Інтерв'ю Опубліковано: 20.05.2024

Чому підприємці відмовляються від Wordpress? Інтерв’ю з Udigital

Чому підприємці відмовляються від Wordpress? Інтерв’ю з Udigital

Агентство Udigital більше п'яти років активно займається перенесенням інтернет-магазинів з Wordpress. Фахівці агентства дали велике інтерв'ю для Хорошоп, в якому розповіли про зворотню сторону роботи на Wordpress, всі болі підприємців та причини міграції з CMS. Рекомендуємо прочитати, якщо ви хочете дізнатися, як дійсно працюють інтернет-магазини на Wordpress.

Зміст статті
  1. Про старт співпраці з Хорошоп
  2. Про причини міграції з Wordpress
  3. Про особливості Wordpress та його користувачів
  4. Про процес міграції та її вплив на інтернет-магазин
  5. Про цікаві кейси міграції на Хорошоп

Udigital — агенція інтернет-маркетингу, яка крім просування, надає послугу міграції інтернет-магазину з Wordpress на Хорошоп. За більш ніж п’ять років роботи, спеціалісти агенції перенесли десятки сайтів і знають все про болі підприємців на Wordpress. Ми поспілкувались з представниками агенції Юлією та Андрієм, щоб дізнатися у них:

  • що впливає на рішення користувачів відмовитися від Wordpress;

  • чому підприємці інвестують десятки тисяч доларів в сайт на CMS і не отримують бажаного результату;

  • які страхи зупиняють людей від переїзду та що з цим робити;

  • скільки триває міграція та з чого вона складається;

  • цікаві кейси переїзду з досвіду роботи агенції.

Про старт співпраці з Хорошоп

Як ви почали переносити сайти з Wordpress на Хорошоп, що було стартом?

У нас був клієнт, з яким ми співпрацювали, у нього був сайт на Wordpress. Ми вже розробили технічні завдання, де описали, що потрібно впровадити для просування сайту. На одному з етапів програміст клієнта каже, що половину з цього неможливо впровадити, тому що це не сайт з нуля написаний, а якась ламана версія. Клієнт дуже засмутився, адже заплатив чималі гроші за сайт і думав, що він зроблений з нуля. Після розмов з клієнтом, він виказав бажання продовжити роботу і ми почали розглядати подальші кроки.

Спочатку розглядали створення нового сайту з нуля, але клієнт вже платив за розробку і не хотів знов витратити кілька тисяч доларів в порожнечу. Так виник варіант з Хорошопом. Ми чули, що це seo-friendly платформа, почали детальніше вивчати це питання, поцікавились можливостями, створили тестовий сайт. Подивились адмінку і зрозуміли, що нам буде зручно далі працювати з цим сайтом і запускати рекламу, бо це наш основний напрямок. Ми запропонували клієнту перейти на вашу платформу і він погодився. Це було достатньо давно, у вас був тоді ще стартовий платіж 15 000 грн. Переїхали на Хорошоп за тиждень, бо клієнт дуже поспішав. Разом з цим перенесли написаний SEO-контент, який ми готували для сайту на Wordpress. 

Які були перші враження від роботи?

За тиждень, який зайняв переїзд, ми змогли багато чого реалізувати. Перш за все, змінили меню і зробили структуру сайту, як ми хотіли. Допомагало те, що необхідні SEO-налаштування були в адмінці та спеціаліст міг без проблем все налаштовувати. Треба враховувати, що той був наш перший досвід з платформою. Підтримка досить швидко відповідала на кожне питання, відповіді давалися в режимі онлайн, тому все, що нас цікавило дуже швиденько працювало і ми запустились.  

Ви розглядали тоді ще якісь платформи? 

