Інтернет-магазинам важливо розповідати клієнтам про товари та акційні пропозиції. Для цього вони використовують описи товарів, блоги, пости в соцмережах тощо. Але вони не принесуть користі, якщо немає головного — зрозумілого тексту, який легко читати.

Ми розповіли, як писати контент для інтернет-магазинів і що врахувати при написанні текстів для блогу, соцмереж, реклами, описів товарів тощо.

Правила написання текстів для інтернет-магазину

Приносьте користь

Всі тексти мають допомагати читачеві. Наприклад, якщо інтернет-магазин продає одяг, у блозі варто робити огляди нових колекцій, підбирати вбрання до сезонних заходів на кшталт випускного або Нового року, розповідати про нові тренди тощо. І відразу давати посилання на відповідні товари в інтернет-магазині, щоб підвищити продажі.

Користувачам частіше за все не цікаво, скільки ви продали товарів, у яких виставках брали участь і скільки чашок кави випили всім офісом. Статті мають бути в світі читача та для читача.

Приклад корисного блогу

У соцмережах можна давати поради, анонсувати статті з блогу, розповідати про нові акції та знижки, проводити конкурси тощо. Це дозволить користувачам дізнаватися про нові активності, вигравати призи та використовувати акційні пропозиції.

Приклад корисного поста в Facebook

Правильно оформляйте тексти

Ця порада відноситься до всіх матеріалів: від великих статей у блозі до коротких постів у Facebook. Суцільний текст не просто гірше сприймається, читачі в принципі не хочуть починати його читати.

Читач бачить текст, який без відступів здається величезним, і розуміє, що не готовий його сприймати. Впоратися з цим допомагає використання структурних частин тексту: заголовків H2 і H3, абзаців, вступів, висновків тощо. Вони візуально розбивають текст на невеликі частини, до яких не страшно приступати.

Різниця між суцільним і структурованим текстами

Додайте конкретики

Якщо ви можете викинути з речення слово і від цього не зміниться його сенс — сміливо викидайте. Якщо можете викинути ціле речення — зробіть це. Серед копірайтерів подібні малоінформативні слова та речення називають «водою». У текстах з великою кількістю води складно відшукати важливу інформацію.

У цьому тексті можна видалити все, крім останнього речення. Здебільшого автор говорить про очевидні речі

Уникайте вступних фраз на кшталт «всім відомо», «на сьогоднішній день», «в наш час» тощо. Вони трохи дезорієнтують користувачів, адже матеріал можуть читати через кілька років після написання.

Автори текстів для інтернет-магазинів прагнуть продати товар, тому часто використовують забагато прикметників. Вони пишуть, що товар і красивий, і привабливий, і симпатичний. Найчастіше, варто залишити лише один прикметник, а іноді можна відмовитися від них взагалі. Якщо користувач бачить товар на якісній ілюстрації, у відеоролику або на огляді 360, він сам може вирішити, привабливий товар чи ні.

Також не варто використовувати занадто образні вислови. Якщо їх забагато, вони можуть дратувати.

Приклад опису товару, перенасиченого образними виразами

Намагайтеся не використовувати дужки. Найчастіше, текст можна винести за них або видалити зовсім. Дужки показують читачеві, що інформація є несуттєвою і що її можна пропустити.

У всіх трьох випадках інформація важлива і її легко можна винести за дужки

Не перенасичуйте тексти ключами

Тепер вас не повинно хвилювати питання, як написати SEO-текст для інтернет-магазину. Адже SEO-тексти, перенасичені ключами, більше не працюють. Більше того, Google знижує подібні матеріали у видачі. Пошуковики звертають більше уваги на поведінку користувачів: чи дочитали вони текст до кінця, чи закрили сторінку відразу тощо.

SEO-оптимізація важлива, але її потрібно робити з оглядом на читача. Якщо ключова фраза органічно вписується у текст, її варто залишити. Якщо заради ключа потрібно жертвувати легкістю сприйняття тексту, від нього варто відмовитися.

У тексті використовуються неорганічні ключі, тому його складно читати

Найчастіше необхідні ключі органічно вписуються в заголовок, назви розділів і підрозділів.

