Неможливо уявити пошукову оптимізацію сайту без мета-тегів. Але в інтернет-магазині сотні чи навіть тисячі сторінок, і прописувати мета-теги вручну — займе цілу вічність. Що ж тоді робити? Скористатися автогенерацією мета-тегів за допомогою SEO-шаблонів на Хорошопі. Розповідаємо, чому це важливо і що для цього потрібно.
Клієнтські сайти Хорошоп готові до SEO-просування без технічних доробок. На сайтах зі старту є всі необхідні інструменти, тому ваша задача — лише скористатися ними. Більше про SEO-можливості Хорошоп ми розповідали в окремій статті.
Одним з інструментів, який використовуються найчастіше — є SEO-шаблони для генерації мета-тегів. Саме з прописування мета-тегів слід починати пошукову оптимізацію — це базове, але вкрай важливе налаштування. SEO-шаблони автоматизують створення мета-тегів і значно пришвидшують підготовку сайту до просування.
У цій статті ми розповімо, чому мета-теги настільки важливі для SEO та як автоматизувати їх генерування на Хорошопі. Дякуємо за допомогу в підготовці матеріалу спеціалістам PROjectSEO.
Роль мета-тегів у SEO-просуванні сайту
Теги — це елементи мови розмітки сайту. Їхнє головне завдання — форматування і створення структури тексту. Також існують мета-теги — вид тегів, які прописуються в коді та містять додаткові дані про сторінку. Мета-теги: Title, Description і Keywords створюються, щоб «пояснити» пошуковій системі, яка інформація міститься на сайті.
Правильно оформлені мета-теги підвищують ранжування сайту в пошуковій системі, збільшують кількість кліків і сприяють генерації інформативного сніпета — короткого опису сторінки у видачі.

Поради щодо створення мета-тегів
Ми зібрали рекомендації від Google та SEO-спеціалісті, які допоможуть вам грамотно прописати метатеги.
Title
Назва сторінки, яка відображається на вкладці браузера та у видачі пошукових систем.


Характеристики якісного Title:
-
довжина — 60-70 символів (≈ 600 пікселів);
-
містить пошукові запити, релевантні наповненню сторінки;
-
містить назву бренда;
-
найбільш частотний ключ прописаний на початку;
-
не повторюється в межах одного сайту;
-
без переспаму — багаторазового повтору ключів.
Description
Короткий опис сторінки. Якщо Description оформлений правильно, Google може використовувати його без змін, як сніпет. В іншому разі пошуковик сам генерує сніпет на основі контенту сторінки.

Характеристики якісного Description:
-
середня довжина — 170 символів (≈ 920 пікселів);
-
основна інформація міститься на початку;
-
інформативний і конкретний, без загальних формулювань;
-
не повторюється в межах одного сайту;
-
без переспаму.
На думку Радислава Бартиша, SEO-спеціаліста компанії PROject SEO, розміри мета-тегів варто розраховувати в пікселях, оскільки для прописів можна використовувати не тільки літери та числа, а і символи: -, •, —, ᐈ тощо. Всі вони мають різні розміри і можуть займати більший чи менший простір на екрані.
Попри відому рекомендовану середню довжину Title та Description, SEO-спеціалісти часто виходять за рамки вказаних рекомендацій. Все задля інтеграції більшою кількості ключових запитів, топонімів та символів для привернення уваги.
«Визначені межі – не правила для ефективного ранжування, а лише рекомендації для контрольованого відображення у пошуковій видачі (SERP). Все, що виходить за розміри 600 пікселів для Title та 920 пікселів для Description, — може бути обрізане пошуковою системою. Але це не означатиме, що оптимізована сторінка ранжуватиметься гірше. Навпаки, вона може мати більші охоплення за рахунок інтеграції додаткових високочастотних запитів», – стверджує Радислав.
Він наголошує, що до такого прийому вдаються не тільки інтернет-магазини, які знаходяться на початку свого просування, а і відомі бренди та маркетплейси.

Проте не варто захоплюватися завеликими прописами метатегів, важливо зберігати баланс між кількістю символів та оптимізацією, додаючи основний ключовий запит ближче до початку.
Keywords
Ключові слова, що дозволяють пошуковій системі зрозуміти, який контент міститься на сторінці. У 2009 році компанія Google офіційно заявила, що цей мета-тег не впливає на формування пошукової видачі. Проте, згідно із сервісом Serpstat, краще заповнювати Keywords коректно. По-перше, вимоги пошукових систем часто змінюються, а по-друге — мета-тег може допомогти пошуковим системам оцінити наповнення сторінки.
Характеристики якісного Keywords:
-
максимум 10 ключових слів;
-
ключі прописані через кому та пробіл;
-
точно відображає вміст сторінки;
-
не містить переспаму;
-
відрізняється для різних сторінок сайту.
Заголовок H1
Головний заголовок на сторінці. Фактично він не є мета-тегом, але опосередковано впливає на ранжування сайту.