Ні, тоді ні. За 5 років роботи з Хорошоп з'явились певні альтернативи. Наприклад, Shop Express, ваші конкуренти. Кожному клієнту ми пропонуємо на вибір різні платформи платформи, виключно українські, чесно розповідаємо про кожну з них. Про Хорошоп розповідаємо, що наші проєкти на платформі класно розвиваються в плані SEO, про Shop Express говоримо, що вони мають цікаві дизайни. Клієнт обирає сам, а не ми за нього.  

Про причини міграції з Wordpress

Які фактори змушують клієнтів шукати альтернативу Wordpress?

Це таке глибоке питання. Там безліч причин насправді. Напевно, головна причина — це потреба у постійних інвестиціях в сайт. Якщо люди планують його якось рекламувати, розвивати в інтернеті, то Wordpress вимагає регулярних вкладень. Якщо бізнес зробив сайт-візитівку в інтернеті, щоб він просто існував і нічого не відбувалося — тоді звісно їх все влаштовує. Для інтернет-магазину вимоги зовсім інше. 

Також впливає нестабільність роботи Wordpress і нерозуміння власників сайтів, як масштабувати проєкт і вносити в нього правки. Наприклад, до нас звертається клієнт з сайтом Wordpress, який хоче налаштувати контекстну рекламу та запустити SEO. Ми аналізуємо сайт і бачимо безліч помилок. А клієнт не знає як їх вирішити, бо не розуміє як працює CMS, та немає контактів з тими розробниками, які створювали сайт. Іноді ми навіть самі не знаємо з нашими спеціалістами як вирішити ті проблеми.

Які це можуть бути проблеми, як приклад?

Наприклад, нам SEO спеціаліст каже: потрібно зробити ЧПУ фільтр. На Wordpress це майже неможливо. Якщо й можливо, то це коштує тисячі доларів і невідомо скільки по часу. До того ж результат може бути незадовільним, працювати не так, як треба.

В такій ситуації ми відразу кажемо клієнту: ми робимо це на Wordpress, і ви платите тисячі доларів, або є альтернативний варіант з переїздом на українську платформу. Ми впевнені, що там буде все стабільно працювати і це буде набагато вигідніше в усіх сенсах.

Якщо обрати один головний біль клієнтів, який вони вирішують переїздом, що це буде?

На перше місце я б поставила бажання — не ремонтувати сайт. Всі клієнти, про яких ми розповідаємо мали спільний головний біль щодо Wordpress — необхідність постійно щось робити. Оновився плагін чи припинив працювати, а вони всі між собою пов'язані, тому почався ефект доміно і весь сайт не працює. Переїжджаючи вони хочуть більше не займатися цими речами. Умовно, кожен бізнес приходить і каже: ми хочемо просто запустити рекламу чи займатися SEO, продавати та не думати про технічні проблеми.

Про особливості Wordpress та його користувачів

Клієнти, які до вас звертаються, зазвичай самостійно робили сайт на Wordpress чи їм хтось допомагав?

Напевно, у нас немає таких клієнтів, які б самі робили сайт на Wordpress. Варто розуміти, що люди, які звертаються до агенції з якимись запитами — вони вже мають досить високий рівень в бізнесі і хочуть делегувати частину процесів нам. Тому тих, хто самостійно щось створював, у нас немає. Всі клієнти, про яких ми розповідаємо і які перейшли на Хорошоп — вони не робили ці сайти самостійно. Так само вони не створюють сайт на Хорошопі — це робимо ми. Вони просто кажуть «оформіть нам сайт або нехай Хорошоп допоможе оформити». Але комунікувати з платформою маємо ми, оформляють сайт наші дизайнери, всі процеси контролюємо також ми.

Зазвичай нашим клієнтам, які мігрують з Wordpress, сайт робила якась команда. Це можуть бути прям дуже кастомні, індивідуальні розробки. Наведемо як приклад останній кейс. Клієнт переїхав на Хорошоп з Wordpress, у який він проінвестував за весь час існування більше 100 тисяч доларів. Ми його вмовляли декілька років. Ми йому казали, що досить вже інвестувати туди. Після переїзду на Хорошоп, він сказав, що це було одне з найкращих рішень за останній період в бізнесі. 