Перевіряйте тексти на помилки

Після написання тексту, варто:

  • перечитати його декілька разів;

  • дати текст на перевірку комусь іншому, щоб уникнути помилок через авторську сліпоту — якщо перечитувати текст багато разів, автор перестає помічати помилки;

  • використовувати для перевірки спеціалізовані сервіси.

Наприклад, Главред допомагає прибрати зайві слова, фрази та зайві епітети і підвищити інформативність тексту. Гарна оцінка на цьому сервісі — 8 і вище. Орфограмка допомагає зробити текст простішим для сприйняття.

Текст.ру допомагає перевіряти орфографічні помилки в словах, підкреслює зайві пробіли та задовгі речення. А також допомагає переконатися в унікальності тексту. Прийнятна оцінка для статті в блозі — 95%. З описами товарів і постами в соцмережах отримати хороший показник складніше, адже чим менший текст, тим складніше зробити його унікальним. Навіть якщо його було написано з нуля.

Якщо ви не впевнені в своїх силах, краще знайти на біржі копірайтерів коректора, який перевірить текст за невеликі гроші.

Правильно оформляйте посилання

Всі посилання в блозі повинні відкриватися в окремому вікні, щоб після переходу читач зміг повернутися до матеріалу.

Посилання краще ставити на слова в реченні. Повні посилання громіздкі і, якщо їх багато, ускладнюють сприйняття тексту. Фраза «докладніше читайте про це в нашому матеріалі» виглядає охайніше, ніж «докладніше читайте про це тут: https://horoshop.ua/blog/zakon-pro-movu/».

Посилання у постах для соцмереж краще скорочувати в спеціалізованому сервісі на зразок is.gd, To.click тощо. Причина та сама — після скорочення вони виглядають акуратнішими.

Уніфікуйте терміни та знаки пунктуації

Щоб текст виглядав охайно, варто уніфікувати терміни та знаки пунктуації. Якщо ви почали використовувати лапки-ялинки «», продовжуйте робити це до останньої крапки. Якщо на початку статті написали Facebook латиницею, а назву компанії «Оленка» в лапках і без капслоку, продовжуйте так робити до кінця. До речі, використовувати капслок в принципі не рекомендується. Користувачі звикли, що в соцмережах капслоком позначають підвищення голосу. Мало кому сподобається текст, який підвищує на них голос.

Також не варто використовувати в тексті дефіс замість тире. Це дуже популярна помилка.

Приклад використання дефіса замість тире
Правильне використання тире в тексті

Не використовуйте ілюстрації заради ілюстрацій

Картинки повинні виконувати якусь функцію: бути доказом твердження, ілюструвати написане, візуалізувати інструкцію тощо. Однотипні ілюстрації з фотостоків лише відволікають від тексту.

Картинка відволікає від тексту і ніяк його не доповнює. До того ж, на ілюстрації залишився водяний знак фотостоку, за яким можна відстежити її походження

Не забувайте про підписи під фотографіями — вони мають безпосередньо стосуватися ілюстрації. Не страшно, якщо підпис повторює вже сказане в тексті.

Не варто розміщувати текст на кольоровій підкладці

Цього не варто робити, тому що:

  • текст на підкладці візуально виглядає масивнішим, тому до нього складніше приступити;

  • текст складніше читати, адже очі звикли сприймати темні літери на світлому фоні;

  • очі швидше втомлюються, тому читачеві складніше дочитати текст до кінця.

Текст на кольоровий підкладці надруковано невеликим кеглем, тому його складно читати

Якщо потрібно використати кольорову підкладку, обмежтеся кількома словами або реченнями та виберіть великий кегль.

Як писати тексти для різних каналів комунікації

Тексти для інтерфейсу

Не варто використовувати занадто довгий опис компанії внизу головної сторінки інтернет-магазину. Навіть якщо він цікавий, користувачі не готові витрачати час на величезний текст про компанію. Краще обмежитися декількома абзацами тексту про причини створення компанії, її цілі та особливості товарів.

У тексті написано, що таке подарунки та навіщо їх купувати. Користувачі і так це знають. Тут можна залишити лише останній абзац і це не зменшить інформативність тексту
Невеликий текст про інтернет-магазин на головній сторінці

Тексти для описів

Описи товарів розповідають користувачам подробиці, про які вони не дізнаються з фотографій. Технічні характеристики, які вже вказано в картці, можна повторити в описі, але варто прив'язати їх до реальності. Наприклад, написати, що посудомийка цих габаритів поміститься під раковину або що у намиста якісна застібка, яка не зламається після декількох використань.

