавець працював не за схемою дропшипінгу. Спочатку подається заявка на сайті Kasta — це невелика анкета, де потрібно вказати основні відомості про бізнес, наприклад, категорію товарів та їх кількість. Після цього з заявником зв'язується менеджер і відкриває йому доступ до особистого кабінету. У кабінеті продавець знайомиться з умовами договору, закінчує безкоштовну реєстрацію та розпочинає завантаження своїх товарів.
Майданчик заявляє, що реєстрація займає до 20 хвилин, якщо документи мерчанта в нормі. Для завантаження контенту продавець повинен мати список товарів у форматі Excel. Якщо є лише XML-файл, то його можна конвертувати в Excel за допомогою утиліти в особистому кабінеті. Обсяг асортименту ролі не відіграє — Kasta не має вимог до мінімальної та максимальної кількості товарів. У кожного товару має бути опис, фото, ціна та залишок. Вартість товару на маркетплейсі має бути не більшою, ніж в інтернет-магазині продавця або на інших сайтах. Kasta моніторить ціни і якщо виявиться порушення, товар буде знятий з продажу.
Якщо товар має фото, але опис не повний, то Kasta може доопрацювати його за ціною 10 гривень за артикул. Разом із описом Kasta може зробити фото товарів – така послуга коштує 55 гривень за артикул. Після завантаження контенту мерчантові залишається внести гарантійний платіж і почати продавати.
Інтеграція Хорошоп та Kasta
Для спрощеного виходу наших клієнтів на маркетплейс — Хорошоп реалізував інтеграцію з Kasta. Для коректної роботи інтеграції, під час регістрації на маркетплейсі, потрібно вказати кодове слово «Хорошоп». Kasta надає всім клієнтам Хорошопу, які продають на маркетплейсі, спеціальні умови. До 1 вересня 2022 року продавці будуть платити 7% комісії за замовлення, замість традиційних 15%.
Перед завантаженням контенту, продавець має підготувати категорії товарів, їхні характеристики та зображення відповідно до вимог маркетплейсу. Обов’язкові характеристики залежать від категорії товарів та їх визначає сама інтеграція. Далі користувач налаштовує ціни для товарів на Kasta та вивантажує контент на маркетплейс. Після чого може продавати на маркетплейсі та обробляти замовлення в особистому кабінеті Kasta. Ціни та залшики будуть оновлятися автоматично раз на добу або ж вручну в будь-який зручний час. Детальніше про інтеграцію Хорошоп та Kasta, її підключення і налаштування читайте в інструкції.
Схеми співпраці продавця з Kasta
Fulfilled by Kasta
Вибираючи модель FBK, мерчант передає Kasta всі обов'язки щодо обробки замовлень, спілкування з клієнтами, логістики та прийому платежів. У цьому випадку головне завдання мерчанта — своєчасно надсилати товар на склад Kasta. Продавцям із Києва дається на це 24 години після отримання замовлення, а для тих, хто живе в регіонах, — 48 годин. Доставка на склад відбувається за рахунок продавця.
Крім того, мерчант платить 15% комісії з продажу та 20 грн за доставку товару зі складу Kasta до клієнта. Якщо покупець поверне замовлення, то мерчантові доведеться заплатити додаткові 20 грн, але товар зберігатиметься на складі маркетплейсу до повторного продажу. Гроші за успішно виконане замовлення переказуються продавцеві через 21 день після доставки.
3rd Party Logistics
Модель 3PL — це класичний варіант маркетплейсу, де Kasta надає майданчик для продажу, а рештою займається мерчант. Йому доведеться спілкуватися з клієнтами та безпосередньо відправляти їм товари. Kasta не приймає участі в логістиці, тому продавець платить лише 15% комісії із проданого товару. Гроші на рахунок мерчанта потрапляють не за три тижні, а вже на наступний день після продажу.
Переваги роботи з Kasta
Kasta підходить як великим, так і починаючим мерчантам. Продавці з великим асортиментом можуть вибрати схему FBK та економити на організації продажів, користуючись інфраструктурою маркетплейсу. Якщо асортимент невеликий або продавець хоче ознайомитися з можливостями Kasta, то він може вибрати схему 3PL. Продаючи на Kasta, мерчант користується ім'ям відомого сайту, який залучає трафік. Щодня сайт відвідує 400 тисяч користувачів, які роблять основну частину замовлень із мобільних пристроїв. Для зручності користувачів смартфонів, яких в e-commerce стає все більше, в Kasta розробили мобільний додаток.
У маркетплейсу є своя платіжна система, логістичний сервіс та інтеграція з усіма великими українськими службами доставки. Компанія створила центр контенту, який допомагає продавцям з фото, відео та іншими маркетинговими активностями. Додатково можна отримати послуги контакт-центру, який обслуговуватиме дзвінки, чати і навіть проводитиме дослідження замість продавця. Також у Kasta є мережа точок видачі, яку компанія активно збільшує. Продавці можуть скористатися 277 відділеннями по всій Україні та розширити сферу обслуговування.
Просування товарів на Kasta
Просування на Kasta починається із застосування простих, але ефективних порад щодо покращення обслуговування. Наприклад, у компанії радять використовувати чати для спілкування з клієнтами, тому що вони знижують рівень повернень та підвищують продаж. Рекомендується приділяти особливу увагу контенту — якості фото, різноманіттю асортименту та характеристикам товарів. Характеристики допоможуть товарам потрапляти до фільтрів і чим більше їх буде, тим вище шанс, що покупці їх помітять. Ранжування товарів у каталозі відбувається автоматично і на нього впливає низка факторів. Мерчанту потрібно продавати якісний товар за вигідною для покупців ціною, добре їх обслуговувати та отримувати високу оцінку у відгуках. Тоді товар підніматиметься за каталогом маркетплейсу.
З незвичайних способів просування можна виділити live-трансляції — вони з'явилися на Kasta не так давно та їх планують розвивати. Перевага трансляцій у тому, що вони потрапляють на головну сторінку сайту, як й інші інструменти просування: сторіс, банери, панель із рекомендаціями. Їх можна використовувати для презентації нових товарів, просування існуючих та підвищення впізнаваності бренду.
Окремо потрібно сказати про акції на Kasta, багато в чому завдяки яким сайт став популярним. Хоч компанія відмовилася від моделі flash sales — акції залишилися і продовжують бути фішкою маркетплейсу. За інформацією Kasta, більше половини клієнтів заходять в акції та в день розпродажу кількість замовлень у продавця може зрости в кілька разів. Для участі в акціях та інших маркетингових активностях мерчанту потрібно зв'язатися зі своїм менеджером на маркетплейсі.
Висновок
Kasta ідеально підходить для продавців із ніші fashion, але статистика показує, що на маркетплейсі можна успішно продавати різні товари. Вихід на майданчик не такий складний і стає навіть ще простіше, завдяки інтеграції Хорошопу з Kasta. Майданчик може навіть допомогти з виходом, наприклад створенням контенту. Відразу дві схеми співробітництва дозволяють знайти оптимальний спосіб продажів для мерчанта. Велика кількість трафіку, що залучає Kasta, доповнюється різноманітними інструментами просування. У компанії посилено займаються маркетингом та реалізують незвичайні ідеї просування, що грає на руку мерчантам. Якщо ви ще не вийшли на Kasta, то варто спробувати і отримати новий канал продажів.