Таким підприємцям хтось колись продавав складні рішення на Wordpress. Їм обіцяли гарні продажі, додаткові плагіни, які мають щось там систематизувати, перекласти, полегшити роботу, порахувати. Втім Wordpress змінюється і те, що було придумано та написано раніше, років п’ять тому, — зараз вже не буде так працювати. Виходить так, що клієнт на етапі створення заплатив великі гроші, а потім виникає потреба у доопрацюванні і сайт не дуже-то працює. 

Чому так відбувається, що люди вкладають величезні кошти в сайт і не розуміють, що це невигідно?

Основна проблема ринку така, що коли клієнти купують сайти, то насправді не знають на що звернути увагу. Всі звертають увагу на зовнішній фактор, але ніхто не знає для чого насправді сайт. Він не має бути тільки гарненьким — він має працювати на бізнес і продавати.

Нещодавно в нас була зустріч з компанією, яка має сайт на JS, дуже дорогий, з максимально сучасним дизайном. Але він не підходить для пошукової оптимізації та просування. Клієнт дивується — як таке можливо, а ми питаємо: як ви обирали сайт? Нам відповідають: візуально, щоб сайт був гарний. Таких більшість і що далі робити з такими сайтами — ніхто не знає.

Коли люди створюють сайт з нуля, то думають, що розробка буде їхньою найбільшою витратою, але гадки не мають, що сайт потрібно підтримувати. Коли їм про це кажуть, то вони в шоці, що сайти можуть ломатися, їх можуть атакувати і потрібно мати людину, яка буде цим займатися. Коли спочатку щось не працює, то вони реагують, знов вкладають гроші, але з часом втомлюються це робити. 

Що може зупиняти людей від переїзду?

Коли людина проінвестувала в сайт дуже багато грошей, то психологічно важко сприйняти, що вся твоя праця була багато в чому марною і виявляється на ринку є кращі рішення. Ми намагаємося пояснювати ці проблеми. Розказуємо, що бізнес не зупиниться, життя на іншій платформі продовжується. Там продумано юзабіліті, є технічна підтримка, яка закриває ваші проблеми.

Також, будемо відверті, на рішення сильно впливає вік підприємців та досвід у бізнесі. Молодий бізнес розуміє, що їм не потрібні складні рішення, якийсь Wordpress, який незрозуміло як адмініструвати. Вони вже знають і про Хорошоп, і про Shop Express. А бізнесмени 40-45 років в основному знайомі з торгівлею на Prom і знають, що сайти створюються складно і довго. Про Хорошоп зазвичай вони дізнаються від нас.

У таких людей багато страхів, з ними треба працювати і пояснювати неочевидні для них речі. Вони думають, що це буде не їх сайт, це шаблон і так далі. Їм треба підказати, яке рішення для них буде краще. Вони зазвичай не пишуть в Google «створити сайт» і не потрапляють на Хорошоп з пошуку. Про вас вони дізнаються з інших джерел, наприклад від нас.

Про процес міграції та її вплив на інтернет-магазин

Розкажіть про етапи міграції, скільки вона триває?

Кожен наш клієнт не переносить нічого самостійно. Ми агенція, тому маємо вирішити всіх їх питання. Зазвичай вони навіть питають: ми ж не самі будемо переносити? 

Спочатку ми збираємо інформацію про клієнтів і їх бізнес. Знайомимося з підприємцем, дивимося який в нього поточний сайт, який умовно бренд-бук має тощо.  Ми дізнаємося потреби бізнесу, розпитуємо про побажання щодо нового сайту. Після чого даємо йому на вибір різні дизайни. Далі починає працювати хтось з дизайнерів — наш, клієнта або Хорошопу. 

