Компанія Hairshop майже 20 років продає в інтернеті і за цей час спробувала багато майданчиків для створення сайту. Керівник відділу продажів компанії розповів нам, як і чому бізнес пройшов шлях від самописного сайту та Opencart до Хорошоп.
Власники магазину Hairshop з 2006 року продають в інтернеті та за цей час користувалися різними платформами для створення сайту. Компанія мала самописний сайт, інтернет-магазин на Opencart і з 2023 року працює на Хорошоп. Ми поспілкувалися з представником Hairshop про їх досвід роботи з різними сайтами та дізналися:
-
яким сайт інтернет-магазину був у 2006 році;
-
чому не було сенсу дороблювати самописний сайт і магазин обрав CMS;
-
чому стандартний набір можливостей на Opencart не влаштовує магазин;
-
чому $4000 не вистачило для створення сайту на Opencart і його довелося дороблювати;
-
як поява 4G викрила проблеми Opencart і причини з яких магазин наважився на переїзд;
-
скільки тривала міграція на Хорошоп.
«Ми мали повністю з нуля створений сайт зі своєю системою управління»
Чим займаєтесь ви і ваш бізнес?
Мене звати Олександр Чайковський, я керівник відділу продажів компанії Федеріко. Ми більше 20 років займаємося дистрибуцією професійної косметики для волосся. Наш бізнес входить у групу компаній, яка має також напрямки діяльності пов'язані з дистрибуцією БАД, лікарських засобів, надання медичних послуг тощо. Охоплення дуже широке. Бренди які ми представляємо на ринку України — це одні з лідерів у своїх нішах, наприклад ALTER EGO, ECHOSLINE, PETTENON, BIOS LINE та інші. Взагалі в нашому портфелі більше 20 брендів.
Яким був ваш перший сайт, як все починалося?
Ми з e-commerce знайомі дуже давно. Перший наш магазин з'явився ще у 2006 році, точно не пам'ятаю. Ми мали сайт створений повністю з нуля, зі своєю системою управління. Адміністрували його розробники, які були в штаті компанії.
Тоді ми працювали в обліковій системі 1С і нам було важливо, щоб сайт напряму поєднувався з програмою. У нас налічувалося 4500 SKU і в ручному режимі адмініструвати и було нереально. А такого вибору платформ, як зараз, не було. Здається, тільки Joomla та Wordpress починав щось робити зі своїми модулями.
Були якісь специфічні вимоги до сайту, крім інтеграції з системою управління?
Ми працюємо більше в B2B ніші, тому що наша продукція призначена для професійного використання, майстрів, які використовують її у салонах. Перш за все, ми хотіли, щоб наш перший інтернет-магазин дозволяв ознайомитися зі всією продукцією. Фактично сайт виконував роль каталогу, де можна було дізнатися як виглядає продукт, почитати, що він робить та як його використовувати.
Але замовлення можна було зробити?
Звісно, можна було. Ми використовували інструменти просування, які були доступні на той час, переважно це було SEO та банерна реклама на партнерських сайтах.
Скільки років ви так працювали?
Десь до 2009. Потім в нас з'явився Opencart. Він був націлений на продаж кінцевому споживачу, тому що в Україні почав все більше ставати популярними покупки в інтернеті. Тим паче в той час виробники профессіної косметика, з якими ми співпрацювали, почали звертати увагу на запити від кінцевих клієнтів, а саме продукти для домашнього догляду. Так вони почали випускати товари, які можна використовувати поза салоном краси, в домашніх умовах.
«Ми зрозуміли, що через Opencart не можна реалізувати все, що задумано»
Як ви далі розвивали сайт?
Коли Opencart вже став більш-менш нормальним, не сирим продуктом, і міг запропонувати необхідні модулі — ми перейшли на нього. Для нас було важливо, що у CMS є можливість під’єднати облікову систему до сайту і налаштувати опис товарів не в ручному режимі. Всі інші системи не могли запропонувати цього. Наприклад, ми розглядали Magento — вона набувала популярності, але була незрозумілою та дорогою у розробці.
А не було варіантів залишитися на самописному сайті, зробивши якісь доробки?
Він вже був і морально, і технічно застарілим. Не було сенсу з ним щось робити. Це як ремонтувати дуже стару машину і сподіватися, що вона буде конкурувати з новими.
Як запускали сайт на Opencart?
Навіть якщо мати досвід адміністрування CMS, то самостійно налаштувати інтернет-магазин на Opencart дуже складно. Тому ми звернулися до спеціалістів. Стандартні дизайни нам взагалі не підходили, як і стандартні можливості Opencart. Наприклад, стандартна корзина Opencart, що складається з 7 кроків, якщо я не помиляюся, змусить передумати людину зробити покупку вже на другому чи третьому кроці. Через це ми відразу користувалися послугами однієї з київських веб-студій.
Ми надали їм свій дизайн, який розробили окремо. У нас були продумані всі сторінки, вся навігація — ми знали як має виглядати кожна кнопка і де знаходиться кожен функціональний елемент. Ми передали інформацію і зрозуміли, що через Opencart не все можна реалізувати, що задумано. Воно не буде однаково відображатися і правильно працювати на всіх браузерах і девайсах. Як наслідок, почалася епопея роботи з модулями, якісь працювали, якісь не працювали і так далі.
Вам постійно доводилося звертатися до розробників?
Звісно. Ціна сайту на виході була така, що в принципі ми могли заказати сайт, який би зробила б нам якась європейська студія. Загалом витратили десь $4000 доларів на розробку і модулі, але цього виявилося недостатньо. Плюс ще десь $1500 вклали впродовж півроку на доопрацювання.