Детальний опис, який детально розказує про використання дитячої коляски
Замість опису містить список технічних характеристик девайсу, які не прив'язані до реальності

Тексти для блогу

Матеріали в блозі мають приносити користь читачам: розповідати про використання товарів, їх різновиди, нові колекції тощо. Не забувайте робити перелінковку статей з товарами, про які пишете. Це допоможе оптимізувати сайт і підвищити продажі.

Приклад перелінковки тексту з товарами з інтернет-магазину

Намагайтеся візуалізувати написане в статтях. Якщо мова йде про нову колекцію одягу — розмістіть у матеріалі добірку кращих речей, якщо про рецепти кави — сфотографуйте кожен етап приготування.

Фотографії процесу приготування кави

Продумайте перший абзац статті. Він — другий за важливістю елемент матеріалу, одразу після заголовку. Якщо заголовок передає загальну ідею, то перший абзац коротко пояснює читачеві, чому варто прочитати саме цей матеріал. Це важливо, особливо в нинішніх умовах високої конкуренції за увагу користувачів.

Приклад першого абзацу, який одразу вводить користувача в суть статті

Діліть матеріали на розділи та підрозділи. Якщо щось можна розмістити у вигляді маркованого списку — зробіть це. Чітка структура спрощує сприйняття великих матеріалів і допомагає розповіді плавно перетікати від однієї думки до іншої.

Приклад чіткої структури тексту

У висновках варто підсумувати написане, наприклад, у вигляді списку головних думок з матеріалу. Також запропонуйте користувачам поділитися своєю думкою про прочитане в коментарях. Це допоможе отримати зворотній зв'язок про статтю та компанію в цілому.

Тексти для соцмереж

Публікації краще робити невеликими та без зайвого офіціозу. Під час написання уявіть, що розповідаєте цю інформацію своїм друзям. Користувачі соцмереж налаштовані на неформальне спілкування, тому пост з офіційною лексикою буде вибиватися із загальної стрічки і трохи дратувати.

Намагайтеся дотримуватися структури «одна думка — один абзац». Скорочуйте посилання, мотивуйте користувачів ділитися думками в коментарях і залишати відгуки про компанію.

Структурований пост в Facebook. Посилання скорочено

Не забувайте про яскраві ілюстрації. Головну думку посту можна розмістити на зображенні. Це підвищить шанси того, що пост побачать і зацікавляться. Адже користувачі соцмереж часто спочатку дивляться на ілюстрацію і лише потім читають текст.

Яскрава ілюстрація для поста в Facebook

Тексти для реклами

Текст повинен бути інформативним і не занадто великим. Відразу поясніть, яку користь отримає користувач, перейшовши за посиланням.

Головну думку реклами можна розмістити в першому реченні і на ілюстрації. У соцмережах величезний інформаційний шум, тому привернути увагу користувачів до реклами нелегко. Яскрава картинка — один із способів це зробити.

Приклад вдалого рекламного тексту

Якщо ви використовуєте ремаркетинг товарів, які користувач переглянув або додав до кошика в інтернет-магазині, пропонованим товарам не потрібні додаткові підписи. Або підпис повинен бути невеликим.

Приклад ремаркетингу в Facebook

Якщо ви таргетуєте рекламу на різні аудиторії, для постів можна використовувати різні тексти. Наприклад, якщо це реклама подарунків до Дня святого Валентина, в різних текстах можна акцентувати на популярних подарунках для чоловіків і жінок відповідно.

Висновки

Тексти для інтернет-магазинів повинні відповідати двом вимогам: легко читатися і приносити користь. Щоб цього досягти, потрібно:

  • ретельно продумувати теми матеріалів;

  • викидати з речень зайві слова, а з текстів — зайві речення;

  • перевіряти матеріали на помилки;

  • структурувати тексти;

  • уникати ключів, які неорганічно вписуються у текст;

  • не використовувати тексти на кольоровій підкладці;

  • правильно оформляти посилання тощо.

Сподіваємося, наша стаття була корисною. Якщо вам є що до неї додати або ви з чимось не згодні, напишіть про це в коментарях. Ми будемо раді дискусії.

Комментарии