Характеристики правильного заголовка H1:
-
оптимальна довжина — до 50 символів;
-
не повторюється для різних сторінок сайту;
-
відповідає мета-тегу Title, але не повторює його дослівно;
-
точно відображає тему сторінки.
Атрибути Аlt і Title для картинок
У тега Img, за допомогою якого на сторінку додають зображення, є атрибути Аlt і Title.

Атрибут Аlt індексується пошуковими системами і відображається, коли неможливо завантажити зображення. Атрибут Title — це підказка для користувачів, яка з'являється під час наведення курсору на картинку.
Характеристики гарних Title і Аlt:
-
оптимальна довжина — 3-5 слів;
-
точно описують суть зображення;
-
містять не більше одного ключа;
-
не повторюються для картинок у межах однієї сторінки.
Більшість SEO-фахівців говорять, що Title і Аlt можуть бути ідентичними, посилаючись на відповідь Джона Мюллера, головного аналітика Google.
Можливості Хорошопу для автозаповнення мета-тегів
Мета-теги на Хорошопі можна прописувати двома способами:
-
вручну – в налаштуваннях сторінок;
-
автозаповненням – через SEO-шаблони.
Функція SEO-шаблонів дозволяє автоматично формувати унікальні текстові значення для ключових метатегів: Title, Description, Keywords і H1. Заповнення метатегів за шаблонами можливе для сторінок категорій, брендів, фільтрів, товарів і блогу. Також інструмент дозволяє створювати атрибути Title і Аlt для основних зображень, включно з головним логотипом, фотографіями товарів, мініатюрами блогу тощо.
Для інтернет-магазинів із сотнями сторінок ручні прописи метатегів займають багато часу. У такому випадку шаблони для автоматичного заповнення стануть у пригоді.
Радислав Бартиш підкреслює, що переваги SEO-шаблонів над ручними прописами полягають не тільки у можливостях автоматизації. Також вони дозволяють інтегрувати змінні, за допомогою яких можна оптимізовувати сторінки пагінації і надавати додаткову цінність метатегам за рахунок динамічних значень: ціна, мінімальна ціна, кількість товарів в категорії тощо.
«В PROject SEO ми рекомендуємо прописувати не просто універсальні SEO-шаблони для всіх сторінок товарного каталогу, а формувати унікальні шаблони для кожної категорії та підкатегорії. Це альтернатива ручним прописам мета-тегів, але з працюючими змінними», – зазначає Радислав.
Як створити SЕО-шаблон на Хорошопі
Розглянемо послідовність створення SEO-шаблону на прикладі Title та Description для сторінок товарного каталогу.
1. Відкрийте розділ Маркетинг → SEO → SEO шаблони в адмінці та оберіть потрібний шаблон «Категорія: meta title» або створіть новий, натиснувши кнопку «Додати».
2. Заповніть шаблони для кожної мовної версії сайту. Наприкінці шаблону встановіть змінну для відображення вказівника сторінки пагінації { - Сторінка: [pageNumber]}. Детальніше про змінні, доступні для заповнення метатегів, читайте в інструкції Хорошопа.
3. Виберіть тип SEO-шаблону та розділ, для якого він діятиме. Поставте галочку «Увімкнути». Якщо не вибирати потрібний розділ, тоді шаблон діятиме для всіх категорій на сайті, що не мають персонально налаштованих SEO-шаблонів або вручну прописаних мета-тегів.
4. Відкрийте шаблон «Категорія: meta description» або створіть новий, натиснувши кнопку «Додати». Заповніть шаблони, використовуйте змінні, щоб домогтися додаткової унікалізації. Вказівник сторінки пагінації також має використовуватися і для Description.
5. Увімкніть шаблон «Категорія: meta description».
6. Перейдіть на сторінку сайту, де повинні відобразитися зміни, і перезавантажте її.
Як видно на скріншоті, у нас вийшло створити метатеги Title та Description.
Всі змінні в шаблонах відображаються коректно. При переході на сторінку пагінації для метатегів автоматично виводиться порядковий номер.
Підсумок
Теги — важлива частина SEO-просування інтернет-магазину. Це базове налаштування, без якого не обійтись під час пошукової оптимізації сайту. Хорошоп надає технічні можливості, які дозволяють автоматизувати створення мета-тегів, значно заощадивши ваш час.