Оскільки в нас є доступи до сайтів клієнтів, ми самостійно робимо всі вигрузки, завантажуємо контент на тестовий сайт, оформлюємо основні сторінки. Термін виконання різний — все залежить від об'єму контенту і наскільки терміново клієнту потрібний сайт. Якщо це сотні категорій і підкатегорій, то це може зайняти місяць-два. Якщо це маленький інтернет-магазин, то міграція може тривати тиждень. В середньому, це, напевно, 2-3 тижні. На терміни виконання також впливає рівень нашого навантаження і те, наскільки швидко приймає рішення клієнт. 

Чи багато клієнтів хочуть зберегти повністю дизайн сайту?

Відсотків 70% клієнтів хочуть зберегти, а для інших це не принципово або вони хочуть щось покращити. Зазвичай всі хочуть спочатку зберегти, але потім в процесі, коли ми підключаємо щось нове, сайт може змінюватися.  Як правило, клієнти просять, щоб сайт був «як мій минулий».

Потім ми самі пропонуємо різні зміни, наприклад меню іншого кольору, додатковий банер, нове місце для логотипу тощо. Сайт виходить схожий, але з деякими покращеннями. Загалом наші проекти, які ми переносили, максимально схожі на старі сайти клієнтів. Тільки через рік-два вони можуть захотіти редизайн.

Бувають інтеграції, які клієнт не мав на Wordpress і отримав на Хорошоп? 

Ми підключаємо стандартні інтеграції — оплата, доставка і так далі. CRM клієнти підключають самостійно. Багато клієнтів, які мали сайти на інших платформах —  не користувались CRM, але коли дізнаються, що на Хорошоп її легко підключати, то роблять це. Ми лише підказуємо, що у Хорошоп реалізована інтеграція з системою, яка вам потрібна, — просто зверніться до них і вони все налаштують. Після чого перевіряємо чи коректно працює передача даних. Така ж сама ситуація з телефонією.

Повертаючись до питання, на Wordpress дорого реалізувати Оплату частинами, тому там зазвичай немає такої інтеграції. Відповідно після переїзду підприємці її підключають. До того ж це все робиться дуже легко та наша допомога не потрібна.

Наскільки змінюються показники після міграції?

Для прикладу візьмемо контекстну рекламу. Там ми можемо швидко зрозуміти зміни в конверсії, при умовно тих же затратах на рекламу, при тому ж трафіку. Все те ж саме, просто інший сайт. Зазвичай завжди змінюється в більшу сторону конверсія — є кейси, коли зростання було в два-три рази. Але на це багато що впливає. Сайт може краще конвертити після переїзду, але через деякий час це може змінитися. Тут не буває нічого сталого. 

В аналітиці ми бачимо, що завжди збільшується відсоток конверсії. Це пояснюється стабільною роботою платформи та продуманим юзабіліті. Карточки товара, кошик, чекаут, швидкість завантаження, мобільна версія тощо. За рахунок цього збільшується конверсія. Той же Wordpress не сама швидка система, якщо говорити про інтернет-магазини.

Як міграція впливає на органічний трафік?

Є плюси і мінуси. Хорошоп дійсно seo-friendly платформа і на ній можна отримувати гарні результати. У нас багато кейсів, де сайти на Хорошопі в топ-1 по нішам, до того ж дуже складним. Стосовно функцій, то загалом все добре, але є пару нюансів, які нам хотілося б покращити.

Які враження у клієнтів після переїзду?

Багато позитивних відгуків про адмінку. Був тільки один клієнт, який сказав, що це все єрунда і на Промі краще, але він при цьому мігрував не з Прому. Ще підприємці кажуть, що зручно оновлювати ціну в режимі редагування товарів. Не всі працюють в режимі імпорт-експорт, напевно, не дуже дружать з Excel. Позитивний фактор, який варто відмітити, що весь інтерфейс українською.

Плюс ми перенавчаємо клієнтів, що треба звертатися до вашої підтримки, бо в них є звичка, що ми перенесли їм сайт, а значить ми його зробили і всі питання до нас. Але ми розповідаємо, що це не до нас і вони звертаються до підтримки. Після чого такі «вау, підтримка це круто — в мене стільки ідей, я щось питаю і вони підказують». 