«Кожна зміна в Opencart призводила до падіння сайту в видачі»
Скільки ви пропрацювали на Опенкарт?
Досить довго, але періодично змінювали дизайн. Все через особливість Opencart, коли після оновлення CMS доводиться багато чого переробляти.
Коли помітили, що сайт на Opencart не влаштовує вас?
Коли почав з'являтися 4g і люди стали в основному користуватися інтернет-магазинами з телефонів і планшетів, а не ПК. Ми зрозуміли, що те, як сайт відображається на цих девайсах, — нас вже не влаштовує. Для розуміння проблеми, показник відмов в інтернет-магазині збільшився до 83%.
Як проявлялися ці проблеми?
Були проблеми з крос-браузерністю. Наприклад, бачили, що кнопки стояли не там де треба. Один і той же елемент міг відображатися максимально по-різному, в залежності від браузеру. Ми витрачали багато часу і грошей, щоб описувати ці проблеми розробникам і виправляти їх.
Ви відразу почали шукати платформу для переїзду?
Ні, ми спочатку намагалися працювати з тим, що є. Оновлювали, змінювали версії CMS, дороблювали. Це було затратно і незручно, тому що постійно доводилось виділяти людей, щоб вони тестували роботу сайта, передивлялися інформацію — чи коректно вона відображається. Кожна зміна в Opencart призводила до падіння сайту в видачі десь на три місяці. З часом терпіння скінчилося і ми поставили собі задачу знайти систему, якою ми можемо користуватися без залучення розробників, тому що це дорого і не потрібно. Так у 2023 році ми перейшли на Хорошоп.
«На Хорошоп перенесли сайт швидше, ніж з Opencart на Opencart»
Як знайшли Хорошоп і чому обрали саме нас?
Ми розглядали багато різних варіантів. Навіть думали повернутися на Opencart, але за допомогою студій, які на основі CMS зробили свої продукти. У них всі модулі вже адаптовані під потреби більшості підприємців, які працюють в Україні, фактично це кастомний Opencart. Розглядали і західні варіанти, але вони дуже складні або дуже дорогі.
Обрали Хорошоп, тому що вам довіряють інші великі компанії. Також нас влаштувала ціна та простота роботи — зі всім можна розібратися самостійно. Вже після досвіду використання, нам сподобалася швидкість сайту та зручність використання на мобільних устройствах.
Як відбувався процес міграції?
Це була найпростіша міграція за весь час, навіть міграція з Opencart на Opencart відбувалася складніше. Ми завершили міграцію, коли ще навіть сім днів тестового періоду не закінчилися. З нами вийшов на зв'язок менеджер, запитав, що нам потрібно, ми вислали лінк на наш сайт і сказали, що нам потрібно перенести всю інформацію. Ми надали вигрузку і менше ніж через тиждень нам повідомили, що можна подивитися як все перенесли. Перенеслося все — описи продуктів, фото та інше. Для нас це було дуже важливо, адже потім вручну завантажувати матеріали для приблизно 4500 карток товарів було б дуже важко. Залишалося навести лад в категоріях. Ми вирішили їх трішки змінити. Це в нас зайняло десь місяць роботи однієї людини, яка в вільний від основної роботи час корегувала деякі товари.
Ви хотіли зберегти дизайн після міграції?
Ні, ми просто вибрали дизайн, який нам сподобався концептуально і на його прикладі зробили свій. У нас було бажання — максимально простий дизайн, який би добре відображався і на десктопі, і на мобільний версії.
Як переїзд вплинув на органічний трафік?
Дещо просіло, але в деяких місцях ми навіть підросли. Там де трафік впав, падіння було прийнятним. Потім ми дещо підправили, покращили описи, тайтли і це позитивно вплинуло на SEO.
Скільки людей у вас займається адмініструванням та наповненням інтернет-магазину?
Один співробітник. Рекламу ми замовляємо на аутсорсі.
Які маркетингові канали були активні на Opencart і які з'явились на Хорошоп?
На Opencart у нас дуже багато коштів було вкладено в SEO, але після зміни алгоритмів Google все сильно просіло. Ми перейшли на контекстну рекламу, рекламу в соціальних мережах, роботу з блогерами. За останній час можу сказати, що для нас реклама через Google Ads — це досить дорого і не практично. Тому що конкурувати в цій сфері з такими гігантами як Makeup, Rozetka чи Eva — це недоцільно, бо там великі бюджети. Ми маємо свою нішу, наші клієнти знають нашу продукцію і вони знаходять нас по брендовим запитам.
Після переїзду спробували щось нове з інструментів?
Google Shopping почали використовувати вже на Хорошопі. Всі інші інструменти залишилися без змін. У майбутньому ми, скоріш за все, хотіли б працювати як B2B портал і скористатися вашими можливостями. Ми хотіли це реалізовувати й на минулих сайтах, але, наскільки мені відомо, Opencart не дозволяв це робити в повній мірі. Ми хочемо дозволити клієнтам працювати з різними цінами, адже у нас різні аудиторії. Загалом плануємо відкрити ще декілька проектів і зробимо їх також на Хорошопі.
Якби ви зараз перейшли на Opencart, то витратили-б не більше $800 на модулі і доробку. Ця сума включає весь функціонал який доступний в Horoshop.
Саме така сума була витрачена на початку цього року. Переїзд 50 000 товарів, зайняв 2 місяці. Робили власними силами.