Єдине побажання до технічної підтримки — обговорювати з клієнтами шаблони характеристик товарів і відразу робити їх під потреби підприємця. Для того, щоб шаблонів було декілька і клієнт міг швидко обирати необхідні характеристики для товарів. Якщо є можливість робити це відразу на стороні підтримки, то було би чудово.

Про цікаві кейси міграції на Хорошоп

Поділіться цікавими кейсами міграції на Хорошоп?

Перш за все, варто сказати, що негативних кейсів у нас, на щастя, немає та всі клієнти вдячні нам. Вони нам кажуть дякую за те, що більше не комунікують з програмістами, у них є адекватна підтримка і нормальний сайт.

Останній з цікавих кейсів був пов’язаний з перевіркою теорії, яку вигадав клієнт. Він хотів перевірити чи знайде він українців за кордоном, які б купували його товари. Швидко і дешево перевірити це на Wordpress не вийшло б. Ми йому підготували рекламні кампанії, він підготував checkout доставки в різні країни, протестували, зрозуміли, що це не воно, виключили і пішли далі. Тобто людина маючи сайт на Хорошопі може швидко тестувати різні теорії і це фактично нічого для нього не коштує.

Ще був нещодавно досить складний переїзд, бо клієнт перестав продавати деякі категорії товарів і ми мали скоротити їх на сайті. Для органічного трафіку це погано, коли зникає певна кількість сторінок — це негативно може вплинути на сайт. Плюс ми переїжджали, видаляли категорії і товари, змінювали багато URL, тому що змінилися рівень вкладеності. Ми завершили міграцію і на наше здивування сайт взагалі не просів по позиціям. Половина сторінок почала краще індексуватися і збільшилися позиції. Ми вийшли в топ по таким запитам, які на Wordpress ніяк не могли витягнути, а тут це сталося відразу після переіндексації через Google Search Console.

Якщо мати грамотну команду, яка організує переїзд, то боятися його не варто. Ніяких сильних просадок не буде та нічого страшного в міграції немає. Якщо ж робити все самостійно, то так, можуть бути ризики. 

Скільки сторінок ви видалили з індексу? 

Ми видалили категорій 10, там всередині були фільтри з ЧПУ. Нюанс ще був в тому, що сайт на Wordpress і там була реалізація фільтрів з ЧПУ, але неможливо було контролювати як вони перетинаються. Якщо в категорії було 10 найменувань фільтрів, наприклад, бренд, країна тощо, то всі ці пресети мали ЧПУ, тобто всі комбінації. Там сторінок було дуже багато, ми не могли це все контролювати, бо можливості CMS недосконалі. Тому кількість сторінок суттєво зменшилася, адже там, не було семантики на такі комбінації, типу бренд+країна+матеріал, адже ніхто так просто не шукає. 

На що звернути увагу, коли ти маєш сайт на Wordpress, але хочеш більшого і думаєш про міграцію?

Я би взагалі не відокремлював користувачів Wordpress від інших CMS або фреймворків. Взагалі я би радив клієнтам подумати про те, що ви не будете витрачати додаткові кошти на сайт. Будь-які доробки вам не будуть потрібні. Хорошоп — це стабільна система і ви забудете про програмістів і почнете заробляти гроші. 

Якщо хтось хвилюється за переїзди, то ми вже наголошували, що це не страшно. Тому я би радив підприємцям задуматися — чи готові вони інвестувати в свій сайт пожиттєво або вони можуть зекономити значні кошти і користуватися класним українським продуктом. Ви ніколи не отримаєте на Wordpress таку ж швидкість сайту, як на Хорошоп. Ця CMS взагалі була розроблена не для інтернет-магазинів, а більше для блогу, маленьких сайтів-візитівок. Краще спробуйте хоча б тестовий період на Хорошоп і ви самі побачите різницю.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів